Постанова
від 16.02.2010 по справі 11/519(2-а-538/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа №11/519(2-а-538/08) Головуючий у І інстанції Винокуров К.С.

Суддя-доповідач Літвіна Н.М.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 лютого 2010 року Киї вський апеляційний адміні стративний суд у складі:

головуючого - судді Літвіної Н.М.,

суддів Хрімлі О.Г.,

Ситникова О.Ф.,

при секретарі Овчіннікові А.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційні скарги Головного управління соціального захи сту населення виконавчого о ргану Київської міської ради та Київського міськ ого центру по нарахуванню та здійсненню соціальних випла т на постанову Окружного адм іністративного суду м. Києва від 02 лютого 2009 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_4 до Головного управл іння соціального захисту нас елення виконавчого органу Київської міської ради та Київського міського цент ру по нарахуванню та здійсне нню соціальних виплат про зо бов' язання перерахувати та виплатити щорічну допомогу до 5 травня, -

В С Т А Н О В И В :

В січні 2008 року позивач зве рнувся із позовом до Головно го управління соціального за хисту населення виконавчог о органу Київської міськ ої ради та Київського міс ького центру по нарахуванню та здійсненню соціальних вип лат за 2004-2008 роки.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 02 лютого 2009 року позов задов олено частково. Зобов' язано Головне управління соціальн ого захисту населення викон авчого органу Київської міської ради нарахувати, а Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню с оціальних виплат виплатити ОСОБА_4. різницю між фактич но отриманою та належною до с плати сумою щорічної допомог и до 5 травня за 2007-2008 роки.

Не погоджуючись з прийняти м рішенням, відповідачі - Голо вне управління соціального з ахисту населення виконавчо го органу Київської місь кої ради та Київський міс ький центр по нарахуванню та здійсненню соціальних випла т подали апеляційну скаргу, в якій просять скасувати пост анову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яки м відмовити у задоволенні по зову.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга підляг ає задоволенню, виходячи з на ступного.

Колегією суддів встановле но, що позивач є інвалідом вій ни 3-ої групи, що підтверджуєть ся відповідним посвідченням яке міститься в матеріалах с прави.

Статтею 13 Закону України «П ро статус ветеранів війни, га рантії їх соціального захист у» передбачено, що щорічно до 5 травня інвалідам війни 3 гру пи виплачується разова грошо ва допомога у розмірі 7 мініма льних пенсій за віком.

Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2007 рік» зупинено дію положень Закон у України «Про статус ветера нів війни, гарантії їх соціал ьного захисту» в частині виз начення розміру виплат щоріч ної разової грошової допомог и інвалідам війни та встанов лено інший розмір такої випл ати, виходячи із обсягу видат ків, виділених на цю мету при ф ормуванні показників Держав ного бюджету.

Проте, пункт 13 статті 71 Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2007 рік», яким зуп инено на 2007 рік дію частини п'ят ої статей 12, 13, 14 та 15 Закону Украї ни «Про статус ветеранів вій ни, гарантії їх соціального з ахисту», рішенням Конституці йного Суду України від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 визнано таким, що не відповідає Конституції У країни (є неконституційним).

Відповідно до п. 3 резолютив ної частини вказаного рішенн я Конституційного Суду Украї ни, визнані неконституційним и положення Закону України « Про Державний бюджет на 2007 рік » втратили чинність з дня ухв алення цього рішення, тобто з 9 липня 2007 року.

Між тим, розмір щорічної доп омоги до 5 травня учасникам в ійни за 2007 рік позивачу було ви плачено у квітні 2007 року, тобто до прийняття рішення Консти туційним Судом України у роз мірах, встановлених законом про Державний бюджет на відп овідний рік.

Відповідно до ст. 58 Конститу ції України - закони та інші нормативно-правові акти не м ають зворотної дії в часі, крі м випадків, коли вони пом»якш ують або скасовують відповід альність особи.

Ніхто не може відповідати з а діяння, які на час їх вчиненн я не визнавалися законом як п равопорушення.

Таким чином, колегія суддів вважає, що державою було в пов ному обсязі виконано свої об ов»язки по виплаті позивачу вказаної допомоги за 2007 рік.

Що стосується вимоги позив ача в частині зобов' язання сплатити недоплачену допомо гу до 5 травня за 2008 рік, то судов а колегія зазначає наступне.

Пунктом 20 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін д о деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року № 107-VI було внесено зміни до Зако ну України «Про статус ветер анів війни, гарантії їх соціа льного захисту», яким було вс тановлено, що щорічно до 5 трав ня учасникам бойових дій вип лачується разова грошова доп омога у розмірі, який визнача ється Кабінетом Міністрів Ук раїни в межах бюджетних приз начень, встановлених законом про Державний бюджет Україн и";.

Рішенням Конституційного Суду України №10-рп/2008 від 22 трав ня 2008 року положення пункту 20 р озділу II визнано Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2008 рік та про внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України» визнано такими , що не відповідають Конститу ції України (є неконституцій ними).

Отже, дане положення Зако ну України «Про Державний бю джет України на 2008 рік та про вн есення змін до деяких законо давчих актів» визнано неконс титуційними з 22 травня 2008 року.

Однак, виплату вказаної до помоги за 2008 рік було здійснен о у квітні 2008 року, тобто до вин есення рішенням Конституці йного Суду України №10-рп/2008 від 22 травня 2008 року

За таких обставин, відповід ач Київський міський цен тр по нарахуванню та здійсне нню соціальних виплат, здійс нивши позивачу виплату разов ої щорічної грошової допомог и за 2008 рік в розмірі, передбач еному Законом України «Про Д ержавний бюджет на 2008 рік та пр о внесення змін до деяких зак онодавчих актів», положення якого були чинними на момент здійснення такої виплати, ви конав взяті державою зобов'я зання та не порушив прав пози вача.

А тому, колегія суддів не по годжується з висновком суду першої інстанції та вважає, щ о суд не дав належну оцінку об ставинам справи та ухвалив р ішення, яке не відповідає вим огам матеріального та процес уального права.

Відповідно до ст. 202 КАС Украї ни - підставами для скасува ння постанови або ухвали суд у першої інстанції та ухвале ння нового рішення є, зокрема , порушення норм матеріально го або процесуального права, що призвело до неправильног о вирішення справи або питан ня.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 2 54 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційні скарги Голов ного управління соціального захисту населення виконавч ого органу Київської міс ької ради та Київського м іського центру по нарахуванн ю та здійсненню соціальних в иплат - задовольнити .

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 02 лютого 2009 року - скасува ти та винести нову.

В задоволенні позову ОСО БА_4 до Головного управлінн я соціального захисту населе ння виконавчого органу Ки ївської міської ради та К иївського міського центру по нарахуванню та здійсненн ю соціальних виплат про зобо в' язання перерахувати та ви платити щорічну допомогу до 5 травня - відмовити.

Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом одного місяця з дня скла дання в повному обсязі, тобто з 23 лютого 2010 року, шляхом подач і касаційної скарги безпосер едньо до Вищого адміністрати вного суду України.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст постанови виготовлений 22 лютого 2010 року

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2010
Оприлюднено20.09.2010
Номер документу8645602
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11/519(2-а-538/08)

Постанова від 16.02.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Наталія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні