Справа № 420/6099/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 грудня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Аракелян М.М.
Розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративною позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207; адреса: 01010, м.Київ, вул.Московська, 8, корп.30) до Публічного акціонерного товариства Південенергобуд (код ЄДРПОУ 00122602; адреса: 65490, Одеська область, м. Теплодар, вул.Комунальна, буд.1) про стягнення 10200 грн. штрафних санкцій,-
ВСТАНОВИВ:
15 жовтня 2019 до Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства Південенергобуд , у якому позивач просить суд стягнути з Публічного акціонерного товариства Південенергобуд (код ЄДРПОУ 00122602) 10 200,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 21.10.2019 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у відповідності до ст.262 КАС України.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що під час здійснення своєї діяльності департаментом НКЦПФР у Південному регіоні встановлено порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку Публічного акціонерного товариства Південенергобуд . Так, відповідачем:
не розкрито річну інформацію про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним,
не розкрито річну Інформацію про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
не подано річну інформацію до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації відповідача за 2015, 2016 та 2017 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку.
За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів департаментом винесено наступні постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів:
Постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.03.2019 року №128-ПД-1-Е; від 21.03.2019 року №129-ПД-1-Е; від 21.03.2019 року №130-ПД-1-Е.
Постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів не були оскаржені ані до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, ані до суду. Публічне акціонерне товариство Південенергобуд штрафні санкції до теперішнього часу не сплатило, а тому позивач звернувся до суду з вказаним позовом.
Відповідачем не надано до суду відзив на адміністративний позов. Суд зазначає, що ухвала про відкриття провадження у справі направлялась на адресу Товариства, вказану у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак поштове відправлення вручено не було з незалежних від суду причин.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд дійшов наступного.
Як встановлено судом за результатами дослідження матеріалів справи, відповідачем порушено вимоги законодавства на ринку цінних паперів, а саме:
не розкрито річну інформацію про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним,
не розкрито річну Інформацію про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
не подано річну інформацію до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
За вказаними порушеннями позивачем 15.02.2019 року винесено постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів за №№122-ПД-1-Е, 123-ПД-1-Е, 124-ПД-1-Е, якими зобов`язано керівника або повноваженого представника з`явитись до департаменту 28.02.2019 року для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень (а.с.14-19)
Вказані постанови відправлені на адресу відповідача 15.02.2019 року, що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 15.02.2019 року №1 та копією фіскального чеку ПАТ Укрпошта про відправку листів згідно реєстру (а.с.20).
В зв`язку з виявленими порушеннями, начальником відділу контрольно-правової роботи департаменту НКЦПФР у Південному регіоні 28.02.2019 року складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів за №78-ПД-1-Е, №79-ПД-1-Е, №80-ПД-1-Е (а.с.22-24).
Постановами від 01.03.2019 року №87-ПД-1-Е, №88-ПД-1-Е, №89-ПД-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Публічного акціонерного товариства Південенергобуд призначено на 21.03.2019 року (а.с.25-27).
Вказані постанови відправлені на адресу відповідача 04.03.2019 року, що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 04.03.2019 року №1 та копією фіскального чеку ПАТ Укрпошта про відправку листів згідно реєстру (а.с.28).
За результатами розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів ОСОБА_1 , директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні винесено постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме:
Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.03.2019 року №128-ПД-1-Е (а.с.31-32): за порушення вимог п.4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, в частині не розкриття річної інформації про емітента цінних паперів за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, якою на відповідача накладено штрафні санкції у розмірі 3400 грн.;
Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.03.2019 року №129-ПД-1-Е (а.с.33-34) за порушення вимог п.4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, в частині не розкриття річну інформацію про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, якою на відповідача накладено штрафні санкції у розмірі 3400 грн.;
Постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.03.2019 року №130-ПД-1-Е (а.с.35-36) за порушення вимог п.4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, в частині неподання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річної інформації про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, якою на відповідача накладено штрафні санкції у розмірі 3400 грн.
Загальна сума штрафних санкцій, застосованих до Публічного акціонерного товариства Південенергобуд , складає 10200 грн.
Вказані постанови направлені на адресу відповідача 22.03.2019 року, що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 22.03.2019 року №1 та копією фіскального чеку ПАТ Укрпошта про відправку листів згідно реєстру (а.с.37).
Як вбачається з Інформаційної бази Діловодство спеціалізованого суду постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.03.2019 року №128-ПД-1-Е, №129-ПД-1-Е, №130-ПД-1-Е відповідачем не оскаржені. Штрафні санкції за вказаними постановами відповідачем також не сплачені. Доказів на спростування вищезазначеного відповідачем до суду не надано.
Судом також досліджено роздруківку з інформаційної бази даних та Системи моніторингу фондового ринку (а.с.12-13) щодо річної регулярної інформації емітента відповідно до якої встановлено, що ПАТ Південенергобуд не розкрило річну інформацію про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, не розкрило річну інформацію про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним та не подало річну інформацію до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2015, 2016 та 2017 роки у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР (далі - Закон №448/96-ВР).
Відповідно до абз.2 ст.1 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Статтею 3 Закону №448/96-ВР передбачені Форми державного регулювання ринку цінних паперів, зокрема державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: реєстрація випусків цінних паперів, звітів про результати розміщення цінних паперів та затвердження проспектів цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів, звіту про результати розміщення цінних паперів та затвердження проспекту цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам (абз.6,7, 9 ст. 3 Закону №448/96-ВР)
Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством (ч.1 ст.5 Закону №448/96-ВР)
Відповідно до положень ст.6 Закону №448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звертається до суду з позовами (заявами) у зв`язку з порушенням законодавства України про цінні папери (ст.6 Закону № 448/96-ВР).
В ст.8 Закону №448/96-ВР визначені повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, серед яких право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що здійснюється емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам (п.8, ст.8) та накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів (п.14 ст.8).
Відповідно до п.п.6, 7 ч.1 ст.11 Закону України №448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; а також за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ч.3 ст.11 Закону №448/96-ВР).
Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та подання її до НКЦПРФ, строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті визначені Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів затвердженим рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826.
Відповідно до п. 4 глави 4 розділу ІІ вказаного Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним .
Судом встановлено, що відповідач не виконав вимоги Закону №448/96-ВР у строки, передбачені даним Законом, чим припустився правопорушень на ринку цінних паперів, а також не оскаржив постанови від 21.03.2019 року №128-ПД-1-Е, №129-ПД-1-Е, №130-ПД-1-Е у судовому порядку, на підставі яких позивач наразі вимагає стягнення коштів.
З урахуванням вищезазначеного, суд дійшов висновку про те, що накладаючи на відповідача штрафні санкції та звертаючись до суду про їх стягнення, позивач довів обґрунтованість та законність своїх вимог.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Оцінивши докази у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.
Згідно ч.2 с.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
В даній справі такі судові витрати відсутні.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 255, 260, 262, 295, 297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207; адреса: 01010, м.Київ, вул.Московська, 8, корп.30) до Публічного акціонерного товариства Південенергобуд (код ЄДРПОУ 00122602; адреса: 65490, Одеська область, м.Теплодар, вул.Комунальна, буд.1) про стягнення 10200 грн. штрафних санкцій - задовольнити повністю.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства Південенергобуд (код ЄДРПОУ 00122602) 10200(десять тисяч двісті)грн. 00коп. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. 293,295 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя М.М. Аракелян
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2019 |
Оприлюднено | 20.12.2019 |
Номер документу | 86457050 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні