Рішення
від 16.12.2019 по справі 640/3447/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 грудня 2019 року № 640/3447/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Васильченко І.П. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовомНаціональної комісії з цінних паперів та фондового ринку доПублічного акціонерного товариства Виробничо-художнє об`єднання ім. Т.Г. Шевченка простягнення штрафних санкцій В С Т А Н О В И В:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач/ НЦКПФР) звернулась до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовом до Публічного акціонерного товариства Виробничо-художнє об`єднання ім. Т.Г. Шевченка (далі-відповідач/ПАТ ВХО ім. Т.Г. Шевченка ) про стягнення з відповідача штрафу в розмірі 30 600,00 грн. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06.03.2019 року суд визнав подану заяву і додані до неї матеріали достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження по справі, встановив, що справа розглядатиметься в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплачено штраф у розмірі 30 600,00 грн., який виник за наслідками складення ряду актів відносно ПАТ ВХО ім. Т.Г. Шевченко про правопорушення на ринку цінних паперів від 14.11.2018 р. № 569-ДП-Е, № 570-ДП-Е, № 572-ДП-Е та на підставі постанов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2018 р. № 664-ДП-Е, № 665-ДП-Е, №667-ДП-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

Відповідачем письмового відзиву до суду не направлено.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

01.11.2018 р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено 3 постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою у відношенні ПАТ ВХО ім. Т.Г. Шевченко порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів.

14.11.2018 р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено, що ПАТ ВХО ім. Т.Г. Шевченко :

- № 569-ДП-Е, яким встановлено, що станом на 01.11.2018 р. регулярна річна інформація за 2017 рік ПАТ ВХО ім. Т.Г. Шевченко в Системі моніторингу фондового ринку відсутня, чим порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, від 03.12.2013 № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 в частині неподання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації емітента за 2017 рік;

- № 570-ДП-Е, яким встановлено, що станом на 01.11.2018 р. відомості щодо опублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік 570-ДП-Е в одному із офіційних друкованих видань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відсутня чим порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, від 03.12.2013 № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 в частині неопублікування регулярної ручної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних видань;

- № 572-ДП-Е, яким встановлено, що станом на 01.11.2018 р. регулярна річна інформація емітента за 2017 рік ПАТ ВХО ім. Т.Г. Шевченко в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відсутня, чим порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, від 03.12.2013 № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 в частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2017 рік.

23.11.2018 р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено 3 постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

03.12.2018 Р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ ВХО ім. Т.Г. Шевченко застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 10 200,00 грн.

- № 664-ДП-Е на підставі пункту 7 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470;

- № 665-ДП-Е на підставі пункту 5 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470;

- № 667-ДП-Е на підставі пункту 6 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470.

У зв`язку з невиконанням вимог постанов про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та заперечення, оцінюючи їх в сукупності, суд бере до уваги наступне.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно із статтею 6 зазначеного Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Статтею 7 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.

Частинами першою, другою та четвертою статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок встановлено, що регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік. Перший звітний період емітента може бути меншим, ніж 12 місяців, та обчислюється для емітентів (крім іноземних) з дня державної реєстрації такого емітента як юридичної особи до 31 грудня звітного року включно. Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Річна інформація повинна залишатися в публічному доступі на власному веб-сайті емітента протягом щонайменше 10 років після її розкриття.

Згідно з частиною шостою статті 40 зазначеного Закону строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та проміжної) і відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, яка вживає заходів щодо розкриття зазначеної інформації.

Пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, від 03.12.2013 № 2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за № 2180/24712 встановлено, що розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.

Згідно з пунктами 5, 6 7 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з пунктом 14 статті 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до пунктів 2-5 розділу 18 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1470 від 16.10.2012 Про затвердження Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167 штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п`ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п`яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Частинами другою та третьою статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , встановлено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як вже зазначалось, 03.12.2018 р. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ ВХО ім. Т.Г. Шевченко застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 10 200,00 грн.

- № 664-ДП-Е на підставі пункту 7 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470;

- № 665-ДП-Е на підставі пункту 5 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470;

- № 667-ДП-Е на підставі пункту 6 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470.

Доказів на підтвердження сплати зазначених штрафів на адресу позивача від відповідача не находили.

Відповідачем відзиву на адміністративний позов та доказів на підтвердження сплати штрафу накладених на нього постановами від 03.12.2018 р. № 664-ДП-Е, № 665-ДП-Е, №667-ДП-Е суду надано не було.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що сума штрафу у встановлені позивачем строки не сплачена, що свідчить про наявність у відповідача заборгованості перед позивачем, а відтак, позовні вимоги є обґрунтованими, доведеними та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч. 2 цієї статті).

Відповідно до частини 2 статті 2 названого Кодексу у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи, що відповідачем не спростовано доводів позивача, суд доходить висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а надані позивачем докази є достатніми для прийняття рішення по справі в порядку спрощеного провадження про задоволення адміністративного позову.

Розподіл судових витрат відповідно до вимог ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснюється. Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 139, 242- 243, 245-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд. 8, корп. 30, код ЄДРПОУ 37956207) задовольнити.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства Виробничо-художнє об`єднання ім. Т.Г. Шевченка (04071, м. Київ, вул. Верхній Вал, буд. 4 А, код ЄДРПОУ 02968384) штраф у розмірі 30 600,00 грн. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Рішення суду відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.П. Васильченко

Дата ухвалення рішення16.12.2019
Оприлюднено17.12.2019
Номер документу86355018
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/3447/19

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Рішення від 16.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Васильченко І.П.

Ухвала від 26.02.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Колесник С. А.

Ухвала від 14.02.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Колесник С. А.

Ухвала від 14.02.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Колесник С. А.

Ухвала від 14.02.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Колесник С. А.

Ухвала від 14.02.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Колесник С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні