ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 грудня 2019 року м. Житомир справа № 240/8923/19
категорія 111030300
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Шуляк Л.А.,
секретар судового засідання Скорик С.В.,
за участю: представника позивача - Мельника О.В.,
представників відповідача - Мазур О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Металоконструкція" до Головного управління ДФС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
встановив:
До Житомирського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Металоконструкція" із позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Житомирській області №0027145012 від 28.03.2019, яким нараховано грошове зобов`язання, що складається із збільшеної суми платежу з податку на додану вартість в розмірі 174 280,00 грн та штрафних санкцій в розмірі 43 570,00 грн, на загальну суму 217 850,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що висновки акту перевірки щодо безпідставно задекларованого (завищеного) податкового кредиту на загальну суму 174 280,00 грн по податкових накладних, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строків реєстрації, є безпідставними. Стверджує, що податкові накладні №11 від 26.12.2018 на суму ПДВ 238 680,00 грн, №14 від 27.12.2018 на суму ПДВ 276 079,44 грн, №18 від 27.12.2018 на суму ПДВ 318 553,20 грн та №12 від 27.12.2018 на суму ПДВ 212 368,80 грн ТОВ "Крамстронг", надіслані на реєстрацію в ЄРПН вчасно, тобто 15.01.2019, про що свідчить інформація з електронного кабінету платників податків, яка міститься в матеріалах справи. Наголошує, що у контролюючого органу були відсутні підстави для зняття з податкового кредиту сум ПДВ, на підставі вказаних накладних, оскільки 15.01.2019 був перевантажений сервер податкового органу, що відповідає за реєстрацію податкових накладних, що у свою чергу свідчить, що з незалежних від контрагента причин, реєстрація накладних була здійснена 17.01.2019.
Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 27 червня 2019 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження із проведенням підготовчого засідання та викликом (повідомленням) учасників справи на 26 липня 2019 року о 12:30.
25 липня 2019 року до відділу документального забезпечення суду у строк та в порядку, визначеному статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) від Головного управління ДФС у Житомирській області, надійшов відзив на позовну заяву. В обґрунтування якого вказав, що відповідач позовні вимоги не визнає та просить відмовити у їх задоволенні за безпідставністю. Зазначає, що за результатами камеральної перевірки встановлено, що при заповненні податкової декларації по податку на додану вартість за грудень 2018 року у рядку 10.1 розділу II "Податковий кредит" та у Додатку 5 розділу II "Податковий кредит" Таблиці 2 задекларовано (завищено) податковий кредит по податковим накладним на загальну суму ПДВ 174 280,24 грн. У ході аналізу встановлено, що відповідно до даних Єдиного реєстру податкових накладних у грудні 2018 року контрагентом-постачальником ТОВ "Крамстронг" виписано податкові накладні на ТОВ "НВП "Металоконструкція" на суму ПДВ 174 280,24 грн, зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням терміну реєстрації в ЄРПН - 17.01.2019.
З огляду на викладене, перевіркою дотримання норм формування податкового кредиту, встановлено порушення ТОВ "НВП "Металоконструкція" вимог пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України, а саме: формування податкового кредиту в податковій декларації з ПДВ за грудень 2018 року за рахунок суми ПДВ 174 280,24 грн, що сформовано по податковим накладним, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строку реєстрації. А тому оскаржуване повідомлення-рішення винесено відповідно до норм діючого законодавства, оскільки ТОВ "НВП "Металоконструкція" у порушення вимог п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України занижено суму позитивного значення ПДВ на 174 280,24 грн. в декларації з податку на додану вартість за грудень 2018 року (а.с. 58-60).
Через відділ документального забезпечення суду 04 вересня 2019 року від представника Головного управління ДФС у Житомирській області надійшли додаткові пояснення №1891/06-30-10-04 від 03.09.2019, в яких зазначено, що відповідно до архіву електронної звітності, протягом 15 січня 2019 року контрагентом позивача ТОВ "Крамстронг" реєстрація податкових накладних № 11, 12, 14, 18 від 27.12.2018, які стали предметом застосування штрафної санкції і винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, протягом 15 січня 2019 року, не здійснювалась, а зареєстровані лише 17 січня 2019 року. А тому, податковим органом правомірно винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення (а.с.74).
17 вересня 2019 року через відділ документального забезпечення суду від представника позивача надійшли доповнення до позовної заяви №810 від 09.09.2019, в яких зазначено, що з електронного кабінету платника податків ТОВ "Крамстронг" контрагента позивача чітко видно про відправлення на реєстрацію зазначених податкових накладних саме: 15 січня 2019 року, тобто в межах строку реєстрації податкових накладних, передбаченого Податковим кодексом України, однак, їх реєстрація не відбулась у день подачі, оскільки була тимчасово призупинена робота сервіру. В свою чергу, після відновлення роботи серверу ДФС 17 січня 2019 року направлені раніше податкові накладні були пакетом зареєстровані відразу на початку операційного дня. З огляду на викладене, вчасна реєстрація податкових накладних ТОВ "Крамстронг" дала законну підставу позивачу правомірно включити вищевказані податкові накладні до складу податкового кредиту податкової декларації за грудень 2018 року, оскільки останні були зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних постачальником ТОВ "Крамстронг" без порушення термінів реєстрації, а саме: 15 січня 2019 року, а винесене податкове повідомлення-рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню (а.с.95-98).
У підготовче судове засідання 19 вересня 2019 року з`явились представники позивача та відповідача. Судом в порядку статті 243 КАС України без виходу до нарадчої кімнати постановлено ухвалу про закриття підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду на 27 вересня 2019 року о 14:30, про що занесено секретарем судового засідання до протоколу судового засідання від 19 вересня 2019 року (а.с.101).
В судове засідання, призначене на 04 грудня 2019 року об 11:00 прибули представник позивача та представник відповідача.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві та доповненнях до позовної заяви.
Представник відповідача в судовому засіданні щодо задоволення позовних вимог заперечувала у повному обсязі з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву та додаткових поясненнях.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що заступником начальника відділу податків і зборів з юридичних осіб Бердичівського управління ГУ ДФС у Житомирській області Ургаповою Л.М. проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2018 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Металоконструкція" (надалі - ТОВ "Металоконструкція"), внаслідок якої було винесено 20 лютого 2019 року акт №1131 /06-30-50-12 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності і податку на додану вартість.
В акті перевірки встановлено, що при заповненні податкової декларації з податку на додану вартість за грудень 2018 року у рядку 10.1 розділу ІІ "Податковий кредит" та у Додатку 5 розділу II "Податковий кредит" Таблиці 2 задекларовано (завищено) податковий кредит по податковим накладним на загальну суму 174 280,24 грн, які складені у грудні 2018 року та зареєстровані 17.01.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням термінів реєстрації Товариством з обмеженою відповідальністю "Крамстронг", а саме:
- податкова накладна №14 від 27.12.2018 на суму ПДВ 46 013,24 грн зареєстрована 17.01.2019;
- податкова накладна №12 від 27.12.2018 на суму ПДВ 35 394,80 грн зареєстрована 17.01.2019;
- податкова накладна №18 від 27.12.2018 на суму ПДВ 53 092,20 грн зареєстрована 17.01.2019;
- податкова накладна №11 від 2.12.2018 на суму ПДВ 46 013,24 грн зареєстрована 17.01.2019.
Не погодившись з висновками акту, ТОВ "Металоконструкція" листом вих. № 585 від 13.03.2019, надіслало відповідачу заперечення до акту перевірки (а.с.20-23).
За результатом розгляду заперечень позивача на акт перевірки, відповідачем листом вих. №3709/6/06-30-50-12 від 26.03.2019 залишено висновки акту перевірки без змін, а заперечення позивача без задоволення(а.с.24-27).
На підставі акту від 20.02.2019 №1131/06-30-50-12 Головним управлінням ДФС у Житомирській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 28.03.2019 №0027145012.
За результатами адміністративного оскарження, рішенням ДФС від 06.06.2019 № 26090/6/99-99-11-04-01-25, податкове повідомлення-рішення від 20.02.2019 залишено без змін, а скаргу №609 від 15.04.2019 - без задоволення (а.с.36-37).
Не погоджуючись з прийнятим відповідачем податковим повідомленням - рішенням позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Положення п.75.1. ст.75 Податкового кодексу України (далі-ПК України) визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Порядок проведення камеральної перевірки регулюються ст.76 ПК України.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до абз. 14 п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Відповідальність за порушення термінів реєстрації податкових накладних передбачена статтею 120-1 Податкового кодексу України.
В силу положень п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів.
Пунктом 201.14 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що платники податку зобов`язані вести окремий облік операцій з постачання та придбання товарів /послуг, які підлягають оподаткуванню, а також які не є об`єктами оподаткування та звільнені від оподаткування згідно з цим розділом.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктом 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 вказаного Порядку.
Пунктом 12 Порядку №1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 ст.192 та пунктом 201.10 ст.201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 ст.201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 вказаного Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 вказаного Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Відповідно до абз.13 п.201.10 ст.201 ПК України якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з положеннями пунктів 2, 3 Порядку №1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Основні організаційно-правові засади обміну електронними документами з контролюючими органами визначено Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557 (надалі - Порядок 557).
Автор здійснює надсилання електронних документів з урахуванням встановлених законодавством граничних строків для подання таких документів (п. 5 Порядку 557).
У разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка.
Автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня або за 1 годину до його закінчення (п. 8, 9 Порядку 557).
Перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня (п. 11 Порядку 557).
Суд встановив, що між позивачем та ТОВ "Крамстронг" були договірні господарські відносини.
У ході камеральної перевірки встановлено, що відповідно до даних Єдиного реєстру податкових накладних у грудні 2018 року контрагентом-постачальником ТОВ "Крамстронг" виписано податкові накладні на ТОВ "НВП "Металоконструкція" на суму ПДВ 174 280,24 грн, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням терміну реєстрації в ЄРПН - 17.01.2019.
В свою чергу, як видно з наданого ТОВ "Крамстронг" скріншоту екрану електронного кабінету платників податків, 15 січня 2019 року з 13:59 до 14:02 на реєстрацію направлено податкові накладні, зокрема, №№11, 12, 14, 18, в яких покупцем зазначено ТОВ "НВП "Металоконструкція" (а.с.39).
Суд враховує, що на офіційному сайті Державної фіскальної служби України 15 січня 2019 року було розміщено оголошення про те, що у зв`язку із перенавантаженням сервіру ДФС та необхідністю своєчасного прийому податкових накладних/розрахунків коригування, запити щодо отримання відомостей з ЄРПН обробляються із затримкою у часі, про що свідчить скріншот сайту (а.с.91).
Листом ТОВ "Крамстронг" №387 від 16.01.2019 повідомило позивача про оголошення з офіційного сайту ДФС України, у якому прес-служба ДФС України повідомляє про перенавантаження серверу ДФС України, що у свою чергу призводить до оброблення відомостей ЄРПН із затримкою в часі (а.с.38).
Відповідно до квитанцій №1 про реєстрацію податкової накладної податкові накладні №11 від 26.12.2018 на суму ПДВ 238 680,00 грн, №14 від 27.12.2018 на суму ПДВ 276 079,44 грн, №18 від 27.12.2018 на суму ПДВ 318 553,20 грн та №12 від 27.12.2018 на суму ПДВ 212 368,80 грн зареєстровані 17.01.2019 (а.с.87-90).
Тобто, як вбачається з викладеного, контрагент позивача ТОВ "Крамстронг" вчасно та у встановлені законодавством терміни (15.01.2019) намагався подати до податкового органу та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №11 від 26.12.2018 на суму ПДВ 238 680,00 грн, №14 від 27.12.2018 на суму ПДВ 276 079,44 грн, №18 від 27.12.2018 на суму ПДВ 318 553,20 грн та №12 від 27.12.2018 на суму ПДВ 212 368,80 грн, проте вказані накладні були прийняті до реєстрації лише 17.01.2019 із незалежних від товариства причин.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку, що ТОВ "Крамстронг" відправило на реєстрацію податкові накладні в строки, передбачені абз. 14 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України. Однак, протягом операційного дня контрагенту позивача не було надіслано квитанцію про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкових накладних, а тому в силу абз.13 п.201.10 ст.201 ПК України такі накладні вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Даний висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у постанові від 26.06.2018 у справі№806/2219/16.
Правовідносини з приводу формування платником податку податкового кредиту врегульовані розділом V ПК України, відповідно до пункту 198.3 статті 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Положеннями пункту 198.2. ст.198 ПК України встановлено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Пунктом 198.6 статті 198 ПК України визначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
На дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (п.201.1 ст.201 ПК України).
Відповідно до пункту 201.8 статті 201 ПК України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п`ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Аналіз зазначених норм, дає підстави для висновку, що для отримання права сформувати податковий кредит із сум податку на додану вартість платник податку на додану вартість повинен перевірити факт реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тільки відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту.
Суд враховує, що позивач на момент подання до контролюючого органу розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість мав підтвердження про реєстрацію податкових накладних складених 26 грудня 2018 та 27 грудня 2018 року контрагентом ТОВ "Крамстронг", а тому ТОВ "НВП "Металоконструкція" мало право включити дані накладні до складу податкового кредиту .
Таким чином, висновки контролюючого органу, відображені в акті перевірки, щодо безпідставно задекларованого (завищеного) податкового кредиту на загальну суму ПДВ 174 280,00 грн по податковим накладним, які зареєстровані з порушенням строків реєстрації, не знаходять свого підтвердження належними і допустимими доказами, а тому, є безпідставними і необґрунтованими, а податкове повідомлення-рішення №0027145012 від 28.03.2019 таким, що підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
Крім того, суд вважає за необхідно вказати, що платник податків, який у своїх діях не допустив жодного порушення не може нести відповідальність за порушення закону своїх контрагентів.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно із частиною другою статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач у ході судового розгляду справи не довів правомірність оскаржуваного позивачем податкового-повідомлення рішення, а тому з огляду на викладене, суд дійшов до висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 9, 77, 90, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України,
вирішив:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Житомирській області №0027145012 від 28.03.2019.
Стягнути з Головного управління ДФС у Житомирській області (вул. Юрка Тютюнника, 7, м.Житомир, 10003. РНОКПП / ЄДРПОУ: 39459195) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Науково-виробниче підприємство "Металоконструкція" (вул. Чуднівська, 77-А, с. Краснопіль, Чуднівський район, Житомирська область, 13264. РНОКПП / ЄДРПОУ: 35215213) 3 267 (три тисячі двісті шістдесят сім) грн 75 коп витрат по сплаті судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л.А.Шуляк
Повне судове рішення складене 18 грудня 2019 року
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2019 |
Оприлюднено | 20.12.2019 |
Номер документу | 86416123 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шуляк Любов Анатоліївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Шуляк Любов Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні