Постанова
від 10.12.2019 по справі 569/22354/19
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

іменем України

Справа № 569/22354/19

10 грудня 2019 року

Суддя Рівненського міського суду Денисюк П.Д. з участю представника Рівненської митниці ДФС України Опанасика С.., розглянувши матеріали, які надійшли з Рівненської митниці, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, мешканця АДРЕСА_1 , директор ТзОВ Амаркорд Компані , РНОКПП: НОМЕР_1 , за вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, суддя -

ВСТАНВОИВ:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №0480/20400/19 від 16 жовтня 2019 року, 17.09.2019 року на підставі попередньої митної декларації №UA204000/2019/909651 від 17.09.2019 року на митну територію України в зоні діяльності Львівської митниці ДФС транспортним засобом державний реєстраційний номер НОМЕР_2 на адресу ТзОВ АМАРКОРД КОМПАНІ (,код ЄДРПОУ 40326501) ввезено збірний товар: засоби для макіяжу губ - помади; шампунь; засоби для догляду та укладкиволосся; пластикова пляшка для води дитяча; посуд та прибори столові або кухонні; гумки канцелярські в наборах; сумки дитячі для канцелярії; пенали канцелярські з пластика та тканини; рюкзаки та сумки текстильні та пластикові; блокноти з комплектом для канцелярії; набори стіеерів; журнали для наклейок і записів; брелки для ключів; пили по дереву; пили для лобзика по металу та дерева; пили кільцеві для металу; кліщі для сантехнічних робіт; ножиці по металу; різаки для пластикових труб; набір ключів шестигранних; ключі розвідні універсальні; стамески; тримачі труб; свердла по бетону, металу ; біти; ножі складні; точилка канцелярська; адаптери з 6-гр хвостиком для коронок по металу; тросикирозмішувальні; лінійки; рулетки 3м., 5м., 8м,; ручні інструменти для вимірювання лінійних розмірів, кутники; ручки; маркери; олівці .

Відповідно до товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась з території Республіки Польща від компанії-відправника TRADE DROUP Sp.z.o.o. (31-158 Krakow . Krowo derska 63b/6) на адресу ТОВ АМАРКОРД КОМПАНІ (03061, м. Київ, вул. Миколи Шепелева, буд 6 ).

Товар імпортувався на підставі наступних товаросупровідних документів: зовнішньоекономічний контракт № ЕХ7/18 від 19.02.2018; інвойс № 1970 від 10.09.2019, пакувальний лист М 1970 від 10.09.2019, CMR б/н. CARNET TIR № UX.82763983.

18.09.2019 року особою уповноваженою на декларування, директором ТзОВ ЮКРЕЙНІАН КАСТ ОМ СЕРВІС (код ЄДРПОУ 40477652, Україна, 3061, м. Київ, Солом`янський р-н., вул. Шепелева Миколи, буд. 6) ОСОБА_2 на підставі договору на декларування на митний пост Рівне Рівненської митниці ДФС, подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UA204010/2019/032547 для проведення митного оформлення випуску у вільний обіг товарів засоби для макіяжу губ - помади; шампунь; засоби для догляду та укладки волосся; пластикова пляшка для води дитяча; посуд та прибори столові або кухонні зпластмаси; гумки канцелярські в наборах; сумки дитячі для канцелярії; пенали канцелярські з пластика та тканини; рюкзаки та сумки текстильні та пластикові; блокноти з комплектом для канцелярії ; набори стікерів; журнали для наклейок і записів; брелки для ключів; пили по дереву; пили для лобзика по металу та дерева; пили кільцеві для металу; кліщі для сантехнічних робіт; ножиці по металу ; різаки для пластикових труб; набір ключів шестигранних; ключі розвідні універсальні; стамески; тримачі труб; свердла по бетону, металу ; біти; ножі складні; точилка канцелярська; адапгери з 6-гр хвостиком для коронок по металу; тросики розмішувальні; лінійки; рулетки Зм., ручні інструменти для вимірювання лінійних розмірів, кутники; ручки; маркери; олівці загальною вартістю 29 129,00 доларів США, що згідно курсу НБУ станом на 18.09.2019 року складає 721 367,93 грн.

За митною декларацією №UA204010/2019/032547 від 18.09.2019 року було додано форми контролю 202-1 проведення часткового митного огляду з розкриттям до 20 відсотків пакувальних місць і вибірковим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації , 203-1 проведення повного митного огляду - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленням обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації і 911-1 забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки .

За результатами проведеного митного огляду товарів , що підтверджено актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №UA20 4010/2019/032547 від 16.10.2019 року, встановлено, що в електронній митній декларації ". #UA20 4010/2019/032547 від 18.09.2019 та товаросупровідних документах заявлені товари: засоби для макіяжу губ, помади, засоби для укладки та догляду за волоссям, посуд та вироби або кухонні, канцелярське приладдя, сумки, рюкзаки з пластику та текстильних матеріалів , брелки для ключів, печатки, наколінники, будівельний інструмент асортименті , Ідентифікуються як заявлені, та відповідають маркуванню.

Також виявлено товари, відомості про які відсутні у товаросупровідних документах, а самеживильні суміші у флаконах в рідкому , порошкоподібному стані, та в таблетках; вафлі;батончики; медичний гель; фото обладнання; батарейки для годинників; LCD дисплеї; косметологічні засоби, ін 'єкції; голки для шприц-ручки; тест-смужки до глюкометра; оперативна пам`ять SSD накопичувачі; флеш накопичувачі; стоматологічні набори інструментів; повербанки; батарейки;запчастини до мобільних телефонів .

Згідно графи 9 митної декларації типу ІМ40ДЕ від 18.09.2019 №UА204010/20J9/032547, ТзОВ «АМАРКОРД КОМІ!АIII в особі директора, гр. України ОСОБА_1 , є особою відповідальною за фінансове врегулювання.

Згідно пункту 6.3. договору доручення № ЮКС - б про надання послуг з декларування товарів від 03.10.2016 року замовник (ТзОВ АМАРКОРД КОМПАНІ ) несе повну юридичну відповідальність за достовірність наданих документів.

Таким чином, директор ТзОВ АМАРКОРД КОМПАНІ код ЄДРПОУ 40326501), громадянин України ОСОБА_1 вчинив дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документи ,а саме: інвойс № 1970 від 10.09.2019, пакувальний лист № 1970 від 10.09.2019, CMR б/н, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги, кількості, маркування.

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, не визнав, вважає що в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення.

Представник ОСОБА_1 - адвокат Кононенко О.С. додала, що Відповідно до п. 2.1 контракту № ЕХ7/І8 від 19,02,2018 саме продавець готує інвойс та надає його покупцю для оплати: количество поставляемого Товара указывается в инвойсах, выставляемых продавцом на каждую поставку .

В документах, що подавались декларантом до Рівненської митниці ДФС для забезпечення митного оформлення товару, наявний лист відправника від 18.09.2019, в якому чітко зазначено про помилкове направлення товарів, які не зазначені в інвойсі № 1970 від 10.09.2019 та висловлено прохання про повернення таких товарів відправнику - IN TRADE Group Sp.z.o.o.

Однак, посадовими особами Рівненської митниці ДФС під час складання протоколу про порушення митних правил цьому листу зовсім не надано оцінку.

Слід наголосити, що даний лист підтверджує факт допущення помилки саме відправником вантажу - компанією IN TRADE GROUP Sp.z.o.o. , і з другого боку він спростовує провину компанії АМАРКОРД КОМПАНІ . Так як одержувач товару не знав та не міг знати про допущення такої помилки відправником. До митного оформлення одержувачем подано ті документи, які надав відправник, одержувач цих документів не видавав.

Представник отримувача товару (покупця) підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару та з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб*єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

Як зазначалося, директор ТОВ АМАРКОРД КОМПАНІ не виготовляв жодного товаросупровідного документу на товар та не міг технічно це зробити.

Отже, можна зробити висновок, що жодних документів, що містять неправдиві дані до митного оформлення директор ТОВ АМАРКОРД КОМПАНІ громадянин ОСОБА_1 не подавав та не міг подавати, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Також при складанні протоколу про адміністративне правопорушення працівниками Рівненської митниці ДФС України допущено процесуальні порушення. Так відповідно до п.4 ч.2 ст. 494 МК України протокол про порушення митних правил повинен містити дані про місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил. Якщо проаналізувати протокол про порушення митних правил № 0480/20400/19, в ньому не зазначено часу вчинення правопорушення, а саме основне його місце вчинення.

Як видно з матеріалів справи, Рівненською митницею ДФС не надано жодних документів про визначення вартості предметів, вилучених по протоколу про порушення митних правил № 0480/20400/19, які б відповідали чинному законодавству. При цьому загальна вартість товару, визначена посадовою особою Рівненської митниці ДФС, яка не є експертом з товарознавчої оцінки товарів. Це легко перевірити в Реєстрі атестованих судових експертів на сайті Міністерства юстиції України за посиланням http: //rase, mini ust. gov. ua/ search/ getF orm.

Відповідно до ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою. Даним вимогам закону не відповідають документи, які додані до протоколу про порушення митних правил та на які посилається митний орган, оскільки викладені іноземною мовою. В матеріалах справи відсутні офіційні переклади документів, що виконані іноземною мовою. Враховуючи викладене, немає можливості належним чином їх дослідити.

Враховуючи вищевикладене та матеріали справи, Рівненською митницею ДФС не надано жодних належних та допустимих доказів наявності об`єктивної сторони - неправомірного діяння, суб`єктивної сторони - вини у формі умислу, спрямованого на вчинення дій направлених на переміщення товарів з приховуванням від митного контролю, шляхом подання, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги, кількості, маркування.

Представник Рівненської митниці ДФС підтримав протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.483 МК України, просив притягнути останнього до адміністративної відповідальності.

Суд заслухав пояснення ОСОБА_1 , адвоката Кононенко О.С., представника Рівненської митниці ДФС Опанасика С., дослідив матеріали справи, оцінив їх в сукупності з іншими доказами, прийшов до висновку про необхідність закриття адміністративного провадження виходячи з наступного.

Відповідно до ч.2 ст.62 Конституції України, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Загальними принципами судочинства встановлено, що ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні правопорушення і має бути виправданим, якщо сторона обвинувачення не доведе винуватість особи поза розумним сумнівом.

Згідно положень ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

Відповідно до вимог, передбачених ст.280 КУпАП, при розгляді справи про адміністративне правопорушення орган (посадова особа) зобов`язаний з"ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності.

Відповідно до ч.1 ст.483 МК України адміністративна відповідальність наступає за Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

При дослідженні обставин справи судом встановлено відсутність в діях ОСОБА_1 події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Директор ТОВ АМАРКОРД КОМПАНІ ОСОБА_1 не виготовляв жодного товаросупровідного документу на товар та не міг технічно це зробити. Інвойс та інші товаросупровідні документи виготовляв відправник товару - керівник INTRADE GROUP Sp.z.o.o. - OlehD`yachenko. Це підтверджується і умовами контракту № ЕХ7/18 від 19.02.2018 (п. 2.1 та п. 4.2)і самим інвойсом та пакувальним аркушем (на даних документах стоїть печатка INTRADE GROUP Sp.z.o.o. , а особою, яка виставили ці документи зазначено OlehD`yachenko ).

Також матеріалами справи встановлено, що дані інвойси та інші товаросупровідні документи прямували разом з товаром через митний кордон України (на них наявні відбитки штампів під митним контролем Львівської митниці ДФС), а тому це підтверджує, що директор ТОВ АМАРКОРД КОМПАНІ ОСОБА_1 дані документи не виготовляв та не вносив до них жодних відомостей.

В матеріалах справи наявний лист відправника INTRADE GROUP Sp.z.o.o. від 18.09.2019, підписаний OlehD`yachenko, в якому чітко зазначено про помилкове направлення товарів, які не зазначені в інвойсі № 1970 від 10.09.2019 та висловлено прохання про повернення таких товарів відправнику - INTRADE GROUP Sp.z.o.o. . Це додатково підтверджує відсутність ознак порушення митних правил, передбаченого ст. 483 ч.1 МК України в діях ОСОБА_1 , адже він не знав та не міг знати про наявну помилку під час завантаження товару в Польщі та не міг цього передбачити.

Умови поставки CPT Інкотермс 2010 - розшифровка CarriagePaidTo namedplaceofdestination перекладається Фрахт / перевезення оплачені до вказана назва місця призначення означає, що продавець передасть товар, випущений в митному режимі експорту, названому ним перевізнику для перевезення товару до місця призначення.

Отже, відповідно до даних умов поставки, відповідальність за вантаж до доставлення його до міста Києва несе саме продавець товару. Факт переміщення товару через митний кордон України здійснюється саме продавцем даного товару INTRADE GROUP Sp.z.o.o. в особі OlehD`yachenko.

При дослідженні матеріалів справи судом встановлено порушення процесуальних норм під час складання протоколу про порушення митних правил та здійснення провадження по справі.

Відповідно до абзаців 2 та 3 п. 6.5 Порядку роботи складу митниці ДФС , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 627 У випадках, коли товари, транспортні засоби комерційного призначення, тимчасово вилучені в справах про порушення митних правил, або предмети контрабанди, вилучені Митницею відповідно до кримінально-процесуального законодавства, передаються на склад Митниці без визначення вартості, а також коли товари тимчасово вилучаються у справах про порушення митних правил за статтями Кодексу, що передбачають стягнення в розмірах, визначених у відсотках від вартості цих товарів, залучення експертів є обов`язковим. Рішення про необхідність залучення експерта приймається посадовою особою митниці, в провадженні якої знаходиться справа, шляхом винесення відповідної постанови.

Як видно з матеріалів справи, Рівненською митницею ДФС не надано жодних документів про визначення вартості предметів, вилучених по протоколу про порушення митних правил № 0480/20400/19,які б відповідали чинному законодавству. При цьому загальна вартість товару, визначена посадовою особою Рівненської митниці ДФС, яка не є експертом з товарознавчої оцінки товарів, так як її дані відсутні в Реєстрі атестованих судових експертів на сайті Міністерства юстиції України.

Щодо відсутності події адміністративного правопорушення, відповідальність за вчинення якого передбачена ч. 1 ст. 483 МК України.

Декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії (ч.1 ст. 257 МК України).

Відповідно до ч. 8 ст. 265 МК України, з моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Митний статус електронної митної декларації типу ІМ40ДЕ № UA 204010/2019/032547: відмовлена в прийнятті (відповідно до Картки відмови в прийнятті митної декларації митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA 204010/2019/00762).

Отже, дана декларація не є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, так як процедура декларування (заявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари), не відбулась. Адже відмовлено в прийнятті митної декларації, а не у митному оформленні (випуску) товарів.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 483 МК України, ст.ст. 247, 283-285 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України закрити у зв`язку з відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд.

Суддя Рівненського міського суду П.Д. Денисюк

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення10.12.2019
Оприлюднено20.12.2019
Номер документу86453268
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —569/22354/19

Постанова від 17.01.2020

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Полюхович О. І.

Постанова від 17.01.2020

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Полюхович О. І.

Постанова від 10.12.2019

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Денисюк П. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні