Постанова
від 10.12.2019 по справі 280/1401/19
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

10 грудня 2019 року м. Дніпросправа № 280/1401/19

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Божко Л.А. (доповідач),

суддів: Дурасової Ю.В., Баранник Н.П.,

за участю секретаря судового засідання Новошицької О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 24.06.2019 р. (суддя Семененко М.О.) по справі за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія Славія про анулювання ліцензії зобов`язання вчинити певні дії.

в с т а н о в и В:

01.04.2019 р. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення звернулася до Запорізького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Телерадіокомпанія Славія про анулювання ліцензії, де, посилаючись на те, що 05.08.2005 р. відповідачу видано ліцензію на мовлення НР № 1577 - м (ефірне мовлення, позивні Славія ). 18.01.2019 р. на виконання рішення Національної ради від 22.11.2018 р. № 2056 здійснено планову виїзну перевірку відповідача, за результатами чого складено акт №4 від 18.01.2019 р., де зафіксовано порушення ч.4 ст. 35 Закону України Про телебачення і радіомовлення , оскільки ліцензіат протягом 30 робочих днів не подав до Національної ради заяву про переоформлення ліцензії на мовлення в зв`язку зі зміною відомостей про орган управління (зміни відбулися 19.11.2015 р.), власників та пов`язаних осіб (зміни відбулися 03.10.2018 р.) У 30-денний строк до Національної ради не надійшла заява відповідача про переоформлення ліцензії на мовлення НР № 1577-м від 05.08.2005 р. в зв`язку зі зміною керівника юридичної особи та пов`язаних осіб. Оскільки відповідачем порушено вимоги статті 35 Закону України Про телебачення і радіомовлення , відповідно п. б) ч.5 ст. 37 даного Закону та виникли підстави для анулювання ліцензії, просять суд анулювати ліцензію на мовлення серії НР № 1577-м від 05.08.2005 р., видану ТОВ Телерадіокомпанія Славія .

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 24.06.2019 р. в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Рішення суду обгрунтовано тим, що застосування до відповідача крайньої міри як анулювання ліцензії на мовлення є не співмірним з тяжкістю допущеного порушення.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції позивач подав апеляційну скаргу, де просили скасувати рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 24.06.2019 р. та прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог.

Апеляційна скарга обгрунтована тим, що суд не повністю з`ясував обставини справи, що мають значення для справи, висновки суду не відповідають обставинам справи, в результаті чого порушені норми процесуального права, що є підставою для скасування даного рішення.

В судовому засіданні апеляційної інстанції представник позивача просила задовольнити апеляційну скаргу, представник відповідача проти задоволення апеляційної скарги заперечувала.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про залишення без задоволення апеляційної скарги в зв`язку з наступним.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Телерадіокомпанія "Славія" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань як юридична особа з 23.09.2003 за номером 1 092 120 0000 000046, основним видом господарської діяльності є "60.10. Діяльність у сфері радіомовлення".

Судом встановлено, що 05.08.2005 р. Національна рада видала ТОВ "Телерадіокомпанія "Славія" ліцензію на мовлення HP №1577-м від 05.08.2005 (вид мовлення - ефірне радіомовлення) строком дії до 05.08.2012 та строк дії ліцензії на мовлення продовжено до 5 серпня 2019 року.

Рішенням Національної ради №2056 від 22.11.2018 затверджено План проведення виїзних перевірок телерадіоорганізацій України на перший квартал 2019 р., де заплановано у січні 2019 р. проведення перевірки ТОВ "Телерадіокомпанія "Славія" у зв`язку із закінченням терміну дії ліцензії.

Також встановлено, що на виконання рішення Національної ради від 22.11.2018 №2056 уповноваженою особою позивача здійснено планову виїзну перевірку відповідача, за результатами якої складено Акт №4 від 18.01.2019 р., де зафіксовано порушення ч. 4 статті 35 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" , а саме, ліцензіат протягом 30 робочих днів не подав до Національної ради заяву про переоформлення ліцензії на мовлення у зв`язку зі зміною відомостей про органи управління (зміни відбулись 19.11.2015), власників та пов`язаних осіб (зміни відбулись 03.10.2018), зокрема: директор за ліцензією - ОСОБА_4, фактично - ОСОБА_1 (відповідно до Протоколу загальних зборів учасників ТОВ "Телерадіокомпанія "Славія" від 19.11.2015 та Наказу №11-к від 19.11.2015); власник за ліцензією є: ПАТ "Славянський-Юг", м.Севастополь та ОСОБА_2 , фактично ОСОБА_3 (відповідно до протоколу загальних зборів учасників ТОВ ТРК Славія № 3/10/18 від 03.10.2018 р.).

Крім того, встановлено, що Рішенням Національної ради №295 від 06.03.2019 Про результати планової виїзної перевірки ТОВ "Телерадіокомпанія "Славія", вирішено:1) визнати порушення ТОВ "Телерадіокомпанія "Славія", частини 4 статті 35 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" ; 2) звернутись до суду із заявою про анулювання ліцензії на мовлення HP №1577-м від 05.08.2005, ТОВ "Телерадіокомпанія "Славія".

Відповідно до Конституції України та Закону України "Про інформацію" відносини, що виникають у сфері телевізійного та радіомовлення на території України, регулює Закон України Про телебачення і радіомовлення , цей Закон визначає правові, економічні, соціальні, організаційні умови їх функціонування, спрямовані на реалізацію свободи слова, прав громадян на отримання повної, достовірної та оперативної інформації, на відкрите і вільне обговорення суспільних питань.

Відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення передбачена статтею 71 Закону України Про телебачення і радіомовлення , відповідно до частини другої якої зазначено, що міру відповідальності та відповідні санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлює суд. У визначених цим Законом випадках санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюються Національною радою.

Частиною шостою статті 72 даного Закону передбачено, що Національна рада може застосувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; подання до суду справи про анулювання ліцензії на мовлення.

Рішення про оголошення попередження приймається у разі першого порушення законодавства чи умов ліцензії телерадіоорганізацією або першого порушення законодавства провайдером програмної послуги (частина сьома).

Рішення про стягнення штрафу приймається: якщо після винесення попередження відповідні порушення не були усунені; якщо телерадіоорганізація за час після видачі (продовження) ліцензії вже отримала не менше трьох попереджень; якщо провайдер програмної послуги за час після сплати ним попереднього штрафу вже отримав не менше трьох попереджень (частина восьма).

Частиною дванадцятою статті 72 Закону передбачено, що якщо порушення не були усунені після попередження та стягнення штрафу, Національна рада подає до суду справу про анулювання ліцензії на мовлення телерадіоорганізації або справу про скасування державної реєстрації провайдера програмної послуги.

Аналіз наведених норм матеріального права дає підстави вважати, що зверненню Національної ради до суду з позовом про анулювання ліцензії на мовлення мають передувати, як факти систематичного порушення телерадіоорганізацією законодавства про телебачення і радіомовлення, так і застосування до неї послідовно таких санкцій, як попередження та стягнення штрафу.

Проте, за встановлених судом апеляційної інстанції обставин у справі, пунктом 2 Рішення № 295 Національна рада застосувала до ТОВ таку санкцію, як подання до суду заяви про анулювання ліцензії на мовлення, з порушенням порядку (послідовності) застосування санкцій.

Дана правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 04 липня 2019 року по справі №826/25903/15.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду - залишити без змін.

Керуючись ст. ст. 315,316, 321,322 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 24.06.2019 р. - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення, може бути оскаржена до касаційного суду протягом тридцяти днів з дня викладення повного тексту постанови.

Головуючий - суддя Л.А. Божко

суддя Ю. В. Дурасова

суддя Н.П. Баранник

Дата ухвалення рішення10.12.2019
Оприлюднено19.12.2019
Номер документу86424393
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/1401/19

Постанова від 12.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Ухвала від 11.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Ухвала від 03.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Постанова від 10.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Постанова від 10.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 30.10.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 22.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 22.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 24.06.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

Рішення від 24.06.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Семененко Марина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні