ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2019 року Справа № 160/9348/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Дєєва М.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області
до Приватного акціонерного товариства Дніпропетровський завод мостових залізобетонних конструкцій
про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ :
26.09.2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Приватного акціонерного товариства Дніпропетровський завод мостових залізобетонних конструкцій , в якому позивач просить: застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме: будівель та споруд (лабораторно-адміністративного корпусу (літ.А-2, А1-2, А5), механічної майстерні та гаражів (літ.А2-1, А3-1), корпусу арматурного цеху (літ.Л-1), тепловозного депо (літ.Р1), будівлі кладової центрального складу (літ.Х), будівлі побутового корпусу (літ.Ц), будівлі цеху ЗБК формувального цеху 1 (літ.К-1), будівлі арматурного цеху із заготівельними відділеннями (літ.Б-1, Б2-1, Б3-1), адміністративної будівлі за адресою: Дніпропетровськ обл., м.Дніпро, вул.Молодогвардійська, 2 Приватного акціонерного товариства Дніпропетровський завод мостових залізобетонних конструкцій (код ЄДРПОУ - 01374010), до повного усунення порушень.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем під час проведення позапланової перевірки щодо додержання та виконання вимог у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки позивача, за адресою: Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Молодогвардійська, будинок 2 були виявлені порушення пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту. Позивач вважає, що подальша експлуатація приміщень за вказаною адресою із порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та /або здоров`ю людей, а відтак, до відповідача повинні бути застосовані заходи реагування відповідно до заявленої позовної заяви.
02.10.2019 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду було залишено позовну заяву без руху через невідповідність вимогам ст. ст. 160, 161 КАС України та встановлено позивачу строк для усунення недоліків.
На виконання вимог ухвали від 02.10.2019 року позивач усунув недоліки позовної заяви у встановлений судом строк.
15.10.2019 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче судове засідання.
07.11.2019 року у підготовчому судовому засіданні було оголошено перерву, у зв`язку з наданням сторонам часу для підготування додаткових доказів по справі.
21.11.2019 року у підготовчому судовому засіданні представником відповідача було надано заяву про зупинення провадження у справі для примирення, у зв`язку із добровільним виконанням порушень, судом було відкладено розгляд вказаної заяви та оголошено перерву у підготовчому судовому засіданні.
05.12.2019 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду було відмовлено у задоволенні заяви відповідача про зупинення провадження у справі.
05.12.2019 року у підготовчому судовому засіданні було оголошено перерву.
17.12.2019 року позивач надав до суду пояснення відповідно до яких вказано, що відповідачем виконані порушення, які стали підставою для звернення з даною позовною заявою до суду, на підтвердження було надано акт перевірки №1317 від 16.12.2019 року. Також, просив розглянути позов без участі його представника.
17.12.2019 року учасники справи належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання не з`явились, в матеріалах справи наявне клопотання позивача про розгляд справи без участі його представника.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Отже, судом вирішено продовжити розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що у період з 30.07.2019 року по 02.08.2019 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності проведено планову перевірку ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ЗАВОД МОСТОВИХ ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ за адресою: Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Молодогвардійська, будинок 2.
За результатами перевірки складено акт перевірки об`єкта ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ЗАВОД МОСТОВИХ ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №896 від 02.08.2019 року (далі - Акт).
Згідно висновків акту перевіркою було встановлено порушення
- Правила пожежної безпеки в Україні затверджені Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 1417 від. 30.12.2014, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 р. за№ 252/26697 (Далі- ППБУ), розділ II, пункт 4 Для кожного приміщення об`єкта не розроблені та не затверджені керівником об`єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки;
- ППБУ, розділ II, пункт 16, пункт 20 посадова особа не пройшла навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки в порядку встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ;
- ППБУ, розділ И, пункт 8 Територія об`єкта, а також будинки, споруди, приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ;
- ППБУ, розділ II, пункт 7. У приміщеннях на видимих місцях біля телефонів не вивішені таблички із зазначенням номера телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;
- ППБУ, розділ ІІІ, глава 1, пункт 1.19. Керівник об`єкта та/або підприємства своїм розпорядчим документом не визначив спеціальні місця для куріння, які необхідно позначити відповідним знаком або написом, і місця, де встановлюють урну або попільницю з негорючих матеріалів;
- Наказ МВС України 15.01.2018 № 25 розділ III, п. 3 На об`єкті відсутній журнал обліку вогнегасників;
- ППБУ, розділ III, глава 1, пункт 1.15. На території об`єкта (площею понад 3 га) на в`їзді (виїзді) не встановлені схеми території, в яких слід вказувати розміщення будівель, водойм, гідрантів, пірсів та градирень, під`їздів пожежних автомобілів до них;
- ППБУ розділ V, глава 3, пункт 3 підпункт 3.6, 3.11. Не доукомплектовані пожежні щити протипожежним інвентарем, а саме: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало (кошма) з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2 м - 1шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.12 На пожежних щитах (стендах) не вказано їх порядкові номери та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;
- ППБУ, розділ III, глава 1, пункт 1.1. Територія об`єкта, ділянок, що межують з житловими будинками, дачними та іншими будинками, протипожежні відстані між будинками, спорудами, майданчиками для зберігання матеріалів, устаткування не очищаються від сміття, відходів виробництва, тари, опалого листя;
- ППБУ, розділ V, глава 2, п.2, пп. 2.1. Для позначення місць знаходження пожежних гідрантів не встановлено покажчик з літерним індексом ПГ, цифровими значеннями відстані в метрах від покажчика до гідранту, внутрішнього діаметру трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водогінної мережі (тупикова чи кільцева);
- ППБУ, розділ V, глава 2, пункт 2.1, підпункт 4 не проведено випробування зовнішнього протипожежного водопроводу на тиск та витрату води з оформленням акту. Випробування водопроводу повинно проводитися також після кожного ремонту, реконструкції або підключення нових споживачів до мережі водопроводу;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.21 не виконано захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку необхідно виконувати відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;
- ППБУ, розділ II, пункт 9 та розділ III, глава 2, пункт 2.17; у приміщеннях, допускається опорядження (облицювання) стін з матеріалів з невизначеною пожежною небезпекою;
- ППБУ, розділ II, пункт 8 Приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також -місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ;
- ППБУ, розділ III, глава 2, пункт 2.16. допускається встановлення на вікнах приміщень глухих грат;
- ППБУ, розділ III, глава 2, пункт 2.5 дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
- ППБУ, розділ III, глава 2, пункт 2.37 допускається замикання на замки, що важко відчиняються зсередини, двері на шляхах евакуації та евакуаційних виходах;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.12 не надано акти проведення прихованих електромонтажних робіт під підвісною стелею;
- ППБУ, розділ III, глава 2, пункт 2.31 сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.6 з`єднання жил електропроводів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння та затискачів замість скруток;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.17 допускається встановлення електророзеток, вимикачів, перемикачів та інших подібних апаратів на горючі основи (конструкції) без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метр;
- ППБУ, розділ IV, глава 2, пункт 2.26, абзац другий Лінії живлення до побутових кондиціонерів, не забезпечені автономними пристроями електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії, яка живить групу кондиціонерів (орендар ТОВ ПТП "ПРОМИСЛОВІ ГАЗИ").
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.6; наказ МВС України №25 від 15.01.2018 р., додаток 4, додаток 10 приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками) (орендар ТОВ ПТП "ПРОМИСЛОВІ ГАЗИ");
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.10. не позначено місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння на об`єкті вказівними знаки згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби);
- ППБУ, розділ V, глава 1, п.1.2; ДБН В.2.5-56:2014, додаток А Приміщення не забезпечені системою пожежної сигналізації відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;
- ППБУ, розділ V, глава 1, п.1.2; ДБН В.2.5-56:2014, додаток Б (обов`язковий), таблиця Б. 1, пункт 20. Приміщення не забезпечені системою управління та евакуювання людей типу СО-2 відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.16 Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);
- ППБУ, розділ V, глава 1, п.1.2; ДБН В.2.5-56:2014, додаток А (обов`язковий) , таблиця А. 1, пункт 12, підпункт 12.8. Приміщення не забезпечені системою пожежної сигналізації відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;
- ППБУ розділ V, глава 3, пункт 3 підпункт 3.6, 3.11. Не доукомплектовано пожежний щит протипожежним інвентарем, а саме: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 піт., покривало (кошма) з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2 м - 1шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.12 на пожежному щиті (стенді) не вказано його порядковий номер та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;
- ППБУ, розділ IV, глава 2, пункт 2.26, абзац другий Лінії живлення до побутових кондиціонерів, не забезпечені автономними пристроями електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії, яка живить групу кондиціонерів;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.6 З`єднання жил електропроводів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння та затискачів замість скруток;
- ППБУ, розділ IV, Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.10. не позначено місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння на об`єкті вказівними знаки згідно з ДСТУ ІБО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби);
- ППБУ, розділ V, глава 2, пункт 2.2, підпункт 2. Пожежний кран-комплект не укомплектований важелем для полегшення відкривання вентиля;
- ППБУ, розділ V, глава 2, пункт 2.2, підпункт 3. пожежні рукава не рідше одного разу на шість місяців не розгортаються та не згортаються наново;
- ППБУ, розділ V, глава 2, пункт 2.2, підпункт 9. Пожежні кран-комплекти не підлягають технічному обслуговуванню і перевірці на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.10 Переносні вогнегасники не розміщуються шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.15 Вогнегасники не встановлені у легкодоступних та видних місцях;
- ППБУ, розділ ПІ, глава 2, пункт 2.9 Не визначено категорію приміщення щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.17 Допускається встановлення електророзеток, вимикачів, перемикачів та інших подібних апарати на горючі основи (конструкції) без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метр, (роздягальня);
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.6 З`єднання жил електропроводів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння та затискачів замість скруток;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.16 Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);
- ППБУ, розділ VII, глава 1, пункт 1.1. Керівник, під час проведення вогневих робіт, не оформлює наряд-допуск на виконання тимчасових вогневих робіт, форма якого наведена у додатку до ППБУ. За наявності на підприємстві відомчої пожежної охорони або державної пожежної охорони, яка обслуговує підприємство на договірних засадах, наряди-допуски на виконання тимчасових вогневих робіт повинні бути погоджені 3 ними напередодні виконання робіт з установленням відповідного контролю;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.10. Не позначено місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння на об`єкті вказівними знаки згідно з ДСТУ ІБО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби);
- ППБУ, розділ III, глава 2, пункт 2.9 Не визначено категорію приміщення щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В. 1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.12 На пожежному щиті (стенді) не вказано його порядковий номер та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.10. Не позначено місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння на об`єкті вказівними знаки згідно з ДСТУ ІБО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби);
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.6 З`єднання жил електропроводів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння та затискачів замість скруток;
- ППБУ, розділ III, глава 2, пункт 2.9 Не визначено категорію приміщення щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В. 1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні;
- ППБУ, розділ V, глава 1, п.1.2; ДБН В.2.5-56:2014, додаток А (обов`язковий) , таблиця А.1, пункт 13, підпункт 13.2.1. Приміщення не забезпечені системою пожежної сигналізації відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.17 Допускається встановлення електророзеток, вимикачів, перемикачів та інших подібних апарати на горючі основи (конструкції) без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метр, (приміщення бухгалтера);
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.16 Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт. 1.6 З`єднання жил електропроводів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння та затискачів замість скруток;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.6; наказ МВС України №25 від 15.01.2018 р., додаток 4, додаток 10. Приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками);
- ППБУ, розділ III, глава 2, пункт 2.9 Не визначено категорію приміщення щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В. 1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні;
- ППБУ розділ V, глава 3, пункт 3 підпункт 3.6, 3.11. не доукомплектовано пожежний щит протипожежним інвентарем, а саме: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало (кошма) з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2 м - 1шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт з`єднання жил електропроводів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння та затискачів замість скруток;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.16 Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.18 допускається складування горючих матеріалів на відстані менше 1 м під електрощитком;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.12 На пожежному щиті (стенді) не вказано його порядковий номер та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;
- ППБУ, розділ ПІ, глава 2, пункт 2.9 Не визначено категорію приміщення щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні;
- ППБУ, розділ VII, глава 2, пункт 2.6 Приміщення фарбувальної ділянки не обладнано самостійною примусовою припливно-витяжною вентиляцією та системою місцевих відсосів;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.10. Не позначено місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння на об`єкті вказівними знаки згідно з ДСТУ ІБО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби);
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.16 Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);
- ППБУ, розділ ПІ, глава 2, пункт 2.9 Не визначено категорію приміщення щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В. 1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.12 На пожежному щиті (стенді) не вказано його порядковий номер та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;
- ППБУ розділ V, глава 3, пункт 3 підпункт 3.6, 3.11. Не доукомплектовано пожежний щит протипожежним інвентарем, а саме: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало (кошма) з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2 м - 1шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.10. Не позначено місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння на об`єкті вказівними знаки згідно з ДСТУ ІБО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби);
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.17. Технічне обслуговування вогнегасників не здійснюється відповідно до Правил експлуатації вогнегасників встановлених чинним законодавством;
- ППБУ, розділ Ш, глава 2, пункт 2.9 Не визначено категорію приміщення щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В. 1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.6 З`єднання жил електропроводів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння та затискачів замість скруток;
- ППБУ, розділ' V, глава 3, пункт 3.10. Не позначено місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння на об`єкті вказівними знаки згідно з ДСТУ ІБО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби);
- ППБУ, розділ III, глава 2, пункт 2.9 Не визначено категорію приміщення щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки відповідно до вимог ДСТУ Б В.1.1-36:2016 Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони згідно з Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - НПАОП 40.1-1.32-01), у тому числі для зовнішніх виробничих і складських дільниць, які необхідно позначати на вхідних дверях до приміщення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.10 Переносні вогнегасники не розміщуються шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення;
- ППБУ, розділ V ,глава 3, пункт 3.15 Вогнегасники не встановлені у легкодоступних та видних місцях;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.6 З`єднання жил електропроводів не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння та затискачів замість скруток;
- ППБУ розділ V, глава 3, пункт 3 підпункт 3.6, 3.11. Не доукомплектовано пожежний щит протипожежним інвентарем, а саме: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало (кошма) з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2 м - 1шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.12 На пожежному щиті (стенді) не вказано його порядковий номер та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів;
- ППБУ, розділ V, глава 3, пункт 3.10. Не позначено місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння на об`єкті вказівними знаки згідно з ДСТУ ІБО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности . Знаки повинні бути розміщені на видимих місцях на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги як усередині, так і поза приміщеннями (за потреби);
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.16 Електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);
- ППБУ, розділ IV, глава 2, пункт 2.26, абзац другий Лінії живлення до побутових кондиціонерів, не забезпечені автономними пристроями електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії, яка живить групу кондиціонерів;
- ППБУ, розділ IV, глава 1, пункт 1.17 Допускається встановлення електророзеток, вимикачів, перемикачів та інших подібних апарати на горючі основи (конструкції) без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метр;
- КЦЗУ, ст. 57, пункти 2,4,5 Відсутня та незареєстрована декларація відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки;
- КЦЗУ, пункт 18, частини першої, статті 20; ПКМУ № 775 від 30.09.2015 року Про затвердження Порядку створення та використання матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій пункт 3. Не розроблено, не затверджено та не узгоджено в установленому порядку номенклатуру матеріального резерву для запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру;
- Пункт 4, глави 6, розділу V, ПТБ Здійснюється допуск до роботи працівників без проходження ними навчань, інструктажів і перевірки знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки;
- КЦЗУ, пункт 11, частини першої, статті 20 Не проведено об`єктові тренування і навчання з питань цивільного захисту;
- КЦЗУ, пункт 4, частини . першої, статті 20; ПКМУ № 841 від 30 жовтня 2013 р. Не організовуються та не здійснюються евакуаційні заходи щодо працівників та майна суб`єкта господарювання під час виникнення надзвичайних ситуацій;
- КЦЗУ, пункт 4, частини другої, статті 20 Не призначено особу з питань цивільного захисту за рахунок штатної чисельності суб`єкта господарювання;
- КЦЗУ пункт 2 частини першої статті 20; ПКМУ 1200 пункт 6; ПТБ пункти 4.3, 4.6 Не визначено обсяги забезпечення працівників, які працюють у зоні можливого хімічного забруднення, засобами радіаційного та хімічного захисту, їх типи, а також місця зберігання які визначаються центральними органами виконавчої влади, іншими державними органами за погодженням з ДСНС;
- Методика ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів затверджена наказом МНС України від 23.02.2006 №98, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.03.2006 за №286/12160 Для встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайної ситуації (далі - НС), а також визначення рівнів можливих НС не проведено ідентифікацію об`єкта господарської діяльності, яка повинна буті узгоджена з ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області.
Позивач вважає, що подальша експлуатація відповідача із вищезазначеними порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, що і стало підставою для звернення з даним позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 № 877-V (надалі - Закон № 877-V) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Згідно п. 4 Розділу І Правил пожежної безпеки в Україні пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж.
Відповідно до ст. 2 Закону України Про пожежну безпеку забезпечення пожежної безпеки підприємств, установ та організацій покладається на їх керівників і уповноважених ними осіб, якщо інше не передбачено відповідним договором.
Згідно ч. 7 ст. 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Частиною 4 статті 4 Закону № 877-V визначено, що виключно законами встановлюються вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності.
Відповідно до пунктів 1, 4 частини 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами та нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.
Згідно ч. 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до частини 3 статті 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Згідно підпункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Частиною 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Отже, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог пожежної безпеки, який створює загрозу життю та здоров`ю людей, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має звернутися до суду з позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.
Суд зазначає, що представником позивача до суду надано копію акта №1317 від 16.12.2019 року складеного за результатами проведення позапланової виїзної перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, з якого вбачається, що відповідачем, всі порушення, виявлені під час проведення позапланової перевірки у період з 30.07.2019 року по 02.08.2019 року були усунені в повному обсязі.
Таким чином, порушення зазначені в адміністративному позові про застосування заходів реагування щодо державного нагляду відповідачем усунено в повному обсязі, що підтверджується вищезазначеним актом та поясненнями позивача.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (49600, м.Дніпро, вул.Короленка, 4, код ЄДРПОУ - 38598371) до Приватного акціонерного товариства "Дніпропетровський завод мостових залізобетонних конструкцій" (49022, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, ВУЛИЦЯ МОЛОДОГВАРДІЙСЬКА, будинок 2, код ЄДРПОУ - 01374010) про застосування заходів реагування - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя М.В. Дєєв
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2019 |
Оприлюднено | 20.12.2019 |
Номер документу | 86416165 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Дєєв Микола Владиславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні