Рішення
від 12.12.2019 по справі 640/18706/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

1/672

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 грудня 2019 року № 640/18706/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Клочкової Н.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до товариства з обмеженою відповідальністю "КУА "Фінансовий партнер"

про стягнення штрафу

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - позивач), адреса: 01010, місто Київ, вулиця Московська, будинок 8, корпус 30 до товариства з обмеженою відповідальністю "КУА "Фінансовий партнер" (надалі - відповідач), адреса: 01015, місто Київ, вулиця Московська, будинок 46/2, літера А, в якій позивач просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "КУА "Фінансовий партнер" штраф у розмірі 8500,00 грн до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції".

В обґрунтування позовних вимог позивач послався на те, що в межах своїх повноважень ним складено акт про правопорушення відповідачем на ринку цінних паперів від 04.06.2019 №408-ДП-КУА.

Постановою про накладення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів від 03.07.2019 №315-ДП-КУА до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 8 500,00 грн.

Також, у позовній заяві зазначено, що станом на день звернення до суду документів, які підтверджували б виконання постанови до позивача не надходило, сума штрафу у розмірі 8 500,00 грн не була перерахована до Державного бюджету України.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 жовтня 2019 відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Згідно акту про правопорушення на ринку цінних паперів 04.06.2019 №408-ДП-КУА Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку встановлено в діях відповідача порушення вимог п. 5 гл. 3 розділу ІІ Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами), затв. Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.07.2013 №1281 (надалі - Ліцензійні умови) в частині ненадання до Комісії інформації, передбаченої Додатками 3, 4 та 8 до Ліцензійних умов.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову від 03.07.2019 №315-ДП-КУА, на підставі якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 8 500,00 грн.

Оскільки вказані штрафні санкції не були сплачені відповідачем, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернувся з даним позовом до суду.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року №448/96-ВР (далі - Закон №448/96-ВР).

Відповідно до статті 5 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно до статті 1 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексу заходів з метою упорядкування контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та попередження зловживань та порушень у цій сфері.

Стаття 2 цього Закону №448/96-ВР визначає мету державного регулювання ринку цінних паперів, зокрема, додержання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства.

Учасниками ринку цінних паперів згідно статті 1 Закону №448/96-ВР є емітенти, інвестори та особи, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів.

Згідно вимог п. 5 гл. 3 розділу ІІ Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами), затв. Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.07.2013 №1281 зміни даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії, передбачають надання ліцензіатом до органу ліцензування повідомлень у формах та за змістом, визначених цими Ліцензійними умовами, а саме:

у разі внесення змін до статуту в повідомленні зазначаються дата та номер реєстрації змін, а також додається вичерпна інформація щодо таких змін (протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати реєстрації відповідних змін згідно із законодавством).

При внесенні змін до статуту, пов`язаних зі збільшенням статутного капіталу, ліцензіат повинен сплатити вказане збільшення виключно за рахунок грошових коштів і надати вичерпну інформацію, що підтверджує таку сплату (крім випадку збільшення статутного капіталу за рахунок прибутку, реінвестиції дивідендів) (протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати здійснення такої оплати);

щодо інформації, зазначеної в підпункті 7 пункту 1 глави 2 розділу II Ліцензійних умов, - протягом тридцяти календарних днів з дати виникнення відповідних змін;

щодо інформації, зазначеної в підпункті 8 пункту 1 глави 2 розділу II Ліцензійних умов, - протягом тридцяти календарних днів з дати виникнення відповідних змін;

щодо інформації, зазначеної в підпункті 9 пункту 1 глави 2 розділу II Ліцензійних умов, - протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати виникнення відповідних змін. При цьому якщо зміни, які виникли, стосуються тільки змін, пов`язаних з призначенням особи, яка тимчасово виконує обов`язки керівника ліцензіата, така інформація не подається; щодо інформації, зазначеної в підпункті 10 пункту 1 глави 2 розділу II Ліцензійних умов, - протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати виникнення відповідних змін (з дати призначення на посаду або звільнення з посади);

щодо інформації, зазначеної в підпункті 11 пункту 1 глави 2 розділу II Ліцензійних умов, - протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати виникнення відповідних змін (з дати, зазначеної в сертифікаті, або з дати призначення на посаду (звільнення з посади) сертифікованого фахівця). При цьому якщо зміни, які виникли, стосуються тільки зміни стажу роботи на фондовому ринку сертифікованого фахівця, така інформація не подається;

щодо інформації, зазначеної в підпункті 22 пункту 1 глави 2 розділу II Ліцензійних умов, - протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати виникнення відповідних змін (з дати, зазначеної в кваліфікаційному посвідченні, або з дати призначення на посаду головного бухгалтера або особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку).

У разі зменшення у ліцензіата визначеної мінімальної кількості сертифікованих фахівців (у тому числі керівних посадових осіб) під час здійснення професійної діяльності ліцензіат не пізніше трьох місяців від дати виникнення цього факту повинен відновити їхню потрібну кількість;

щодо інформації, зазначеної в підпункті 13 пункту 1 глави 2 розділу II Ліцензійних умов, - протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати отримання ліцензіатом відповідної інформації;

щодо інформації, зазначеної в підпункті 15 пункту 1 глави 2 розділу II Ліцензійних умов в частині, що стосується права користування приміщенням (крім змін, що пов`язані тільки зі зміною оплати за користування), та назв і реквізитів відповідних документів, що підтверджують право власності ліцензіата на нежитлове приміщення, - протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати виникнення відповідних змін;

щодо інформації, зазначеної в підпункті 21 пункту 1 глави 2 розділу II Ліцензійних умов, - протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати отримання відповідної інформації від такої фізичної особи;

щодо інформації про графік роботи ліцензіата, складеної у довільній формі, яка подається до Комісії за три робочих дні до запланованої дати внесення відповідних змін до графіка його роботи.

У разі звільнення керівника ліцензіата орган, наділений відповідно до законодавства повноваженнями щодо призначення керівника, зобов`язаний призначити нового керівника або виконувача обов`язків керівника ліцензіата не пізніше трьох робочих днів з дати звільнення керівника ліцензіата. Така особа повинна відповідати вимогам, установленим цими Ліцензійними умовами до керівника.

У разі тимчасової відсутності керівника ліцензіата (відпустка, відрядження, тимчасова непрацездатність) особа, яка тимчасово виконує його обов`язки, має приступити до виконання обов`язків керівника ліцензіата з першого дня його відсутності. При цьому особа призначається з числа сертифікованих фахівців ліцензіата.

Ліцензіат у разі звільнення особи, яка займає посаду головного бухгалтера, або особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку ліцензіата, або закінчення/розірвання договору з юридичною особою, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку ліцензіата, повинен призначити особу, на яку будуть покладені зазначені обов`язки та яка відповідає вимогам цих Ліцензійних умов.

У разі наявності у ліцензіата діючих або створення в процесі професійної діяльності нових відокремлених підрозділів, які мають намір провадити діяльність з управління активами інституційних інвесторів (діяльність з управління активами) на підставі отриманої ліцензії, ліцензіат повинен до початку провадження ними діяльності подати до Комісії документи щодо кожного такого підрозділу:

передбачені пунктом 2 глави 2 розділу II цих Ліцензійних умов (крім банку);

для банку - передбачені пунктом 2 глави 2 розділу III цих Ліцензійних умов.

Частиною 3 статті 11 Закону №448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Відповідач доказів оскарження постанови від 03.07.2019 №315-ДП-КУА та/або доказів сплати визначеного штрафу не надав.

Ухвалу про відкриття провадження відповідачем отримано 15.10.2019. Відзив та інші документи відповідачем на позовну заяву в цій справі не подавалась з невідомих суду причин. Доводи позивача щодо необхідності стягнення штрафних санкцій в судовому порядку відповідачем не спростовані.

Враховуючи всі наведені обставини в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Згідно зі статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати до стягнення не підлягають.

На підставі вище викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6-10, 19, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.

товариства з обмеженою відповідальністю "КУА "Фінансовий партнер" (адреса: 01015, місто Київ, вулиця Московська, будинок 46/2, літера А, ЄДРПОУ 35511167) штраф у розмірі 8500,00 грн (вісім тисяч п`ятсот) до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106.

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів, з дня складання повного тексту рішення.

Суддя Н.В. Клочкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.12.2019
Оприлюднено17.12.2019
Номер документу86319367
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18706/19

Рішення від 12.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні