Справа № 522/20564/19
Провадження 1-кс/522/20047/19
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 грудня 2019 року м. Одеса
Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси - ОСОБА_1 , розглянувши клопотання слідчого СВ Шевченківського ВП Приморського ВП у м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_2 , яке погоджено з прокурором Одеської місцевої прокуратури №3 ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №12019161500002868 від 18.11.2019 року, за ознаками злочинів передбачених ст. 356, 197-1, 364-1, 364 КК України про накладення арешту, -
В С Т А Н О В И В:
До слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси надійшло клопотання слідчого СВ Шевченківського ВП Приморського ВП у м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_2 у кримінальному провадженні №12019161500002868 від 18.11.2019 року, за ознаками злочинів передбачених ст. 356, 197-1, 364-1, 364 КК України про накладення арешту, мотивуючи наступним.
В ході проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12019161500002868 встановлено, що за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 1/5, невстановленими особами встановлено паркан, який огороджує територію публічного пляжу.
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що земельна ділянка, яка розташована за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 1/5, кадастровий номер: 5110137500:48:001:0010, загальною площею 0,6844 га, відноситься до земель комунальної власності територіальної громади міста Одеси.
Рішенням Одеської міської ради від 19.09.2018 № 3678-VII надано дозвіл ТОВ «Варда Плюс» на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,8000 га, за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 1/5, для експлуатації та обслуговування нежитлових будівель яхт-клубу з рятувальною станцією.
Рішенням Одеської міської ради від 20.03.2019 №4457-VII «П ро затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,6844 га, за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 1/5, та надання її в оренду товариству з обмеженою відповідальністю «Варда плюс» проект землеустрою було затверджено; земельну ділянку (кадастровий номер 5110137500:48:001:0010), площею 0,6844 га, передано вказаному товариству в оренду на 10 років, за цільовим призначенням Е.07.01 для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення, вид використання - для експлуатації та обслуговування нежитлових будівель яхт-клубу з рятувальною станцією; затверджено орендну плату в розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
На підставі вказаного рішення 06.08.2019 між Одеською міською радою та ТОВ «Варда Плюс» було укладено договір оренди земельної ділянки строком на 10 років.
На підставі вказаного рішення між Одеською міською радою та ТОВ «Варда Плюс» 06.08.2019 укладено договір оренди на вказану земельну ділянку, площею 0,6844 га, на десять років, для експлуатації та обслуговування нежитлових будівель яхт-клубу з рятувальною станцією, посвідчений приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу ОСОБА_4 за реєстровим номером 397.
Також, управлінням Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради надано ТОВ «Варда плюс» дозвіл на виконання будівельних робіт № ОД 112192452146 від 02.09.2019 на «Нове будівництво яхт-клубу з рятувальною станцією, кімнатами відпочинку, місцями для заняття спортом, закладом громадського харчування та елінгом, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 ».
Відповідно до інформації з Державного земельного кадастру, висновків по проекту землеустрою та п. 8.1 договору оренди землі від 06.08.2019 на орендовану земельну ділянку встановлені наступні обмеження у використанні земельної ділянки:
- водоохоронна зона, площа земельної ділянки, на яку поширюється дія обмеження 0,6844 га;
- прибережні захисні смуги вздовж річок, навколо водойм та на островах, площа земельної ділянки, на яку поширюється дія обмеження 0,6844 га;
- зона особливого режиму забудови, площа земельної ділянки, на яку поширюється дія обмеження 0,6844 га;
- охоронна зона навколо інженерних комунікацій, площа земельної ділянки, на яку поширюється дія обмеження 0,1858 га.
Згідно зі статтею 87 Водного кодексу України для створення сприятливого режиму водних об`єктів, попередження їх забруднення, засмічення і вичерпання, знищення навколоводних рослин і тварин, а також зменшення коливань стоку вздовж річок, морів та навколо озер, водосховищ і інших водойм встановлюються водоохоронні зони. Водоохоронна зона є природоохоронною територією господарської діяльності, що регулюється. Зовнішні межі водоохоронних зон визначаються за спеціально розробленими проектами. Порядок визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим ведення господарської діяльності в них встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 88 Водного кодексу України уздовж морів та навколо морських заток і лиманів встановлюється прибережна захисна смуга шириною не менше двох кілометрів від урізу води. Прибережні захисні смуги встановлюються на земельних ділянках всіх категорій земель, крім земель морського транспорту.
Також, у межах прибережної захисної смуги морів та навколо морських заток і лиманів встановлюється пляжна зона, ширина якої визначається залежно від ландшафтно-формуючої діяльності моря, але не менше 100 метрів від урізу води. Користування пляжною зоною у межах прибережної захисної смуги морів та навколо морських заток і лиманів здійснюється з дотриманням вимог щодо охорони морського середовища, прибережної захисної смуги від забруднення та засмічення і вимог санітарного законодавства.
Постановою Кабінету Міністрів України від 08.05.1996 № 486 визначено, що водоохоронна зона морів, морських заток і лиманів, як правило, збігається з прибережною захисною смугою і визначається шириною не менш як 2 кілометри від урізу води. У водоохоронній зоні дотримується режим регульованої господарської діяльності. Прибережні захисні смуги у межах водоохоронної зони можуть використовуватися для провадження господарської діяльності за умови обов`язкового виконання вимог, передбачених статтями 89 та 90 Водного кодексу України.
Відповідно до статей 89, 90 Водного кодексу України в межах прибережної захисної смуги забороняється будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів.
Прибережна захисна смуга уздовж морів, морських заток і лиманів входить у зону санітарної охорони моря і може використовуватися лише для будівництва військових та інших оборонних об`єктів, об`єктів, що виробляють енергію за рахунок використання енергії вітру, сонця і хвиль, об`єктів постачання, розподілу, передачі (транспортування) енергії, а також санаторіїв, дитячих оздоровчих таборів та інших лікувально-оздоровчих закладів з обов`язковим централізованим водопостачанням і каналізацією, гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд.
У межах пляжної зони прибережних захисних смуг забороняється будівництво будь-яких споруд, крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних.
Крім цього, п. «г» ч. 2 ст. 61 Земельного кодексу України встановлено, що у прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється: будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів.
Згідно з відомостями публічної кадастрової карти України максимальна відстань від межі встановленої земельної ділянки до урізу води складає приблизно 22 метра.
Відповідно до ст. ст. 60 Земельного кодексу України, ст. 88 Водного кодексу України уздовж морів та навколо морських заток і лиманів встановлюється прибережна захисна смуга шириною не менше двох кілометрів від урізу води.
Крім цього, статтею 88 Водного кодексу України зазначено, що до узбережжя морів, морських заток і лиманів у межах пляжної зони забезпечується безперешкодний і безоплатний доступ громадян для загального водокористування, крім земельних ділянок, на яких розташовані гідротехнічні, гідрометричні та лінійні споруди, санаторії та інші лікувально-оздоровчі заклади, дитячі оздоровчі табори.
Частиною 3 статті 186-1 Земельного кодексу України передбачено, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, розташованої на території чи в межах об`єкта природно-заповідного фонду або в межах прибережної захисної смуги, також підлягає погодженню з органомвиконавчої владиАвтономної РеспублікиКрим усфері охоронинавколишнього природногосередовища,структурним підрозділомобласної,Київської чиСевастопольської міськоїдержавної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища.
В ході вивчення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 0,6844 га, за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 1/5 та надання її в оренду ТОВ «Варда плюс», затвердженого рішенням Одеської міської ради № 4457-VII від 20.03.2019, встановлено, що таке погодження відсутнє.
За результатами вивчення архівних документів на земельну ділянку та споруди водної станції, вбачається, що рішенням Одеської міської ради безпідставно, в поза конкурентний спосіб, в порушення ст.. 134 Земельного кодексу України,передано ТОВ «Варда плюс» земельну ділянку площею саме 0,6848 га, більша частина якої ніколи не перебувала в користуванні організації «Динамо» та була вільна від будь-якої забудови.
Так, згідно рішення виконкому Одеської міської ради № 349 від 05.05.1960р., наявного в матеріалах проекту землеустрою, спортивному товариству «Динамо» при УВС Одеського облвиконкому відведено земельну ділянку площею 1000-1200 кв.м. на прибережній полосі для організації водної станції без права капітальної забудови та забезпечення вільного доступу до моря.
Відповідно до паспорту водно-моторної бази в районі Аркадії, зареєстрованому Комітетом по фізичній культурі та спорті Одеського облвиконкому 09.09.1976, земельна ділянка бази складає 0,2041 га.
Згідно технічного паспорту на нежитлові будівлі, за адресою: АДРЕСА_1 , від 27.10.2017 площа земельної ділянки під будівлями складає 0,3690 га.
Разом з цим, ТОВ «Варда» передано земельну ділянку площею 0,6848 га.
Крім того встановлено, що земельна ділянка відповідно до Плану зонування території (зонінгу) м. Одеса відноситься до Рекреаційної зони активного відпочинку Р-2 (в більшій частині), рекреаційної зони озеленених територій загального користувачів Р-3, та проектної набережної, в межах проектної прибережної захисної смуги.
Зона Р-2 призначена для виконання активних рекреаційних функцій (відповідно до пояснювальної записки Генерального плану міста ТОМ IV розділ 2.2 пункт «Ландшафтно-рекреаційна зона» та графічних матеріалів). До зони входять міські території загального користування з відповідними об`єктами для активного відпочинку населення (існуючі пляжі, проектна пляжна зона з набором необхідних споруд та проектна набережна). Використання зони підпорядковується природоохоронній та оздоровчій функції, розміщення підприємств та установ здійснюється відповідно до Водного Кодексу та ДБН360-92**.
Відповідно до п. 5 розділу 2.3 Пояснювальної записки до Плану зонування території (зонінгу) м. Одеси, на територіях, що відносяться до прибережної захисної смуги, режим використання нерухомого майна та межі поширення обмежень визначаються на основі статей Водного кодексу України та актів Уряду України, підзаконних нормативно-правових актів.
Відповідно до таблиці 3.1 «Вимоги до ділянок, що знаходяться в зонах впливу інженерно-транспортних комунікацій та санітарно-захисних зонах передбачено такий режим використання та забудови територій, на яких діють планувальні обмеження», для прибережної захисної смуги встановлено такий режим: заборона на будівництва будь-яких споруд крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних, у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів, стоянок автомобілів.
Разом з цим, в експертному звіті проекту будівництва зазначено, що нове будівництво передбачає три корпуса, які передбачають наступну поверховість: корпус А: 11/6, корпус Б: 4, корпус С 6/3. Умовна висота будівлі передбачає корпус А 26,2/24,8 м, корпус Б: 13,96 м, корпус С 18,45/8,6 м.
Забудова земельної ділянки відповідно до виданого дозволу порушить встановленні обмеження у використанні земельної ділянки, в тому числі передбаченої для прибережної захисної смуги та право вільного проходу та проїзду на велосипеді громадянам по існуючим проходам та сходам.
Таким чином, внаслідок можливого зловживання службовим становищем посадовими особами Одеської міської ради, яке виразилось у винесенні на затвердження сесії міської ради проекту землеустрою за відсутністю всіх необхідних погоджень та у порушення вимог земельного законодавства, видачі дозволу на виконання будівельних робіт на нове будівництво об`єкту, будівництво якого чинним законодавством у прибережній захисній смузі не передбачено,
ТОВ «Варда плюс» безпідставно отримано в оренду земельну ділянку прибережної захисної смуги та дозвіл на її забудову в порушення встановлених законом обмежень та режиму забудови, та виникла загроза забудови цієї земельної ділянки, що може потягти невідворотні наслідки у вигляді неможливості повернення ділянки територіальній громаді міста.
На підставі вищевикладеного, в ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження виникла необхідність у застосуванні заходу забезпечення кримінального провадження арешту майна, а саме земельної ділянки загальною площею 0,6844 га, за адресою: м. Одеса, Французький бульвар, 1/5 (кадастровий номер: 5110137500:48:001:0010), реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 1888333351101, яка належить на праві комунальної власності територіальній громаді міста Одеси в Особі Одеської міської ради та яку передано ТОВ «Варда Плюс» у строкове платне користування (оренду) строком на 10 років для експлуатації та обслуговування нежитлових будівель яхт-клубу з рятувальною станцією, з метою запобігання її можливого подальшого використання та проведення на ній будівельних робіт всупереч установленого законом режиму використання та забудови, які можуть здійснюватись з істотним порушенням містобудівних норм, земельного та містобудівного законодавства, а також з метою забезпечення проведення будівельно-технічної експертизи у кримінальному провадженні.
До судового засідання слідий не з`явився, написав заяву про розгляд клопотання за його відсутності.
Виклик володільця майна не здійснювався з метою забезпечення дієвості заходу забезпечення кримінального провадження.
Відповідно до ч.1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Згідно ч.2 ст. 170 КПК України, арешт майнадопускається зметою забезпечення: 1)збереження речовихдоказів; 2)спеціальної конфіскації; 3)конфіскації майнаяк видупокарання абозаходу кримінально-правовогохарактеру щодоюридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої особи, за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям зазначеним у ст. 98 цього Кодексу.
Згідно зі ст. 98 КПК України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.\
Так, завданням заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна є запобігання можливості приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення чи відчуження такого майна.
В той же час, згідно зі ст. 2 КК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Відповідно до положень ст. 41 Конституції України, кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.
З метою забезпечення збереження речового доказу у кримінальному провадженні, недопущення незаконній втраті, зміні чи відчуженню земельної ділянки та недопущенню незаконній забудові території, слідчий суддя вважає слушними доводи сторони обвинувачення про необхідність застосування заходу забезпечення кримінального провадження, на підставі чого вважає клопотання обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.170-173, 372 КПК України, -
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого СВ Шевченківського ВП Приморського ВП у м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_2 , яке погоджено з прокурором Одеської місцевої прокуратури №3 ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №12019161500002868 від 18.11.2019 року, за ознаками злочинів передбачених ст. 356, 197-1, 364-1, 364 КК України про накладення арешту задовольнити.
Накласти арешт на земельну ділянку площею 0.6844 га з кадастровим номером 5110137500:48:001:0010, розташовану за адресою: Одеська область, місто Одеса, Французький бульвар, 1/5(реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна 1888333351101),яка належить на праві комунальної власності територіальній громаді міста Одеси в Особі Одеської міської ради (ідентифікаційний код юридичної особи 26597691) та перебуває в оренді товариства з обмеженою відповідальністю «Варда Плюс» (ідентифікаційний код юридичної особи 38479535 із забороною проведення будь-яких будівельних робіт на вищевказаній земельній ділянці.
Апеляційна скарга, на ухвалу слідчого судді, може бути подана протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Подання апеляційної скарги на ухвалу слідчого судді зупиняє набрання нею законної сили, але не зупиняє її виконання.
Слідчий суддя:
11.12.2019
Суд | Приморський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2019 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 86281514 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні