ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
10 грудня 2019 року 640/7640/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Донця В.А. розглянув у спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Корн опт трейд" до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України про скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Корн опт трейд" звернулось до суду з позовом про:
- скасування рішення комісії ДФС України від 19.02.2019 №1080797/41889011, від 20.02.2019 №1082334/41889011, №1082333/41889011, №1082332/41889011 щодо зупинення реестрації/відмову у реєстрації податкових накладних від 24.12.2018 №130, від 28.12.2018 №133, №134 та №135 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданих ТОВ "Корн опт трейд";
- зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 24.12.2018 №130, від 28.12.2018 №133, №134, №135.
Ухвалами суду: від 19.06.2019 - відкрито провадження в справі, постановлено здійснювати розгляд справи в спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін, надано строк для подання заяв по суті; від 17.10.2019 - залучено до участі в справі в якості відповідача Головне управління ДФС у м. Києві; від 10.12.2019 - замінено ДФС України та ГУ ДФС у м. Києві на правонаступників ДПС України та ГУ ДПС у м. Києві, відповідно.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем протиправно відмовлено в реєстрації накладних, складених позивачем у зв`язку з виконанням фінансово-господарських операцій.
Представником Головного управління ДФС у м. Києві до суду подано відзиві, відповідно до якого представник просить відмовити у задоволенні позовних вимог оскільки ТОВ "Корн опт трейд" не надано банківську виписку.
Представником Державної фіскальної служби України подано відзив, відповідно до якого представник позивача просить відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки відповідно до рішень про відмову в реєстрації податкових накладних не надано розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції, наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Позивачем подано відповідь на відзив, відповідно до якого представник зазначає, що оскаржувані рішення не містять чіткого визначення підстав та мотивів для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, тобто є необґрунтованим, оскільки позивачем надано всі необхідні документи
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено.
Позивачем сформовано податкові накладні від 24.12.2018 №130, від 28.12.2018 №134, №134, №135 та направлено їх на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, яка була зупинена згідно з квитанціями контролюючого органу від 16.01.2019 та від 21.01.2019.
Позивачем направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 14.02.2019 №8, від 15.02.2019 №9, №10, №11.
Рішеннями комісії Головного управління ДФС у м. Києві від 19.02.2019 №1080797/41889011, від 20.02.2019 №1082334/41889011, №1082333/41889011, №1082332/41889011 відмовлено в реєстрації податкових накладних від 24.12.2018 №130 та від 28.12.2018 №134, №134, №135 відповідно.
Підстави для відмови в реєстрації податкових накладних:
від 24.12.2018 №130, зазначено - "Ненадання платником податку копій документів, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків";
від 28.12.2018 №133 зазначено - "Ненадання платником податку копій документів, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації відповідності, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством";
від 28.12.2018 №134 зазначено - "Ненадання платником податку копій документів, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації відповідності, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством";
від 28.12.2018 №135 зазначено - "Ненадання платником податку копій документів, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації відповідності, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством".
Не погоджуючись з рішеннями від 19.02.2019 №1080797/41889011, від 20.02.2019 №1082334/41889011, №1082333/41889011, №1082332/41889011 позивач звернувся зі скаргами від 26.06.2019 №26/02-19-1, №26/02-19-2, №26/02-19-3, №26/02-19-4 до ДФС України.
Згідно з переліком додатків платником додавались: листи-пояснення; копія договору купівлі-продажу від 17.09.2018 №17/09-1, копії рахунків на покупця від 24.12.2018 №СФ-0000130, від 28.12.2018 №СФ-0000133, №СФ-0000134, №СФ-0000135; копії видаткових накладних на покупця від 24.12.2018 №РН-0000130, від 28.12.2018 №РН-0000133, №РН-0000134, №РН-0000135; копії квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних; довіреність від 07.12.2018 №994; копії товарно-транспортних накладних від 24.12.2018 №0000153, №0000156, від 28.12.2018 №0000157, №0000158; копії платіжних доручень від 27.12.2018 №14146, від 16.01.2019 №3640, від 18.01.2019 №3647; копію договору поставки від 26.10.2018 №ДП2610/18; копію рахунку від 28.11.2018 №79; копію видаткової накладної від 28.11.2018 №189№ копію податкової накладної від 28.11.2018 №31; копію платіжного доручення від 28.11.2018 №190; копію товарно-транспортних накладних від 28.11.2018 №119, №120, №121, №122, №123; форму сг-4 ТОВ "Елітно насіннєва агрофірма "Мрія"; форма сг-29 ТОВ "Елітно насіннєва агрофірма "Мрія"; копію договору від 02.08.2018 №0208/18 про надання послуг по перевезенню вантажів; копії рахунків від 24.12.2018 №2412-1, від 28.12.2018 №2812-1; копії актів виконаних робіт від 24.12.2018 №2412-1, від 28.12.2018 №2812-1; копії актів виконаних робіт від 24.12.2018 №2412-1, від 28.12.2018 №2812-1; копії платіжних доручень від 28.12.2018 №217, №218; виписку з єдиного державного реєстру судових рішень; витяг з реєстру платників податків на додану вартість ТОВ "Корн опт трейд"; штатний розпис; копія довідки платника єдиного податку ТОВ "Елітно насіннєва агрофірма "Мрія"; копію витягу з реєстру платників податку на додану вартість ТОВ "Елітно насіннєва агрофірма "Мрія"; копію договору оренди нежитлового приміщення від 01.04.2018 №01/01/1.
Рішеннями комісії з питань розгляду скарг від 07.03.2019 №13331/41889011/2, №13428/41889011/2, №13426/41889011/2, №13427/41889011/2 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві без змін.
Позивач, вважаючи протиправними рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та комісії з розгляду скарг, звернувся з позовом до суду.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України (в редакції, чинній на час подання податкової накладної на реєстрацію та ухвалення оскаржуваного рішення, далі - ПК України).
Відповідно до статті 201 пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено: при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання зазначеної норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21.02.2018 №117, якою затверджено "Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
Згідно з пунктом 3 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування (підпункт 1); обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку (підпункт 2); одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті (підпункт 3).
"Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" також встановлено: в разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі (пункт 4); податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (пункт 5); у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 6); у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7).
Отже, за змістом наведених норм підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: платника податку - критеріям ризиковості платника податку; податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Реєстрацію поданих позивачем податкових накладних від 24.12.2018 №130 та від 28.12.2019 №133, №134, №135 зупинено (як зазначено в квитанціях) через те, що "податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку".
Згідно з листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку" Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:
1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.
Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.
У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС .
Відповідачем не надано протоколу засідання Комісії, переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв, не надано матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку, іншої інформації, доказів, що розглядається Комісією, яка, відповідно до "Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків", обов`язково додається до протоколу засідання Комісій.
На думку суду, за наведеного правого регулювання фіскальний орган зобов`язаний у Квитанції чітко вказати не лише конкретний вид критерію, який встановлений підпунктом 1.6 пункту 1 Критеріїв, а також рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників. Водночас, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено, за якою саме підставою позивача із указаних в підпункті 1.6 пункту 1 Критеріїв віднесено до ризикових платників.
Крім того, відповідно до правової позиції Верховного Суду, зокрема, постанов від 02.04.2019 справа №822/1878/18, від 20.11.2019 справа №560/279/19, 20.11.2019 справа №826/9457/18 листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами у розумінні статті 117 Конституції України, а відтак не є джерелом права відповідно до статті 7 КАС України. Акти, що затверджують критерії ризиковості здійснення операцій мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.
Згідно з "Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних": у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (підпункти 1-4 пункту 13); перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (пункт 14); письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг) (пункт 15); підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (пункт 21).
Як уже зазначалось судом, позивачем направлено відповідачу пояснення та копії первинних документів для підтвердження підстав подання податкових накладних з метою реєстрації.
Разом з тим суд звертає увагу, що пунктом 5.2 Договору купівлі-продажу від 17.09.2018 №17/09-1 встановлено, що приймання по якості відбувається в відповідності з посвідченням про якість товару. Кожна партія товару повинна супроводжуватися посвідченням якості, в якому обов`язковими є наступні параметри: волога, протеїн, зернова та смітна домішка, зараженість.
Як убачається з матеріалів справи позивачем не надавались посвідчення про якість товару до податкового органу, до суду відповідні посвідчення позивачем теж надані не були
В оскаржуваних рішеннях від 19.02.2019 №1080797/41889011, від 20.02.2019 №1082334/41889011, №1082333/41889011, №1082332/41889011 не зазначено, які саме розрахункові документи, банківські виписки, документи що підтверджують відповідність продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством не надано.
Судом вказувалось, що позивачем подавались до контролюючого органу: листи-пояснення; копія договору купівлі-продажу від 17.09.2018 №17/09-1, копії рахунків на покупця від 24.12.2018 №СФ-0000130, від 28.12.2018 №СФ-0000133, №СФ-0000134, №СФ-0000135; копії видаткових накладних на покупця від 24.12.2018 №РН-0000130, від 28.12.2018 №РН-0000133, №РН-0000134, №РН-0000135; копії квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних; довіреність від 07.12.2018 №994; копії товарно-транспортних накладних від 24.12.2018 №0000153, №0000156, від 28.12.2018 №0000157, №0000158; копії платіжних доручень від 27.12.2018 №14146, від 16.01.2019 №3640, від 18.01.2019 №3647; копію договору поставки від 26.10.2018 №ДП2610/18; копію рахунку від 28.11.2018 №79; копію видаткової накладної від 28.11.2018 №189№ копію податкової накладної від 28.11.2018 №31; копію платіжного доручення від 28.11.2018 №190; копію товарно-транспортних накладних від 28.11.2018 №119, №120, №121, №122, №123; форму сг-4 ТОВ "Елітно насіннєва агрофірма "Мрія"; форма сг-29 ТОВ "Елітно насіннєва агрофірма "Мрія"; копію договору від 02.08.2018 №0208/18 про надання послуг по перевезенню вантажів; копії рахунків від 24.12.2018 №2412-1, від 28.12.2018 №2812-1; копії актів виконаних робіт від 24.12.2018 №2412-1, від 28.12.2018 №2812-1; копії актів виконаних робіт від 24.12.2018 №2412-1, від 28.12.2018 №2812-1; копії платіжних доручень від 28.12.2018 №217, №218; виписку з єдиного державного реєстру судових рішень; витяг з реєстру платників податків на додану вартість ТОВ "Корн опт трейд"; штатний розпис; копія довідки платника єдиного податку ТОВ "Елітно насіннєва агрофірма "Мрія"; копію витягу з реєстру платників податку на додану вартість ТОВ "Елітно насіннєва агрофірма "Мрія"; копію договору оренди нежитлового приміщення від 01.04.2018 №01/01/1.
Враховуючи те, що оскаржуваним рішенням не визначено які саме первинні документи не були подані позивачем для підтвердження правомірності формування податкової накладної, суд доходить висновку про необґрунтованість оскаржуваних рішень.
Крім того, під час розгляду справи Головне управління ДФС у м. Києві, як суб`єкт владних повноважень, не надало суду доказів, які б спростовували твердження позивача, не навело мотивів прийняття рішень від 19.02.2019 №1080797/41889011, від 20.02.2019 №1082334/41889011, №1082333/41889011, №1082332/41889011.
З огляду на те, що платник податків виконав вимоги щодо надання документів, які підтверджують під стави для складання податкової накладної, проте контролюючий орган, приймаючи оскаржувані рішення, не надав таким документам оцінку, не вказав на їх недоліки, не зазначив які саме документи не можуть бути взяті до уваги і з яких причин ба які документи не надано, суд доходить висновку про обґрунтованість вимог про протиправність та скасування рішень Головного управління ДФС у м. Києві про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.02.2019 №1080797/41889011, від 20.02.2019 №1082334/41889011, №1082333/41889011, №1082332/41889011, тому такі вимоги підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог у частині зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 24.12.2018 №130, від 28.12.2018 №133, №134, №135.
Пунктом 28 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено "Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (зі змінами).
Згідно з пунктами 19, 20 "Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних" податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З огляду на зазначені норми та висновок суду про протиправність рішення щодо відмови в реєстрації податкових накладних, та враховуючи що Державна податкова служба України є правонаступником Державної фіскальної служби України і розпочала роботу, підлягає задоволенню вимога про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні від 24.12.2018 №130, від 28.12.2018 №133, №134, №135 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою направлення її на реєстрацію позивачем.
Відповідно до часини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 7684,00 грн. (платіжне доручення від 19.04.2019 №170300). Отже, на користь позивача підлягають присудженню судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 7684,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві.
Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації:
від 19 лютого 2019 року №1080797/41889011 про відмову в реєстрації податкової накладної №130 від 24 грудня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
від 20 лютого 2019 року №1082334/41889011 про відмову в реєстрації податкової накладної №133 від 28 грудня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
від 20 лютого 2019 року №1082333/41889011 про відмову в реєстрації податкової накладної №134 від 28 грудня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
від 20 лютого 2019 року №1082332/41889011 про відмову в реєстрації податкової накладної №135 від 28 грудня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні від 24 грудня 2018 року №130, від 28 грудня 2018 року №133, №134, №135 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Корн опт трейд" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 7684,00 грн. (сім тисяч шістсот вісімдесят чотири грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Корн опт трейд" (ідентифікаційний код 41889011, місцезнаходження: 03151, місто Київ, вулиця Ушинського, будинок 40).
Відповідач - Державна податкова служба України (ідентифікаційний код 43005393, місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська Площа, будинок 8).
Відповідач - Головне управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний 43141267, місцезнаходження: 04655, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19).
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Підпунктом 15.5 пункту 15 Розділ VII "Перехідні положення" передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя В.А. Донець
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2019 |
Оприлюднено | 13.12.2019 |
Номер документу | 86270487 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні