ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2019 р. Справа № 520/4710/19 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Бершова Г.Є.
суддів: Ральченка І.М. , Катунова В.В.
за участю секретаря судового засідання Патової Д.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 16.09.2019, суддя Супрун Ю.О., м. Харків, повний текст складено 20.09.19 по справі № 520/4710/19
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство Трансенергогруп"
до Головного управління ДПС у Харківській області
про скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство Трансенергогруп", звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області в якому просив суд:
- скасувати податкове повідомлення-рішення № 00001771412, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області від 18.12.2018 року;
- скасувати податкове повідомлення-рішення № 00001781412, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області від 18.12.2018 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що спірні податкові повідомлення-рішення ґрунтуються на помилкових судженнях суб`єкта владних повноважень, що викладені в акті перевірки про нереальність здійснення господарських операцій зі спірними контрагентами, наполягав на правильності обчислення податку та недопущені позивачем порушень вимог Податкового кодексу України.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 16.09.2019 року позов задоволено.
Скасовано податкове повідомлення-рішення №00001771412, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області від 18.12.2018 року.
Скасовано податкове повідомлення-рішення №00001781412, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області від 18.12.2018 року.
Відповідач не погодився із таким рішенням суду першої інстанції та подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить рішення скасувати та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.
У судове засідання учасники справи не з`явилися, своїх представників не направили, про дату, час і місце судового засідання повідомлені своєчасно та належним чином.
Відповідно до ч. 4 ст. 229, ч. 2 ст. 313 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з неявкою в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового засідання за допомогою технічного запису не здійснювалося.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, дослідивши матеріали справи, рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на таке.
Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що ТОВ НВП Трансенергогруп пройшло передбачену законом процедуру державної реєстрації та набуло статусу юридичної особи з ідентифікаційним кодом 39138379.
Фахівцями Головного управління ДФС у Харківській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю НВП Трансенергогруп , податковий номер 39138379 з питань дотримання податкового законодавства України щодо господарський взаємовідносин з контрагентами - постачальниками: ТОВ Торгактив (податковий номер 39454475 за грудень 2015 року, ТОВ Сереніті торг (податковий номер 39527453) за вересень 2015 року, ТОВ БЦ Інвест (податковий номер 40372701) за травень-вересень 2016 року, ТОВ Міленкор (податковий номер 40401505) за травень 2017 року, ТОВ Даймонд сіті (податковий номер 40450468) за жовтень 2016 року, ТОВ ППР Ампрокс (податковий номер 41005890) за січень-лютий 2017 року, ТОВ Самміт-Агро-Трейд (податковий номер 41147764) за червень 2017 (включено до податкового кредиту декларації за липень 2017 року) та ТОВ Івамар Трейд (податковий номер 41380072) за серпень 2017 року (включено до податкового кредиту декларації за вересень 2017 рок), а також даних щодо подальшої реалізації та/або використання у власній господарській діяльності придбаних товарів (робіт, послуг).
Результати перевірки викладені в акті №4552/20-40-14-12-11/39138379 від 30 жовтня 2018 року.
За наслідками перевірки контролюючим органом встановлено порушення п. 198.1, п. 198.3, ст. 198 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року, в результаті чого завищено податковий кредит на загальну суму 285 787 грн.
На підставі зазначених висновків контролюючим органом 18.12.2018 прийнято податкове повідомлення - рішення № 00001771412, яким позивачу збільшено суму податкового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 357 233, 75 грн.
Підставою для встановлення вказаних висновків та прийняття спірного податкового повідомлення-рішення слугував викладений в акті перевірки висновок відповідача про не підтвердження реальності здійснення господарських відносин, укладених позивачем із контрагентами ТОВ "БЦ Інвест", ТОВ "Самміт-Агро-Трейд", ТОВ "Даймонд Сіті", ТОВ "Івамар Трейд".
У перевіряємий період позивачем (покупець) було укладено договір купівлі-продажу № 1 від 26.10.2016 із Товариством з обмеженою відповідальністю "Даймонд Сіті" (постачальник), відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати у власність покупця товар, а покупець - прийняти цей товар та оплатити. Номенклатура, одиниця виміру, кількість, ціна, загальна вартість товару зазначається в видаткових накладних.
Реальність укладеного правочину підтверджується наявними у матеріалах справи видатковою накладною від 26.10.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна 3425 ТО-ЕТ 0,08 х 12,5 мм, кількість 285 кг.
У підтвердження оплати отриманих товарів за вказаним договором позивачем надано до матеріалів справи банківські виписки щодо сплати на користь ТОВ Даймонд Сіті за поставлений товар, а саме: 16.11.2016 року - 29000,00 грн. - Сплата за товар зг.дог.№ 1 від 01.10.2016 р., в т.ч.ч ПЛВ = 4833,33 грн. ; 23.11.2019 року - 50000,00 грн. - сплата за стрічку трансформаторну згідно договору № 1 від 1.10.2016 р. у тому числі ПДВ 8333,33 грн. 29.12.2016 року - 81740,00 грн. - Сплата за стрічку трансформаторну зг.дог. № 1 від 01.10.2016 р., в т.ч.ч ПДВ = 13623,33 грн. ;
На підставі договору № ИН-0001776 від 04.12.2014 року, укладеного між ПАТ Інгул та ТОВ НВП Трансенергогруп ; договору № 2 від 12.01.2015 року, укладеного між ПАТ Інгул та ТОВ НВП Трансенергогруп ; договору поставки продукції від 11.01.2016 року, укладеного між ПАТ Інгул та ТОВ НВП Трансенергогруп та додаткової угоди до нього від 11.01.2016 р.- придбаний товар - Стрічка трансформаторна 3425 ТО-ЕТ 0,08 х 12,5 мм, кількість 285 кг. було продано ПАТ Інгул , що підтвердужється:видатковою накладною № 21 від 27.10.2016 року (покупець ПАТ Інгул ) року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна 3425 ТО-ЕТ 0,08 х 12,5 мм, кількість 285 кг., довіреністю № 244 від 24.10.2016 р., банківськими виписками щодо сплати ПАТ Інгул на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 27.10.2017 р. - 20000,00 грн. - предоплата за ТМЦ по сч. 22 от 05.10.16 згідно договору ИН-0001776 від 04.12.14 Сума ПДВ (20%)3333,33 грн ; 31.10.2016 р. - 50000,00 грн. - предоплата за ТМЦ по сч. 22 от 05.10.16 згідно договору ИН-0001776 від 04.12.14 Сума ПДВ (20%) 8333,33 грн ; 22.11.2016 р. - 51000,00 грн. - предоплата за ТМЦ по сч. 22 от 05.10.16 згідно договору ИН-0001776 від 04.12.14 Сума ПДВ (20%) 8500,00 грн ; 08.12.2016 р. - 20000,00 грн. - предоплата за ТМЦ по сч. 22 от 05.10.16 згідно договору ИН-0001776 від 04.12.14 Сума ПДВ (20%) 3333,33 грн ; 08.12.2016 р. - 10000,00 грн. - предоплата за ТМЦ по сч. 22 от 05.10.16 згідно договору ИН-0001776 від 04.12.14 Сума ПДВ (20%) 1666,67 грн ; 12.12.20116 р. - 10000,00 грн. - предоплата за ТМЦ по сч. 22 от 05.10.16 згідно договору ИН-0001776 від 04.12.14 Сума ПДВ (20%) 1666,67 грн ;листом ПАТ Інгул від 04.06.2019 р. щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладаної №21 від 27.10.2016 (за допомогою транспортної компанії Нова пошта ) та використання отриманого товару у власній діяльності - виробництво трансформаторів та дроселів, які призначені для комплектації вузлів радіоелектронної апаратури.
Отримані товари були оприбутковані позивачем, що підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахункам, які містяться в матеріалах справи.
У перевіряємий період позивачем (покупець) було укладено договір купівлі-продажу № 1 від 01.08.2017 із Товариством з обмеженою відповідальністю "Івамар Трейд" (постачальник), відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати у власність покупця товар, а покупець - прийняти цей товар та оплатити. Номенклатура, одиниця виміру, кількість, ціна, загальна вартість товару зазначається в видаткових накладних.
На підтвердження реальності укладеного правочину позивачем надано видаткову накладну № 1 від 10.08.2017 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна 3425 ТО-ЕТ 0,08 х 32 мм, кількість 565 кг.
В подальшому, на підставі договору поставки № 0106 від 01.06.2015 року, укладеного між ДП Новатор та ТОВ НВП Трансенергогруп придбаний товар - Стрічка трансформаторна 3425 ТО-ЕТ 0,08 х 32 мм, кількість 565 кг. було продано ДП Новатор , що підтверджується: видатковою накладною № 11 від 05.09.2017 року (покупець ДП Новатор ) із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна 3425 ТО-ЕТ 0,08 х 32 мм, кількість 530 кг., банківськими виписками щодо сплати ДП Новатор на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 19.09.2017 р. - 330720,00 грн. - стрічка трансформаторна зг. рах. № 12 від 05.09.2017 на вказ.закуп не пошир дія ПДВ (20%) 55120,00 грн., ; експрес накладною № 59998050820349 від 18.08.2017 року щодо відправлення стрічки трансформаторної на адресу ДП Новатор ; листом ДП Новатор № 47/100 від 14.08.2019щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладаної № 11 від 05.09.2017 року та використання отриманого товару для виробництва власної продукції: виріб МАГ .
Отримані товари були оприбутковані позивачем, що підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахункам, які містяться в матеріалах справи.
У перевіряємий період позивачем (покупець) було укладено договір купівлі-продажу № 1 від 15.05.2015 із Товариством з обмеженою відповідальністю "БЦ Інвест" (постачальник), відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати у власність покупця товар, а покупець - прийняти цей товар та оплатити. Номенклатура, одиниця виміру, кількість, ціна, загальна вартість товару зазначається в видаткових накладних.
Реальність укладеного правочинну підтверджується наявними у матеріалах справи видатковою накладною № РН-12/15-03 від 12.05.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна б/у 3413 0,35 мм, кількість 565,480 кг.
У підтвердження оплати отриманих товарів за вказаним договором позивачем надано до матеріалів справи банківські виписки щодо сплати на користь ТОВ БЦ Інвест за поставлений товар, а саме:24.05.2016 року - 7091,00 грн. - Сплата за товар зг.дог.№ 1 від 04.05.2016 р., в т.ч. ПДВ = 1181,85 грн.
В подальшому, вищезазначений товар - Стрічка трансформаторна б/у 3413 0,35 мм, кількість 565,480 кг. було реалізовано ТОВ Комплект- трансформатор , що підтверджується: видатковою накладною № 6 від 17.05.2016 року (покупець ТОВ Комплект-трансформатор ) із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна б/у 3413 0,35 мм, кількість 565,480 кг., банківською випискою щодо сплати ТОВ Комплект-трансформатор на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 17.05.2017 р. - 7600,00 грн. - Оплата за сталь електротехнічну рах. № 9 від 12.05.2016 у т.ч. ПДВ (20%) 1266,67 грн. ; довіреністю № 6 від 17.05.2016 р., надана ТОВ Комплект-трансформатор ; листом ТОВ Комплект-трансформатор щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладеної № 6 від 17.05.2016 року та використання отриманого товару у власній діяльності для витоплення магнітопроводу для трансформаторів.
Реальність укладеного правочинну також підтверджується наявними у матеріалах справи видатковою накладною № РН-26/05-01 від 26.05.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 3413 0,08х15мм кількість 210,527 кг., стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 0,08 х 32 мм, кількість 540,000 кг , рахунком-фактурою № СФ-26/05-01 від 26.05.2016 р.;
В подальшому, вищезазначений товар за договором поставки № 0106 від 01.06.2015 року, укладеним між ДП Новатор та ТОВ НВП Трансенергогруп було реалізовано ДП Новатор , що підтверджується: видатковою накладною № 4 від 30.05.2016 року (покупець ДП Новатор ) із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна 3425 ТО 0,08 х 15 мм, кількість 210,527 кг., видатковою накладною № 5 від 30.05.2016 року (покупець ДП Новатор ) із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна 3425 ТО 0,08 х 32 мм, кількість 540,00 кг., довіреністю № 1627 від 30.05.2016 р., надана ДП Новатор ; банківськими виписками щодо сплати ДП Новатор на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 30.05.2016 р. - 96000,31 грн. - деталі та компоненти зг.рах.№10 від 12.05.2016 на вказ. закуп. не пошир дія зу з ПДВ 16000,05 ; 06.07.2016 р. - 259200,00 грн. - за стрічку згідно рах. 10 від 12.05.2016 на вказ. закуп не пошир дія зу у т.ч. ПДВ 43200,00 грн. ; листом ДП Новатор № 47/100 від 14.08.2019 щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладної № 4 від 30.05.2016 року та № 5 від 30.05.2016 року та використання отриманого товару у власній діяльності для виробництва власної продукції: виріб МАГ .
Реальність укладеного правочинну також підтверджується наявними у матеріалах справи видатковою накладною № РН-22/06-12 від 22.06.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна б/у 3413 0,35 мм, кількість 697,000 кг. та рахунком-фактурою № СФ-22/06-10 від 22.06.2016р.
У підтвердження оплати отриманих товарів за вказаним договором позивачем надано до матеріалів справи банківські виписки щодо сплати на користь ТОВ БЦ Інвест за поставлений товар, а саме: банківські виписки щодо сплати на користь ТОВ БЦ Інвест за поставлений товар, а саме: 15.07.2016 року - 15055,20 грн. - Сплата за товар згідно договору № 1 від 04.05.2016 р., в т.ч.ч ПДВ = 2509,20 грн. ;
В подальшому, вищезазначений товар - Стрічка трансформаторна б/у 3413 0,35 мм, кількість 697,00 кг. було реалізовано ТОВ МТТ , що підтверджується: видатковою накладною № 7 від 07.07.2016 року (покупець ТОВ МТТ ) із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна б/у 3413 0,35 мм, кількість 697,00 кг., банківськими виписками щодо сплати ТОВ МТТ на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 12.07.2016 р. - 16728,00 грн. - оплата за сталь трансформаторну, згідно рах. № 15 від 06.07.16 у т.ч. ПДВ (20%) 2788,00 грн. ; листом ТОВ МТТ № 17 від 12.08.2019 щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладної № 7 від 07.07.2016 року та використання отриманого товару у власній діяльності виготовлення магнітопроводів, трансформаторів та дроселів.
Реальність укладеного правочинну також підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними № РН-10/06-03 від 10.06.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 0,08 х 16 мм, кількість 7,000 кг.; рахунком-фактурою № СФ-10/06-03 від 10.06.2016р.; видатковою накладною № РН-10/06-02 від 10.06.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 0,08 х 16 мм, кількість 153,000 кг.; рахунком-фактурою № СФ-10/06-02 від 10.06.2016р.; видатковою накладною № РН-09/06-08 від 09.06.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 0,08 х 20 мм, кількість 200,000 кг.; рахунком-фактурою № СФ-10/06-09 від 09.06.2016р.
У підтвердження оплати отриманих товарів за вказаним договором позивачем надано до матеріалів справи банківські виписки щодо сплати на користь ТОВ БЦ Інвест за поставлений товар, а саме: банківські виписки щодо сплати на користь ТОВ БЦ Інвест за поставлений товар, а саме: 07.07.2016 року - 200000,00 грн. - Сплата за товар згідно договору № 1 від 04.05.2016 р., в т.ч.ч ПДВ = 33333,33 грн. ;
В подальшому, вищезазначений товар - Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 0,08 х 16 мм, кількість 7,000 кг., Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 0,08 х 16 мм, кількість 153,000 кг., Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 0,08 х 20 мм, кількість 200,000 кг. була продана ПАТ Інгул , що підтверджується: видатковою накладною № 7 від 15.07.2016 року (покупець ПАТ Інгул ) із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 0,08 х 20 мм, кількість 200,00 кг. ; Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 0,08 х 16 мм, кількість 160,00 кг. ; банківськими виписками щодо сплати ПАТ Інгул на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 14.06.2016 р. - 112590,00 грн. - передоплата за ТМЦ по сч.12 от 13.06.16 згідно договору ИН-0001776 від 04.12.14 Сума ПДВ (20%) 18765,00 грн. ; 30.06.2016 р. - 81810,00 грн. - передоплата за ТМЦ по сч.12 от 13.06.16 згідно договору ИН-0001776 від 04.12.14 Сума ПДВ (20%) 13635,00 грн. ; листом ПАТ Інгул від 04.06.2019 щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладної № 7 від 15.07.2016 року та використання отриманого товару у власній діяльності.
Реальність укладеного правочинну також підтверджується наявними у матеріалах справи видатковою накладною № РН-22/06-11 від 22.06.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна 3408 0,35 х 250 мм, кількість 1000,000 кг., рахунком-фактурою № СФ-22/06-09 від 22.06.2016р.
У підтвердження оплати отриманих товарів за вказаним договором позивачем надано до матеріалів справи банківські виписки щодо сплати на користь ТОВ БЦ Інвест за поставлений товар, а саме: банківські виписки щодо сплати на користь ТОВ БЦ Інвест за поставлений товар, а саме: 01.07.2016 року - 81216,00 грн. - Сплата за товар згідно договору № 1 від 04.05.2016, в т.ч.ч ПДВ = 13536,00 грн. ;
В подальшому, вищезазначений товар - товару Стрічка трансформаторна 3408 0,35 х 250 мм, кількість 1000,000 кг. було реалізовано ПАТ Інгул , що підтверджується: видатковою накладною № 16 від 20.09.2016 (покупець ПАТ Інгул ) із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна, кількість 760,00 кг. ; банківські виписки щодо сплати ПАТ Інгул на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 27.09.2016 - 20000,00 грн. - передоплата за ТМЦ по сч.21 от 14.09.2016 згідно договору ИН-0001776 від 04.12.14 Сума ПДВ (20%) 3333,33 грн. ; 04.10.2016 р. - 53872,00 грн. - передоплата за ТМЦ по сч.21 от 14.09.16 згідно договору ИН-0001776 від 04.12.14 Сума ПДВ (20%) 8978,67 грн. ; листом ПАТ Інгул від 04.06.2019 щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладної № 16 від 20.09.2016 та використання отриманого товару у власній діяльності.
Реальність укладеного правочинну також підтверджується наявними у матеріалах справи видатковою накладною № РН-12/07-10 від 12.07.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна ТО 3425 0,08 х 32 мм, кількість 380,000 кг., рахунком-фактурою № СФ-12/07-11 від 12.07.2016р.
В подальшому, вищезазначений товар Стрічка трансформаторна ТО 3425 0,08 х 32 мм, кількість 380,000 кг. було реалізовано ДП Новатор , що підтверджується: видатковою накладною № 9 від 09.08.2016 (покупець ДП Новатор ) із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 0,08 х 32мм, кількість 380,00 кг. ; банківською випискою щодо сплати ПАТ Інгул на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 30.08.2016 р. - 182400,00 грн. - стрічка трансформаторна зг. рах.№17 від 05.08.2016 на вказ. закуп. не пошир дія зу з ПДВ 30400,00 .листом ДП Новатор № 47/100 від 14.08.2019- щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладеної № 9 від 09.08.2016 та використання отриманого товару у власній діяльності.
Реальність укладеного правочинну також підтверджується наявними у матеріалах справи видатковою накладною № РН-03/08-08 від 03.08.2016 із зазначенням найменування товару колодка 7-мі клемна під муфти, кількість 209,000 кг., рахунком-фактурою № СФ-03/08-09 від 03.08.2016.
В подальшому, вищезазначений товар колодка 7-мі клемна під муфти, кількість 209,000 кг. було реалізовано ТОВ Світлофори , що підтверджується: видатковою накладною № 11 від 11.08.2016 року (покупець ТОВ Світлофори ) із зазначенням найменування товару колодка 7-мі клемна під муфти, кількість 209,000 кг., банківською випискою щодо сплати ТОВ Світлофори на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 05.08.2016 р. - 6270,00 грн. - оплата по сч№16 от 02.08.16г. за клемі в т.ч. НДС (20%) 1045,00 грн. ; листом ТОВ Світлофори № 43/6 від 20.06.2019 щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладної № 11 від 11.08.2016 року та використання отриманого товару у власній діяльності.
Реальність укладеного правочинну також підтверджується наявними у матеріалах справи видатковою накладною № РН-14/07-04 від 14.07.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна ТО 3425 0,08 х 15мм, кількість 165,00 кг. ; рахунком-фактурою № СФ-14/07-04 від 14.07.2016р.,видатковою накладною № РН-05/08-04 від 05.08.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3424 0,08 х 15мм, кількість 133,00 кг. ; рахунком-фактурою № СФ-05/08-03 від 05.08.2016р.
В подальшому, вищезазначений товар Стрічка трансформаторна ТО 3425 0,08 х 15мм, кількість 165,00 кг. , Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3424 0,08 х 15мм, кількість 133,00 кг. було реалізовано ДП Новатор , що підтверджується: видатковою накладною №10 від 09.08.2016 року (покупець ДП Новатор ) із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3424 0,08 х 15мм, кількість 298,00 кг. ; банківською випискою щодо сплати ДП Новатор на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 30.08.2016 р. - 135888,00 грн. - стрічка трансформаторна зг рах № 18 від 05.08.2016 на вказ. закуп не пошир дія зу з ПДВ 20% 22648,00 грн. ; листом ДП Новатор № 47/100 від 14.08.2019 щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладної № 10 від 09.08.2016 року та використання отриманого товару у власній діяльності.
Реальність укладеного правочинну також підтверджується наявними у матеріалах справи видатковою накладною № РН-08/08-08 від 08.08.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна б/у 3413 0,35мм, кількість 282,740 кг. та рахунком-фактурою № СФ-08/08-08 від 08.08.2016р.
В подальшому, вищезазначений товар Стрічка трансформаторна б/у 3413 0,35мм, кількість 282,740 кг. було реалізовано ТОВ Комплект-трансформатор , що підтверджується: видатковою накладною № 12 від 10.08.2016 року (покупець ТОВ Комплект-Трансформатор ) із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна б/у 3413 0,35мм, кількість 282,74 кг. ; банківськими виписками щодо сплати ТОВ Комплект-Трансформатор на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 10.08.2016 р. - 3800,00 грн. - оплата за сталь електротехнічну рах.№9 від 12.05.2016 в т.ч. Сума ПДВ (20%) 633,33 грн. ; листом ТОВ Комплект-трансформатор щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладної № 12 від 10.08.2016 року та використання отриманого товару у власній діяльності.
Реальність укладеного правочинну також підтверджується наявними у матеріалах справи видатковою накладною видаткова накладна № СФ-07/09-05 від 07.09.2016 року із зазначенням найменування товару муфти УКМ-12, кількість 10,000 шт. ; рахунком-фактурою № СФ-07/09-05 від 07.09.2016р.
В подальшому, вищезазначений товар муфти УКМ-12, кількість 10,000 шт. було реалізовано ТОВ Світлофори , що підтверджується: видатковою накладною № 15 від 09.09.2016 року (покупець ТОВ Світлофори ) із зазначенням найменування товару муфти УКМ-12, кількість 10,000 шт. ; банківською випискою щодо сплати ТОВ Світлофори на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 09.09.2016 р. - 3000,00 грн. - оплата по сч.19 от 07.09.16 за муфті в т.ч. НДС (20%) 166,67 грн. ; листом ТОВ Світлофори № 43/6 від 20.06.2019 щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладної № 15 від 09.09.2016 року та використання отриманого товару у власній діяльності.
Реальність укладеного правочинну також підтверджується наявними у матеріалах справи видатковою накладною № РН-19/09-09 від 19.09.2016 року із зазначенням найменування товару компаунд ЕП-49 Д/2 кількість 25.000 кг. ; рахунком-фактурою № СФ-19/09-08 від 19.09.2016р.
В подальшому, вищезазначений товар компаунд ЕП-49 Д/2 кількість 25.000 кг. було реалізовано ПАТ Інгул , що підтверджується видатковою накладною № 17 від 21.09.2016 року (покупець ПАТ Інгул) із зазначенням найменування товару компаунд ЕП-49 Д/2 кількість 25.000 кг. ; довіреністю № 201 від 21.09.2016 р., надана ПАТ Інгул ; банківськими виписками щодо сплати ПАТ Інгул на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 21.09.2016 р. - 15750,00 грн. - доплата за ТМЦ по сч.20 от 12.09.16 згідно договору ИН-0001776 від 04.12.14 сума ПДВ (20%) 2625,00 грн. ; листом ПАТ Інгул від 04.06.2019щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладної № 17 від 21.09.2016 року та використання отриманого товару у власній діяльності.
Реальність укладеного правочинну також підтверджується наявними у матеріалах справи видатковою накладною № РН-23/09-07 від 23.09.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 0,15 х 40 мм, кількість 168,000 кг. ; рахунком-фактурою № СФ-23/09-05 від 23.09.2016р.
В подальшому, вищезазначений товар Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 0,15 х 40 мм, кількість 168,000 кг. було реалізовано ТОВ МТТ , що підтверджується: видатковою накладною № 18 від 28.09.2016 року (покупець ТОВ МТТ) із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна ТО-ЕТ 3425 0,15 х 40 мм, кількість 168,000 кг. ;банківськими виписками щодо сплати ТОВ МТТ на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 28.09.2016 р. - 21600,00 грн. - оплата за сталь трансформаторну, згідно рах.№21 від 28.09.16, у т.ч. ПДВ (20%) 3600,00 грн. ; 28.09.2016 р. - 38800,00 грн. - доплата за сталь трансформаторну, згідно рах.№21 від 28.09.16, у т.ч. ПДВ (20%) 6480,00 грн. ; листом ТОВ МТТ № 17 від 12.08.2019щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладної № 18 від 28.09.2016 року та використання отриманого товару у власній діяльності.
У перевіряємий період позивачем (покупець) було укладено договір купівлі-продажу № 1 від 12.06.2017 із Товариством з обмеженою відповідальністю "Самміт-Агро-Трейд" (постачальник), відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати у власність покупця товар, а покупець - прийняти цей товар та оплатити. Номенклатура, одиниця виміру, кількість, ціна, загальна вартість товару зазначається в видаткових накладних.
Реальність укладеного правочинну підтверджується наявними у матеріалах справи видатковою накладною № 1 від 20.06.2016 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна 3425 ТО-ЕТ 0,08 х 32 мм, кількість 380 кг.
В подальшому товар Стрічка трансформаторна 3425 ТО-ЕТ 0,08 х 32 мм, кількість 380 кг. було реалізовано ДП Новатор , що підтверджується: видатковою накладною № 10 від 12.07.2016 року (покупець ДП Новатор ) із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна 3425 ТО-ЕТ 0,08 х 32 мм, кількість 380 кг., банківськими виписками щодо сплати ДП Новатор на користь ТОВ НВП Трансенергогруп за поставлений товар, а саме: 02.08.2017 р. - 237120,00 грн. - стрічка 3425 зг.рах. № 11 від 29.06.2017 на вказ закуп. не пошир дія зу з ПДВ 39520,00 грн. ; листом ДП Новатор № 47/100 від 14.08.2019- щодо підтвердження отримання товару згідно видаткової накладної № 10 від 12.07.2016 року та використання отриманого товару у власній діяльності.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем підтверджено реальність здійснення господарських операцій з контрагентами належними первинними документами.
Колегія суддів частково не погоджується із таким рішенням суду першої інстанції з таких підстав.
Так, відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України - для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Суд зазначає, що статтею 1 розділу 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до пункту 1 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.
Згідно статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон) первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.
З урахуванням пункту 2 статті 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до пунктів 1 та 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Згідно з пунктом 2.1 та 2.4 "Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704 (далі - Положення), в редакції чинній на момент виникнення спірних відносин, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.
З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.
Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Згідно з ст. 14.1.181 Податкового кодексу України, податковий кредит - це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов`язання звітного періоду, визначена згідно з цим законом.
Відповідно до ст. 14.1.156 Податкового кодексу України, податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Згідно з ст. 198.3. Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 198.2 Податкового кодексу України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Стосовно господарської діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство Трансенергогруп" у період, що перевірявся, колегія суддів зазначає наступне.
Із матеріалів справи вбачається, що позивачем (покупець) було укладено договір купівлі-продажу № 1 від 01.08.2017 із Товариством з обмеженою відповідальністю "Івамар Трейд" (постачальник), відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати у власність покупця товар, а покупець - прийняти цей товар та оплатити. Номенклатура, одиниця виміру, кількість, ціна, загальна вартість товару зазначається в видаткових накладних.
На підтвердження реальності укладеного правочину позивачем надано видаткову накладну № 1 від 10.08.2017 року із зазначенням найменування товару Стрічка трансформаторна 3425 ТО-ЕТ 0,08 х 32 мм, кількість 565 кг.
У ході судового розгляду встановлено наявність вироку Шевченківського районного суду м. Києва від 31.05.2018 р. по справі № 761/11940/18, яким визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 1 ст. 205 Кримінального кодексу України та встановлено обставини непричетності до діяльності ТОВ "Івамар Трейд" ОСОБА_1 .
Зазначеним вироком суду встановлено, що ОСОБА_1 на початку червня 2017 року, перебуваючи у м. Києві поблизу станції метро Лук`янівська познайомився з невстановленою слідством особою, який запропонував йому зареєструвати на своє ім`я підприємство, на що він погодився. Не маючи наміру здійснювати господарську діяльність підприємства, зазначену у статутних документах ТОВ Івамар Трейд , а також не маючи засобів для ведення господарської діяльності, усвідомлюючи протиправний характер запропонованих йому дій як майбутнього керівника та власника вказаного підприємства, усвідомлюючи, що вказане підприємство придбавається ним для здійснення незаконної діяльності невстановленими досудовим розслідуванням особами, ОСОБА_1 погодився на таку пропозицію та надав відомості невстановленій досудовим розслідуванням особі для створення документів для перереєстрації підприємства на своє ім`я.
Таким чином, ОСОБА_1 своїми умисними діями, які виразилися у пособництві фіктивному підприємництву, тобто сприянні у придбанні суб`єкта підприємницької діяльності з метою прикриття незаконної діяльності шляхом надання засобів та усунення перешкод, вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 27, ч. 1 ст. 205 КК України.
Відповідно до ч. 6 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.
На підставі викладеного колегія суддів доходить висновку, що статус фіктивного, нелегального підприємства несумісний з легальною підприємницькою діяльністю, а тому господарські операції з ТОВ "Івамар Трейд" не можуть бути легалізовані навіть у разі формального підтвердження документами бухгалтерського обліку.
Колегія суддів зазначає, що підписані від імені посадових осіб фіктивного підприємства документи не можуть бути підставою для формування платниками податків своїх даних податкового обліку за наявності фактів, що ставлять під сумнів реальність надання послуг та поставки товарів; за відсутності інших достатніх та належних доказів, які б підтверджували реальне здійснення господарських операцій, на підставі яких задекларовано податковий кредит та валові витрати за спірними господарськими операціями, самі по собі податкові накладні не підтверджують право платника на їх формування.
Таким чином, колегія суддів вказує, що у даному випадку ТОВ НВП Трансенергогруп взяло на себе ризик негативних наслідків у вигляді неможливості застосування податкової вигоди на підставі документів від спірних контрагентів, що не відповідає вимогам чинного законодавства. Нездійснення заходів з перевірки правоздатності контрагента є ризиком самого платника, а тому саме на нього покладаються негативні наслідки неналежної організації своєї господарської діяльності, зокрема у вигляді непідтвердження права на формування у податковому обліку податкового кредиту.
Зазначений висновок відповідає правовій позиції, викладеній в постановах Верховного Суду від 30.05.2019 року по справі № 804/7585/17, від 21.05.2019 року по справі № 810/2264/17 (№ К/9901/49208/18).
З огляду на викладене, господарські операції між позивачем та ТОВ "ІвамарТрейд", не підтверджують фактичний рух активів, у зв`язку з чим суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про неправомірність податкового повідомлення-рішення №00001771412.
На підставі викладеного колегія суддів доходить висновку щодо правомірності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Харківській області від 18.12.2018 року № 00001771412.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вищенаведеного не врахував, у зв`язку з чим дійшов помилкового висновку про задоволення позову в частині скасування податкового повідомлення-рішення №00001771412, прийнятого Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області від 18.12.2018 року.
Згідно ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно ст. 317 КАС України підставами для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є, зокрема, невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; недоведеність обставин, що мають значення справи, які суд першої інстанції визнав встановленими, неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Враховуючи наведене, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду першої інстанції в цій частині підлягає скасуванню із прийняттям нової постанови про відмову в задоволення позову ТОВ НВП Трансенергогруп .
Керуючись ст. ст. 245, 246, 250, 315, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області - задовольнити частково.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 16.09.2019 по справі № 520/4710/19 скасувати в частині скасування податкового повідомлення-рішення №00001771412, прийнятого Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області від 18.12.2018 року, в загальному розмірі 67800 (шістдесят сім тисяч вісімсот) грн. 00 коп.
Прийняти в цій частині рішення, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити.
В іншій частині рішення Харківського окружного адміністративного суду від 16.09.2019 року по справі №520/4710/19 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя Г.Є. Бершов Судді І.М. Ральченко В.В. Катунов Постанова складена в повному обсязі 16.12.19.
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2019 |
Оприлюднено | 17.12.2019 |
Номер документу | 86359993 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Бершов Г.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні