ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 грудня 2019 року Справа № 160/9308/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіЛуніної О.С. за участі секретаря судового засіданняТерентенко О. О. за участі: представника позивача представник позивача представника відповідача Тютюнова О. С. Бєлан С. В. Єфіменко О. П. розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю УТИЛІТСЕРВІС до Державної податкової служби України, Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
25.09.2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю УТИЛІТСЕРВІС (вул. Дніпросталівська, буд. 11, оф. 207, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 39632617) до Державної податкової служби України (Львівська пл., буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління Державної податкової фіскальної служби у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 43145015), в якій позивач просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.08.2019 № 1262040/39632617, підписане головою комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації А. Логвин;
зобов`язати державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ УТИЛІТСЕРВІС № 103 від 02.08.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою фактичного її отримання Державною фіскальною службою України, а саме 02.08.2019.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем, після отримання квитанції про зупинення реєстрації виписаної ним податкової накладної, направлено до контролюючого органу пояснення щодо підтвердження реальності здійснення операції по вказаній податковій накладній та надано копії документів, які підтверджують фактичне здійснення господарської операції. Однак, незважаючи на надані пояснення та документальні підтвердження, відповідачем прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної № 103 від 02.08.2019.
Позивач вважає вказане рішення таким, що винесено не обгрунтовано, без врахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі № 160/9308/19.
31.10.2019 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області до суду було надано відзив на позовну заяву ТОВ УТИЛІТСЕРВІС , в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог та зазначає, що за результатом розгляду документів та пояснень, наданих позивачем по податковій накладній № 103 від 02.08.2019 встановлено, що відсутні документи, які підтверджують транспортування брухту до складу переробника ПрАТ ДОІРЕА , згідно договору від 02.01.2019 № 1 - 19 підприємством ТОВ УТИЛІТСЕРВІС - Замовник передано ПрАТ ДОІРЕА - переробник. Доставка брухту до складу переробника здійснюється замовником та за його рахунок. Підприємством ТОВ УТИЛІТСЕРВІС придбано у ПАТ Укртелеком телекомунікаційне обладнання (ліній зв`язку), яке втратило експлуатаційні властивості , згідно акту приймання-передачі товару від 26.06.2019, передано ПрАТ ДОІРЕА - переробнику - 02.07.2019, документів, які підтверджують зберігання товару підприємством не надано.
Підставами для відмови у реєстрації податкової накладної визначено ненадання платником податків, відповідних документів, що відповідає приписам Порядку № 1246.
31.10.2019 Дніпропетровським окружним адміністративним судом отримано відзив Державної фіскальної служби України на позовну заяву ТОВ УТИЛІТСЕРВІС , в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог та зазначає, що зобов`язання зареєструвати податкові накладні є похідними вимогами від вимог до ГУ ДФС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної згідно з п. 28 Порядку № 117.
Позивачем до суду надано відповідь на відзиви, в якій ТОВ УТИЛІТСЕРВІС відхиляє заперечення ГУ ДФС у Дніпропетровській області та ДФС України та просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі. Вказує, що в порушення п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної не вказано конкретного переліку документів, які на думку контролюючого органу, необхідно надати позивачу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Крім того, і рішення комісії повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної Однак, відповідач обмежився загальною оцінкою наданих позивачем документів, не встановивши, які саме документи не подані і що вони мали б підтвердити або спростувати та/або помилково зазначив про ненадання документів, які йому були надані.
Позивач зазначає, що ніякий брухт до ПрАТ ДОІРЕА не транспортував, оскільки транспортуванню для переробки підлягали отримані після механічного розбирання телекомунікаційного обладнання деталі та вузли посріблені лігатурною масою - 13905,00 г., що в перерахунку на чисту вагу згідно довідників складає - 228,80г. Транспортування такої невеликої (незначної) ваги було здійснено уповноваженою особою ТОВ УТИЛІТСЕРВІС на власному транспортному засобі, а тому, будь-яких документів з перевезення вказаних деталей та вузлів посріблених не було. Транспортування/перевезення значної ваги телекомунікаційного обладнання від Пат Укртелеком до ТОВ УТИЛІТСЕРВІС здійснювалось перевізником ФОП ОСОБА_1 за договором перевезення № 08/12/15 від 08.12.2015, про що були складені відповідні первинні документи, копії яких надані контролюючому органу та до суду.
26.06.2019 ТОВ УТИЛІТСЕРВІС отримувало від ПАТ Укртелеком телекомунікаційне обладнання, а 02.07.2019 передавало на переробку ПрАТ ДОІРЕА вже деталі, вузли, (роз`єми), брухт. Телекомунікаційне обладнання після його доставки від Пат Укртелеком було піддано механічному розбиранню, тобто дане телекомунікаційне обладнання не зберігалось, а знаходилось в процесі механічного розбирання, яке було завершено 02.07.2019, про що складено відповідний акт від цієї ж дати, після чого отримані від його розбирання деталі, вузли, (роз`єми) та брухт відразу були передані ПрАТ ДОІРЕА , що підтверджується наданими копіями первинних документів.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 листопада 2019 року замінено відповідача у справі № 160/9308/19 Державну фіскальну службу України на належного відповідача Державну податкову службу України
Дослідивши та оцінивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд зазначає наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю УТИЛІТСЕРВІС зареєстровано в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 10.02.2015, основним видом господарської діяльності якого є відновлення відсортованих відходів.
26.06.2019 між ПАТ Укртелеком (продавець) та позивачем (покупець) було укладено договір №12F000-1257/19, згідно з яким продавець зобов`язується передати у власність покупцю ІКМ-30, яке втратило експлуатаційні властивості за прямим призначенням згідно специфікації, вказаної у додатку № 1до цього договору, а покупець зобов`язується його прийняти та оплатити.
Покупець організовує/забезпечує демонтаж та вивезення товару з місця поставки, а також безпеку вказаних дій та безпеку осіб, що вчиняють зазначені дії, на власний ризик та несе повну відповідальність за проведення вказаних дій.
Товариство придбало та отримало телекомунікаційне обладнання, яке втратило експлуатаційні властивості за прямим призначенням, згідно Специфікації (Додаток №1 до цього договору) на загальну суму 198711,54 грн., в т. ч. ПДВ, що підтверджується відповідним актом приймання-передачі товару від 26.06.2019.
ПАТ Укртелеком виписано рахунок №12-МВМ-221 від 24.06.2019, за яким ТОВ УТИЛІТСЕРВІС здійснено оплату товару платіжним дорученням № 13 від 24.06.2019.
За вказаною операцією складено податкову накладну № 205089від 24.06.2019, яка зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вказане телекомунікаційне обладнання було доставлено від ПАТ Укртелеком до ТОВ УТИЛІТСЕРВІС перевізником ФОП ОСОБА_1 за договором перевезення № 08/12/15 від 08.12.2015, додатковою угодою № 1 до вказаного договору перевезення від 01.12.2016. Вищевказане транспортне перевезення підтверджено: актом № 208 здачі-прийняття робіт (надання послуг), товарно-транспортною накладною № 2606-01 від 26.06.2019 року, рахунком-фактурою № 208 від 26 червня 2019 року, оплату за перевезення вантажу підтверджено платіжним дорученням № 22 від 01.07.2019 року.
Після механічного розбирання телекомунікаційного обладнання 02.07.2019 складено акт механічного розбирання техніки (обладнання) придбаного за договором №12F000-1257/19 від 26.06.2019. В результаті розбирання отримано брухту та відходів елементів радіоелектроніки з вмістом дорогоцінних металів (золото), лігатурною масою 13905,0 г, чистої ваги 230,88 г.
Вказані брухт та відходи були передані ПрАТ ДОІРЕА для вилучення з них дорогоцінних металів (срібла) на підставі договору про надання послуг з переробки (афінажу) брухту, який містить дорогоцінні метали №1-19 від 02.01.2019, укладеному між позивачем та ПрАТ ДОІРЕА , підтверджено накладною на відпуск товарно-матеріальних цінностей №02-07.19 від 02.07.2019, Описом №20 від 02.07.2019 до цієї накладної, актом приймання-передачі № 3398-Д від 02.07.2019, Протоколом узгодження вмісту дорогоцінних металів №064/19 від 08.07.2019, Протоколом погодження договірної ціни від 02.07.2019, актом здачі-приймання №49-19 від 18.07.2019.
Згідно з накладною № 257-19 від 02.08.2019, за результатом переробки вилучено золота 99,99% лігатурною масою 100,00 г.
За послуги по вилученню золота ПАТ ДОІРЕА виписано на адресу позивача рахунок на оплату № 437 від 18.07.2019 на суму 27 453,60 грн., в тому числі ПДВ - 4 575,60 грн.
Платіжним дорученням № 47 від 18.07.2019 ТОВ УТИЛІТСЕРВІС сплатило ПрАТ ДОІРЕА за послуги по вилученню золота 27 453,60 грн.
За результатом цієї господарської операції складено податкову накладну № 780 від 18.07.2019, яку зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В подальшому отримане золото 99,99% лігатурною масою 100 г було продано на адресу ПрАТ ДОІРЕА на підставі договору купівлі-продажу № 2-19 від 02.01.2019, укладеного між позивачем (продавець) та ПрАТ ДОІРЕА .
02 серпня 2019 сторонами підписано Протокол погодження договірної ціни за договором № 2-19 від 02.01.2019, за яким ціна дорогоцінних металів складає 1068,25 грн. та ПДВ 20% (разом 1317,90грн.) за кожен грам золота (масова частка золота не нижче 99,99%) у кількості 100,0 грамів (лігатурна вага).
Фактичне здійснення господарської операції підтверджено: рахунком-фактурою № 76 від 02.08.2019 на загальну суму 131790,00 грн.; накладною № 65 від 02.08.2019, актом приймання-передачі № 3416 від 02.08.2019 на передачу 100,00 г золота; довіреністю№ 185 від 02.08.2019 на отримання ста грамів золота, виданої на ім`я комірника ОСОБА_2 . Оплату за товар підтверджено платіжним дорученням № 601 від 02.08.2019.
За фактом оплати товару, ТОВ УТИЛСЕРВІС складено податкову накладну № 103 від 02.08.2019 року та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
02.08.2019 реєстрацію податкової накладної зупинено. Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної контролюючим органом визначено, що обсяг постачання товару/послуги 7108 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості здійснення операції . Та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
23.08.2019 ТОВ УТИЛІТСЕРВІС надано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 2 та надано копії документів на підтвердження господарської операції.
28.08.2019 контролюючим органом прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1262040/39632617, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 103 від 02.08.2019, з підстави: ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки, фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм галузевої специфіки, накладні.
Позивач, не погодившись з прийнятим рішенням, звернувся до суду з позовом.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Пунктами 14 - 15 Порядку №1246 передбачено, що квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
21 лютого 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. (далі - Порядок №117)
Із оскарженого рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.08.2019 року №1262040/39632617 вбачається, що підставою для відмови у реєстрації вказаної податкової накладної слугувало не надання платником податку копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено постановою Кабінету Міністрів від 21.02.2018 № 117.
Згідно п. 14. Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п.п. 18, 19 та 21 Порядку 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивачем до ГУ ДФС у Дніпропетровській області були направлені документи, на підставі яких було складено податкову накладну №103 від 02.08.2019 та пояснення щодо підтвердження реальності здійснення операцій по вказаній податковій накладній.
При цьому, комісія не підкреслила документи, які не надано, як це передбачено самою формою рішення, тобто вказуючи про ненадання документів, відповідач не визначив, яких саме документів було недостатньо для реєстрації вищевказаної податкової накладної.
Суд зазначає, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
У відзиві на адміністративний позов ГУ ДФС у Дніпропетровській області зазначено про те, що однією з причин винесення рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є ненадання позивачем копій документів, які б підтверджували транспортування брухту до складу переробника ПрАТ ДОІРЕА .
Вказані доводи відповідача суд до уваги не приймає, оскільки транспортуванню для переробки підлягали лише отримані після механічного розбирання телекомунікаційного обладнання радіоелектронний брухт з вмістом дорогоцінних металів лігатурною масою - 13905,0 г., що в перерахунку на чисту вагу згідно довідників складає - 230,88 г. Транспортування такої невеликої (незначної) ваги було здійснено уповноваженою особою підприємства позивача на власному транспортному засобі, а тому будь-яких документів з перевезення вказаних деталей та вузлів посріблених не було.
Транспортування телекомунікаційного обладнання від ПАТ Укртелеком до ТОВ УТИЛІТСЕРВІС здійснювалось перевізником ФОП ОСОБА_1 за договором перевезення № 08/12/15, про що були складені відповідні первинні документи, копії яких були надані контролюючому органу.
Крім того, ГУ ДФС у Дніпропетровській області зазначає, що позивачем не було надано документів, що підтверджують зберігання товару підприємством.
Однак, з наданих позивачем пояснень, також підтверджується наданими позивачем доказами, судом встановлено, що телекомунікаційне обладнання після його доставки від ПАТ Укртелеком було піддано механічному розбиранню, тобто дане телекомунікаційне обладнання не зберігалось, а знаходилось в процесі механічного розбирання, яке було завершено 02.07.2019, про що складено відповідний акт від цієї ж дати, після чого отримані від його розбирання деталі, вузли, (роз`єми) та брухт відразу були передані ПрАТ ДОІРЕА .
Оцінюючи правомірність рішення органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
На підставі викладеного, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовна вимога про визнання протиправним та скасування Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.08.2019 р. №1262040/39632617 підлягає задоволенню.
Приписами п. 201.10 ст. 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов`язком постачальника товарів чи послуг.
Цьому обов`язку кореспондує обов`язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку-продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з п.28 Постанови №117 податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з положеннями п. 19 та п. 20 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану товариством з обмеженою відповідальністю ТОВ УТИЛІТСЕРВІС податкову накладну №103 від 02.08.2019 року датою її фактичного отримання.
З урахуванням наведеного, заявлені позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню в повному обсязі.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з положень ч.1 ст.139 КАС України, якими встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З огляду на викладене, на користь ТОВ УТИЛІТСЕРВІС за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області та Державної податкової служби України солідарно необхідно стягнути судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 3842,00 грн. відповідно до платіжного доручення № 125 від 23 вересня 2019 року.
Керуючись ст.ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю УТИЛІТСЕРВІС (вул. Дніпросталівська, 11, оф. 207, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 39632617) до Державної податкової служби України (Львівська пл., буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ39394856 про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.08.2019 № 1262040/39632617, підписане головою комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації А. Логвин.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ УТИЛІТСЕРВІС № 103 від 02.08.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою фактичного її отримання - 02.08.2019 року.
Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 43145015) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю УТИЛІТСЕРВІС (вул. Дніпросталівська, 11, оф. 207, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 39632617) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 1921,00 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп. відповідно до платіжного доручення № 125від 23 вересня 2019 року.
Стягнути з Державної податкової служби України (Львівська пл., буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю УТИЛІТСЕРВІС (вул. Дніпросталівська, 11, оф. 207, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 39632617) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 1921,00 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп. відповідно до платіжного доручення № 125 від 23 вересня 2019 року.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 16 грудня 2019 року.
Суддя О.С. Луніна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2019 |
Оприлюднено | 17.12.2019 |
Номер документу | 86350322 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні