Постанова
від 10.12.2019 по справі 640/5784/19
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/5784/19 Суддя (судді) першої інстанції: Донець В.А.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Карпушової О.В., суддів Епель О.В., Степанюка А.Г., секретар судового засідання Гордієнко Л.М., за участі представника позивача Щербак О.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Бакотех Лтд" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 жовтня 2019 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бакотех Лтд" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В :

04.04.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю "Бакотех Лтд" (надалі - ТОВ "Бакотех Лтд") звернулось до суду з позовом про:

- визнання протиправними дій комісії центрального рівня ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, що виявилися у відмові ТОВ "Бакотех Лтд" в реєстрації податкової накладної №8 від 27.11.2017;

- зобов`язання комісії центрального рівня ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі накладних або відмову в такій реєстрації, зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №8 від 27.11.2017 ТОВ "Бакотех Лтд".

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивач не погоджується зі спірним рішенням відповідача, оскільки воно суперечить вимогам чинного законодавства, що комісія центрального рівня ДФС України своїм рішенням від 05.12.2018 безпідставно відмовила в задоволенні скарги позивача, залишивши в силі рішення комісії регіонального рівня від 28.09.2018 №934009/41298617.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.10.2019 у задоволені позовних вимог відмовлено.

Приймаючи рішення у справі суд першої інстанції зазначив, що предметом оскарження є саме дії відповідача щодо розгляду скарги позивача від 21.11.2018 та надання відповіді. Суд першої інстанції зробив висновок, що вимога позивача про визнання протиправними дій Комісії центрального рівня ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, що виявилися у відмові ТОВ "Бакотех Лтд" в реєстрації податкової накладної №8 від 27.11.2017 є необґрунтованою та задоволенню не підлягає.

Позивачем подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції, як таке, що прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Доводи апеляційної скарги аналогічні доводам позовної заяви.

Представник апелянта в судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги.

Інші сторони у судове засідання не з`явилися, про час, дату та місце розгляду справи повідомлялися належним чином.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника апелянта, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, дійшла висновку, що апеляційна скарга є необґрунтованою, отже задоволенню не підлягає за огляду на таке.

Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що позивачем сформовано податкову накладну від 27.12.2017 №8 на загальну суму 1.249.300,00 грн. та подано її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Квитанцією від 14.12.2017 №9267983761 реєстрацію податкової накладної від 27.11.2017 №8 зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.

Позивачем направлено до Головного управління ДФС у м. Києві повідомлення від 26.09.2018 №6 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Комісією Головного управління ДФС України у м. Києві прийнято рішення від 28.09.2018 №934009/4129 про відмову в реєстрації податкової накладної від 27.11.2017 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної від 27.11.2017 №8 зазначено: "Ненадання платником податку копій документів. Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків".

Позивач звернувся зі скаргою від 21.11.2018 №61070/6 до ДФС України зі скаргою на рішення про зупинення реєстрації податкової накладної від 14.12.2017 №9267983761. Згідно з переліком додатків платником додавались:

квитанція про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН від 14.12.2017 №9267983761; повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК реєстрація якої/го зупинено від 16.11.2018 №2; квитанція від 16.11.2018 №1; договір від 01.11.2017 №2017/11-1; рахунок від 27.11.2017 №33; акт надання послуг від 27.11.2017 №29; платіжні доручення від 11.12.2017 №878 та від 13.12.2017 №889; контракт від 01.08.2017 №MFE-0108-2017; акт приймання-передачі послуг від 27.11.2017 відповідно до контракту від 01.08.2017 №MFE-0108-2017.

Листом ДФС України від 05.12.2018 №39349/6/99-99-07-05-04-15 позивача повідомлено, що Комісією регіонального рівня розглянуто повідомлення №6 від 26.09.2018 про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №8 від 27.11.2017 та прийнято рішення №934009/41298617 від 28.09.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної, роз`яснено порядок адміністративного та судового оскарження.

Вищенаведені обставини підтверджені належними та допустимими доказами, і не є спірними.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено: при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

За приписами пункту 74.2. статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.6 статті 201 ПК України в разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування (підпункт "а"); визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (підпункт "б"); пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (підпункт "в"). Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Підпунктом 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України визначено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 12 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Пунктом 13 Порядку встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Відповідно до підпункту 1 пункту 6 "Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затверджено наказ Міністерства фінансів України 13.06.2017 №567, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (у редакції, чинній нас час існування спірних відносин) моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Відповідно до пункту 56.23 статті 56 ПК України оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється у порядку, визначеному цією статтею з урахуванням таких особливостей: скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 56.23.1); скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, за участі уповноваженої особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику ) (підпункт 56.23.2); скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим (підпункт 56.23.3); якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку (підпункт 56.23.4).

Відповідно до пункту 3 "Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, скарги подаються платником податку на додану вартість до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Матеріалами справи підтверджено, що позивачем подано на реєстрацію податкову накладну від 27.11.2017 №8 на загальну суму 1.249.300,00 грн., реєстрація якої згідно з квитанцією від 14.12.2017 №9267983761 зупинено.

Зі змісту квитанції від 14.12.2017 №9267983761вбачається, що реєстрацію податкової накладної від 27.11.2017 №8 зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 "Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення.

Позивач подав до ДФС України повідомлення від 20.08.2018 №30 щодо подачі пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків реєстрацію яких було зупинено, проте рішенням Комісії Головного управління ДФС у м. Києві від 28.09.2018 №934009/41298617 відмовлено в реєстрації податкової накладної від 27.11.2017 №8 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Скарга ТОВ "Бакотех Лтд" від 21.11.2018 на рішення про зупинення реєстрації податкової накладної №8 від 27.11.2017 була розглянута ДФС України 05.12.2018 по суті та надано позивачу відповідь.

Зазначені обставини підтверджують факт розгляду відповідачем скарги позивача по суті.

Таким чином, враховуючи зміст та обґрунтування позовних вимог, встановлені обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що вимога позивача про визнання протиправними дій Комісії центрального рівня ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, що виявилися у відмові ТОВ "Бакотех Лтд" в реєстрації податкової накладної №8 від 27.11.2017 є необґрунтованою та задоволенню не підлягає. Позовна заява не містить доводів та обґрунтування в чому саме полягали протиправні дії ДФС України під час розгляду скарги позивача. Суд першої інстанції правильно звернув увагу, що предметом оскарження є саме дії відповідача щодо розгляду скарги позивача від 21.11.2018.

Щодо решти позовних вимог, колегія суддів також погоджується, що вони є необґрунтованими з огляду на те, що вони є похідними позовними вимогами від основних заявлених позовних вимог.

Суд першої інстанції у своєму рішенні правильно звернув увагу на те, що позивачем не надано жодного належного та допустимого, у розумінні ст. 73, 74 КАС України, доказу на підтвердження своїх доводів про протиправність дій відповідача щодо прийняття рішення від 05.12.2018.

Згідно ч.1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Колегія суддів вважає, що всі доводи апелянта не заслуговують уваги, оскільки не спростовують правильних висновків суду першої інстанції.

Крім того, надаючи оцінку всім доводам сторін, судова колегія наголошує що приймає до уваги рішення ЄСПЛ по справі Ґарсія Руіз проти Іспанії (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, в якому Суд зазначив, що …хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід… .

Отже, судом першої інстанції повно та правильно встановлено обставини справи і ухвалено судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, відповідно до вимог ст. 242 КАС України.

Згідно зі ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Повний текст виготовлено 16.12.2019.

Керуючись ст.ст. 139, 242-244, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Бакотех Лтд" на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 жовтня 2019 р. - залишити без задоволення.

Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 жовтня 2019 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бакотех Лтд" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Колегія суддів: О.В. Карпушова

О.В. Епель

А.Г. Степанюк

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2019
Оприлюднено19.12.2019
Номер документу86425423
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/5784/19

Постанова від 10.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Постанова від 10.12.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Рішення від 11.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 25.04.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Ніколаєнко І. В.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 20.03.2019

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Ніколаєнко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні