Постанова
від 17.12.2019 по справі 491/1107/19
АНАНЬЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №491/1107/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 грудня 2019 року м.Ананьїв

Суддя Ананьївського районного суду Одеської області Желясков Олег Олександрович, розглянувши справу про адміністративне правопорушення, які надійшли з Ананьївського ВП Подільського ВП ГУНП в Одеській області про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.164 Кодексу України про адміністративні правопорушення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця села Жеребкове Ананьївського району Одеської області, паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , виданий Ананьївським РВ УМВС України в Одеській області 27 липня 1998 року, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 , зареєстрованого та фактично проживаючого в АДРЕСА_1, директора КП ЖСМ (Код ЄДРПОУ 40349796), протягом року до адміністративної відповідальності за ст.164 КУпАП не притягувалася, -

В С Т А Н О В И В:

З протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що з 1 жовтня 2019 року громадянин ОСОБА_1 призначений на посаду директора КП ЖСМ , яке здійснює водопостачання по селу Жеребкове Ананьївського району Одеської області без відповідної ліцензії по тарифу 8,15 грн. за 1 м 3 .

За вказаним фактом працівниками Ананьївського ВП Подільського ВП ГУНП в Одеській області складено протокол про адміністративне правопорушення від 1 листопада 2019 року серії АПР18 №011432 за ч.1 ст.164 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Громадянин ОСОБА_1 з`явився до суду та йому було вручено пам`ятку про права та обов`язки, передбачені Конституцією України та Кодексом України про адміністративні правопорушення.

При цьому, у судовому засіданні ОСОБА_1 зазначив, що не визнає свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення та пояснив, що розпорядженням голови Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області від 1 жовтня 2019 року його було призначено на посаду директора КП ЖСМ , яке здійснює центральне водопостачання сіл Жеребкове, Михайлівка та Струтинка Ананьївського району Одеської області. Після вступу на посаду та ознайомлення з наявною документацією, зокрема статутом підприємства ОСОБА_1 виявив, що підприємство здійснює централізоване водопостачання по тарифу 8 грн. 15 коп. за 1 м 3 , проте не має та ніколи не отримувало відповідної ліцензії на здійснення такої господарської діяльності. У зв`язку з викладеним ОСОБА_1 ознайомившись з загальними умовами отримання ліцензії 10 жовтня 2019 року письмово звернувся до органу ліцензування з метою отримання консультації про необхідний пакет документів для отримання ліцензії. 7 листопада 2019 року він отримав відповідь від органу ліцензування в якій було зазначено де міститься перелік документів необхідних для отримання ліцензії, а також посилання на методичні щодо отримання ліцензії з централізованого водопостачання. При цьому, 1 листопада 2019 року при складенні працівникам поліції протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 надавав їм відповідні пояснення та копії документів. На даний час ним завершується збір документів необхідних для отримання ліцензії, зокрема очікується отримання висновку СЕС.

На підтвердження своїх пояснень ОСОБА_1 надав суду для долучення до матеріалів справи: копію розпорядження голови Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області від 1 жовтня 2019 року №100; копію листа КП ЖСМ від 10 жовтня 2019 року №7; копію листа Департаменту житлово-комунального господарства та енергоефективності Одеської обласної державної адміністрації від 31 жовтня 2019 року №521/21/03/02-12/1695.

Суд оцінюючи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю вважає, що провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності підлягає закриттю за відсутністю складу адміністративного правопорушення з наступних підстав.

Так, частиною 1 статті 164 КУпАП передбачено відповідальність за провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб`єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди).

У відповідності до положень пункту 28 частини 1 статті 7 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності ліцензуванню підлягає господарська діяльність з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, крім централізованого водопостачання та водовідведення за нерегульованим тарифом.

З доданої до протоколу про адміністративне правопорушення копії рішення сесії Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області від 8 квітня 2016 року №97-VІІ вбачається, що сесією сільської ради на підставі п.2 ст.28 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Постанов Кабінету Міністрів України від 12 липня 2006 року №959 та від 1 червня 2011 року №869 Про затвердження порядку формування тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення було затверджено тарифи на питну воду, що видобувається та постачається до споживачів на території Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області КП ЖСМ .

З доданої до протоколу про адміністративне правопорушення копії довідки виданої Комунальним підприємством ЖСМ від 1 листопада 2019 року за №9 вбачається, що тариф на постачання питної води для населення складає 8 грн. 15 коп. за 1 м 3 .

З наведеного вбачається, що господарська діяльність з водопостачання, яку здійснює КП ЖСМ підлягає ліцензуванню відповідно до положень п.28 ч.1 ст.7 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності оскільки здійснюється за регульованим тарифом.

Водночас, статтею 62 Конституції України визначено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до частини 1 статті 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

З наведеного вбачається, що наявність вини (умисної або необережної) є обов`язковою складовою адміністративного правопорушення.

При цьому, відповідно до статті 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Статтею 11 КУпАП визначено, що адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

З наданої ОСОБА_1 копії розпорядження голови Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області від 1 жовтня 2019 року (а.с.22) вбачається, що ОСОБА_1 з 1 жовтня 2019 року прийнято на посаду директора КП ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області.

При цьому, з наданої ОСОБА_1 копії листа КП ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області від 10 жовтня 2019 року №7 (а.с.23) вбачається, що директор КП ЖСМ ОСОБА_1 звернувся до Департаменту житлово-комунального господарства та енергоефективності Одеської обласної державної адміністрації з проханням надати інформацію щодо порядку отримання ліцензії у сфері централізованого водопостачання, згідно п.28 ч.1 ст.7, ч.1 ст.20 Закону України Про ліцензування видів господарської діяльності .

Відомості щодо вжиття ОСОБА_1 заходів до отримання ліцензії зі здійснення централізованого водопостачання підтверджуються також наданою ним копією листа Департаменту житлово-комунального господарства та енергоефективності Одеської обласної державної адміністрації від 31 жовтня 2019 року №521/21/03/02-12/1695 (а.с.24) з якої вбачається, що Департаментом розглянуто лист КП ЖСМ від 10 жовтня 2019 року №7 та повідомлено, що порядок отримання ліцензії визначено Законом України Про ліцензування видів господарської діяльності , вичерпний перелік документів, що подаються для отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання встановлено Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 22 березня 2017 року №307. Також, вказаним листом рекомендовано директору КП ЖСМ скористатися методичними рекомендаціями щодо отримання ліцензії з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, розміщеними на офіційному веб-сайті Департаменту.

Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 22 березня 2017 року №307 відповідно до законів України Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення , Про державне регулювання у сфері комунальних послуг , Про ліцензування видів господарської діяльності та Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг , затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі Ліцензійні умови).

Пунктом 1.6 Ліцензійних умов визначено, що здобувач ліцензії, який має намір провадити господарську діяльність з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, подає до органу ліцензування заяву про отримання ліцензії за формою згідно з додатком 1 до Ліцензійних умов.

Відповідно до пункту 1.7 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії здобувач ліцензії подає документи згідно з переліком, який є вичерпним: 1) відомості про засоби провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення (додаток 2); 2) відомості про місця провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення (додаток 3); 3) копія паспорта керівника здобувача ліцензії із відміткою органу державної податкової служби про повідомлення про відмову через свої релігійні переконання від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (подається тільки фізичними особами-підприємцями, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби); 4) копія документа, що підтверджує наявність лабораторії, яка має право здійснювати виробничий контроль, або копія договору на виконання таких робіт з відповідними лабораторіями інших організацій; 5) схема мереж, споруд та інших об`єктів, задіяних у провадженні діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення, затверджена керівником суб`єкта господарювання, із зазначенням точок розмежування (за наявності) з іншими суб`єктами господарювання у сфері централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення та приладів обліку.

Як зазначив ОСОБА_1 у судовому засіданні на даний час ним вживаються заходи з виконання вимог підпункту 4 пункту 1.7 Ліцензійних умов - готується укладення договору з лабораторією, яка має право здійснювати виробничий контроль.

З наведеного вбачається, що ОСОБА_1 після призначення 1 жовтня 2019 року на посаду директора КП ЖСМ Жеребківської сільської ради Ананьївського району Одеської області та встановлення відсутності у підприємства відповідної ліцензії на здійснення господарської діяльності з централізованого водопостачання, практично відразу з 10 жовтня 2019 року почав вживати заходів до отримання такої ліцензії, при цьому з переліку документів, які необхідно подати відповідно до Ліцензійних умов для отримання ліцензії вбачається, що їх оформлення займає досить тривалий проміжок часу.

Враховуючи викладене суд вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутня суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, а саме вина (умисна або необережна).

Відповідно до ч.1 ст. 247 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст.ст.9, 10, 11, 164, 221, 247, 283, 284 КпАП України,-

П О С Т А Н О В И В :

Провадження у справі про адміністративне правопорушення за протоколами про адміністративне правопорушення від 1 листопада 2019 року серії АПР18 №011432 за фактом вчинення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцем села Жеребкове Ананьївського району Одеської області, паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , виданий Ананьївським РВ УМВС України в Одеській області 27 липня 1998 року, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 , зареєстрованим та фактично проживаючим в АДРЕСА_1, директором КП ЖСМ (Код ЄДРПОУ 40349796), адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.164 КУпАП закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 та частиною першою статті 287 цього Кодексу.

Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя: О.О.Желясков

Постанова вступає в законну силу „___"


20__ року.

СудАнаньївський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення17.12.2019
Оприлюднено17.12.2019
Номер документу86366608
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —491/1107/19

Постанова від 17.12.2019

Адмінправопорушення

Ананьївський районний суд Одеської області

Желясков О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні