Рішення
від 17.12.2019 по справі 580/3348/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2019 року справа № 580/3348/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд в складі головуючого - судді Паламаря П.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Домантівської сільської ради про скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , далі - позивач) до виконавчого комітету Домантівської сільської ради (19754, Черкаська область, Золотоніський район, с. Домантове, вул. Г.Майдану, далі - відповідач), в якому просить:

-визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Домантівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області № 20 від 24.04.2019;

-зобов`язати виконавчий комітет Домантівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області прийняти відповідне рішення та висунути кандидатуру ОСОБА_1 на присвоєння почесного звання "Мати-героїня".

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що вона народила та виховала до восьмирічного віку п`ятьох дітей, у зв`язку з чим, згідно Положення про почесні звання України, має право на присвоєння почесного звання України "Мати-героїня". Однак, при зверненні в квітні 2019 року з даною заявою до Домантівської сільської ради отримала відмову у висуненні її кандидатури до присвоєння почесного звання "Мати-героїня". Не погоджуючись із прийнятим рішенням, просить суд його скасувати.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився причини неявки суду не повідомив, відзив на позов не подав, хоча був належним чином повідомлений про місце, дату та час судового розгляду.

10.12.2019 перейдено до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 народила та виховує восьмеро дітей, п`ять з них до восьмирічного віку, а саме: ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_6 , ОСОБА_8 ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_8 .

Звернувшися до Домантівської сільської ради із клопотанням про присвоєння їй звання "Мати-героїня", рішенням виконавчого комітету Домантівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області від 24.04.2019 року № 20 відмовлено у висуненні кандидатури ОСОБА_1 на присвоєння почесного звання України "Мати-героїня", посилаючись на те, що всі діти сім`ї Рочевих без поважних причин навчаються на екстернатній формі навчання, відсутні щеплення у 2019 році школу взагалі не відвідували та медичні огляди не проходять.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернулася до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного.

Згідно зі ст. 39 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виконавчі органи сільських, селищних, міських рад вносять у встановленому порядку до відповідних органів виконавчої влади подання про нагородження державними нагородами України.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про державні нагороди України", державні нагороди є вищою формою відзначення громадян за видатні заслуги у розвитку економіки, науки, культури, соціальної сфери, захисті Вітчизни, охороні конституційних прав і свобод людини, державному будівництві та громадській діяльності, за інші заслуги перед Україною. Державні нагороди встановлюються виключно законами України.

Однією з державних нагород згідно ст. 3 вказаного Закону є почесне звання України, до яких ст. 10 цього ж Закону віднесено і звання "Мати-героїня".

Згідно із визначенням, наведеним в п. 1 Положення про почесні звання України, затверджені указом Президента України "Про почесні звання України" від 29.06.2001 року № 476/2001, почесні звання України є державними нагородами України, що присвоюються за особисті заслуги перед Українською державою громадянам, які працюють у відповідній галузі економічної або соціально-культурної сфери, як правило, не менше десяти років, мають високі трудові досягнення і професійну майстерність.

Підстави для присвоєння почесних звань закріплені в п. 9 Положення про почесні звання України, відповідно до якого почесне звання "Мати-героїня" присвоюється жінкам, які народили та виховали до восьмирічного віку п`ятьох і більше дітей, у тому числі дітей, усиновлених у встановленому законодавством порядку, враховуючи вагомий особистий внесок виховання дітей у сім`ї, створення сприятливих умов для здобуття дітьми освіти, розвитку їх творчих здібностей, формування високих духовних і моральних якостей.

Відповідно до п. п. 11, 12 вказаного Положення висунення кандидатур до присвоєння почесних звань здійснюється гласно за місцем роботи особи, яку представляють до нагородження, у трудових колективах установ, організацій, підприємств незалежно від типу, форми власності та господарювання. Клопотання про присвоєння почесних звань порушується перед відповідним органом чи організацією вищого рівня залежно від підпорядкованості. Клопотання про присвоєння почесних звань, які порушуються органами місцевого самоврядування, подаються Президентові України через відповідні обласні, Київську, Севастопольську міські державні адміністрації.

Клопотання про присвоєння почесного звання "Мати-героїня", що порушуються органами місцевого самоврядування згідно із заявою жінки, яка претендує на присвоєння такого почесного звання, розглядаються відповідними місцевими державними адміністраціями протягом місяця з дати надходження такої заяви.

Судом встановлено, що і не заперечується відповідачем, те, що позивач народила та виховала до восьмирічного віку п`ятьох дітей, однак, в обґрунтування свого рішення відповідач послався на те, що сім`я позивача опинилися у складних життєвих обставинах, по причині низького виховного потенціалу матері, що не дає їй права на присвоєння почесного звання України "Мати-героїня".

Втім наведені відповідачем обставини не передбачені як законодавчо встановлені підстави відмови у порушенні клопотання про присвоєння почесного звання "Мати-героїня".

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про відсутність у виконавчого комітету Домантівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області правових підстав для відмови щодо порушення клопотання про присвоєння позивачці почесного звання "Мати-героїня", з огляду на те, що позивач народила та виховала до восьмирічного віку п`ятьох дітей, як це передбачено вимогами п. 9 вищевказаного Положення.

В той же час ст. 13 Закону України "Про державні нагороди України" передбачено, що для попереднього розгляду питань, пов`язаних з нагородженням державними нагородами, при Президентові України утворюється Комісія державних нагород та геральдики, яка є дорадчим органом і працює на громадських засадах.

Указом Президента України від 31.12.2011 року № 1211 "Питання Комісії державних нагород та геральдики" затверджено Положення про Комісію державних нагород та геральдики та персональний склад комісії.

Комісія державних нагород та геральдики є дорадчим органом, який утворюється при Президентові України для попереднього розгляду питань, пов`язаних із нагородженням державними нагородами України, та забезпечення єдиного підходу до розвитку нагородної та геральдичної справи (п.1 Положення №1211).

До основних завдань Комісії державних нагород та геральдики, серед іншого, віднесено підготовку висновків щодо порушених перед Президентом України клопотань про нагородження державними нагородами України, позбавлення державних нагород України, поновлення у правах на державні нагороди України, видачу дублікатів нагород або документів про нагородження (абз. 3 п. 3 Положення про Комісію державних нагород та геральдики).

Згідно з п. 6 Положення про Комісію державних нагород та геральдики, рішення Комісії державних нагород та геральдики приймаються більшістю голосів присутніх на засіданні її членів. Рішення Комісії оформлюється протоколом, який підписується головуючим на засіданні Комісії.

При цьому, як випливає зі змісту п. 8 Положення про Комісію державних нагород та геральдики, останнє наділяє Комісію державних нагород та геральдики правом відхиляти клопотання про нагородження державною нагородою. Тобто, Комісія при вирішенні у колегіальному порядку питання щодо нагородження конкретної особи державною нагородою в межах своєї компетенції наділена певною свободою визначати наявність або відсутність підстав для внесення пропозицій Главі держави щодо відповідного нагородження, оскільки визначені в п. 9 Положення "Про почесні звання України", яким підстави для присвоєння почесних звань допускають оціночний підхід у визначенні критеріїв, які мають бути враховані при вирішенні даного питання у кожному конкретному випадку.

З огляду на зазначене, надавати оцінку та підставам для присвоєння почесного звання України законодавством покладено саме на Комісію державних нагород та геральдики, а не на виконавчі органи сільських, селищних, міських рад.

За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Приписами статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 139 КАС України, судові витрати, зі сплати судового збору підлягають відшкодуванню.

Керуючись статтями 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Домантівської сільської ради № 20 від 24.04.2019.

Зобов`язати виконавчий комітет Домантівської сільської ради прийняти відповідне рішення та висунути кандидатуру ОСОБА_1 на присвоєння почесного звання "Мати-героїня".

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань виконавчого комітету Домантівської сільської ради (код ЄДРПОУ 04410611) на користь ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_9 , паспорт серії НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40 коп.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня підписання рішення суду.

Суддя П.Г. Паламар

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2019
Оприлюднено19.12.2019
Номер документу86418038
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/3348/19

Рішення від 17.12.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 11.11.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні