ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10.12.2019 справа № 914/1570/19
Господарський суд Львівської області у складі судді Петрашка М.М. розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом Львівської міської ради
до відповідача Західного управління капітального будівництва Міністерства оборони України
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Головного управління ДФС у Львівській області
про стягнення 226061,54 грн.
за участю представників :
від позивача не з`явився
від відповідача не з`явився
від третьої особи не з`явився
Суть спору : Позовні вимоги заявлено Львівською міською радою до відповідача Західного управління капітального будівництва Міністерства оборони України за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Головного управління ДФС у Львівській області про стягнення 226061,54 грн.
Хід розгляду справи викладено в ухвалах суду та відображено в протоколах судового засідання.
Учасники справи явку представників в судове засідання 10.12.2019р. не забезпечили, причин неявки не повідомили, хоча належним чином були повідомлені про дату, час та місце розгляду справи.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, суд встановив таке .
Ухвалою Львівської міської ради від 18.06.2009 року №2734 Про користування Західним управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України земельними ділянками на вул. Плуговій, 5 із змінами внесеними ухвалою Львівської міської ради від 30.09.2009р. №2876 Про розгляд протесту прокурора м. Львова від 05.08.2009 № 610 вих передано Західному управлінню капітального будівництва Міністерства оборони України земельні ділянки загальною площею 0,4679 га на вул. Плуговій, 5 для реконструкції будівлі дитячого дошкільного закладу, яка належить Західному управлінню капітального будівництва Міністерства оборони України на праві власності згідно зі свідоцтвом на право власності на будівлю, виданим Шевченківською районною адміністрацією 15.12.2003р., під житловий будинок та його обслуговування площею 0,441 га в оренду терміном на 10 років та площею 0,0269 га у межах червоних ліній в оренду терміном на 5 років.
На підставі вказаної Ухвали міської ради від 18.06.2009 року №2734 між Львівською міською радою (позивач) та Західним управлінням капітального будівництва Міністерства оборони України (відповідач) укладено договір оренди землі від 04.12.2009 року, який зареєстровано 04.12.2009р. за №Ш-1734 про що у книзі записів реєстрації договорів оренди землі Ш-3 вчинено запис (далі - Договір).
Згідно з пунктів 1, 2 договору орендодавець - Львівська міська рада надає, а орендар - Західне управління капітального будівництва Міністерства оборони України приймає в строкове платне користування земельну ділянку кадастровий № 4610137500:06:006:0028, загальною площею 0,441 га, яка знаходиться у місті Львові на вулиці Плуговій, 5, для реконструкції будівлі дитячого дошкільного закладу, яка належить Західному управлінню капітального будівництва Міністерства оборони України на праві власності згідно зі свідоцтвом на право власності на будівлю, виданим Шевченківською районною адміністрацією 15.12.2003, під житловий будинок та його обслуговування.
Договір укладено на 10 років терміном до 18.06.2019р. (пункт 8 договору).
Розмір орендної плати, визначений пунктом 9 цього договору, становить 38226,76 грн. в рік та вноситься орендарем щомісячно рівними частинами на розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 в УДК у Львівській області, МФО 825014, ЄДРПОУ 22389441.
Відповідно до пункту 10 договору, обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексації. Обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюються з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими КМУ формами, що заповнюються під час укладання або змін умов договору оренди чи продовження його дії.
Оренда плата вноситься у такі строки: за базовий звітний період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного періоду (п.11 договору).
Згідно із пунктом 28 договору, орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати.
Вказаним договором визначено, що орендодавець зобов`язаний передати в користування земельну ділянку у стані, що відповідає умовам договору оренди (пункт 29 договору).
Відповідно до пункту 41 договору, за невиконання або неналежне виконання договору сторони несуть відповідальність відповідно до закону та цього договору.
Як стверджує позивач, Львівська міська рада належно виконала взяті на себе, відповідно до договору оренди землі, зобов`язання та передала відповідачеві в оренду земельну ділянку у стані, що відповідає умовам договору оренди.
Факт передачі підтверджується актами приймання-передачі об`єкта оренди від 04.12.2009р. Однак, відповідач взяті на себе зобов`язання щодо оплати не виконав.
Листом ДФС України ГУ ДФС у Львівській області від 18.06.2018р. №21767/1/13-01-12-33 повідомлено Львівську міську раду про те, що Західне управління капітального будівництва Міністерства оборони України (Код ЄДРПОУ №24980173) не подає звітності та не сплачує орендної плати за землю за договором оренди землі 04.12.2009р. за №Ш-1734.
Як вбачається із долученого до позовної заяви розрахунку, відповідачеві нараховано 226061,54 грн. заборгованості з орендної плати за землю.
Таким чином, позивач звернувся до Господарського суду Львівської області та просить стягнути з відповідача 226061,54 грн. орендної плати за землю.
Відповідачем не подано суду доказів щодо спростування наведених обставин та не представлено доказів сплати заборгованості.
Третьою особою у справі, подано суду пояснення щодо вимог, викладених у позовній заяві. В прохальній частині пояснень, третя особа просить суд задовольнити позовні вимоги Львівської міської ради до Західного управління капітального будівництва Міністерства оборони України про стягнення заборгованості з орендної плати за землю в розмірі 226061,54 грн.
Третя особа зазначає, що відповідач перебуває на обліку у Личаківському управлінні Головного управління ДФС у Львівській області. На підставі договору оренди земельної ділянки № Ш-1734, від 04.12.2009р. відповідач повинен сплачувати орендну плату за землю. Однак, всупереч положенням Податкового кодексу України, відповідач не подавав податкової звітності по платі за землю та не сплачував орендної плати за землю.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, суд прийшов до висновку, що позов слід задовольнити повністю з наступних підстав .
Згідно з статті 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.
Відповідно до статті 509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Як передбачено статтею 174 Господарського кодексу України, однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є господарський договір та інші угоди, передбачені законом, а також угоди не передбачені законом, але які йому не суперечать.
Згідно з статтею 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
За умовами статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Згідно з положеннями частин 1 та 2 статті 792 Цивільного кодексу України, за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов`язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом. Аналогічне положення міститься в частині 1 статті 283 Господарського кодексу України.
Суд встановив, що між Львівською міською радою та Західним управлінням капітального будівництва укладено договір оренди землі від 04.12.2019 року, який зареєстровано 04.12.2009р. за № Ш-1734 у книзі записів реєстрації договорів оренди землі Ш-3.
Позивач передав відповідачеві земельну ділянку у користування, що підтверджується актами приймання-передачі об`єкта оренди від 04.12.2009.
Частиною 1 статті 2 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до частин 1-3 статті 21 Закону України "Про оренду землі", орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України). Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.
Згідно з пунктом 14.1.147 статті 14 Податкового кодексу України, плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Згідно з пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до статті 19-1 Податкового кодексу України, контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів; надають адміністративні послуги платникам податків, зборів, платежів; здійснюють контроль за правомірністю бюджетного відшкодування податку на додану вартість.
Пунктом 11 договору сторони погодили, що орендна плата вноситься у такі строки: за базовий звітний період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.
У пункті 28 договору зазначено, що позивач має право вимагати від відповідача своєчасного внесення орендної плати.
Третя особа надіслала позивачу лист від 18.06.2018 № 21767/1/13-01-12-33 щодо розірвання договорів оренди земельних ділянок, яким повідомила, що відповідач не подає звітності та не сплачує орендної плати за землю відповідно до договорів.
На день вирішення спору у справі судом, у матеріалах справи немає та відповідачем у справі не подано суду доказів, які б спростували позовні вимоги або свідчили про добровільне погашення відповідачем боргу.
Здійснивши обрахунок заявленої позивачем до стягнення з відповідача орендної плати в сумі 226061,54 за період з 2016 р. по 2018 р., суд дійшов висновку, що позов підлягає задовленню повністю.
Відповідно до частини 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Частиною 1 статті 79 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно із частиною 1 статті 77 Господарського процесуального кодексу України, обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Відповідно до статті 86 Господарського процесуального кодексу України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Враховуючи наведене, суд прийшов до висновку про те, що позовна вимога про стягнення з відповідача 226061,54 грн. є обґрунтована, підтверджена матеріалами справи, не спростована відповідачем та підлягає задоволенню.
При поданні позовної заяви до Господарського суду Львівської області позивачем було сплачено судовий збір в розмірі 3391,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №250 від 13.05.2019р.
Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України суд прийшов до висновку витрати по сплаті судового збору в розмірі 3391,00 грн. покласти на відповідача, оскільки позов у даній справі слід задовольнити повністю.
Керуючись статтями 2, 13, 74, 76, 77, 78, 86, 129, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
1 . Позов задовольнити.
2 . Стягнути з Західного управління капітального будівництва Міністерства оборони України (79005, м. Львів, вул. Івана Франка, буд. 61, ідентифікаційний код 24980173) на користь Львівської міської ради (79008, м.Львів, пл. Ринок, буд. 1, ідентифікаційний код 04055896) заборгованість в розмірі 226061,54 грн. та судовий збір в розмірі 3391,00 грн.
3 . Наказ видати після набрання рішенням законної сили, відповідно до статті 327 ГПК України.
Відповідно до ст.241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку у строки, що визначені главою 1 розділу IV Господарського процесуального кодексу України.
Повне рішення складено 19.12.2019р.
Суддя Петрашко М.М.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2019 |
Оприлюднено | 19.12.2019 |
Номер документу | 86438187 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Петрашко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні