Постанова
від 17.12.2019 по справі 280/4826/18
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

17 грудня 2019 року м. Дніпросправа № 280/4826/18

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),

суддів: Прокопчук Т.С., Шлай А.В.,

за участю секретаря судового засідання Іотової А.О.,

за участю представника відповідачів: Большакова К.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року, (суддя суду першої інстанції Бойченко Ю.П.), прийняте у відкритому судовому засіданні в м. Запоріжжя, повне судове рішення складено 10.06.2019 року, в адміністративній справі №280/4826/18 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Транш Ті до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и в :

14 листопада 2018 року товариство з обмеженою відповідальністю Транш Ті звернулось до суду з адміністративним позовом, в якому просило: визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 03.04.2018 №627308/37902586, від 04.04.2018 №630294/37902586, №630297/37902586, №630235/37902586, №630213/37902586, №630275/37902586, №630286/37902586, №630292/37902586, №630247/37902586, №630301/37902586; зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 12.03.2018 №№186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195.

Адміністративний позов обґрунтовано тим, що комісією при Головному управлінні ДФС у Запорізькій області було необґрунтовано відмовлено у реєстрації податкових накладних ТОВ Транш Ті , складених за наслідками проведення господарських операцій, які підтверджуються належним чином складеними документами первинної бухгалтерської звітності. Позивач вважає, що первинні документи в достатньому обсязі підтверджують факт вчинення господарських операцій, а також право позивача на податковий кредит.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 15 квітня 2019 року адміністративний позов задоволено: визнано протиправними та скасовано рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.04.2018 №630294/37902586, від 04.04.2018 №630297/37902586, від 04.04.2018 №630235/37902586 від 04.04.2018 №630213/37902586, від 04.04.2018 №630275/37902586, від 03.04.2018 №627308/37902586, від 04.04.2018 №630286/37902586, від 04.04.2018 №630292/37902586, від 04.04.2018 №630247/37902586, від 04.04.2018 №630301/37902586; зобов`язано Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «Транш Ті» (71112, Запорізька обл., м. Бердянськ, вул. Шевченка, буд. 13, код ЄДРПОУ 37902586) від 12.03.2018 №186, від 12.03.2018 №187, від 12.03.2018 №188, від 12.03.2018 №189, від 12.03.2018 №190, від 12.03.2018 №191, від 12.03.2018 №192, від 12.03.2018 №193, від 12.03.2018 №194, від 12.03.2018 №195.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції Головне управління ДФС у Запорізькій області звернулось з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом вимог норм матеріального та процесуального права просить оскаржуване рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що реєстрація податкових накладних № 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 від 12.03.2018 року, виписаний ТОВ Транш Ті була зупинена відповідно п. 201.16 ст. 201 ПК України, яким встановлено, що реєстрація податкової накладної/коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених КМУ, оскільки обсяг постачання товару/послуг перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає критеріям ризиковості. Комісією ГУ ДФС було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Позивач скористався своїм правом та подав до податкового органу додаткові первинні документи. Однак, відповідач дійшов висновку, що податні документи не в повному обсязі підтверджують господарські операції, а також в поданому пакеті документів виявлено недоліки. Відтак, відповідач зазначає, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних є законними та обґрунтованими, прийнятими із дотриманням вимог чинного законодавства, а тому адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню за наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що між ТОВ «ТРАНШ ТІ» (Виконавець) та ПП «ТРАНС ЛОГІСТИК» (Замовник) укладено договір про надання послуг з транспортного обслуговування №570 від 20.03.2013, відповідно до умов якого передбачено обов`язок виконавця надати замовнику послуги по транспортному, транспортно-експедиційному, експедиційному обслуговуванню - перевезення вантажу та/або організація перевезення вантажу автотранспортом по території України та обов`язок замовника приймати та сплачувати належним чином надані послуги в строки та на умовах, передбачених умовами договору. Виконавець може також надавати замовнику за попередньою письмовою згодою інші транспортно-експедиційні послуги, що не суперечать законодавству. Терміни виконання робіт та їх вартість визначаються у відповідних заявках до договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню. Оплата послуг виконавця здійснюється замовником в безготівковій формі на підставі рахунків та актів здачі - прийняття наданих послуг, підписаних сторонами. Вартість послуг визначається на підставі тарифів, вказаних в Додатку №3 до Договору або в Заявці. Остаточний розрахунок вартості наданих послуг здійснюється по фактичним показникам, зафіксованим в товарно-транспортних накладних, та відображається в акті здачі - приймання наданих послуг.

На виконання договору № 570 від 20.03.2013, згідно заявок про надання послуг по транспортному обслуговуванню: № 570/20/03/13-21.02.2018, № 570/20/03/13-17.02.2018, № 570/20/03/13-17.02.2018, № 570/20/03/13-05.02.2018, № 570/20/03/13-20.02.2018, № 570/20/03/13-18.02.2018, № 570/20/03/13-18.02.2018, № 570/20/03/13-24.02.2018, № 570/20/03/13-24.02.2018, № 570/20/03/13-23.02.2018, № 570/20/03/13-10.02.2018, № 570/20/03/13-25.02.2018, № 570/20/03/13-22.02.2018, № 570/20/03/13-10.02.2018, № 570/20/03/13-06.02.2018, № 570/20/03/13-23.02.2018, № 570/20/03/13-16.02.2018, № 570/20/03/13-09.02.2018, позивачем у березні 2018 року надані послуги з транспортування вантажу - ПП «ТРАНС ЛОГІСТИК» на загальну суму 185 300,00 грн., в тому числі ПДВ 30 883,33 грн., та експедиційні послуги на суму 25 700,00 грн., в тому числі ПДВ 4 283,33 грн. ПП «ТРАНС ЛОГІСТИК» .

Відповідно до приписів п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України, позивачем при здійсненні господарських операцій на дату оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг - акт здачі-приймання наданих послуг складено наступні податкові накладні:

№ 186 від 12.03.2018 на загальну суму 13 000,00 грн., в тому числі ПДВ 2166,67 грн.

№ 187 від 12.03.2018 на загальну суму 37 500,00 грн., в тому числі ПДВ 6250,00 грн.

№ 188 від 12.03.2018 на загальну суму 37500,00 грн., в тому числі ПДВ 6250,00 грн.

№ 189 від 12.03.2018 на загальну суму 37 500,00 грн., в тому числі ПДВ 6250,00 грн.

№ 190 від 12.03.2018 на загальну суму 13 000,00 грн., в тому числі ПДВ 2166,67 грн.

№ 191 від 12.03.2018 на загальну суму 12 500,00 грн., в тому числі ПДВ 2083,33 грн.

№ 192 від 12.03.2018 на загальну суму 30 000,00 грн., в тому числі ПДВ 5000,00 грн.

№ 193 від 12.03.2018 на загальну суму 10 000,00 грн., в тому числі ПДВ 1666,67 грн.

№ 194 від 12.03.2018 на загальну суму 10 000,00 грн., в тому числі ПДВ 1666,67 грн.

№ 195 від 12.03.2018 на загальну суму 10 000,00 грн., в тому числі ПДВ 1666,67 грн.

Відповідно до Квитанцій від 27.03.2018, реєстрація вищезазначених ПН зупинена. Відповідно до інформації, зазначеній у Квитанціях, направлених ДФС України через «Автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України, версія 2.2.16.57: «відповідно до п.201.16. ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН відповідають вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН.

Позивачем, на підставі п. 14 Постанови КМУ «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» № 117 від 21.02.2018 (далі - Постанова № 117), та п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) направлено письмові пояснення з копіями документів що підтверджують реальність фінансово-господарських операцій, за наслідками яких було складено відповідні податкові накладні, а також додано копії первинних документів, що підтверджують походження послуг, які в подальшому були реалізовані ПП «ТРАНС ЛОГІСТИК» , а саме: копія договору оренди нежитлового приміщення; копія договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню № 570 від 20.03.2013 та додатків до нього; заявки про надання послуг по транспортному обслуговуванню; копії рахунків - фактури від 12.03.2018 № СФ - 186, № СФ - 187, № СФ - 188, № СФ - 189, № СФ - 190, № СФ - 191, № СФ - 192, № СФ - 193, № СФ - 194, № СФ - 195; копії актів здачі - прийняття робіт (надання послуг) від 12.03.2018 № 186, № 187, № 188, № 189, № 190, № 191, № 192, № 193, № 194, № 195; копії договорів, договорів - заявок на перевезення вантажу автомобільним транспортом з перевізниками; копії актів здачі - прийняття робіт (надання послуг) перевізниками; копії рахунків - фактури перевізників; копії товарно-транспортних накладних; копії платіжних доручень.

Однак, рішенням Комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: від 03.04.2018 №627308/37902586, від 04.04.2018 №630294/37902586, від 04.04.2018 №630297/37902586, від 04.04.2018 №630235/37902586, від 04.04.2018 №630213/37902586, від 04.04.2018 №630275/37902586, від 04.04.2018 №630286/37902586, від 04.04.2018 №630292/37902586, від 04.04.2018 №630247/37902586, від 04.04.2018 №630301/37902586 позивачу відмовлено у реєстрації зазначених податкових накладних.

Підставою вказаних рішень зазначено, що платником податку не надано контролюючому органу договорів, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них.

Підставою для прийняття рішення від 03.04.2018 №627308/37902586 зазначено, що платником податку не надано контролюючому органу первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентиризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт-послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Вважаючи рішення про відмову в реєстрації податкових накладних протиправними позивач звернувся до суду із позовом про їх скасування та зобов`язання зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що позивачем надано всі необхідні та достатні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних від 12.03.2018 №186, від 12.03.2018 №187, від 12.03.2018 №188, від 12.03.2018 №189, від 12.03.2018 №190, від 12.03.2018 №191, від 12.03.2018 №192, від 12.03.2018 №193, від 12.03.2018 №194, від 12.03.2018 №195 в Єдиному реєстрі податкових накладних відтак у Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області були відсутні підстави для відмови в реєстрації податкових накладних, також суд дійшов висновку, що ефективним способом відновлення порушеного права позивача буде покладення обов`язку на ДФС України зареєструвати податкові накладні.

Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 (далі Порядок №117).

Згідно п. 3 Порядку № 117, податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2019
Оприлюднено19.12.2019
Номер документу86386327
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4826/18

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 15.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 01.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 17.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Постанова від 17.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 29.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні