Ухвала
від 12.12.2019 по справі 908/2563/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 26/131/18

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

12.12.2019 Справа № 908/2563/18

м.Запоріжжя Запорізької області

Кредитори - 1/ Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Капітал Груп", що діє від свого імені, в інтересах та за рахунок Пайового венчурного інвестиційного фонду не диверсифікованого виду закритого типу "Національний капітал", м. Київ

2/ ОСОБА_1, м. Запоріжжя

3/ Головне управління ДФС у Запорізькій області

4/ Публічне акціонерне товариство "Запоріжжяобленерго", м. Запоріжжя

5/ Державне підприємство зовнішньоекономічної діяльності "Укрінтеренерго", м. Київ

6/ Публічне акціонерне товариство "Дніпровський металургійний комбінат", м. Кам`янське Дніпропетровської області

7/ Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області

Боржник - Публічне акціонерне товариство "Мелітопольський завод холодильного машинобудування "РЕФМА" (вул. Дмитра Донцова, 15, м. Мелітополь, Запорізька область, 72301, код ЄДРПОУ 00217857)

Суддя Юлдашев О.О.

УСТАНОВИВ:

Постановою Господарського суду Запорізької області від 12.03.2019р. Публічне акціонерне товариство "Мелітопольський завод холодильного машинобудування "РЕФМА", м. Мелітополь Запорізької області визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Нікітенка М.О.

На офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 13.03.2019р. за № 58114 розміщено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

До господарського суду надійшло клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області в якому просить суд зобов`язати арбітражного керуючого Нікітенка М.О. надати документи фінансово-господарської діяльності боржника за період з 2017 року по момент подання ліквідаційного балансу, інформацію про рух по всіх банківських рахунках боржника та інформацію по кредиторам з розшифровкою в розмірі виникнення заборгованості (договори, накладні, векселі, акти приймання-передачі тощо) по боржнику для проведення позапланової документальної перевірки, та не приймати рішення про припинення провадження у справі про банкрутство Публічного акціонерного товариства "Мелітопольський завод холодильного машинобудування "РЕФМА".

Ухвалою суду від 25.11.2019р. зазначене клопотання прийнято судом до розгляду та призначено судове засідання на 12.12.2019р. об 11-00.

Розглянувши матеріали справи, суд вважає за необхідне відмовити ГУ ДФС у Запорізькій області у задоволенні клопотання, з наступних підстав.

За приписами ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно до норм п. 79.2 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Однак, жодних наказів про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмових повідомлень про дату початку та місце проведення таких перевірок контролюючий орган ліквідатору не вручав, що само по собі виключає законність вимог ГУ ДФС у Запорізькій області стосовно надання йому документів фінансового-господарської діяльності підприємства.

З іншої сторони, постановою Господарського суду Запорізької області від 12.03.2019 року по справі №908/2563/18 Публічне акціонерне товариство Мелітопольський завод холодильного машинобудування РЕФМА (72301, Запорізька обл., м. Мелітополь, вул. Дмитра Донцова, б. 15, код ЄДРПОУ 00217857) визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Нікітенко Микиту Олександровича(свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №1243 від 10.07.2013 року).

Відповідно до положень абз. 1 ч. 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства, з дня ухвалення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації.

Згідно до приписів абз. 3 ч. 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства, з дня ухвалення господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у банкрута не виникає жодних додаткових зобов`язань, у тому числі зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.

Таким чином, законодавцем виключено будь-які обставини, що можуть стати предметом податкової перевірки підприємства, яке знаходиться в ліквідаційній процедурі, адже банкрут з дня відкриття ліквідаційної процедури не веде господарської діяльності та не має жодних зобов`язань зі сплати податків і зборів.

Разом з тим, згідно до положень ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства, провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Жодний з нормативно-правових актів, що регулюють провадження у справах про банкрутство не відносить до компетенції господарського суду повноваження щодо зобов`язання ліквідатора надавати податковим органам документи стосовно діяльності підприємства, що ліквідується, таким чином розгляд заяви ГУ ДФС у Запорізькій області знаходиться поза компетенцією господарського суду.

Стосовно тієї частини клопотання у якій ГУ ДФС у Запорізькій області просить не приймати рішення про припинення провадження у справі про банкрутство ПАТ Мелітопольський завод холодильного машинобудування РЕФМА необхідно зазначити наступне:

Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Кодексу України з процедур банкрутства, якщо інше прямо не зазначено у самому законі. Ані норми Кодексу України з процедур банкрутства, ані норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв`язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.

Обставини, пов`язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб`єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.

Таким чином, клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області є необґрунтованим та безпідставним, а тому не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 60 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.ст. 12, 231, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Відмовити Головному управлінню ДФС у Запорізькій області у задоволенні клопотання про зобов`язання арбітражного керуючого Нікітенко М.О. надати документи фінансово-господарської діяльності боржника за період з 2017 року по момент подання ліквідаційного балансу, інформацію про рух по всіх банківських рахунках боржника та інформацію по кредиторам з розшифровкою в розмірі виникнення заборгованості (договори, накладні, векселі, акти приймання-передачі тощо) по боржнику для проведення позапланової документальної перевірки, та не приймати рішення про припинення провадження у справі про банкрутство Публічного акціонерного товариства "Мелітопольський завод холодильного машинобудування "РЕФМА".

Копію ухвали надіслати: кредиторам, ліквідатору.

Ухвала набирає законної сили з моменту її винесення - 12.12.2019р.

Суддя О.О. Юлдашев

Дата ухвалення рішення12.12.2019
Оприлюднено19.12.2019
Номер документу86426841
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2563/18

Ухвала від 04.02.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 27.01.2021

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 03.03.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 18.02.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 12.12.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 25.11.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 05.09.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 13.08.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Ухвала від 13.06.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Юлдашев О.О.

Судовий наказ від 27.05.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Черкаський В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні