Рішення
від 09.12.2019 по справі 1.380.2019.002600
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.002600

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 грудня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого - судді - Гулкевич І.З.,

секретар судового засідання Іванес Х.О.

за участю : представника позивача Гнатів О.М., представника відповідачів Гавриляка Р.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Галицький Грифон» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії, -

встановив:

На розгляд до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «Галицький Грифон» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області, в якому просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області №1105566/40146351 від 14.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №35 від 22.02.2019 року; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №35 від 22.02.2019 року, датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що після отримання повідомлення про зупинення реєстрації податкової накладної позивач надіслав контролюючому органу пояснення з копіями первинних документів, відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної № 35 від 22.02.2019. Вважає, прийняття оскаржуваного рішення без зазначення мотивів його ухвалення та підстав неврахування наданих платником документів та пояснень, оскільки, товариство з обмеженою відповідальністю «Галицький Грифон» для розблокування реєстрації податкової накладної № 35 від 22.02.2019 надало пояснення та усі необхідні первинні документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію цієї податкової накладної. Однак, рішенням комісії Головного управління ДПС у Львівській області № 1105566/40146351 від 14.03.2019 позивачу було відмовлено у реєстрації податкової накладної №35 від 22.02.2019 з підстав ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування. Позивач вважає таке рішення необґрунтованим та протиправним. Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою суду від 27.05.2019 відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 15.07.2019 зупинено провадження у справі до набрання законної сили рішенням у справі №1.380.2019.001899.

16.07.2019 відповідачем подано відзив на адміністративний позов. Представник відповідачів наголосив, що оскаржуване рішення від № 1105566/40146351 від 14.03.2019 було прийнято Комісією Головного управління ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування правомірно, оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію. Представник зазначив, що причиною відмови у реєстрації податкової накладної було ненадання в повному обсязі належних копій документів щодо проведення розрахунків позивача з товариством з обмеженою відповідальністю «УКР ЕНЕРГО ТРАНС» .

17.07.2019 представником позивача подано відповідь на відзив, в якій зазначені відомості аналогічно викладені в позовній заяві.

Ухвалою суду від 13.11.2019 поновлено провадження у справі.

Ухвалою суду від 02.12.2019 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду, замінено в порядку ст. 52 КАСУ відповідачів.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю, просила задовольнити.

В судовому засіданні представник відповідачів проти позовних вимог заперечив та просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Суд, заслухавши вступне слово учасників справи, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Галицький Грифон» зареєстроване як юридична особа 30.11.2015 з присвоєнням ідентифікаційного коду 40146351. Основним видом діяльності є діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовинами (код КВЕД 46.12).

Як вбачається з матеріалів справи, 03.12.2018 року між постачальником - товариством з обмеженою відповідальністю «Галицький Грифон» та покупцем - товариством з обмеженою відповідальністю «Укр Енерго Транс» був укладений договір ТГ/006 поставки нафтопродуктів партіями. Згідно умов вказаного договору, продавець поставив 22.02.2019 року покупцю бензин А-95-Євро5-Е5 картки в кількості 3800 л, всього на суму 104 880,00грн., в тому числі на суму ПДВ 17 480 грн.

На підтвердження факту здійснення вказаної операції позивачем подано копії таких документів: договір ТГ/006 поставки партіями з використання паливних карток від 03.12.2018, податкова накладна №35 від 22.02.2019, видаткова накладна № РН-0000106 від 28.02.2019, рахунок на оплату № 76 від 22.02.2019, платіжне доручення №5 від 22.02.2019 на суму 104880,00 грн.

У зв`язку з зарахуванням на рахунок товариства з обмеженою відповідальністю «Галицький Грифон» коштів від товариства з обмеженою відповідальністю «Укр Енерго Транс» щодо господарської операції з даним товариством позивачем складено податкову накладну № 35 від 22.02.2019 на суму податку на додану вартість 104 880,00 грн. та подало таку на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.

07.03.2019 платник податку отримав квитанцію № 1, відповідно до якої документ прийнято, однак реєстрацію податкової накладної № 35 від 22.02.2019 зупинено. В квитанції зазначено, що накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 «Критеріїв ризиковості платника податку» , платнику податків запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Директором товариства з обмеженою відповідальністю «Галицький Грифон» 12.03.2019 направлено контролюючому органу ДФС України повідомлення вих. № 12-03/3 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено, з письмовими поясненнями та копіями первинних та облікових документів на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній № 35 від 22.02.2019 (договір ТГ/006 поставки партіями з використання паливних карток від 03.12.2018 укладений між позивачем та товариством з обмеженою відповідальністю «Укр Енерго Транс» , податкова накладна від 22.02.2019 року №35 на суму 104880,00 грн. з ПДВ, видаткової накладної № РН-0000106 від 28.02.2019, рахунок на оплату № 76 від 22.02.2019 року, платіжне доручення №5 від 22.02.2019, акт звіряння розрахунків з 01.01.2019 по 28.02.2019, документи з постачальниками товару «Нафтотрейд Ресурс» .

14.03.2019 комісія Головного управління ДФС у Львівській області прийняла рішення № 1105566/40416351 про відмову у реєстрації податкової накладної № 35 від 22.02.2019. Це рішення обґрунтоване тим, що платником податку неподано копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

25.03.2019 позивач звернувся до Комісії з питань розгляду скарг із скаргою на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної від 14.03.2019.

Комісією з питань розгляду скарг 03.04.2019 залишено дану скаргу без задоволення та рішення Комісії без змін.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням Комісії про відмову в реєстрації податкової накладної від 14.03.2019, позивач звернувся до суду про його скасування та зобов`язання реєстрації податкової накладної.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Згідно з пунктами 6, 7 Порядку № 117 у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (пункт 10 Порядку № 117).

Критерії ризиковості платника податку визначені Державною фіскальною службою України у листі від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18, згідно з підпунктом 1.6 пункту 1 якого платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:

комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Відповідно до пункту 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Пунктом 16 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктом 18 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Відповідно до пункту 20 Порядку № 117 зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (пункту 21 Порядку № 117).

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі. (пункт 22 Порядку № 117).

Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня. (пункт 23 Порядку № 117).

Пунктом 10 Порядку № 117 визначено, що критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Державна фіскальна служба України листом від 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 визначила критерії ризиковості платника податку. Згідно з підпунктом 1.6 пункту 1 комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Верховний суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в постановах від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18, від 04.12.2018 у справі №821/1173/17 висловив таку правову позицію: «… можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності» .

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного суду України від 02.07.2019 у справі № 140/2160/18.

Суд встановив, що позивач надав контролюючому органу пояснення та копії документів по господарських операціях з товариством з обмеженою відповідальністю «Укр Енерго Транс» , які є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Контролюючий орган ДФС України зупинив реєстрацію податкової накладної № 35 від 22 .0 2.2019, скерованої товариством з обмеженою відповідальністю « Галицький Грифон» для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних з мотивів її відповідності пп. 1.6 пункту 1 Критеріїв ризикованості платника податку, а позивачеві запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Як вбачається, в квитанції не вказано, в чому саме полягає відповідність податкової накладної Критеріям ризиковості та не вказано навіть примірного переліку документів, які слід подати для реєстрації такої, в квитанції не міститься посилання на відповідне рішення, відповідно до якого позивача віднесено до ризикових платників податків.

Крім того, суд звертає увагу на те, що підпункт 1.6. пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку не визначає самостійні критерії ризиковості платника податків, а лише дає підстави комісіям головних управлінь ДФС обласного рівня винести відповідного платника податків на розгляд Комісії, і лише за результатами проведення засідання Комісії - прийняти рішення про віднесення його до переліку ризикових суб`єктів господарювання. В матеріалах справи відсутні докази того, що контролюючий орган приймав рішення про віднесення товариства з обмеженою відповідальністю « Галицький Грифон» до переліку ризикових платників податку.

Крім того, Верховний суд у Постанові від 02.04.2019 у справі №822/1878/18 зазначив, що окремими положеннями Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 21 лютого 2018 не визначено конкретних критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, натомість на підставі пункту 10 цього Порядку зобов`язано Державну фіскальну службу України визначити такі критерії та погодити їх з Міністерством фінансів України .

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, передбачений пунктом 14 Порядку № 117. Суд зазначає, що чіткого переліку документів, які платник податку повинен подати до контролюючого органу, немає. Тому платник податків змушений самостійно на власний розсуд визначати необхідні документи у кожному конкретному випадку, відштовхуючись від повідомлених йому підстав зупинення реєстрації податкової накладеної (висновку податкового органу про відповідність платника податку певним критеріям ризикованості платника податку) .

На виконання вимоги контролюючого органу платник податку скерував повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено, до якого додав пояснення від 12.03.2019 та копій первинних документів на підтвердження господарських операцій з товариством з обмеженою відповідальністю «Укр Енерго Транс» , а саме:

- договір ТГ/006 поставки партіями з використання паливних карток від 03.12.2018 року укладений між позивачем та товариством з обмеженою відповідальністю «Укр Енерго Транс» ;

- податкова накладна від 22.02.2019 №35;

- видаткової накладної № РН-0000106 від 28.02.2019;

-рахунок на оплату № 76 від 22.02.2019, платіжне доручення №5 від 22.02.2019 на суму 104880,00 грн.;

- акт звіряння розрахунків з 01.01.2019 по 28.02.2019;

- документи з постачальниками товару Товариства з обмеженою відповідальністю «Укр Енерго Транс» .

Комісія Головного управління Фіскальної служби у Львівській області отримала ці пояснення і документи та 14.03.2019 прийняла рішення 1105566/40146351 про відмову в реєстрації податкової накладної № 35 від 22.02.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних, при цьому зазначила про ненаданням платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена. Як додаткову інформацію зазначила, що сума вказана в акті здачі приймання послуг не відповідає сумі податкової накладної.

Оцінюючи такі аргументи контролюючого органу, суд дослідив документи, які платник податку надавав контролюючому органу для розблокування податкової накладної №35 від 21.02.2019. Суд констатує, що позивач документально підтвердив, що надав пояснювальну записку № 12-03/3 від 12.03.2019 з доданням документів, що засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною.

Суд прийшов до переконання , що надані позивачем всі необхідні документи на підтвердження господарських операцій з контрагентом товариством з обмеженою відповідальністю «Укр Енерго Транс» . Тому безпідставним є зазначення в рішенні про неподання позивачем розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування .

З огляду на все викладене суд вважає, що рішення № 1105566/40146351 від 14.03.2019 про відмову в реєстрації податкової накладної № 35 від 22.02.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних є таким, що не відповідає встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому підлягає скасуванню як протиправне.

Таким чином, суд дійшов висновку, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, відповідач 1 не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.

У зв`язку із вказаним, суд вважає, що оскаржене рішення відповідача 1 про відмову у реєстрації податкової накладної прийняте не у спосіб, визначений законом, а тому, є протиправними та підлягає скасуванню.

Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до приписів пунктів 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Проаналізувавши ці положення суд робить висновок, що ДФС України реєструє податкову накладну в тому числі на підставі рішення суду датою набрання ним законної сили або іншою датою, вказаною у рішенні.

З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язати відповідача 2 - ДФС України зареєструвати податкову накладну № 35 від 22.02.2019 у Єдиному реєстрі податкових накладних днем набрання законної сили цим рішенням суду.

Положення ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України , кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 вказаного Кодексу .

Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України , суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що відповідачами, як cуб`єкти владних повноважень, не спростовано встановлені судом обставини та не доведено правомірності своїх дій, тому суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 73-76, 242, 244, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області №1105566/40146351 від 14.03.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної №35 від 22.02.2019 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №35 від 22.02.2019 року, датою її подання в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області (79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35, ЄДРПОУ 43143039) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Галицький Грифон» місцезнаходження: 79024, Львівська обл., м. Львів, вул. Богдана Хмельницького, буд.106, код ЄДРПОУ 40146351 судовий збір пропорційно до задоволених позовних вимог в сумі 960 (дев`ятсот шістдесят) грн 50 коп.

Стягнути з Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, ЄДРПОУ 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Галицький Грифон» місцезнаходження: 79024, Львівська обл., м. Львів, вул. Богдана Хмельницького, буд.106, код ЄДРПОУ 40146351 судовий збір пропорційно до задоволених позовних вимог в сумі 960 (дев`ятсот шістдесят) грн 50 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Повний текст рішення виготовлено 18 грудня 2019 року.

Суддя Гулкевич І.З.

Дата ухвалення рішення09.12.2019
Оприлюднено20.12.2019
Номер документу86417144
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.002600

Ухвала від 03.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Рішення від 09.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні