Рішення
від 12.12.2019 по справі 826/4150/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 грудня 2019 року № 826/4150/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві до Управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронними органами, протидії та виявлення корупції Київської обласної державної адміністрації за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_1 про стягнення коштів,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві (далі - позивач та/або Управління) з позовом до Управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронним органами, протидії та виявлення корупції Київської обласної держаної адміністрації (далі - відповідач), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_1 (далі - третя особа) про стягнення коштів у сумі 5069,37 грн.

Мотивуючи позовні вимоги позивач зазначає, що Управлінням з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронним органами, протидії та виявлення корупції Київської обласної держаної адміністрації рішення від 30.11.2017 року №135 виконано частково в частині сплати штрафних санкцій в сумі 2534,69 грн., однак неправомірно витрачена сума страхових коштів в розмірі 5069,37 грн. станом на 01.03.2018 року до Управління не надходила.

Відповідачем подано відзив на позовну заяву, у якому останній просив відмовити в задоволенні позовних вимог та зазначав, що за правопорушення, встановлене Управлінням в ході проведення перевірки несе відповідальність головний спеціаліст - бухгалтер Управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронним органами, протидії та виявлення корупції Київської обласної держаної адміністрації ОСОБА_1.

Третьою особою надано до суду письмові пояснення, у яких остання зазначає, що 15.05.2018 року остання повідомила про прийняття рішення щодо повернення неправомірно отриманих страхових коштів, у зв`язку з чим просила надати рахунок Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві для повернення останніх.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

На підставі наказу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві від 30.11.2017 року, направлення №141 від 30.11.2017 року позивачем проведена документальна позапланова перевірка використання коштів загальнообов`язкового державного соціального страхування, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності за пропозицією страхувальника - Управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронним органами, протидії та виявлення корупції Київської обласної держаної адміністрації.

За наслідком здійснення перевірки Управлінням встановлено неправомірно витрачену суму, що виявлена з 01.01.2015 року та становить 5069,37 грн., про що складено акт №136 від 30.11.2017 року.

У зв`язку із встановленими обставинами Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві прийнято рішення №135 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою працездатністю від 14.12.2017 року, яким відповідача зобов`язано повернути неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг у розмірі 5069,37 грн. та застосовано штрафні санкції у розмірі 2534,69 грн. (далі - рішення №135).

Як встановлено судом та не заперечувалося сторонами по справі, рішення №135 в судовому порядку не оскаржувалося та виконано відповідачем частково шляхом сплати суми штрафних санкцій у розмірі 2534,69 грн.

Вирішуючи спір по суті суд враховує наступне.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров`я відповідно до Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування визначає Закон України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 року №1105-XIV (далі - Закон №1105-XIV).

Частиною 1 статті 2 Закону №1105-XIV встановлено, що законодавство про соціальне страхування складається із Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, Кодексу законів про працю України, цього Закону, інших законодавчих актів та прийнятих відповідно до них інших нормативно-правових актів.

Згідно частини 5 статті 15 Закону №1105-XIV роботодавець несе відповідальність за: 1) порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення; 2) несвоєчасне подання або неподання відомостей, встановлених цим Законом; 3) подання недостовірних відомостей про використання коштів Фонду; 4) шкоду, заподіяну застрахованим особам або Фонду внаслідок невиконання або неналежного виконання обов`язків, визначених цим Законом.

При цьому, у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів.

Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Аналіз зазначеного дає суду підстави стверджувати, що саме роботодавець несе відповідальність, зокрема, за порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення.

Таким чином, доводи відповідача, викладені у відзиві на позовну заяву, що відповідальний за порушення є головний спеціаліст - бухгалтер Управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронним органами, протидії та виявлення корупції Київської обласної держаної адміністрації ОСОБА_1, як підстави для відмови в задоволенні адміністративного позову суд відхиляє, з огляду на їх необґрунтованість, в контексті наведених норм Закону №1105-XIV.

Водночас, суд звертає увагу відповідача, що питання відповідальності посадової особи Управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронним органами, протидії та виявлення корупції Київської обласної держаної адміністрації врегульовані нормами Кодексу законів про працю України та відповідною посадовою інструкцією.

При цьому, відповідач не позбавлений права ініціювати подання позовної заяви в порядку регресу до працівника, яким завдано шкоду підприємству, установі, організації, внаслідок порушення покладених на них нього трудових обов`язків.

Частинами 1-3 статті 17 Закону №1105-XIV встановлено, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

Строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.

Спори щодо розміру шкоди та прав на її відшкодування, накладення штрафів та з інших питань вирішуються в судовому порядку. За бажанням заінтересована особа може звернутися з питань вирішення спору до спеціальної комісії Фонду. До складу цієї комісії на громадських і паритетних засадах входять представники держави, застрахованих осіб і страхувальників.

Між тим, постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.10.2010 року №29, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 25.03.2011 року за №393/19131 затверджено Інструкцію про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження (далі - Інструкція №29).

Відповідно до пункту 4.1 розділу IV Інструкції №29 за матеріалами акта перевірки та результатами розгляду заперечень страхувальника (за їх наявності) керівник органу Фонду або його заступник приймає рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій до страхувальника відповідно до статей 21, 22, 28, 30 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", яке надсилається страхувальнику разом з листом про результати розгляду заперечень (за їх наявності) протягом 20 календарних днів з дня підписання акта перевірки. Рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності складається за формою, наведеною у додатку 3 до цієї Інструкції.

Згідно пунктів 4.4-4.6 розділу IV рішення вважається надісланим (врученим): страхувальнику, якщо його передано керівнику або уповноваженій особі страхувальника під розписку або надіслано рекомендованим листом; страхувальнику - фізичній особі, якщо його вручено особисто фізичній особі або уповноваженій нею особі чи надіслано рекомендованим листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцеперебування.

Страхувальник інформує орган Фонду про виконання рішення у визначені рішенням строки.

Облік рішень ведеться в журналі обліку рішень про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за результатами перевірок та рішень про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду за формою, наведеною у додатку 5 до цієї Інструкції.

Судом встановлено, що рішення отримано уповноваженою особою відповідача 15.12.2017 року.

Факт отримання рішення №135 не заперечувався відповідачем.

Разом з цим, в матеріалах справи відсутні належні та достатні докази на підтвердження виконання Управлінням з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронним органами, протидії та виявлення корупції Київської обласної держаної адміністрації рішення №135 в частині повернення неправомірно витраченої суми у розмірі 5069,37 грн., з огляду на що суд приходить до висновку про наявність правових підстав для стягнення з відповідача штрафу, що є підставою для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб"єкта владних повноважень з відповідача підлягають стягненню витрати на залучення свідків та проведення експертизи, що в даній справі не проводилось, а тому відсутні підстави для стягнення судового збору на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

З огляду на зазначене, керуючись статтями 49, 241, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві (03062, м. Київ, проспект перемоги, б. 92/2, код ЄДРПОУ 41312290) до Управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронним органами, протидії та виявлення корупції Київської обласної держаної адміністрації (01196, м. Київ, площа Лесі України, б. 1, код ЄДРПОУ 39761200), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) задовольнити.

2. Стягнути з Управління з питань оборонної роботи, взаємодії з правоохоронним органами, протидії та виявлення корупції Київської обласної держаної адміністрації (01196, м. Київ, площа Лесі України, б. 1, код ЄДРПОУ 39761200) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у місті Києві (03062, м. Київ, проспект перемоги, б. 92/2, код ЄДРПОУ 41312290) кошти у сумі 5069 (п`ять тисяч шістдесят дев`ять) грн. 37 коп.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.12.2019
Оприлюднено13.12.2019
Номер документу86299734
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4150/18

Рішення від 12.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 26.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 20.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні