ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
12 грудня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4773/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Промтехбуд про стягнення суми податкової заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Промтехбуд , у якій позивач просить суд:
- стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю Промтехбуд та з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ у сумі податкової заборгованості - 2044913,00 грн, основний борг - 2044233,00 грн. та штрафні санкції - 680,00 грн. за період з 30.12.2017 по 07.10.2019.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що відповідач перебуває на податковому обліку в Старобільському управлінні Головного управління ДПС у Луганській області з 01.01.2019.
Станом на 07.10.2019 ТОВ Промтехбуд допустило податкову заборгованість у сумі - 2044913,00 грн. Податковий борг складається :
1) з податку на додану вартість у сумі - 2044403,00 грн. основний борг - 2044233,00 грн. та штрафні санкції - 170,00 грн., нараховано у зв`язку з несплатою грошового зобов`язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з податку на додану вартість за листопад 2017 року по строку сплати до 30.12.2017 у сумі - 2044233,00 грн., нараховано відповідно до узгодженого податкового повідомлення - рішення від 19.09.2018 року №0628311213 на суму - 170,00 грн., винесеного на підставі акта №8892/26-15-12-13-20 від 04.07.2018 про результати камеральної перевірки дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ Промтехбуд за березень 2018 року. Дані камеральної перевірки свідчать про неподання податкової звітності з ПДВ за березень 2018 року;
2) з податку на доходи фізичних осіб у сумі - 510,00 грн., нараховано відповідно до узгодженого податкового повідомлення - рішення від 12.03.2018 №0099011301 на суму - 510,00 грн., винесеного на підставі акта №000460/26-15-12-13-01 від 22.01.2018 про результати камеральної перевірки своєчасності подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку ТОВ Промтехбуд за II квартал 2017 року. Дані камеральної перевірки свідчать про несвоєчасне подання податкового розрахунку за ф. №1 ДФ відповідальність платника передбачена п.119.2 ст. 119 ПКУ.
Відповідачу Головним управлінням ДФС у Луганській області сформовано податкову вимогу від 17.05.2019 №99991-55, яку направлено рекомендованим повідомленням про вручення.
На підставі викладеного позивач просив суд задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою суду від 05 листопада 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено підготовче засідання у справі на 25 листопада 2019 року (а.с. 1-2).
Ухвалою суду від 25 листопада 2019 року закрито підготовче провадження у справі призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 12 грудня 2019 року (а.с. 46).
Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, розгляд справи просив проводити без його участі (а.с. 50).
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, причини неявки суду невідомі, відзив на позовну заяву не надавав.
Відповідно до частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-78 КАС України, суд дійшов такого.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Промтехбуд (код ЄДРПОУ 31058286) зареєстроване у якості юридичної особи Дніпровською районною в місті Києві Державною адміністрацією 07.08.2000 (а.с. 26).
Відповідачем до податкового органу було подано податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2017 року, у якій самостійно визначено суму грошового зобов`язання у розмірі 2044233,00 грн (а.с. 13).
У зв`язку з несплатою відповідачем самостійно визначених сум грошових зобов`язань податковим органо було винесено податкове повідомлення рішення № 0628311213 від 19.09.2018, якими до відповідача застосовано штрафні санкції у розмірі 170,00 грн, яке винесено на підставі акту Про результати камеральної перевірки дотримання вимог податкового законодавства в частині своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ ПРОМТЕХБУД від 04.07.2018 №8892/26-15-12-13-20 (а.с. 14, 17).
Також відповідно до податкового повідомлення-рішення від 12.03.2018 №0099011301 (а.с. 22), винесеного на підставі акта перевірки №000460/26-15-13-01/31058286 від 12.03.2018 (а.с. 24), за порушення підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49, пп. б пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 510,00 грн.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01 січня 2011 року.
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України є обов`язком платника податку подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням податків і зборів. Та відповідно пункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Розділом V ПК України врегульовані питання, пов`язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.
Згідно пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно пункту 203.1. статті 203 ПК України Податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до пункту 58.1. статті 58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
Відповідач не сплатив у встановлені строки податкове зобов`язання з податку на додану вартість та з податку на доходи фізичних осіб.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України до прав контролюючих органів входить звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно пункту 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Таким чином, у зв`язку з несплатою самостійно узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість та з податку на доходи фізичних осіб, станом на день розгляду справи за відповідачем рахується податкова заборгованість у загальному розмірі 2044913,00 грн, що підтверджується розрахунком суми заборгованості, довідкою про розмір заборгованості та витягом з інтегрованої картки платника податків (а.с. 6-11).
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Тобто податкова вимога є дійсною протягом усього терміну безперервного існування податкового боргу платника податків з моменту його утворення до моменту, зокрема, повного погашення податкового боргу платником за всіма видами податків і зборів. При цьому податковим законодавством не передбачено необхідності повторного направлення платнику податків податкової вимоги у разі зміни (крім зменшення до нуля) суми його податкового боргу.
На виконання вказаних положень ПК України, позивач надсилав на зареєстроване в ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження відповідача податкову вимогу форми «Ю» від 17.05.2019 №99991-55 (сума податкового боргу платника податків - 2044913,00 грн.) (а.с. 30).
За правилами, визначеними пунктом 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Оскільки, позивачем було надіслано податкові вимоги, відповідачем податковий борг за зазначеними податковими вимогами відповідачем не погашено, податкові вимоги не відкликалися та судом не скасовувались, тому в даному випадку податкова вимога додатково не надсилається.
Відповідно до підпункту 20.1.34. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п.п.95.1, 95.2 ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Законом України від 21.12.2016 № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» доповнено ПК України статтею 19-3 та викладено в новій редакції підпункту 19.1.1 пункту 19.1 статті 19, якими визначено перелік функцій державний податкових інспекцій, а функції контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.
Таким чином, позовні вимоги Головного управління ДФС у Луганській області є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини четвертої статті 139 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 189, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Промтехбуд про стягнення суми податкової заборгованості - задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, Товариства з обмеженою відповідальністю Промтехбуд (ідентифікаційний код: 31058286, місцезнаходження: 92323, Луганська обл., Новопсковський район, селище міського типу Білолуцьк, вулиця Слобожанська, будинок 79) та з рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість податкову заборгованість у загальній сумі 2044913,00 грн (два мільйони сорок чотири тисячі дев`ятсот тринадцять гривень 00 коп).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Суддя О.В. Ірметова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2019 |
Оприлюднено | 16.12.2019 |
Номер документу | 86312474 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Ірметова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні