Рішення
від 12.12.2019 по справі 640/16538/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

1/604

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 грудня 2019 року № 640/16538/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Клочкової Н.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг

до товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ПЕГАС

про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - позивач), адреса: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3 до товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ПЕГАС (надалі - відповідач, Товариство), адреса: 01004, м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд. 13/1, в якій позивач просить

- стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ПЕГАС (код ЄДРПОУ - 41672135) зареєстрованого за адресою: 01004, м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд. 13/1, до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 8 500,00 грн. (вісім тисяч п`ятсот гривень 00 копійок).

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що в межах своїх повноважень ним складено акт про правопорушення відповідачем на ринку фінансових послуг від 11 квітня 2019 року №505/16-2/13.

За результатами перевірки звітних даних Товариства за 3 квартал 2018 року та коригуючих звітних даних за 4 квартал 2018 року в електронній формі, що надійшли до Нацкомфінпослуг 25.10.2018 та 25.03.2019 відповідно, було встановлено порушення вимог:

абзацу 1 пункту 4 розділу V Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 № 3840, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2017 за № 1294/31162 (далі - Порядок), в частині інформація в різних формах звітних даних повинна бути порівнюваною та несуперечливою, а саме :

відповідно до таблиці "Інформація про рух дебіторської заборгованості, набутої за договорами факторингу" додатку 9 звітних даних за 3 квартал значення графи "на кінець періоду" становить 0 тис. грн., проте у таблиці "Інформація про рух дебіторської заборгованості, набутої за договорами факторингу" додатку 9 звітних даних за 4 квартал значення графи "на початок періоду" становить 9 599 тис. грн.

відповідно до таблиці "Інформація про рух обсягу дебіторської заборгованості за виданими кредитами/позиками" Додатку 12 звітних даних за З квартал 2018 року графа "на кінець періоду" становить 0 тис. грн., проте відповідно до таблиці "Інформація про рух обсягу дебіторської заборгованості за виданими кредитами/позиками" Додатку 12 звітних даних за 4 квартал 2018 року графа "на початок періоду" становить 7977 тис. грн.

відповідно до додатку 7 "Довідка про обсяг та кількість укладених та виконаних договорів з надання фінансових послуг" звітних даних за 4 квартал 2018 року кількість договорів з надання гарантій та поручительства виконаних у період становить 2 шт., проте у Додатку 10 "Довідка про обсяги та кількість наданих фінансових послуг за договорами поруки" та у Додатку 11 " Довідка про обсяги та кількість наданих фінансових послуг за договорами гарантії" інформація відсутня;

рядок 1420 Балансу та рядок 4100 графа "Нерозподілений прибуток" звіту про власний капітал звітних даних за 2018 рік становить 0 тис. грн., проте рядок 2350 графа 3 Форми № 2 становить 15 тис. грн.

рядок 1030 Балансу звітних даних за 2018 рік становить 5025 тис. грн., проте у Примітках до річної фінансової звітності за 2018 рік (далі - Примітки) інформація, щодо довгострокових фінансових інвестицій Товариства, відсутня;

рядок 1495 Балансу звітних даних за 2018 рік становить 5050 тис. грн., проте у Примітках у розділі "Звіт про власний капітал" дані відсутні.

Враховуючи викладене, на підставі статті 39, пункту 3 частини першої статті 40, пункту 2 частини першої статті 41, частини першої статті 42 Закону № 2664 , абзацу першого пункту 1.5 розділу І, підпункту 3 пункту 2.1, пункту 2.4 розділу II, пункту 3.2 розділу III, абзацу другого пункту 4.20 розділу IV Положення № 2319, уповноважена особа Нацкомфінпослуг прийняла рішення про застосування штрафної санкції.

Відповідно до пункту 2.4 розділу II Положення № 2319 рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

Штрафні санкції (штрафи) накладаються Головою Нацкомфінпослуг та керівниками самостійних структурних підрозділів або особами, які їх заміщують, за напрямами здійснення нагляду за окремими ринками фінансових послуг.

У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

Особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.

При добровільному виконанні постанови особа зобов`язана надати Нацкомфінпослуг документи, що підтверджують перерахування коштів до Державного бюджету України відповідно до законодавства.

Постанова, крім іншого, повинна містити строк, протягом якого учасник ринку фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) зобов`язаний повідомити Нацкомфінпослуг про добровільне виконання або про відмову від добровільного виконання постанови чого не було зроблено Відповідачем.

Відповідно до Постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 26.04.2019 №253/505/16-2/13-П (далі - Постанова) до Товариства застосовано штрафну санкцію за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг та постановлено вимогу письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 27.05.2019 з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного документа).

03.05.2019 (вих. № 3096/16-8) Нацкомфінпослуг на адресу Відповідача було направлено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, що підтверджується згрупованим поштовим відправленням, що завірено поштовим штемпелем Укрпошти (копія додається).

Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень. Положенням № 2319 спеціального строку для звернення до суду щодо стягнення в судовому порядку штрафної санкції не передбачено, таким чином, Нацкомфінпослуг звертається з позовом в межах тримісячного строку, обчислення якого починається з дня наступного за днем встановленого для добровільного виконання постанови.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.01.2019 у справі № 826/16746/18.

Також, у позовній заяві зазначено, що станом на день звернення до суду документів, які підтверджували б виконання постанови до Нацкомфінпослуг не надходило, сума штрафу у розмірі 8 500,00 грн не була перерахована до Державного бюджету України.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 вересня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Копія вказаної ухвали суду направлена на адресу відповідача та отримана ним 26.09.2019.

Станом на день ухвалення рішення, відповідач своїм правом на надання суду відзиву на позовну заяву не скористався, заяв/клопотань суду не направляв з невідомих суду причин.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Відповідно до наданої суду копії Акту про правопорушення, Товариством вчинено порушення на ринку фінансових послуг.

Копія вказаного акту направлена на адресу Товариства 16.04.2019 та повідомлено керівника Товариства про необхідність з`явитись до приміщення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 26.04.2019 року об 12 годині 00 хвилин для надання пояснень стосовно невиконання вимог законодавства.

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 26.04.2019 №253/505/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 8 500,00 грн та зобов`язано останнє повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови.

У зв`язку з несплатою суми штрафу відповідачем у встановлений судом строк та не поданням на адресу позивача відповідних документів, які б підтверджували факт сплати суми штрафу у розмірі 8500,00 грн до Державного бюджету України відповідачем, позивач звернувся до адміністративного суду з відповідною позовною заявою.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, Окружний адміністративний суд міста Києва виходить з наступного.

Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ (далі по тексту - Закон України від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ) Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Положеннями частини 1 статті 39 Закону України від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно з пунктом 3 частини 1 статті 40 Закону України від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг може застосовувати такі заходи впливу, зокрема, накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до частини 3 статті 41 Закон України від 12 липня 2001 року №2664-ІІІ штрафи, накладені Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг стягуються у судовому порядку.

Жодних доказів щодо оскарження постанови Нацкомфінпослуг або сплати визначеного цією постановою штрафу відповідачем суду не надано.

Згідно зі статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Вимогами статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, позивачем надано суду належні та допустимі докази правомірності застосування до відповідача штрафу, а також надано докази належного повідомлення відповідача про прийняту постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить висновку про наявність правових підстав для задоволення позову в повному обсязі.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 255, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг задовольнити.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ПЕГАС (01004, м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд. 13/1, код ЄДРПОУ 41672135) штраф у розмірі 8 500 (вісім тисяч п`ятсот) гривень 00 копійок до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106).

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів, з дня складання повного тексту рішення.

Суддя Н.В. Клочкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.12.2019
Оприлюднено16.12.2019
Номер документу86299743
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/16538/19

Ухвала від 30.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Рішення від 12.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні