Рішення
від 14.12.2019 по справі 742/4122/19
ПРИЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 2-а/742/54/19

Єдиний унікальний № 742/4122/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2019 року м. Прилуки

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області в складі головуючого судді Циганка М.О., за участю секретаря судового засідання Чміль С.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом кандидата на посаду Сухополов`янського сільського голови на перших виборах депутатів Сухополов`янської сільської ради та Сухополов`янського сільського голови ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю Газета Прилуччина про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до ТОВ Газета Прилуччина про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.

Свої позовні вимоги мотивує тим, що Постановою Центральної виборчої комісії від 11 жовтня 2019 року №1920 на 22 грудня 2019 року призначено перші вибори депутатів Сухополов`янської сільської ради та Сухополов`янського сільського голови. Постановою Сухополов`янської сільської виборчої комісії від 28 листопада 2019 року №15 ОСОБА_1 був зареєстрований кандидатом на посаду Сухополов`янського сільського голови на перших виборах депутатів Сухополов`янської сільської ради та Сухополов`янського сільського голови 22 грудня 2019 року. У випуску газети ПРИЛУЧЧИНА в новинах, подіях, коментарях №50 від 12 грудня 2019 року на сторінці №6 опубліковано статтю під назвою: ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЗА ЧЕСНІ ВИБОРИ , зокрема : …кандидат на голову Сухополов`янської ОТГ ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді голови районної ради, здійснює розповсюдження листівок ( Асоціація Ради Прилуччини ) з розміщенням спільних фото з діючими головами, секретарями, депутатами сільських рад та активом села, що може сприйматися виборцями, як інформація про підтримку нами його, як кандидата на голову Сухополов`янської ОТГ.. . …На зборах голів сільських рад, які об`єднуються прийняли одноголосне рішення: на виборах голови та депутатів Сухополов`янської ОТГ підтримати кандидата на голову Сухополов`янської ОТГ ОСОБА_4 … . Оскільки, засновником вищевказаного друкованого засобу масової інформації є ТОВ Газета Прилуччина , а інформація розміщена в статті є недостовірною щодо нього як кандидата на посаду Сухополов`янського сільського голови та за своїм стилістичним та лексичним змістом висловлена в грубій формі з метою формування у виборців негативної суспільної думки щодо нього, як кандидата, при цьому, містить ознаки передвиборної агітації та опублікована з порушенням вимог ст.54 Закону України Про місцеві вибори , тому позивачем і подано до суду позов про встановлення факту порушення ТОВ Газета Прилуччина вимог ч.6 ст.54 Закону України Про місцеві вибори в частині розміщення передвиборної агітації неоплаченої з передвиборного фонду кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського голови чи місцевої організації партії та ч.8 ст.60 Закону України Про місцеві вибори в частині непозначення текстової статті під назвою: ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЗА ЧЕСНІ ВИБОРИ , як матеріалу передвиборної агітації; визнання інформації поширеної у текстовій публікації під назвою ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЗА ЧЕСНІ ВИБОРИ у випуску газети ПРИЛУЧЧИНА в новинах, подіях, коментарях під №50 від 12 грудня 2019 року: …кандидат на посаду голови Сухополов`янської ОТГ ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді голови районної ради, здійснює розповсюдження листівок ( Асоціація Ради Прилуччини ) з розміщенням спільних фото з діючими головами, секретарями, депутатами сільських рад та активом села, що може сприйматися виборцями, як інформація про підтримку нами його, як кандидата на голову Сухополов`янської ОТГ .. - недостовірною, спростування цієї інформації, шляхом опублікування не пізніше 24 год. 00 хв., 20 грудня 2019 року повідомлення наступного змісту: Інформація, поширена у статті під назвою ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЗА ЧЕСНІ ВИБОРИ у випуску газети Прилуччина в новинах, подіях, коментарях №50 від 12 грудня 2019 року: …кандидат на голову Сухополов`янської ОТГ ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді голови районної ради, здійснює розповсюдження листівок ( Асоціація Ради Прилуччини ) з розміщенням спільних фото з діючими головами, секретарями, депутатами сільських рад та активом села, що може сприйматися виборцями, як інформація про підтримку нами його, як кандидата на голову Сухополов`янської ОТГ.. - є недостовірною; зобов`язання друкований засіб масової інформації опублікувати відповідь кандидата на посаду Сухополов`янського сільського голови ОСОБА_1 на тих же умовах, в тому ж порядку та у спосіб у який поширювалася зазначена інформація не пізніше 24 год. 00 хв. 20 грудня 2019 року.

В судовому засіданні представник позивача адвокат Постой О.В . уточнив позовні вимоги в частині факту порушення ТОВ Газета Прилуччина вимог ч.6 ст.54 Закону України Про місцеві вибори в частині розміщення передвиборної агітації неоплаченої з передвиборного фонду кандидата, оскільки як з`ясувалося з наданих документів відповідачем, така була здійснена відповідачем ТОВ Газета Прилуччина на підставі договору про надання послуг №207 від 09.12.2019 р. з замовником ОСОБА_4 та відповідного рахунку від 11.12.2019 р., звернувши увагу , що це беззаперечно підтверджує факт опублікованої статті як агітаційної, в іншому підтримав заявлені позовні вимоги та просив їх задовольнити.

Представник відповідача ТОВ Газета Прилуччина Матвієнко В.В. та адвокат Жайворонко І.В. в судовому засіданні заявлені позовні вимоги не визнали в повному обсязі, посилаючись на обставини викладені у відзиві.

Суд, заслухавши учасників провадження, дослідивши наявні у справі докази, повно і всебічно з`ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, приходить до наступних висновків:

У відповідності до ст.1 Закону України Про місцеві вибори від 14 липня 2015 року за №595-VIII, організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (далі - місцеві вибори) регулюються Конституцією України, цим та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства (далі за текстом Закон).

Місцеві вибори є вільними та відбуваються на основі гарантованого Конституцією України та цим Законом загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування (ч.1 ст.2 Закону).

Згідно п.4 ч.1 ст.12 Закону, суб`єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах є в тому числі кандидати в депутати, кандидати на посади сільського, селищного, міського голови, старости.

У відповідності до ч.1 ст.13 Закону, організація і проведення місцевих виборів здійснюються публічно і відкрито.

Місцеві вибори можуть бути черговими, позачерговими, повторними, проміжними, додатковими або першими. Перші вибори депутатів, сільських, селищних, міських голів призначаються Центральною виборчою комісією у порядку, визначеному законом (ч.1,7 Закону).

При цьому, усі засоби масової інформації незалежно від форми власності зобов`язані справедливо, збалансовано та неупереджено висвітлювати хід підготовки і проведення місцевих виборів у новинах, інформаційних випусках, ток-шоу, дискусійних та інших програмах (ч.4 ст.13 Закону).

Судом встановлено, що згідно постанови Центральної виборчої комісії Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об`єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 22 грудня 2019 року від 11 жовтня 2019 року за №1920, призначено на неділю 22 грудня 2019 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об`єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міського голів, в тому числі перші вибори депутатів Сухополов`янської сільської ради та Сухополов`янського сільського голови.

Постановою Сухополов`янської сільської виборчої комісії Про реєстрацію кандидатів на посаду Сухополов`янського сільського голови від 28 листопада 2019 року за №15, зареєстровано кандидатом на посаду Сухополов`янського сільського голови ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

В газеті ПРИЛУЧЧИНА в новинах, подіях, коментарях (серія та номер свідоцтва про реєстрацію друкованого засобу масової інформації-ЧГ 596 -245 ПР) №50 від 12 грудня 2019 року на сторінці №6 опублікована стаття під назвою: ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЗА ЧЕСНІ ВИБОРИ , зокрема інформація наступного змісту: …кандидат на голову Сухополов`янської ОТГ ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді голови районної ради, здійснює розповсюдження листівок ( Асоціація Ради Прилуччини ) з розміщенням спільних фото з діючими головами, секретарями, депутатами сільських рад та активом села, що може сприйматися виборцями, як інформація про підтримку нами його, як кандидата на голову Сухополов`янської ОТГ.. .

…На зборах голів сільських рад, які об`єднуються, прийняли одноголосне рішення: на виборах голови та депутатів Сухополов`янської ОТГ підтримати кандидата на голову Сухополов`янської ОТГ ОСОБА_4 … .

У відповідності до ч.1 ст.54 Закону, передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за кандидатів. Право вести передвиборну агітацію мають місцеві організації партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі, а також кандидати у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, зареєстровані відповідною територіальною виборчою комісією для участі у місцевих виборах. Громадяни України мають право здійснювати передвиборну агітацію, вільно і всебічно обговорювати політичні, ділові, особисті якості та передвиборні програми кандидатів, місцевих організацій партій.

Передвиборна агітація здійснюється в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції та законам України (ч.3 ст.54 Закону).

Передвиборна агітація може проводитися у таких формах: оприлюднення в друкованих та аудіовізуальних (електронних) засобах масової інформації політичної реклами, виступів, інтерв`ю, нарисів, відеофільмів, аудіо- та відеокліпів, інших публікацій та повідомлень (п.4 ч.5 ст.54 Закону).

Зі змісту вищевикладених положень Закону вбачається, що передвиборна агітація має на меті спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певних кандидатів - суб`єктів виборчого процесу, в той час як інформаційні матеріали спрямовані на інформування громадськості про факти та події, пов`язані з проведенням виборів. Так, якщо в матеріалі є прямі заклики голосувати за або не голосувати за певного кандидата - суб`єкта виборчого процессу, це однозначно вважається передвиборною агітацією, оскільки, Закон України Про місцеві вибори прямо на це вказує.

Зі змісту статті під назвою: ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЗА ЧЕСНІ ВИБОРИ , розміщеної в газеті Прилуччина в новинах, подіях, коментарях №50 від 12 грудня 2019 року, а саме:

кандидат на голову Сухополов`янської ОТГ ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді голови районної ради, здійснює розповсюдження листівок ( Асоціація Ради Прилуччини ) з розміщенням спільних фото з діючими головами, секретарями, депутатами сільських рад та активом села, що може сприйматися виборцями, як інформація про підтримку нами його, як кандидата на голову Сухополов`янської ОТГ.. .

…На зборах голів сільських рад, які об`єднуються, прийняли одноголосне рішення: на виборах голови та депутатів Сухополов`янської ОТГ підтримати кандидата на голову Сухополов`янської ОТГ ОСОБА_4 … , вбачається, що дана інформація поширена від імені сільських голів є засобом впливу на формування думки жителів відповідних сіл, а саме спонукання виборців проголосувати за кандидата на посаду Сухополов`янського сільського голови ОСОБА_4 , та відповідно поширення негативної інформації про ОСОБА_1 як кандидата, тобто є інформацією агітаційного характеру, і повинна розміщуватися в засобах масової інформації з урахуванням особливостей та обмежень, визначених Законом України Про місцеві вибори , зокрема як встановлено судом і не заперечувалося самими сторонами, що публікування зазначеної статті як агітаційної відповідачем ТОВ Газета Прилуччина було на замовлення і за кошти іншого кандидата на голову Сухополов`янської ОТГ ОСОБА_4 , що виключає порушення ч.6 ст.54 Закону України Про місцеві вибори , і така передвиборна агітація здійснювалася за рахунок і в межах коштів власних виборчих фондів кандидатів у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, місцевих організацій партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі.

Але суд звертає увагу на те, що ч.7 ст.60 Закону передбачено, що засобам масової інформації, їх посадовим та службовим особам і творчим працівникам під час виборчого процесу у своїх матеріалах і передачах, не обумовлених угодами, укладеними відповідно до вимог цього Закону, забороняється агітувати голосувати за або не голосувати за кандидатів чи поширювати інформацію, яка має ознаки політичної реклами, безоплатно або яка оплачена з джерел, не передбачених цим Законом, а так само поширювати будь-яку інформацію з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного суб`єкта виборчого процесу.

Усі матеріали передвиборної агітації повинні бути відокремленими від інших матеріалів і означені як такі (абз. 2 ч.8 ст.60 Закону).

Проте, як встановлено в судовому засіданні стаття під назвою: ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЗА ЧЕСНІ ВИБОРИ розміщена в газеті ПРИЛУЧЧИНА в новинах, подіях, коментарях №50 від 12 грудня 2019 року, містить інформацію агітаційного характеру, опублікована від імені сільських голів, які є посадовими особами органів місцевого самоврядування, як з`ясувалося в судовому засіданні, розміщена така в межах угоди про співпрацю між друкованим засобом масової інформації та кандидатом на посаду сільського голови ОСОБА_4 оплаченої з виборчого фонду, як того вимагає Закон.

Але також беззаперечно в судовому засіданні встановлено, і не заперечувалося відповідачем ТОВ Газета Прилуччина , що дана стаття, яка містить інформацію передвиборної агітації не відокремлена від інших матеріалів, суспільної, побутової та економічної спрямованості, які опубліковані в газеті, як матеріал передвиборної агітації і не означений як такий, як вказала Матвієнко В.В. з технічних причин.

Як вбачається з відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб`єктів інформаційної діяльності, засновником друкованого видання газети ПРИЛУЧЧИНА в новинах, подіях, коментарях є Товариство з обмеженою відповідальністю Газета Прилуччина (код ЄДРПОУ 02476238).

Згідно ч.1 ст.275 КАС України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум, мають виборча комісія, кандидат, партія (блок), місцева організація партії, які є суб`єктами відповідного виборчого процесу, комісія з референдуму, ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

При цьому, ч.1,2 ст.5 КАС України встановлено, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю. Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Можливість застосування додаткових, зокрема, спеціальних способів захисту вмістила в собі частина 2 ст. 245 КАС України, яка закріпила в собі правило, що у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти рішення зокрема , про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно- правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів .

Зокрема, абз. 8 п.2 Постанови Пленуму Вищого спеціалізованого адміністративного суду №15 від 01 листопада 2013 року Про практику застосування адміністративними судами положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду спорів щодо правовідносин, пов`язаним з виборчим процесом передбачено, що ..справи за позовними заявами про встановлення факту підкупу виборців, факту надання під час виборчого процесу виборцям, закладам, установам, організаціям або членам виборчих комісій грошей чи безоплатно або на пільгових умовах товарів, робіт, послуг, цінних паперів тощо, фактів навмисного неправомірного усунення з приміщення для голосування офіційних спостерігачів, інших фактів, встановлення яких передбачено законами про вибори, також належить до юрисдикції адміністративних судів. Вимоги про встановлення таких фактів можуть бути подані до суду в одній позовній заяві з вимогою про визнання дій протиправними. Про встановлення таких фактів обов`язково зазначається в резолютивній частині судового рішення .

За таких обставин, оскільки судом встановлено, що стаття під назвою: ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЗА ЧЕСНІ ВИБОРИ розміщена в газеті ПРИЛУЧЧИНА в новинах, подіях, коментарях №50 від 12 грудня 2019 року, містить інформацію агітаційного характеру, без позначення інформації, як матеріалу передвиборної агітації, тобто розміщена в засобах масової інформації з порушенням ч.8 ст.60 Закону України Про місцеві вибори , та відповідно поширила серед невизначеного кола інформацію агітаційного характеру, що може вплинути на результати волевиявлення виборців в день голосування, тому позовні вимоги в частині встановлення факту порушення ТОВ Газета Прилуччина вимог Закону України Про місцеві вибори підлягають задоволенню в цій частині.

Крім того суд вважає визнати інформацію, поширену у текстовій публікації під назвою ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЗА ЧЕСНІ ВИБОРИ у випуску газети ПРИЛУЧЧИНА в новинах, подіях, коментарях під №50 від 12 грудня 2019 року:

…кандидат на голову Сухополов`янської ОТГ ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді голови районної ради, здійснює розповсюдження листівок ( Асоціація Ради Прилуччини ) з розміщенням спільних фото з діючими головами, секретарями, депутатами сільських рад та активом села, що може сприйматися виборцями, як інформація про підтримку нами його, як кандидата на голову Сухополов`янської ОТГ.. - недостовірною, зобов`язавши Товариство з обмеженою відповідальністю Газета Прилуччина (код ЄДРПОУ 02476238) спростувати дану інформацію, шляхом опублікування не пізніше 24 год. 00 хв. 20 грудня 2019 року повідомлення наступного змісту:

Інформація, поширена у статті під назвою ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЗА ЧЕСНІ ВИБОРИ у випуску газети ПРИЛУЧЧИНА в новинах, подіях, коментарях №50 від 12 грудня 2019 року: …кандидат на голову Сухополов`янської ОТГ ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді голови районної ради, здійснює розповсюдження листівок ( Асоціація Ради Прилуччини ) з розміщенням спільних фото з діючими головами, секретарями, депутатами сільських рад та активом села, що може сприйматися виборцями, як інформація про підтримку нами його, як кандидата на голову Сухополов`янської ОТГ .. , є недостовірною . Оскільки як встановлено судом жодними належними, допустимими та достовірними доказами таке розповсюдження листівок безпосередньо ОСОБА_1 не підтверджується, як зазначає в своєму позові позивач він не розповсюджував листівок, що дає суду можливість зробити висновок про недостовірність такої інформації про останнього, крім того як зазначено в змісті самої статті, мовою оригіналу Нам стало відомо, що на території очолюваних нами сільських рад…… ОСОБА_1…здійснює розповсюдження листівок…. , що залишається тільки питаннями Від кого, чи ким , чи то за повідомленнями інших осіб… . А так, обрання позивачем таких спеціальних способів захисту свого порушеного права, як встановлення факту порушення Закону та спростування недостовірної інформації - цілком відповідає вимогам адміністративного судочинства. Тому, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині визнання такої інформації недостовірною.

Крім того, ч.6 ст.60 Закону України Про місцеві вибори , передбачено, що місцева організація партії, кандидат мають право звернутися до засобу масової інформації, що оприлюднив інформацію, яку місцева організація партії або кандидат вважають недостовірною, з вимогою опублікувати їх відповідь. Засіб масової інформації, що оприлюднив відповідну інформацію, не пізніш як через два дні з дня звернення з вимогою про відповідь, але не пізніше останнього дня перед днем виборів зобов`язаний надати місцевій організації партії, кандидату, щодо яких поширено недостовірну інформацію, можливість оприлюднити відповідь: надати такий самий ефірний час відповідно на телебаченні чи радіо або опублікувати в друкованому засобі масової інформації наданий місцевою організацією партії чи кандидатом матеріал, який повинен бути набраний таким самим шрифтом і розміщений під рубрикою "Відповідь" на тому ж місці шпальти в обсязі, не меншому, ніж обсяг інформації, що спростовується.

Відповідь повинна містити посилання на відповідну публікацію в друкованому засобі масової інформації, передачу на телебаченні, радіо та на інформацію, що спростовується.

Відповідь, оприлюднена в останній день перед днем голосування, не повинна містити прямих закликів до голосування за або неголосування за певну місцеву організацію партії, кандидата. Відповідь має бути оприлюднена без додатків, коментарів та скорочень за рахунок засобу масової інформації. Відповідь на відповідь не надається.

Отже, засіб масової інформації повинен опублікувати відповідь про спростування будь-якої інформації, поширеної у передвиборній агітації стосовно суб`єктів виборчого процесу, яку ці особи вважають недостовірною.

Проте, позовні вимоги щодо зобов`язання Товариства з обмеженою відповідальністю Газета Прилуччина опублікувати відповідь кандидата на посаду Сухополов`янського сільського голови ОСОБА_1 на тих же умовах, в тому ж порядку та у спосіб у який поширювалася зазначена інформація не пізніше 24 год. 00 хв. 20 грудня 2019 року, не підлягають до задоволення , як передчасні, оскільки не надано суду доказів відмови (ухилення) засобу масової інформації, що оприлюднив таку інформацію, опублікувати відповідну відповідь та підтверджень звернення позивача з такою вимогою .

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Приписами ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.2, 9, 77, 241-246, параграфу 2 глави 11 Розгляд окремих категорій термінових адміністративних справ , 275 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позов кандидата на посаду Сухополов`янського сільського голови на перших виборах депутатів Сухополов`янської сільської ради та Сухополов`янського сільського голови ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю Газета Прилуччина про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії - задовольнити частково.

Встановити факт порушення Товариством з обмеженою відповідальністю Газета Прилуччина (код ЄДРПОУ 02476238) вимог ч.8 ст.60 Закону України Про місцеві вибори в частині непозначення текстової статті під назвою: ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЗА ЧЕСНІ ВИБОРИ , як матеріалу передвиборної агітації.

Визнати інформацію, поширену у текстовій публікації під назвою ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЗА ЧЕСНІ ВИБОРИ у випуску газети ПРИЛУЧЧИНА в новинах, подіях, коментарях під №50 від 12 грудня 2019 року:

…кандидат на голову Сухополов`янської ОТГ ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді голови районної ради, здійснює розповсюдження листівок ( Асоціація Ради Прилуччини ) з розміщенням спільних фото з діючими головами, секретарями, депутатами сільських рад та активом села, що може сприйматися виборцями, як інформація про підтримку нами його, як кандидата на голову Сухополов`янської ОТГ.. - недостовірною.

Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю Газета Прилуччина (код ЄДРПОУ 02476238) спростувати дану інформацію, шляхом опублікування не пізніше 24 год. 00 хв. 20 грудня 2019 року повідомлення наступного змісту:

Інформація, поширена у статті під назвою ГОЛОВИ СІЛЬСЬКИХ РАД ЗА ЧЕСНІ ВИБОРИ у випуску газети ПРИЛУЧЧИНА в новинах, подіях, коментарях №50 від 12 грудня 2019 року: …кандидат на голову Сухополов`янської ОТГ ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді голови районної ради, здійснює розповсюдження листівок ( Асоціація Ради Прилуччини ) з розміщенням спільних фото з діючими головами, секретарями, депутатами сільських рад та активом села, що може сприйматися виборцями, як інформація про підтримку нами його, як кандидата на голову Сухополов`янської ОТГ.. , є недостовірною .

В іншій частині позову відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення суду може бути оскаржене у дводенний строк з дня його проголошення до Шостого апеляційного адміністративного суду.

Суддя М.О.Циганко

СудПрилуцький міськрайонний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення14.12.2019
Оприлюднено17.12.2019
Номер документу86358240
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —742/4122/19

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Циганко М. О.

Постанова від 18.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Глущенко Яна Борисівна

Рішення від 14.12.2019

Адміністративне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Циганко М. О.

Ухвала від 13.12.2019

Адміністративне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Циганко М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні