Ухвала
від 06.12.2019 по справі 640/23596/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 УХВАЛА

06 грудня 2019 року м. Київ № 640/23596/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Смолія І.В., розглянувши заяву про забезпечення позову до пред`явлення позову, без виклику сторін, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Бі Еф Джі Промоушен (01021, м.Київ, вул.Інституцька, 13-а, оф.2, код ЄДРПОУ 40018977),

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Бі Еф Джі Промоушен (далі - заявник) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва (далі - суд) із заявою про забезпечення позову до пред`явлення позову, в якій просить суд заборонити Управлінню з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та іншим особам, які діють від імені/або на замовлення Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) до набрання законної сили рішенням у справі вчиняти дії спрямовані на демонтаж рекламних конструкцій ТОВ Бі Еф Джі Промоушен , які розміщенні за адресами, що зазначені у вимогах під №012459-19 від 20.11.2019, №012458-19 від 20.11.2019, №012456-19 від 20.11.2019, №012453-19 від 20.11.2019, №012463-19 від 20.11.2019, №012462-19 від 20.11.2019, №012461-19 від 20.11.2019, №012460-19 від 20.11.2019, №012452-19 від 20.11.2019, №012464-19 від 20.11.2019, №012466-19 від 20.11.2019, №012465-19 від 20.11.2019, а саме:

Голосіївський район, Столичне шосе 500 м. від південно-мостової розв`язки в бік Конча-Заспи - розміщені згідно Договору № ПЗ/ПЧ-З-195547/НЮ від 28.03.2019 з AT " Укрзалізниця";

Голосіївський район, Столичне шосе переїзд Столичне/Науки - розміщені згідно Договору № ПЗ/ПЧ-З-195547/НЮ від 28.03.2019 з AT " Укрзалізниця";

Голосіївський район, Столичне шосе переїзд Столичне/Науки - розміщені згідно Договору № ПЗ/ПЧ-З-195547/НЮ від 28.03.2019 з AT " Укрзалізниця";

Голосіївський район, Столичне шосе 600 м. від південно-мостової розв`язки в бік Конча-Заспи - розміщені згідно Договору № ПЗ/ПЧ-З-195547/НЮ від 28.03.2019 з AT " Укрзалізниця";

Голосіївський район, вул. Миколи Грінченка перехрестя з вул.Кировоградською - розміщені згідно Договору № ПЗ/ПЧ-З-195547/НЮ від 28.03.2019 з AT " Укрзалізниця";

Голосіївський район, Столичне шосе 400 м. від південно-мостової розв`язки в бік Конча-Заспи - розміщені згідно Договору № ПЗ/ПЧ-З-195547/НЮ від 28.03.2019 з AT " Укрзалізниця";

Голосіївський район, вул. Миколи Грінченка 100 м. від перехрестя з вул.Кировоградською - розміщені згідно Договору № ПЗ/ПЧ-З-195547/НЮ від 28.03.2019 з AT " Укрзалізниця";

Голосіївський район, вул. Миколи Грінченка перетин з вул.Кировоградська - розміщені згідно Договору № ПЗ/ПЧ-З-195547/НЮ від 28.03.2019 з AT " Укрзалізниця";

Голосіївський район, Столичне шосе 900 м. від південно-мостової розв`язки в бік Конча-Заспи - розміщені згідно Договору № ПЗ/ПЧ-З-195547/НЮ від 28.03.2019 з AT " Укрзалізниця"

Солом`янський район, вул. Нова дорога щит №3 після з`їзду Кільцевої - розміщені згідно Договору № ПЗ/ПЧ-З-195547/НЮ від 28.03.2019 з AT " Укрзалізниця";

Печерський район, Залізничне шосе/вул.Тимірязівська (2) - розміщені згідно Договору № ПЗ/ПЧ-З-195547/НЮ від 28.03.2019 з AT " Укрзалізниця;

Печерський район, Залізничне шосе/вул.Тимірязівська (1) - розміщені згідно Договору № ПЗ/ПЧ-З-195547/НЮ від 28.03.2019 з AT " Укрзалізниця;

Дарницький район, просп. Петра Григоренка ( перехрестя Дарницького шосе та проспекту Григоренка) - розміщені згідно Договору №ПЗ/П4-2-195542/НЮ від 28.03.2019.

Частинами першою, другою та третьою статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Відповідно до частини четвертої вказаної статті, подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Відповідно до частини першої статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути забезпечено: зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; забороною відповідачу вчиняти певні дії; встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

При цьому, з аналізу наведених норм права суд зазначає, що забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача проти несумлінних дій відповідача, що гарантує реальне виконання позитивно прийнятого рішення.

Обов`язковою умовою застосування заходів забезпечення позову є достатнє обґрунтування того, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.

При цьому, заявник повинен обґрунтувати причини звернення із заявою про забезпечення позову, у зв`язку із чим, обов`язковим є подання доказів наявності фактичних обставин, з якими пов`язується застосування певного заходу забезпечення позову.

В обґрунтування необхідності вжити заходи забезпечення позову позивач зазначає, що існує очевидна небезпека та ризик заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам не лише заявника, а і третім особам, які експонують свою рекламу на рекламних конструкціях заявника, що може привезти до порушення прав останнього як суб`єкта господарювання (ведення підприємницької діяльності з розповсюдження реклами), в тому числі погіршення його репутації, оскільки Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у будь-який час може демонтувати рекламні конструкції позивача, що розміщені на території та об`єктах залізничного транспорту на підставі договорів та у відповідності з ч.1 ст.18 Закону України Про рекламу , якою в свою чергу передбачено, що розміщення реклами на транспорті погоджується лишу з власниками об`єктів транспорту або уповноваженими органами (особами). При погодженні розміщення реклами на транспорті втручання у форму та зміст реклами забороняється.

Крім того, в разі демонтажу рекламних конструкцій при подальшому задоволенні судом позовних вимог, відновлення порушених прав позивача потребуватиме значних зусиль, часу та витрат, оскільки потребуватиме відновлення цілісності конструкцій демонтованих на об`єктах та території залізничного транспорту, перевезення та транспортування з місця зберігання, повторного монтажу та оплати вказаних витрат, відшкодування збитків за час простою (за час, коли рекламні конструкції не будуть функціонувати). А у разі встановлення на відповідних об`єктах залізничного транспорту рекламних конструкцій третіх осіб, відновлення порушених прав та інтересів позивача може стати взагалі неможливим.

Розглянувши докази та доводи заявника щодо необхідності вжиття заходів забезпечення позову, суд приходить до наступних висновків.

У відповідності до пункту першого частини першої статті 153 Кодексу адміністративного судочинства України заява про забезпечення позову подається до подання позовної заяви - до суду, до якого має бути подано позов за правилами підсудності, встановленими цим Кодексом.

Відповідно до частини першої статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Згідно частини другої статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Частиною 1 статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Згідно частини 1 статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Частиною 5 ст.154 Кодексу адміністративного судочинства України про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову суд постановляє ухвалу.

Верховний Суд, в своїй постанові від 10.04.2019 №826/16509/18 зазначив, що вирішуючи заяву, суд повинен був проаналізувати та оцінити ці доводи заявника. Щодо "очевидності" ознак протиправності наказу та порушення прав позивача, то пропри те, що такі ознаки не мають окреслених меж, йдеться насамперед про їх "якість": вони повинні свідчити про протиправність оскаржуваного рішення поза обґрунтованим сумнівом.

Суд, який застосовує заходи забезпечення позову з підстав очевидності ознак протиправності оскарженого рішення, на основі наявних у справі доказів повинен бути переконаний, що рішення явно суперечить вимогам закону за критеріями, передбаченими ч.2 ст.2 КАС України, порушує права, свободи або інтереси позивача і вжиття заходів забезпечення позову є способом запобігання істотним та реальним негативним наслідкам цього порушення.

Твердження про "очевидність" порушення до розгляду справи по суті є висновком, який свідчить про правову позицію суду наперед. Тому застосування заходів забезпечення позову з цієї підстави допускається у виключних випадках.

Безумовно, рішення чи дії суб`єктів владних повноважень справляють певний вплив на суб`єктів господарювання. Такі рішення можуть завдавати шкоди і мати наслідки, які позивач оцінює негативно.

Крім того, інститут забезпечення адміністративного позову є однією з гарантій захисту прав, свобод та законних інтересів юридичних та фізичних осіб - позивачів в адміністративному процесі, механізмом, який покликаний забезпечити реальне та неухильне виконання судового рішення прийнятого в адміністративній справі.

При цьому заходи забезпечення мають бути вжиті лише в межах позовних вимог та бути адекватними та співмірними з позовними вимогами.

Співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії.

Адекватність заходу до забезпечення позову, що застосовується судом, визначається його відповідністю вимогам, на забезпечення яких він вживається. Оцінка такої відповідності здійснюється судом, зокрема, з урахуванням співвідношення права (інтересу), про захист яких просить заявник, з майновими наслідками заборони відповідачеві вчиняти певні дії.

Отже, при вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.

Аналогічна правова позиція висвітлена в постановах Верховного Суду від 22.11.2018 №826/8556/17, від 25.04.2019 №826/10936/18.

Як вбачається з заяви про забезпечення позову, заявником не надано суду достатніх доказів в обґрунтування заяви та належних доказів наявності очевидної небезпеки заподіяння шкоди його правам, свободам та інтересам до ухвалення рішення в адміністративній справі та неможливості захисту прав, свобод та інтересів без вжиття заходів забезпечення позову, а відтак суд не вбачає підстав для задоволення заяви про вжиття заходів забезпечення позову.

Ознаки протиправності оскаржуваного рішення підлягають встановленню при вирішенні справи по суті.

Керуючись положеннями статей 150, 151, 153, 154, 241, 242 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м.Києва,

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні заяви про вжиття заходів забезпечення позову.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена за правилами, встановленими ст.ст.293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Смолій

Дата ухвалення рішення06.12.2019
Оприлюднено17.12.2019
Номер документу86354224
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/23596/19

Ухвала від 06.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні