Рішення
від 10.12.2019 по справі 500/2815/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/2815/18

10 грудня 2019 рокум.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі головуючого судді Баранюка А.З., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Герда ЛТД про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (далі - позивач) звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Герда ЛТД (далі - відповідач) по стягнення штрафу у розмірі 12750,00 грн.

Ухвалою судді від 2112.2018 відкрито провадження в адміністративній справі №500/2815/18 за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою суду від 21.01.2019 розгляд справи відкладено за клопотанням представника позивача.

Ухвалою суду від 06.02.2019 в судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати розгляд справи відкладено у зв`язку із неприбуттям представника відповідача.

Ухвалою суду від 19.02.2019 розгляд справи відкладено за клопотаннями учасників справи.

Ухвалою суду від 06.03.2019 в судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати розгляд справи відкладено.

Також 06.03.2019 представник відповідача подав до суду відзив (а.с. 80-82), в якому вказує, що Головним управління Держпродслужби в Тернопільській області нараховано TзOB Герда-ЛТД штрафні санкції на загальну суму 12750,00 грн за порушення ч.1 ст. 16 та ч. 2 ст. 26 Закону України Про рекламу . Вищевказані штрафні санкції нараховані на підставі рішень про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу № 22, 23, 24 від 11 вересня 2018 року та № 29, 30, 31 від 25 вересня 2018 року.

Позивач вважає вказані рішення незаконними з огляду на те, що вони приймалися відповідачем на підставі попередження №50/18 від 24.05.2018 Управління муніципальної поліції Тернопільської міської ради згідно якого ТзОВ Герда-ЛТД незаконно розмістило зовнішню рекламу за адресою: вул.Збаразька, 16 в м.Тернополі (три рекламні конструкції типу білборд 3х6) без наявності дозволів на розміщення зовнішньої реклами від органів місцевого самоврядування. Однак, позивач вказує на те, що будь-які докази, що білборди, які розташовані по вул.Збаразька, 16 в м.Тернополі належать ТзОВ Герда-ЛТД чи докази встановлення білбордів товариством у відповідача відсутні.

07.03.2019 представник відповідача подав відповідь на відзив (а.с. 87-90).

11.03.2019 представник позивача подав до суду обґрунтування щодо строків звернення (а.с. 92-93).

12.03.2019 представник відповідача подав до суду додаткові обґрунтування до відзиву (а.с. 96).

11.03.2019 представник позивача подав до суду відповідь на відзив (а.с. 105).

25.03.2019 представник відповідача подав до суду додаткові обґрунтування до заперечення проти позову (а.с. 112).

Ухвалою суду від 25.03.2019 провадження в адміністративній справі за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Герда ЛТД" про стягнення заборгованості зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у справі №500/651/19.

Ухвалою суду від 27.11.2019 поновлено провадження.

В судове засідання представник позивача не прибув, проте подав до суду клопотання про розгляд справи без участі їх представника у письмовому провадженні.

В судове засідання представник відповідача також не прибув, подав до суду клопотання про розгляд справи без участі їх представника в письмовому провадженні.

Відповідно до ч.3 ст.194 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), учасник справи має право заяви клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику (окрім іншого), у галузі державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері (пункт 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого Постановою КМУ №667 від 02.09.2015 року (далі - Положення).

Відповідно до частини 4 пункту 9 Положення, одним із основних завдань Держпродспоживслужби є здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу в частині захисту прав споживачів реклами, та прийняття рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, а також про визнання порівняння в рекламі неправомірним з одночасним зупиненням її розповсюдження.

Частиною 7 Положення передбачено, що Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Відповідно до п.п. 1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1092 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів утворене Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області реорганізувавши територіальні органи Державної ветеринарної та фітосанітарної служби, Державної інспекції з питань захисту прав споживачів та Державної санітарно-епідеміологічної служби, шляхом їх приєднання до Головного управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області.

Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачі та їй підпорядковане.

Головне управління діє на підставі Положення, яке затверджується Головою Держпродспоживслужби та затверджене наказом Держпродспоживслужби від 15.08.2017 року №694 (далі - Положення №694).

Відповідно до п.15 Положення№694 Головне управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в установах казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

1.2. Відповідно до підпунктів 7, 12 пункту 4 Положення№694 Головне управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики, а саме:

- здійснює контроль за дотриманням вимог Законів України Про рекламу та Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення в межах наданих повноважень;

- здійснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу в частині захисту прав споживачів реклами, приймає рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі правомірним з одночаснім зупиненням її розповсюдження;

- вживає у межах повноважень, передбачених законом, заходів щодо усунення порушень вимог закону і притягнення винних у таких порушеннях осіб до відповідальності згідно із законом;

- у межах повноважень, передбачених законом, складає протоколи та розглядає справи про порушення законодавства у відповідній сфері.

Засади рекламної діяльності в Україні, регулювання відносин, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження, розміщення та споживання реклами здійснюються Законом України Про рекламу .

Процедуру та порядок здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів реклами врегульовано ст. 26 Закону України Про рекламу та Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 693 від 26.05.2004 р.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України Про рекламу розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 26 Закону України Про рекламу контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами. На вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.

Частиною 1 ст. 27 Закону України Про рекламу визначено, що особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.

Відповідно до ч. 4 ст. 27 Закону України Про рекламу центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладають штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Порядок про накладення штрафів за порушення законодавство про рекламу затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 року № 693 (далі - Порядок № 693).

Пунктом 9 Порядку № 693 встановлено, що підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу є відповідний протокол, складений, зокрема, уповноваженою посадовою особою Держспоживінспекції та її територіальних органів.

Відповідно до пунктів 10, 11, 12, 14, 16 Порядку № 693 протокол розглядається у місячний строк. За наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи. Справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду. До строку розгляду справи не зараховується час на отримання необхідних доказів і проведення експертизи. Строк розгляду справи може бути продовжений Головою Держспоживінспекції, його заступниками, начальниками територіальних органів Держспоживінспекції, їх заступниками не більше ніж на три місяці.

Держспоживінспекція та її територіальні органи повідомляють рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справи не пізніш як за три дні до дати розгляду, а у невідкладних випадках - не пізніш як за один день.

Справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи.

Управління стратегічного розвитку міста Тернопільської міської ради листом №316.1/2 від 01.06.2018 року надало до Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області матеріали щодо порушення законодавства про рекламу власником рекламного засобу: ТзОВ Герда - ЛТД , а саме: лист Управління муніципальної поліції Тернопільської міської ради №347/191 від 25.05.2018 р. та попередження Управління муніципальної поліції Тернопільської міської ради №50/18 від 24.05.2018 р. із фотофіксацією порушення.

На підставі наданих Тернопільською міською радою матеріалів державним інспектором сектору контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю Управління захисту споживачів Головного управління, складено три протоколи про порушення законодавства про рекламу №22, №23, №24 від 25 червня 2018 року за ознаками порушення вимог ч.1 ст. 16 Закону України Про рекламу , а саме: ТзОВ Герда - ЛТД розміщено зовнішню рекламу за адресою вул. Збаразька, 16 в м. Тернополі (три рекламні конструкції), без наявності дозволів на розміщення зовнішньої реклами від органів місцевого самоврядування.

04.07.2018 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області винесено вимогу №01- 08/2251 щодо надання пояснень та витребування необхідних документів по виявлених фактах порушення законодавства про рекламу у ТзОВ Герда-ЛТД .

На підставі протоколів про порушення законодавства про рекламу №22, №23, №24 від 25 червня 2018 року начальником Головного управління прийнято Рішення про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу від 24.07.2018 року №22, №23, №24 відносно TOB Герда - ЛТД за ознаками порушення вимог ч.1 ст. 16 Закону України Про рекламу .

03.08.2018 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області повторно винесені вимога №01- 08/2598 щодо надання пояснень та витребування необхідних документів по виявлених фактах порушення законодавства про рекламу у ТзОВ Герда-ЛТД .

В подальшому Головним управлінням Держпродспоживслужби в Тернопільській області надсилалися ТзОВ Герда-ЛТД листи щодо розгляду справи та надання інформації №01-08/3021 від 22.08.2018 та 01-08/3076 від 28.08.2018.

11.09.2018 Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області проведено засідання про порушення законодавства про рекламу, в ході якого за результатами розгляду справи встановлено, що ТзОВ Герда-ЛТД розповсюджено зовнішню рекламу за адресою м.Тернопіль вул. Збаразька, 16 (рекламні конструкції - білборди з назвою, зображенням та номером телефону в кількості 3 шт.) без відповідного на те дозволу органу місцевого самоврядування чим порушено ч.1 ст.16 Закону України Про рекламу . Відтак вирішено накласти штраф на розповсюджувача реклами згідно ч.7 ст.27 Закону України Про рекламу та скласти протокол про ознаки порушення ч.2 ст.26 Закону України Про рекламу . Результати даного засідання оформлено протоколом.

Відповідно вказаного протоколу начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області 11 вересня 2018 р. були прийняті рішення Про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу на розповсюджувача реклами - TзOB Герда - ЛТД за порушення ч.1 ст. 16 Закону України Про рекламу , а саме: № 22 розмір штрафу 2550,00грн, № 23 розмір штрафу 2550,00 грн, №24 розмір штрафу 2550,00 грн.

У зв`язку з тим, що TзOB Герда - ЛТД не надала відповідей та матеріалів щодо виявленого порушення законодавства про рекламу, державним інспектором сектору контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю Управління захисту споживачів Головного управління, у відповідності до ст. 26 Закону України Про рекламу , складено протоколи про порушення законодавства про рекламу № 29, №30, №31 від 11 вересня 2018 року за ознаками порушення вимог ч.2 ст. 26 Закону України Про рекламу TзOB Герда - ЛТД а саме: неподання на вимогу органу державної влади, на який згідно з законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, документів, усних та/або письмових пояснень, відео- та звукозаписів, а також інформації щодо вартості розповсюдження зовнішньої реклами.

На підставі вищевказаних протоколів начальник Головного управління прийняв Рішення про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу № 29, №30, №31 від 11.09.2018 року відносно TOB Герда - ЛТД за ознаками порушення вимог ч.2 ст. 26 Закону України Про рекламу .

Листом Головного управління №01-08/3284 від 17.09.2018 року TзOB Герда - ЛТД було надіслано запрошення на засідання стосовно розгляду справи про порушення рекламного законодавства в якому було зазначено дата, час та місце розгляду а також вимога про надання пояснень та витребування необхідних документів по виявлених фактах порушення законодавства про рекламу а також повідомлення, що у разі неприбуття справа буде розглянута без їх участі.

25.09.2018 Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області проведено засідання про порушення законодавства про рекламу, в ході якого вирішено накласти штраф на ТзОВ Герда-ЛТД за неподання інформації щодо вартості розповсюдженої реклами на розповсюджувача реклами згідно ст.27 Закону України Про рекламу у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян згідно протоколів про порушення законодавства про рекламу №29, №30, №31 від 11 вересня 2018 року. Результати даного засідання оформлено протоколом.

Відповідно до вищевказаного протоколу начальником Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області 25 вересня 2018 р. були прийняті рішення Про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу на розповсюджувача реклами - TзOB Герда - ЛТД за порушення ч.2 ст. 26 Закону України Про рекламу , а саме: № 29 розмір штрафу - 1700,00 грн, № 30 розмір штрафу - 1700,00 грн, №31 розмір штрафу - 1700,00 грн, що стало підставою для звернення Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області до суду із відповідним позовом.

Однак, не погодившись із такими рішеннями TзOB "Герда ЛТД" оскаржило їх до суду.

Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 25.09.2019 позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Герда ЛТД" до Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 , третя сторона, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Тернопільська міська рада задоволено. Визнано протиправними та скасовані рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 11 вересня 2018 року № 22, від 11 вересня 2018 року № 23, від 11 вересня 2018 року № 24, від 25 вересня 2018 року № 29, від 25 вересня 2018 року № 30 та від 25 вересня 2018 року № 31. Вказане рішення набрало законної сили.

Таким чином, оскільки рішення Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу від 11 вересня 2018 року № 22, від 11 вересня 2018 року № 23, від 11 вересня 2018 року № 24, від 25 вересня 2018 року № 29, від 25 вересня 2018 року № 30 та від 25 вересня 2018 року № 31 скасовані, суд приходить до висновку, що підстави для стягнення штрафу з Товариства з обмеженою відповідальністю "Герда ЛТД" за порушення законодавства про рекламу у розмірі 12750,00 грн відсутні, в зв`язку із чим у задоволенні позову слід відмовити.

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши докази, які є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що не підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Герда ЛТД по стягнення штрафу у розмірі 12750,00 грн відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Реквізити сторін:

позивач - Головне управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області, місцезнаходження: вул. Микулинецька, 20, м. Тернопіль, 46008, код ЄДРПОУ: 40310895;

відповідач -Товариство з обмеженою відповідальністю "Герда ЛТД", місцезнаходження: вул. Збаразька,16, м. Тернопіль, 46010, код ЄДРПОУ: 22605258.

Головуючий суддя Баранюк А.З.

копія вірна

Суддя Баранюк А.З.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2019
Оприлюднено13.12.2019
Номер документу86299089
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —500/2815/18

Рішення від 10.12.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 27.11.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баранюк Андрій Зіновійович

Рішення від 02.08.2018

Цивільне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Швець В. М.

Ухвала від 13.06.2018

Цивільне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Швець В. М.

Ухвала від 14.05.2018

Цивільне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Швець В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні