Справа № 420/7014/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 грудня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Стефанова С.О.,
за участю секретаря судового засідання - Мельника Ю.В.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства Татарбунарська сукняна фабрика про стягнення штрафних санкцій у розмірі 25 500,00 грн., -
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду 25.11.2019 року (вх. №6796/19 від 25.11.2019 року) надійшов адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі по тексту-позивач, НКЦПФР, Комісія) до відкритого акціонерного товариства Татарбунарська сукняна фабрика (далі по тексту-відповідач, ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика ), в якому позивач просить стягнути з відповідача 25500,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Адміністративний позов обґрунтовано наступним
Позивач зазначає, що під час здійснення своєї діяльності департаментом НКЦПФР у Південному регіоні було встановлено порушення чинного законодавства ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика на ринку цінних паперів, а саме:
- ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика не розкрило річну інформацію про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР №2826 від 03.12.2013 року;
- ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика не розкрило річну інформацію про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР №2826 від 03.12.2013 року;
- ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика не розкрило річну інформацію емітента цінних паперів за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом подання до Комісії річної інформації емітента цінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР №2826 від 03.12.2013 року.
На підставі виявлених правопорушень, НКЦПФР у відношенні відповідача порушені справи про правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанов №280-ПД-1-Е від 01.04.2019 року, №281-ПД-1-Е від 01.04.2019 року та №282-ПД-1-Е від 01.04.2019 року, якими зобов`язано керівника або уповноваженого представника ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика прибути до департаменту 12.04.2019 року для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень з приводу виявлених правопорушень.
У відношенні ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика , позивачем 12.04.2019 року, було складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів за №209-ПД-1-Е від 12.04.2019 року, №210-ПД-1-Е від 12.04.2019 року та №211-ПД-1-Е від 12.04.2019 року, для ознайомлення та отримання яких, представник відповідача або його уповноважений представник до департаменту не з`явились.
У відповідності до п.п.8, 9 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням НКЦПФР №1470 від 16.10.2012 року, згідно яких у разі неявки керівника або представника юридичної особи на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів один примірник акта надсилається юридичній особі одночасно з постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені постанови №220-ПД-1-Е від 18.04.2019 року, №221-ПД-1-Е від 18.04.2019 року та №222-ПД-1-Е від 18.04.2019 року про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів, призначеного на 25.04.2019 року, було направлено своєчасно на адресу відповідача.
Позивач зазначає, що для участі у розгляді справ про правопорушення на ринку цінних паперів до департаменту НКЦПФР у Південному регіоні керівник та/або уповноважений представник ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика не з`явився та під час розгяду справ від відповідача будь-яких клопотань, заперечень або пояснень не надходило.
За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика уповноваженою особою Комісії, директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні, було винесено постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме:
- постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №237-ПД-1-Е від 25.04.2019 року за порушення вимог підпункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР №2826 від 03.12.2013 року, в частині нерозкриття річної інформації про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, відповідальність за яке передбачена пунктом 6 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ;
- постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №238-ПД-1-Е від 25.04.2019 року за порушенням вимог підпукту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР №2826 від 03.12.2013 року, в частині нерозкриття річної інформації про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, відповідальність за яке передбачена пунктом 5 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ;
- постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №239-ПД-1-Е від 25.04.2019 року за порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР №2826 від 03.12.2013 року, в частині неподання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним річної інформації про емітента за 2015, 2016 за 2017 рік, відповідальність за яке передбачена пунктом 7 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .
Відповідно до положень частини 3 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом НКЦПФР.
Враховуючи зазначене, з метою наповнення державного бюджету України, шляхом стягнення з ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика штрафних санкцій відповідно до постанов №237-ПД-1-Е, №238-ПД-1-Е та №239-ПД-1-Е від 25.04.2019 року у загальному розмірі 25500,00 грн., позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Процесуальні дії
Ухвалою суду від 26 листопада 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження по справі. Справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Копія ухвали про відкриття провадження по справі направлено відкритому акціонерному товариству Татарбунарська сукняна фабрика рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення за адресою: 68100, Одеська область, Татарбунарський район, м. Татарбунари, вул. В. Тура, буд.13 та не вручене останньому, що підтверджується поверненням поштового відправлення на адресу суда з відміткою такої організації не існує .
У встановлений судом строк відповідно до положень ст.162 КАС України, на час розгляду справи, відповідач не скористався своїм правом на надання відзиву на адміністративний позов.
Вивчивши матеріали справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.
Обставини справи встановлені судом
Відповідно до інформації яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відкрите акціонерне товариство Татарбунарська сукняна фабрика (код ЄДРПОУ 00306992) зареєстровано 29.02.1992 року, основним видом діяльності товариства є підготування та прядіння текстильних волокон (13.10) (а.с.67-72).
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Національна комісія цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207) здійснює державне управління загального характеру (84.11) та у відповідності до положень ч.1 ст.6 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України та підзвітним Верховній раді України (а.с.39-42).
Відповідно до наказу НКЦПФР №259 від 28.12.2018 року у структурі НКЦПФР було утворено департамент НКЦПФР у Південному регіоні як відокремленний структурний підрозділ НКЦПФР, повноваження якого поширюються на територію Вінницької, Черкаської, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської та Херсонської області (а.с. 43-47).
Згідно п.6. розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням НКЦПФР №1470 від 16.10.2012 року структурним підрозділом Комісії згідно з цими Правилами є департамент, управління, відділ центрального апарату Комісії або її територіального органу, який здійснює функції щодо регулювання відповідного напряму діяльності на ринку цінних паперів.
Судом встановлено що, під час здійснення своєї діяльності, департаментом НКЦПФР у Південному регіоні було виявлено порушення чиного законодавства на ринку цінних паперів ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика , а саме: 1) нерозкриття річної інформації про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (а.с. 12); 2) нерозкриття річної інформації про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; 3) неподання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним річної інформації про емітента за 2015, 2016 за 2017 рік (а.с.13).
На підставі встановлених порушень, уповноваженою особою Комісії - Ровинським Юрієм Олександровичем, директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні, на підставі Рішення НКЦПФР Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 10.07.2018 року №453 у відношенні ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика було прийнято постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №280-ПД-1-Е від 01.04.2019 року, №281-ПД-1-Е від 01.04.2019 року та №282-ПД-1-Е від 01.04.2019 року (а.с.14 -19).
Постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №280-ПД-1-Е від 01.04.2019 року, №281-ПД-1-Е від 01.04.2019 року та №282-ПД-1-Е від 01.04.2019 року було своєчасно направлено рекомендованим листом на адресу відповідача - 02.04.2019 року (а.с.20-21).
Судом встановлено, що уповноваженою особою Комісії - Лактіоновим Олегом Анатолійовичем, т.в.о. начальника відділу контрольно-правової роботи департаменту НКЦПФР у Південному регіоні, на підставі Рішення НКЦПФР Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 10.07.2018 року №453 та згідно наказу від 04.04.2019 року №158-К у відношенні ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика було складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів №209-ПД-1-Е від 12.04.2019 року, №210-ПД-1-Е від 12.04.2019 року та №211-ПД-1-Е від 12.04.2019 року (а.с.22-25).
Акти про правопорушення на ринку цінних паперів №209-ПД-1-Е від 12.04.2019 року, №210-ПД-1-Е від 12.04.2019 року та №211-ПД-1-Е від 12.04.2019 року було надіслано відповідачу одночасно з постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, у відповідності до вимог п.9 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням НКЦПФР №1470 від 16.10.2012 року - 18.04.2019 року (.а.с.28-29).
Судом встановлено, що уповноваженою особою Комісії - Ровинським Юрієм Олександровичем, директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні, на підставі Рішення НКЦПФР Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 10.07.2018 року №453 у відношенні ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика було прийнято постанови про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів №220-ПД-1-Е від 18.04.2019 року, №221-ПД-1-Е від 18.04.2019 року та №222-ПД-1-Е від 18.04.2019 року, якими відповідача повідомлено що розгляд зазначених справ відбудеться 25.04.2019 року (а.с.25-27).
Постанови про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів №220- ПД-1-Е від 18.04.2019 року, №221-ПД-1-Е від 18.04.2019 року та №222-ПД-1-Е від 18.04.2019 року було своєчасно направлено рекомендованим листом на адресу відповідача - 18.04.2019 року (а.с.28-29).
За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів, уповноваженою особою Комісії - Ровинським Юрієм Олександровичем, директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні, на підставі Рішення НКЦПФР Про надання повноважень уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку посадовим особам Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 10.07.2018 року №453 у відношенні ВАТ Татарбунарська було винесено постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме:
- постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №237-ПД-1-Е від 25.04.2019 року, якою застосовано штрафну санкцію у розмірі 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 8 500 грн.;
- постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №238-ПД-1-Е від 25.04.2019 року якою застосовано штрафну санкцію у розмірі 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 8 500 грн.;
- постанова про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №239-ПД-1-Е від 25.04.2019 року якою застосовано штрафну санкцію у розмірі 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 8 500 грн. (а.с.30-36).
Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №237-ПД-1-Е від 25.04.2019 року, №238-ПД-1-Е від 25.04.2019 року та №239-ПД-1-Е від 25.04.2019 року було своєчасно направлено рекомендованим листом на адресу відповідача - 03.05.2019 року (а.с.37-38).
Позивач, з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку і функціонування ринку цінних паперів та здійснення у межах своїх повноважень застосування санкцій за порушення законодавства, звернувся з адміністративним позовом до суду з метою примусового стягнення штрафних санкцій відповідно до постанов №237-ПД-1-Е, №238-ПД-1-Е та №239-ПД-1-Е від 25.04.2019 року.
Джерела права та висновки суду
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст.9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спірні правовідносини регулюються Законом України Про державне регулювання ринкуцінних паперів в Україні №448/96-ВР від 30.10.1996 року (далі - Закону №448/96-ВР), Закону України Про цінні папери та фондовий ринок №3480-IV від 23.02.2006 року (далі - Закону №3480-IV), Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1470 від 16.10.2012 року (далі - Правил №1470) та Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №2826 від 03.12.2013 року (далі - Положення №2826).
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно з ч.1 ст.5 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Пунктами 10, 14 частини 1 статті 8 Закону №448/96-ВР передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону №448/96-ВР встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п`яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктами 7, 8, 9 розділу І Правил №1470 встановлено, що розгляд справ про правопорушення здійснюється виключно уповноваженими особами Комісії у межах наданих повноважень. У разі виявлення порушень законодавства, розгляд яких не належить до компетенції Комісії, уповноважена особа надсилає відповідні матеріали до державних органів, до компетенції яких належить вирішення даної справи. Адміністративне стягнення на громадянина чи посадову особу може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення.
Пунктами 2, 3 розділу IV Правил №1470 зазначено, що уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів. Про дату, час та місце складання акта про правопорушення на ринку цінних паперів особа, щодо якої порушено справу про правопорушення, повідомляється не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дати складання акта. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів складається та підписується не пізніше двадцяти робочих днів з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Якщо вчинено декілька правопорушень, то справи про правопорушення порушуються, а акти про правопорушення на ринку цінних паперів складаються уповноваженою особою окремо по кожному учаснику ринку цінних паперів, виду його діяльності на ринку цінних паперів та/або виду санкції, яка передбачена за кожне правопорушення.
Пунктами 8, 9 розділу IV Правил №1470 зазначено, що у разі неявки керівника або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності, на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів акт складається того самого дня, на який було викликано особу, за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце та час складання акта, про що робиться відповідний напис на акті про правопорушення на ринку цінних паперів.Один примірник акта про правопорушення на ринку цінних паперів після підписання надається керівнику або представнику юридичної особи, щодо якої його складено. У разі неявки керівника або представника юридичної особи на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів один примірник акта надсилається юридичній особі одночасно з постановою про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Пунктом 1 розділу VІ Правил №1470 встановлено, що справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності. Повноваження представника юридичної особи, що притягується до відповідальності, засвідчуються довіреністю, оригінал або копія якої долучається до матеріалів справи. У разі відсутності керівника або представника юридичної особи справа про правопорушення розглядається за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце і час розгляду справи згідно з вимогами пункту 4 розділу V Правил №1470.
Пунктами 1, 3, 4 розділу VІІ Правил №1470 встановлено, що розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови. У справі про правопорушення уповноважена особа приймає одне з таких рішень: про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів; про закриття справи. Постанова у справі про правопорушення оголошується після закінчення розгляду справи про правопорушення. Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом п`яти робочих днів з дати її винесення.
Суд зазначає, що з матеріалів справи вбачається, що НКЦПФР після виявлення правопорушень у відношенні відповідача були порушені справи про правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанов №280-ПД-1-Е, №281-ПД-1-Е, №282-ПД-1-Е від 01.04.2019 року, встановлено дату для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів №209-ПД-1-Е, №210-ПД-1-Е, №211-ПД-1-Е від 12.04.2019 року, прийнято постанови про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів №220-ПД-1-Е, №221-ПД-1-Е, №222-ПД-1-Е від 18.04.2019 року та як наслідок прийнято постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №237-ПД-1-Е, №238-ПД-1 Е, №239-ПД-1-Е від 25.04.2019 року.
Отже, фактично департаментом НКЦПФР у Південному регіоні було виконано обов`язки та завдання у межах своїх повноважень, метою яких є забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку і функціонування ринку цінних паперів та здійснення державного регулювання і контролю додержання законодавства у цій сфері.
Крім того відповідно до вимог пункту 14 розділу І Правил №1470 постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення) вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом. Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об`єкта поштового зв`язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.
Суд зазначає, що в матеріалах справи наявні реєстри поштових відправлень рекомендованих листів, які підтверджують направлення ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика вищезазначених документів у строки встановлені нормами чинного законодавсва.
Відповідно до пунктів 2-5 розділу XVIII Правил №1470 передбачено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п`ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п`яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 розділу XVIII Правил №1470, штраф стягується в судовому порядку.
Суд зазначає, що для участі у розгляді справ про порушення на ринку цінних паперів до департаменту НКЦПФР у Південному регіоні керівник та/або уповноважений представник відповідача не з`являлись, під час розгляду справи від ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика будь-яких пояснень клопотань від відповідача не надходило, постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №237-ПД-1-Е, №238-ПД-1 Е, №239-ПД-1-Е від 25.04.2019 року до НКЦПФР або в судовому порядку відповідачем оскаржені не були та до теперішнього часу є несплаченими.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства Татарбунарська сукняна фабрика про стягнення штрафних санкцій у розмірі 25 500,00 грн. підлягають задоволенню.
Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Згідно ч.1 ст.72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ч.1 ст.72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Таким чином, на підставі ст.8 КАС України, згідно якої усі учасники адміністративного процесу є рівними та ст.9 КАС України, відповідно до якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, з`ясувавши обставини у справі, перевіривши всі доводи та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку, що постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №237-ПД-1-Е, №238-ПД-1-Е, №239-ПД-1-Е від 25.04.2019 року прийняті НКЦПФР у відповідності до норм чиного законодавства, а тому санкції у загальному розмірі 25 500,00 грн. підлягають стягненню з ВАТ Татарбунарська сукняна фабрика в дохід державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 14, 44, 139, 242-246, 255 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 376207) до відкритого акціонерного товариства Татарбунарська сукняна фабрика (код ЄДРПОУ 0006992) про стягнення штрафних санкцій у розмірі 25 500,00 грн. - задовольнити.
Стягнути з відповідача 25 500,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Рішення суду набирає законної сили, згідно ст.255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено, згідно ст.295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. При цьому відповідно до п.п.15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Повне рішення суду складено та підписано суддею 13 грудня 2019 року.
Суддя С.О. Cтефанов
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2019 |
Оприлюднено | 16.12.2019 |
Номер документу | 86316197 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стефанов С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні