Рішення
від 18.12.2019 по справі 520/11448/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

18 грудня 2019 р. № 520/11448/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Бадюкова Ю.В., розглянувши в приміщенні суду в м. Харкові в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛМИКС" до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ОЛМИКС" (далі по тексту - позивач, ТОВ "ОЛМИКС") звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України (відповідач, ДПС України, контролюючий орган), в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення від 10.07.2019 № 1217696/42135912 комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Державної податкової служби України;

- зареєструвати податкову накладну №46 складену ТОВ "ОЛМИКС" 16.05.2019 на загальну суму з урахуванням податку на додану вартість 6861,42грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариством з обмеженою відповідальністю "ОЛМИКС" за результатами фінансово-господарської діяльності була складена податкова накладна №46 від 16.05.2019 р. на загальну суму з урахуванням ПДВ 6861,42 грн. Вказана податкова накладна була надіслана до Головного управління Державної фіскальної служби України у Харківській області для розгляду комісією яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

За результатами розгляду 12.06.2019 ТОВ "ОЛМИКС" отримало повідомлення (квитанцію) про зупинення реєстрації податкової накладної. У зв`язку із цим, позивачем 02.07.2019 до контролюючого органу було надіслано пояснення та копії документів, які підтверджують походження проданого ним товару ПП "БУДІВЕЛЬНИК-РАН" та безпосередньо факт цього продажу.

Комісією ГУДФС у Харківській області за результатами розгляду наданих пояснень прийнято рішення від 05.07.2019 про реєстрацію податкової накладної: згідно даних, розміщених у Електронному кабінеті платника податків податкова накладна має статус " 1" - зареєстровано.

Надалі, рішення про реєстрацію податкової накладної було надіслано до комісії центрального рівня. Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Державної податкової служби України прийнято рішення від 10.07.2019, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної та скасовано рішення комісії регіонального рівня про її реєстрацію: згідно даних Електронного кабінету платника податків податкова накладна має статус "2" - відмовлено в реєстрації.

Вважаючи зазначене рішення контролюючого органу незаконним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду із відповідною позовною заявою.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 04.11.2019 р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.

На виконання вимог ухвали Харківського окружного адміністративного суду від 04.11.2019 р. Державною податковою службою України відзиву на позовну заяву до суду надано не було.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 КАС України.

Згідно положень ст. ст. 12, 257 КАС України даний спір віднесено до категорії справ, що підлягають розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, враховуючи, що відповідача повідомлено належним чином про наявність позову щодо оскарження його рішення.

Згідно ч. 5 ст. 262 КАСУ суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Суд, повно та всебічно дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи, встановив наступні обставини.

ТОВ "ОЛМИКС" (код ЄДРПОУ 42135912) є юридичною особою, яка провадить свою підприємницьку діяльність відповідно до Статуту (а.с. 8) та є платником податку на додану вартість.

Основним видом економічної діяльності позивача є оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього.

ТОВ "ОЛМИКС" згідно договору оренди частини нежитлового приміщення від 31.08.2018р. та акту приймання-передачі від 01.09.2018 р. з ФОП ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п. 2393016957) орендує нежитлове приміщення загальною площею 136,0 кв.м. та три транспортних морських контейнера (а.с. 11-13).

Позивач направив для реєстрації податкову накладну № 46 від 16.05.2019 р. на загальну суму з урахуванням ПДВ 6861,42 грн., реєстраційний номер документу: 9124101299 (а.с.9).

Однак, реєстрація документів була зупинена на підставі п. 206.16 ст. 201 Податкового кодексу України та позивачу запропоновано було надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.10).

Пояснення, разом з первинними документами що підтверджують реальність здійснення господарської операції, надіслані контролюючому органу (а.с.26-40). Контролюючий орган виніс рішення № 1217696/42135912 від 10.07.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 46 від 16.05.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі того, що платником податків не надано документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (а.с. 42).

Вважаючи рішення № 1217696/42135912 від 10.07.2019 р. протиправним, позивач звернувся до суду для захисту своїх прав.

Як вбачається із матеріалів справи реєстрація податкової накладної від 16.05.2019 р. № 46 була зупинена на підставі п.п.1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" (а.с. 61). Таким чином, суд наголошує на тому, що квитанція, яка була подана до суду, не містить (чітко не виокремлено) передбаченого п.п.1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".

Так, між Товариством з обмеженою відповідальністю "ТЕХЦЕНТР НТК" (продавець) та ТОВ "ОЛМИКС" було укладено договір постачання № ТХ 0309/18 від 03.09.2018 р., відповідно до якого продавець зобов`язується передати у власність Покупця Товар, а Покупець, у свою чергу, зобов`язується прийняти Товар та оплатити його на умовах цього Договору. Згідно із п. 1.2 найменування, асортимент, кількість, ціна за одиницю і загальна вартість Товару узгоджується Сторонами в усній або будь-якій іншій зручній для Сторін формі (з використанням електронних засобів зв`язку, телефону, факсу тощо) та вказуються у видаткових накладних, що є невід`ємними частинами цього Договору (а.с. 16).

Відповідно до рахунку фактури №0911/1 від 09 листопада 2018 року, продавцем поставлявся товар - змішувачі кухонні та лійки для душу на загальну суму з урахуванням ПДВ - 2278199,88 грн. (а.с. 18).

Факт купівлі-продажу товару підтверджується копіями наступних документів: видатковою накладною № 1411 від 14.11.2018 року на суму з урахуванням ПДВ - 2278199,88 грн.; ТТН № Р1411 від 14.11.2018 року, платіжним дорученням № 18 від 30.11.2018 року на суму 456974,00 грн., платіжним дорученням №12516 від 16.05.2019 року на суму 6861,42 грн., видатковою накладною № 46 від 17.05.2019 року на суму з урахуванням ПДВ - 6861,42 грн., довіреністю № 377 від 17.05.2019 року (а.с.19-24).

Усі документи, на які посилався ТОВ "ОЛМИКС" у своєму поясненні, були додані до нього та надані разом з повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, № 1 від 02 липня 2019 року.

По суті спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику /пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України/.

За змістом підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 року № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно з вимогами п. 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 117), податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2019
Оприлюднено19.12.2019
Номер документу86417870
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/11448/19

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Рішення від 18.12.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Постанова від 11.07.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Одеси

Калініченко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні