КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 грудня 2019 року м. Київ справа № 640/6975/19
Суддя Київського окружного адміністративного суду Журавель В.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія "Кредо" про стягнення заборгованості,
в с т а н о в и в:
19 квітня 2019 р. до Окружного адміністративного суду м. Києва звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач), з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія "Кредо" (далі - відповідач) про стягнення заборгованості у розмірі 3 400 грн. 00 коп.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що до відповідача було застосовано штрафні санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг у розмірі 3400 грн. 00 коп. Відповідач самостійно заборгованість не сплатив і не оскаржив її, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25 квітня 2019 р. цю справу передано на розгляд до Київського окружного адміністративного суду за підсудністю.
21 червня 2019 р. протоколом автоматизованого розподілу судових справ між суддями справу передано на розгляд судді цього адміністративного суду Журавлю В.О.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 25 червня 2019 р. відкрито провадження у цій адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 27 вересня 2019 р. У подальшому судові засідання відкладалися на 23 жовтня та на 22 листопада 2019 р. через неявку відповідача для забезпечення дотримання його прав.
Відповідач, належним чином повідомлений про час, дату та місце проведення судового засідання 22.11.2019, до суду не прибув, про причини неявки суд не повідомив, відзив до суду не подав, з клопотанням та іншими заявами до суду не звертався.
21 листопада 2019 р. позивач подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі у порядку письмового провадження, позовні вимоги підтримав, позов просив задовольнити.
22 листопада 2019 р. сторони у судове засідання не прибули.
За таких обставин згідно з вимогами частини 9 статті 205 КАС України суд ухвалив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Відповідач зареєстрований за адресою: 07400, Київська обл., місто Бровари, вул.. Короленко, будинок 66 А, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (код ЄДРПОУ - 39464933). Видами діяльності відповідача є: фінансовий лізинг (код КВЕД 64.91); інші види кредитування (основний) (код КВЕД 64.92)); надання інших фінансових послуг (крім страхування та пенсійного забезпечення), н. в. і. у. (код КВЕД 64.99).
Позивачем 20 листопада 2018 р. складено акт № 1445/16-2/11 про правопорушення, вчинені Товариством з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія "Кредо" на ринку фінансових послуг. За результатами проведеної перевірки встановлено порушення вимог:
- абзаців першого та другого пункту 14 розділу І та абзацу 4 пункту 1 розділу XI Положення про Державний реєстр фінансових установ, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 28 серпня 2003 р. № 41, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2003 р. за № 797/8118 (далі - Положення), вимоги, установлені законодавством України щодо діяльності, пов`язаної з наданням відповідних видів фінансових послуг, повинні виконуватися фінансовою установою протягом усього строку перебування в Реєстрі. Фінансові установи зобов`язані підтримувати розмір статутного (складеного, пайового) та/або власного капіталу на рівні не меншому ніж встановлений цим Положенням до заявника при внесенні його до Реєстру (крім фінансових установ - юридичних осіб публічного права) в частині обов`язку фінансової установи мати власний капітал в розмірі не менше ніж 5 млн. грн. Зміст допущеного відповідачем порушення полягає в тому, що відповідач не виконує зазначені вимоги мати власний капітал не менше 5 млн. грн, а саме: станом на 30 вересня 2018 р. власний капітал становить 4 млн 976 тис.грн.;
- підпункту 2 пункту 10 розділу III Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26 вересня 2017 р. № 3840 (далі - Порядок), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24 жовтня 2017 р. за № 1294/31162, в частині неподання Інформації щодо активів фінансової установи (додаток 15 до Порядку) та Інформації про великі ризики фінансової установи (додаток 16 до Порядку). Цей Акт направлено відповідачу, що підтверджується копією супровідного листа від 21 листопада 2018 р. № 7974/16-8 та копією поштового відправлення.
18 грудня 2018 р. позивачем винесено постанову № 1034/1445/16-2/11-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, якою, до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія "Кредо" застосовано штрафну санкцію у розмірі 3400 грн. 00 коп. Постанову направлено відповідачу, що підтверджується копіями супровідного листа та поштового відправлення.
На момент подання адміністративного позову доказів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови чи її оскарження у встановленому законом порядку до позивача не надходило.
У зв`язку з несплатою відповідачем у встановлений законом строк штрафних санкцій позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
За приписами ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Указом Президента України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 1070/2011 від 23 листопада 2011 р. на виконання Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг .
Згідно з вимогами пунктів 1, 2 Положення Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України.
Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством. Нацкомфінпослуг у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Таким чином, позивач у справі є суб`єктом владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції у сфері державного регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг № 2664-ІІІ від 12.07.2001 (в редакції, чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до вимог пункту 1 статті 1 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг.
Згідно з вимогами пункту 10 частини 1 статті 28 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Відповідно до частин 1, 2 статті 39 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно з вимогами пункту 3 частини 1 статті 40 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Пунктом 2 частини 1 статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з частиною 1 статті 42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.
Відповідно до статті 14 цього Закону фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Абзацем 4 пункту 2.1 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об`єднаннями кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг № 177 від 25 грудня 2003 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004 за 69/8668, аудиторський висновок (звіт) подається не пізніше 1 червня року, наступного за звітним роком.
Згідно з вимогами частини 3 статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг штрафи, накладені Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Матеріалами справи підтверджується, що постанова № 1034/1445/16-2/11-П від 18 грудня 2018 р. про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, відповідачем у встановленому законодавством порядку не оскаржувалась, а сума штрафу у добровільному порядку не сплачена.
Таким чином, факт несплати відповідачем штрафу у сумі 3400 грн. 00 коп. є підтвердженим. Суд звертає увагу, що на день розгляду справи відповідач не надав до суду доказів на підтвердження сплати визначених штрафних санкцій чи оскарження постанови № 1034/1445/16-2/11-П від 18 грудня 2018 р., а також жодних пояснень з приводу невиконання прийнятого позивачем рішення.
Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.
Позивачем під час розгляду справи було надано належні та допустимі докази на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, а наведені ним доводи не було спростовано відповідачем. Відповідачем в обґрунтування правомірності своїх дій жодних доказів не надано. Отже, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 295 КАС, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Кредо (код ЄДРПОУ - 39464933) до Державного бюджету України, (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 3400 (три тисячі чотириста) грн. 00 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд .
Повне найменування сторін:
Позивач - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, адреса: вул.. Б. Грінченка, 3, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ - 38062828.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Кредо , адреса: вул. Короленко, будинок 66 А, місто Бровари, Київська обл., 07400, код ЄДРПОУ - 39464933.
Суддя Журавель В.О.
Дата складення рішення суду - 16 грудня 2019 року.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2019 |
Оприлюднено | 17.12.2019 |
Номер документу | 86350853 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Журавель В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні