Головуючий у 1 і нстанції - Ірметова О.В.
Суддя-доповідач - Араб ей Т.Г.
Україна
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
05 березня 2010 р. справа № 2-а-22658/09/1270
Колегія суддів Донецьког о апеляційного адміністрати вного суду у складі:
головуючого Арабей Т.Г. суддів Геращенка І.В.,Малашкев ича С.А. при секретарі Тімченко М.Ю. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Ленінської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії в м. Луганську на постанову Луганського окружного ад міністративного суду від 31 серпня 2009 року у справі № 2-а-22658/09/1270 за позовом
до
третя особа Ленінської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї в м. Луганську
Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Укр СД Комп ані»
Державний реєстратор Луга нської міської ради про визнання недійсним запис у про державну перереєстраці ю, припинення юридичної особ и та визнання недійсним свід оцтва платника з моменту йог о видачі, -
ВСТАНОВИЛА:
В травні 2009 року Ленінська м іжрайонна державна податков а інспекція в м. Луганську зве рнулася до суду з позовом до Товариства з обмеженою від повідальністю «Укр СД Компан і» , третя особа:державний ре єстратор Луганської міської ради про визнання недійсним запису про визнання недійсн им запису про державну реєст рацію, припинення юридичної особи та визнання недійсним свідоцтва платника з момент у його видачі.
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 31 серпня 2009 року позов з адоволено частково. Припине но юридичну особу відповідач а - Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр СД Ко мпані» , зареєстроване Викон авчим комітетом Луганської м іської ради, У задоволенні ре шти позовних вимог відмовлен о.
Не погодившись з таким ріше нням суду першої інстанції, Л енінська міжрайонна державн а податкова інспекція в м. Луг анську подала апеляційну ск аргу, якою просить скасувати постанову Луганського окруж ного адміністративного суду як таку, що прийнята з порушен ням норм матеріального та пр оцесуального права, та поста новити нову, якою позов задов ольнити в повному обсязі.
Сторони до апеляційного су ду не прибули, про дату, день т а час розгляду справи повідо млені належним чином.
Заслухавши доповідь судд і-доповідача, дослідивши мат еріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, к олегія суддів вважає, що апел яційна скарга задоволенню не підлягає, а постанову суду пе ршої інстанції необхідно зал ишити без змін з наступних пі дстав.
Апеляційним судом встан овлено, що відповідач Товар иство з обмеженою відповід альністю «Укр СД Компані» (і дентифікаційний код 33619433) було зареєстроване як суб'єкт гос подарювання виконавчим комі тетом Луганської міської рад и, про що видане свідоцтво про державну реєстрацію від 25 чер вня 2005 року № 13821020000004765.
Державна реєстрація То вариства з обмеженою відпо відальністю «Укр СД Компані» проведена у відповідності і з вимогами Закону України ві д 15 травня 2003 року № 755-ІУ «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців». Підстав для відмови у п роведенні державної реєстра ції юридичної особи не було, о скільки документи для держав ної реєстрації Товариства з обмеженою відповідальні стю «Укр СД Компані» були под ані у повному обсязі та відпо відали вимогам діючого закон одавства.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстраці ї юридичних осіб регулюються Законом України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в» від 15 травня 2003 року №755-ІУ (дал і - Закон №755-ІУ), який набрав чин ності з 1 липня 2004 року.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Зако ну №75 5-IV підставами для постано влення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи, зокрема, є:
- визнання недійсним за пису про проведення державно ї реєстрації через порушення закону, допущені при створен ні юридичної особи, які не мож на усунути:
- неподання протягом року органам державної податково ї служби податкових декларац ій, документів фінансової зв ітності відповідно до закону ;
наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.
Неподання податкових дек ларацій та документів податк ової звітності податковому о ргану є порушенням пунктів 1 і 2 частини 1 статті 9 Закону Укра їни «Про систему оподаткуван ня» від 25 червня 1991 року N 1251-XII, яки ми визначено, що платники под атків і зборів (обов'язкових п латежів) зобов'язані: вести бу хгалтерський облік, складати звітність про фінансово-гос подарську діяльність і забез печувати її зберігання у тер міни, встановлені законами; п одавати до державних податко вих органів та інших державн их органів відповідно до зак онів декларації, бухгалтерсь ку звітність та інші докумен ти і відомості, пов'язані з обч исленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платеж ів).
Як встановлено судом першо ї інстанції , відповідно до до відки від 05.05.2009 року, звітність відповідачем не надавалась ж одного разу з часу реєстрації підприємства. Т аким чином, суд першої інстан ції правильно встановив наяв ність у справі підстав для ух валення судового рішення про припинення юридичної особи , однак з підстав неподання п ротягом року органам державн ої податкової служби податко вих декларацій та документів фінансової звітності відпов ідно до закону, оскільки відс утність ТОВ «Укр СД Компані» за зазначеною адресою не є с амостійною підставою для при пинення юридичної особи, а ві дповідно до даних Єдиного де ржавного реєстру запис про в ідсутність юридичної особи з а вказаним її місцезнаходжен ням також відсутня.
Щодо вимоги позивача про в изнання недійсним запису про державну реєстрацію юридичн ої особи ТОВ «Укр СД Компані» від 25.06.2005 року, що є предметом ап еляційної скарги, колегія су ддів апеляційного суду погод жується з висновками Лугансь кого окружного адміністрати вного суду, що такі позовні ви моги не підлягають задоволен ню з наступних підстав.
Відповідно до частини 5 ст. 111 Цивільного кодексу України юридична особа є ліквідовано ю з дня внесення до єдиного де ржавного реєстру запису про її припинення.
Згідно з частиною 7 ст. 59 Гос подарського кодексу України суб'єкт господарювання вваж ається ліквідованим з дня вн есення до державного реєстру запису про припинення його д іяльності.
Водночас, частиною 2 ст. 104 Цив ільного кодексу України вста новлено, що юридична особа є т акою, що припинилася, з дня вне сення до єдиного державного реєстру запису про її припин ення. Відповідно до частини 2 с татті 33 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців» юридична особа є тако ю, що припинилася, з дати внесе ння до Єдиного державного ре єстру запису про державну ре єстрацію припинення юридичн ої особи.
Таким чином, як Господарськ ий кодекс України, так і Цивіл ьний кодекс України та Закон України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців» пов' язують момент ліквідації юри дичної особи (суб' єкта госп одарювання), а так само момент її припинення з однією і тією самою подією, а саме внесення м до державного реєстру запи су про припинення такої особ и (суб' єкта господарювання) .
При цьому, як випливає з час тини 4 статті 91 Цивільного код ексу України, цивільна право здатність юридичної особи пр ипиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Таким чином, з моменту втрат и юридичною особою цивільної правоздатності ця юридична особа є такою, що припинилася .
За таких обставин, поняття « припинення юридичної особи» означає правовий наслідок в трати такою особою цивільної правоздатності. При цьому вс і інші поняття, які використо вуються для визначення право вого результату втрати юриди чною особою цивільної правоз датності, є синонімічними по няттю «припинення юридичної особи».
Отже, будь-які вимоги, спрям овані на втрату юридичною ос обою цивільної правоздатнос ті, слід визнати різновидами вимог про припинення такої ю ридичної особи.
Зокрема, позовні вимоги про скасування державної реєстр ації суб' єктів господарюва ння спрямовані на ліквідацію такого суб' єкту як юридичн ої особи, а отже, на її припине ння. Це випливає зі змісту вим ог частини 6 ст. 59 Господарсько го кодексу України, згідно з я кою суб' єкт господарювання ліквідується, зокрема, в разі скасування його державної р еєстрації у випадках, передб ачених законом.
Таким чином, особливості фо рмулювання позовних вимог, н аслідком задоволення яких мо же бути припинення юридичної особи, не повинні впливати на прийняття судами зазначених вимог до розгляду і на їх розг ляд по суті.
Визнання недійсним запис у про проведення державної р еєстрації через порушення за кону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути, є лише однією з підст ав для постановлення судовог о рішення щодо припинення юр идичної особи, що не пов' яза но з банкрутством юридичної особи, визначених частиною д ругою статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців».
Відтак, в изнання недійсним запису про проведення держа вної реєстрації та визнання недійсним свідоцтва платни ка ПДВ з моменту його видачі ч ерез порушення закону, допущ ені при створенні юридичної особи, які не можна усунути, не може бути самостійним предм етом позову, а лише підставою для постановлення судового рішення про припинення юриди чної особи.
У зв'язку з цим апеляційни й суд приходить до висновку, щ о самостійні позовні вимоги позивача щодо визнання недій сним запису про державну реє страцію відповідача не обґру нтовані чинним законодавств ом України і в цій частині зад оволенню не підлягають.
Тобто, суд першої інстанц ії правильно встановив обста вини справи та ухвалив судов е рішення з додержанням норм матеріального і процесуальн ого права.
Колегія суддів також наго лошує, що органи державної по даткової служби можуть зверт атися з вимогами про припине ння юридичної особи не в усіх випадках, визначених частин ою 2 статті 38 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців», а лише в разі, якщо підставою позову є неподанн я суб' єктом підприємницько ї діяльності протягом року д о органів державної податков ої служби податкових деклара цій, документів фінансової з вітності.
Це вбачається з наступног о:
- згідно пункту 3 частини 1 ст атті 10 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» до функцій органів дер жавної податкової служби нал ежить контроль за своєчасніс тю подання платниками податк ів податкових звітів, деклар ацій, розрахунків та інших до кументів, пов' язаних з обчи сленням податків, інших плат ежів,
- вказана норма кореспондує з приписами частини 2 статті 38 Закону України “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців ”, якою визначено як підст аву для постановлення судово го рішення про припинення юр идичної особи - неподання под аткової звітності,
- пунктом 17 частини 1 статті 11 З акону України «Про державну податкову службу в Україні» передбачено право податкови х органів звертатися у перед бачених законом випадках до судових органів із заявою (по зовною заявою) про скасуванн я державної реєстрації суб'є кта підприємницької діяльно сті.
Доводи апеляційної скарг и не спростовують висновків суду першої інстанції, не впл ивають на правильність цих в исновків, тому підстав для за доволення апеляційної скарг и та скасування постанови су ду не вбачається.
Керуючись ст.ст. 195-196, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. 206 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Лені нської міжрайонної державно ї податкової інспекції в м. Лу ганську - залишити без задов олення .
Постанову Луганського ок ружного адміністративного с уду від 31 серпня 2009 року у справ і № 2-а-22658/09/1270 - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної ін станції за наслідками перегл яду набирає законної сили з м оменту проголошення.
Ухвала може бути оскарж ена до Вищого адміністративн ого суду України протягом од ного місяця після набрання з аконної сили судовим рішення м суду апеляційної інстанції .
Головуючий: Т.Г.Ара бей
Судді: І.В.Гераще нко
С.А.Малашкевич
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2010 |
Оприлюднено | 14.09.2010 |
Номер документу | 8640408 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Арабей Тетяна Георгіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні