П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 грудня 2019 р.м.ОдесаСправа № 420/882/19
Головуючий в 1 інстанції: Левчук О.А.
Місце та час укладення судового рішення 16:47 , м. Одеса
Повний текст судового рішення складений 26.07.2019р.
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Крусяна А.В.,
суддів Градовського Ю.М., Яковлєва О.В.,
за участю секретаря судового засідання Синіговець А.В.,
представників позивача Штонда О.В., Павленка О.В., представника відповідача Тарановського Р.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 липня 2019 року у справі за адміністративним позовом приватного підприємства Табак Інтернешнл до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
15.02.2019р. приватне підприємство (надалі - ПП) Табак Інтернешнл звернулося до суду з позовом до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 17.09.2018р. №№0039931410 щодо збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 1514367,70грн., у тому числі за податковими зобов`язаннями на суму 1211494,16грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 302873,54грн.; 0039961410 щодо збільшення суми грошового зобов`язання з акцизного податку у розмірі 11879922,53грн., у тому числі за податковими зобов`язаннями на суму 9503938,02грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 2375984,51грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що підприємством під час здійснення митного оформлення з метою уникнення непорозумінь при визначенні коду УКТ ЗЕД отримано висновки експертних досліджень, згідно яких ввезені тютюнові вироби є сигарилами, а не сигаретами, що зокрема підтверджено рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 20.04.2018р. у справі №815/973/18. При цьому, під час проведення документальної невиїзної перевірки відповідач не відбирав і не досліджував товар, який ввозився протягом 2015-2017рр., та дійшов до помилкових висновків щодо порушення підприємством законодавства при визначенні коду УКТ ЗЕД.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 17.07.2019р. позов задоволений.
Не погоджуючись з ухваленим у справі судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилається на порушення судом першої інстанції, при вирішенні справи норм матеріального права, просить рішення суду скасувати та ухвалити нове про відмову у задоволенні позову.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона не підлягає задоволенню.
Судом першої інстанції встановлено, що ПП Табак Інтернешнл зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 24.02.2012р. №15561020000043500, перебуває на обліку як платник податків в Офісі великих платників податків ДФС з 27.02.2012р. та займається наступними видами діяльності: Код КВЕД 46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; Код КВЕД 46.35 Оптова торгівля тютюновими виробами;
Код КВЕД 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (основний); Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;
Код КВЕД 47.26 Роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах. /а.с.150/
Наказом Головного управління в Одеській області від 30.05.2018р. №3735, відповідно до вимог п.п.1, 2 ч.2 ст.351 Митного кодексу України, призначено проведення документальної невиїзної перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності класифікації згідно з УКТ ЗЕД товару, щодо якого проведено митне оформлення ПП Табак Інтернешнл : Тютюнові вироби… торговельних марок CAPTAІN BLACK , HARVEST , COLTS за МД від 03.07.2015р. №100250002/2015/56836, від 20.08.2015р. №10025002/2015/58188, від 03.09.2015р. №100250002/2015/58564, від 20.11.2015р. №100260003/2015/184813, від 28.12.2015р. №100260003/2015/185760, від 10.02.2016р. №100260003/2016/221706, від 22.03.2016р. №100250008/2016/222577, від 13.07.2016р. №100250008/2016/224963, від 12.10.2016р. №100250008/2016/227356, від 11.11.2016р. №100250008/2016/228203, від 27.12.2016р. №100250008/2016/616311, від 29.12.2016р. №100250008/2016/616351, від 06.01.2017р. №100250008/2017/333049, від 19.06.2017р. №UA100050/2017/337759, від 31.08.2017р. №UA100050/2017/340211, від 20.10.2017р. №UA100050/2017/341914, від 26.10.2017р. №UA100050/2017/342180, від 13.11.2017р. №UA100050/2017/343540, від 20.11.2017р. №UA100050/2017/343791, в приміщенні Головного управління ДФС в Одеській області в термін з 19.06.2018р. по 13.07.2018р. /т.1 а.с.229/
Повідомленням від 31.05.2018р. №1184/14-10 повідомлено ПП Табак Інтернешнл , що на підставі п.п.1, 2 ч.2 ст.351 Митного кодексу України та наказу від 30.05.2018р. №3735 Головним управлінням ДФС в Одеській області буде проводитись з 19.06.2018р. за адресою: вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044 документальна невиїзна перевірка дотримання законодавства України з питань державної митної справи ПП Табак Інтернешнл . /а.с.18-19/
Листом ПП Табак Інтернешнл від 18.06.2018р. №251 надано Головному управлінню ДФС в Одеській області письмові пояснення з копіями документів. /т.1 а.с.20-22/
За результатами проведення перевірки, посадовими особами Головного управління ДФС в Одеській області складено акт перевірки від 27.07.2018р. №1631/15-32-14-10-11-38111581, яким встановлено порушення позивачем ч.1 ст.69 Митного кодексу України, п.6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД Закону України Про митний тариф України ; п.214.4 ст.214, пп. 215.3.3 п.215.3 ст.215 Податкового кодексу України; п.190.1 ст.190 Податкового кодексу України в частині правильності класифікації товару при митному оформленні, в результаті чого занижено податкове зобов`язання на загальну суму 10905627,84 грн., у тому числі акцизний податок на суму 9694133,68 грн., податок на додану вартість на суму 1211494,16 грн.
Сума завищених податкових зобов`язань ПП Табак Інтернешнл у розмірі 8485391,73грн. (у тому числі: ввізне мито 6370269,35грн., акцизний податок у сумі 1307000,90грн., податок на додану вартість 808121,48грн.), визначена контролюючим органом, на підставі п.11 ч.1 ст.347 Митного кодексу України, п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, та згідно ст.301 Митного кодексу України підлягає поверненню платнику податків, яке здійснюється відповідно до норм Бюджетного та Податкового кодексів України у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів. /т.1 а.с.24-70/
17.09.2018р. Головним управлінням ДФС в Одеській області винесені податкові повідомлення рішення №№0039931410 щодо збільшення суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість у розмірі 1514367,70грн., у тому числі за податковими зобов`язаннями на суму 1211494,16грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 302873,54грн.; 0039961410 щодо збільшення суми грошового зобов`язання з акцизного податку у розмірі 11879922,53грн., у тому числі за податковими зобов`язаннями на суму 9503938,02грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) на суму 2375984,51грн. /т.1 а.с.68-69/
Листом ПП Табак Інтернешнл від 18.06.2018р. №279 подано до Державної фіскальної служби України скаргу на вищезазначені податкові повідомлення-рішення. /т.1 а.с.71-79/
Листом ПП Табак Інтернешнл від 17.12.2018р. №296 повідомлено Державну фіскальну служби України про оскарження позивачем рішення Київської митниці ДФС про визначення коду товару Captain Black , Colts та Harvest , на які посилається Головне управління ДФС в Одеській області в акті перевірки. Повідомлено, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 20.04.2018р. (набрало законної сили 28.11.2018р.) визнано протиправними та скасовано рішення Київської міської митниці ДФС про визначення коду товару від 22.12.2017р. №КТ-UA100000-0207-2017, від 26.02.2018р. №КТ-UA100000-0022-2018; зобов`язано Київську міську митницю ДФС здійснити дії щодо митного оформлення та пропуску товару (тютюнові вироби HARVEST) через митний кордон України за кодом згідно з УКТЗЕД - 2402100000, який переміщується в контейнерах та відображено в декларації №UA100050/2017/228798 від 20.12.2017р.; зобов`язано Київську міську митницю ДФС здійснити дії щодо митного оформлення та пропуску товару (тютюнові вироби COLTS та CAPTAIN BLACK) через митний кордон України за кодом згідно з УКТЗЕД - 2402100000, який переміщується в контейнерах та відображено в декларації № UA100050/2018/279518 від 19.01.2018р. /т. а.с.81-83/
Рішенням Державної фіскальної служби України від 28.12.2018р. №42019/6/99-99-11-06-03-25 скаргу залишено без задоволення, а податкові повідомлення-рішення від 17.09.2018р. №№0039931410, 0039961410 без змін. /т.1 а.с.84-89/
Не погоджуючись з винесеними податковими повідомленнями-рішеннями позивач звернувся до суду з даним позовом.
Перевіривши матеріали справи, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Пунктом 3.1 ст.3 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) встановлено, що податкове законодавство України складається з Конституції України; цього Кодексу; Митного кодексу України та інших законів з питань митної справи у частині регулювання правовідносин, що виникають у зв`язку з оподаткуванням митом операцій з переміщення товарів через митний кордон України (далі - законами з питань митної справи); чинних міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування; нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання цього Кодексу та законів з питань митної справи; рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими цим Кодексом.
Згідно з п.61.1 ст.61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотриманню законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до ст.62 ПК України, податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків (п.п.62.1.1 п.62.1); інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів (п.п.62.1.2 п.62.1); перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин (п.п.62.1.3 п.62.1).
Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до п.7 ч.1 ст.336 Митного кодексу України (надалі - МК України), митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами органів доходів і зборів шляхом проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.
Відповідно до ч.ч.1-2 ст. 345 МК України, документальна перевірка - це сукупність заходів, за допомогою яких органи доходів і зборів переконуються у правильності заповнення митних декларацій, декларацій митної вартості та в достовірності зазначених у них даних, законності ввезення (пересилання) товарів на митну територію України або на територію вільної митної зони, вивезення (пересилання) товарів за межі митної території України або за межі території вільної митної зони, а також своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.
Документальні перевірки дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, проводяться органами доходів і зборів з урахуванням строків давності, визначених ст.102 ПК України.
Пунктом 1 ч.3 цієї статті Кодексу встановлено, що органи доходів і зборів мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.
Відповідно до ч.4, 6 ст. 245 МК України під час проведення документальної перевірки посадові особи органу доходів і зборів повинні реалізовувати визначені цим Кодексом повноваження виключно в обсязі, необхідному для з`ясування питань перевірки. Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення органом доходів і зборів суми податкового зобов`язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України.
Згідно ч.1, ч. 2 ст.351 Митного кодексу України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств. Документальна невиїзна перевірка проводиться у разі виявлення ознак, що свідчать про можливе порушення законодавства України з питань державної митної справи, за результатами аналізу електронних копій митних декларацій, інформації, що стосується товарів, митне оформлення яких завершено, отриманої від суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та виробників таких товарів, з висновків акредитованих відповідно до законодавства експертів; надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про неп ідтвердження автентичності поданих органу доходів і зборів документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.
Відповідно до ч. 3, 4, 5, 8, 9 ст. 351 Митного кодексу України документальна невиїзна перевірка проводиться на підставі наказу органу доходів і зборів. Документальна невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу доходів і зборів в приміщенні цього органу за умови направлення керівнику відповідного підприємства або відповідному громадянину рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особистого вручення зазначеним особам чи уповноваженим ними представникам під розписку письмового повідомлення про дату початку та місце проведення перевірки. Присутність уповноважених посадових осіб підприємства або громадянина, що перевіряється, під час проведення невиїзної документальної перевірки не обов`язкова. Посадові особи органу доходів і зборів під час проведення перевірки не мають права: 1) перевіряти дані, які не є предметом перевірки; 2) вимагати від підприємства, що перевіряється, надання документів або інформації, що не стосуються предмета перевірки; 3) розголошувати відомості про підприємство, що перевіряється, які становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання такими особами службових обов`язків. Оформлення результатів невиїзної документальної перевірки здійснюється в порядку, визначеному цим Кодексом.
Так, документальна невиїзна перевірка дотримання ПП Табак Інтернешнл вимог законодавства з питань державної митної справи, здійснювалась на підставі наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 30.05.2018р. №3735, з повідомленням про її проведення, а тому податковим органом дотримано процедуру її проведення.
Податковим органом встановлено, що ПП Табак Інтернешнл на підставі митних декларацій від 03.07.2015р. №100250002/2015/056836, від 20.08.2015р. №10025002/2015/058188, від 03.09.2015р. №100250002/2015/058564, від 20.11.2015р. № 100260003/2015/184813, від 28.12.2015р. №100260003/2015/185760, від 10.02.2016р. №100260003/2016/221706, від 22.03.2016р. №100250008/2016/222577, від 13.07.2016р. №100250008/2016/224963, від 12.10.2016р. № 00250008/2016/227356, від 11.11.2016р. №100250008/2016/228203, від 27.12.2016р. №100250008/2016/616311, від 29.12.2016р. №100250008/2016/616351, від 06.01.2017р. №100250008/2017/333049, від 19.06.2017р. №UA100050/2017/337759, від 31.08.2017р. №UA100050/2017/340211, від 20.10.2017р. №UA100050/2017/341914, від 26.10.2017р. №UA100050/2017/342180, від 13.11.2017р. №UA100050/2017/343540, від 20.11.2017р. №UA100050/2017/343791 здійснювало імпорт тютюнових виробів ТМ HARVEST , CAPTAІN BLACK та COLTS за кодом 240210. При цьому, в графі 31 вказаних митних декларацій зазначалось - тютюнові вироби, вироблені з 100 % натурального тютюну, виготовлені машинним методом, (з відрізними кінцями), з фільтром. /т.1 а.с.26-27, т.2 а.с.87-149/
Так, актом перевірки від 27.07.2018р. № 1631/15-32-14-10-11/38111581 визначено, що ПП Табак Інтернешнл здійснено митне оформлення товарів Тютюнові вироби … ТМ HARVEST за кодом УКТ ЗЕД 2402100000, разом з тим відповідно до пояснень до УКТ ЗЕД товарна позиція 2402 має назву Сигари, сигари з відрізними кінцями, сигарили та сигарети, цигарки, з тютюном або його замінниками та Тютюнові вироби … CAPTAІN BLACK та COLTS за кодом УКТ ЗЕД 2402100000, проте відповідно до пояснень до УКТ ЗЕД товарна позиція 2402 має назву Сигари, сигари з відрізними кінцями, сигарили та сигарети, цигарки, з тютюном або його замінниками . Разом з тим, на замовлення Київської міської митниці ДФС, Департаментом податкових та митних експертиз ДФС України проведено дослідження у справі про порушення митних правил та складено висновки від 13.10.2017р. №142005802-0361, яким Тютюнові вироби ТМ HARVEST представляють собою вироби закатані обгортками з міцно вклеєними фільтрами, при цьому, вага одного виробу без фільтру становить від 0,4г до 0,9г, довжина окружності по периметру курильних частин усіх виробів становить від 12 мм до 23 мм. Вказані показники не відповідають умовам наданих додатковими поясненнями УКТ ЗЕД до товарної категорії 2402100000. Враховуючи зазначене, з урахуванням правил 1, 3 а), 6 ОПІ, пояснень до товарних категорій 24021000 та 24022090 УКТ ЗЕД з урахуванням призначення, матеріалу, характеристик та способу виготовлення, класифікації дослідженого товару, товар Тютюнові вироби ТМ HARVEST повинен класифікуватись у товарній підкатегорії 2402209020 сигарети з фільтром .; від 22.02.2018р., яким досліджено товар Тютюнові вироби ТМ CAPTAІN BLACK та COLTS та встановлено, що маса одного виробу без фільтру становить від 0,89г до 0,94н, а довжина окружності по периметру курильних частин становить від 24,3мм. Вказані показники не відповідають умовам наданих додатковими поясненнями УКТ ЗЕД до товарної категорії 2402100000. Враховуючи зазначене, з урахуванням правил 1, 3 а), 6 ОПІ, пояснень до товарних категорій 24021000 та 24022090 УКТ ЗЕД з урахуванням призначення, матеріалу, характеристик та способу виготовлення, класифікації дослідженого товару, товар Тютюнові вироби ТМ CAPTAІN BLACK та COLTS повинні класифікуватись у товарній підкатегорії 2402209020 сигарети з фільтром .
Судом першої інстанції встановлено, що Київською міською митницею ДФС прийняті рішення від 22.12.2017р. №КТ-UA100000-0207-2017, від 26.02.2018р. №КТ-UA100000-0022-2018 про визначення коду товару, зокрема ТМ HARVEST , CAPTAІN BLACK та COLTS , а саме з 2402100000 на 2402209020. /т.2 а.с.43-46/
Однак, рішенням Одеського окружного адміністративного суд від 20.04.2018р. (набрало законної сили 28.11.2018р.) у справі №815/973/18 визнано протиправними та скасовано рішення Київської міської митниці ДФС про визначення коду товару від 22.12.2017р. № КТ-UA100000-0207-2017, від 26.02.2018р. № КТ-UA100000-0022-2018; зобов`язано Київську міську митницю ДФС здійснити дії щодо митного оформлення та пропуску товару (тютюнові вироби HARVEST) через митний кордон України за кодом згідно з УКТЗЕД - 2402100000, який переміщується в контейнерах та відображено в декларації №UA100050/2017/228798 від 20.12.2017р.; зобов`язано Київську міську митницю ДФС здійснити дії щодо митного оформлення та пропуску товару (тютюнові вироби COLTS та CAPTAIN BLACK) через митний кордон України за кодом згідно з УКТЗЕД - 2402100000, який переміщується в контейнерах та відображено в декларації №UA100050/2018/279518 від 19.01.2018р. /т.1 а.с.47-64/
Згідно ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суд від 20.04.2018р. у справі №815/973/18 встановлено, що згідно висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи №602-123-20-03/34420 від 01.11.2017р. та сертифікату відповідності №UA.П.187.0389-18 від 09.01.2018р., сигари (сигарили) COLTS та сигари (сигарили) CAPTAIN BLACK відповідають діючим в Україні стандартам та нормам. Згідно висновку експертного дослідження №21793/21963-21982/16-34 від 26.12.2016 року, проведеного КНДІСЕ, тютюнові вироби HARVEST , COLTS та CAPTIAN BLAK є сигарилами, а не сигаретами.
Таким чином, обставини, встановлені рішенням Одеського окружного адміністративного суд від 20.04.2018 року у справі №815/973/18, відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України, не доказуються при розгляді даної справи.
Вищезазначені обставини також підтверджуються висновком Київського науково-дослідного інституту судових експертиз №21793/21963-21982/16-32 від 26.12.2016р. та Одеського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру №334Е/2509-Х від 21.11.2018р., якими встановлено, що ввезені ПП Табак Інтернешнл тютюнові вироби (марки HARVEST , COLTS , CAPTAIN BLACK ) не є сигаретами, а за сукупністю ознак являються сигарилами (тонкими сигарилами). /т.1 а.с.247-250, т.2 а.с.5-22/
Згідно ч. 4 ст. 3 МК України, у разі якщо норми законів України чи інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків підприємств і громадян, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України або здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, чи прав та обов`язків посадових осіб органів доходів і зборів, внаслідок чого є можливість прийняття рішення як на користь таких підприємств та громадян, так і на користь органу доходів і зборів, рішення повинно прийматися на користь зазначених підприємств і громадян.
В свою чергу, Закон України Про Митний тариф України , є спеціальним нормативно-правовим актом, який регулює спірні правовідносини, так як Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності є товарною номенклатурою Митного тарифу України.
Разом з тим, класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює особа, яка подає декларацію, тоді як орган доходів і зборів здійснює контроль за такою класифікацією і може самостійно визначити код задекларованого товару лише у тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта.
Відповідно до п.187.8 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення.
Згідно п.190.1 ст.190 ПК України базою оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу ІІІ МК України, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товарів.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Проте, Головним управлінням ДФС в Одеській області, як суб`єктом владних повноважень, не надано суду доказів наявності порушень ПП Табак Інтернешнл правил класифікації під час ввезення спірних тютюнових виробів на територію України, а тому при винесенні спірних податкових повідомлень-рішень від 17.09.2018р. №№0039931410, 0039961410 управління діяло не на підставі та не у спосіб, що передбачені Податковим та Митним кодексами України, а тому оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню.
На підставі викладеного, оскільки суд першої інстанції вірно застосував норми матеріального права та вирішив справу по суті правильно, рішення суду першої інстанції в порядку ст.316 КАС України підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга залишенню без задоволення.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст.139 КАС України та відстрочена апелянту, згідно з ст.133 КАС України, сплата судового збору до ухвалення судового рішення у справі за подачу апеляційної скарги підлягає стягненню з відповідача.
Керуючись ст.ст.315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 липня 2019 року залишити без змін.
Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області на користь Державної судової адміністрації України на рахунок №:UA798999980000031211256026001, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), МФО: 899998, код класифікації доходів бюджету: 22030106, судовий збір в розмірі 28815 (двадцять вісім тисяч вісімсот п`ятнадцять) грн.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст судового рішення складений 16.12.2019р.
Головуючий суддя Крусян А.В. Судді Градовський Ю.М. Яковлєв О.В.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2019 |
Оприлюднено | 18.12.2019 |
Номер документу | 86360593 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Крусян А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні