Рішення
від 12.12.2019 по справі 540/1656/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 грудня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1656/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гомельчука С.В.,

при секретарі Воронцовій К.С.,

за участю:

представника позивача - Петренка Т.В.,

представника відповідача - Сокиряка В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Перше травня" до Малоолександрівської сільської ради Великоолександрівського району Херсонської області про визнання рішень протиправними, їх скасування та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

08.08.2019 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Перше травня" (далі - позивач, СТОВ "Перше травня") до Малоолександрівської сільської ради Великоолександрівського району Херсонської області (далі - відповідач, Малоолександрівська сільрада) у якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача прийняте 20.05.2019 р. на 35 сесії VII скликання Малоолександрівської сільської ради щодо відмови позивачу у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 3,4162 га за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради.

- зобов`язати відповідача повторно розглянути та затвердити подану позивачем технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 3,4162 га за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради, з урахуванням висновків суду.

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача прийняте 20.05.2019 р. на 35 сесії VII скликання Малоолександрівської сільської ради щодо відмови позивачу у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 5,6942 га за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради.

- зобов`язати відповідача повторно розглянути та затвердити подану позивачем технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 5,6942 га за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради, з урахуванням висновків суду.

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача прийняте 20.05.2019 р. на 35 сесії VII скликання Малоолександрівської сільської ради щодо відмови позивачу у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 2,2086 га за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради.

- зобов`язати відповідача повторно розглянути та затвердити подану позивачем технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 2,2086 га за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради, з урахуванням висновків суду.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що розпорядженнями Великоолександрівської державної адміністрації Херсонської області від 18.12.2018 року за №№ 619, 623, від 22.12.2018 року № 637 СТОВ "Перше травня" наданий дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтованою площею 3,4162 га, 5,6942 га, 2,2086 га ріллі за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) колишнього КСП Промінь , які знаходяться за межами населеного пункту Малоолександрівської сільської ради Великоолександрівського району Херсонської області для надання в оренду та ведення товарного сільськогосподарського виробництва. На підставі вказаного дозволу позивач 22.02.2019 року подав Малоолександрівській сільраді технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на затвердження. 20.05.2019 року Малоолександрівською сільською радою VII скликання винесене на голосування питання про затвердження вказаних проектів землеустрою позивача. Втім, як вбачається з результатів відкритого поіменного голосування 35 сесії Малоолександрівської сільради VII скликання, рішення з питання затвердження проекту землеустрою відповідач не прийняв, що по своїй суті є відмовою у такому затвердженні. Позивач вважає такі рішення відповідача протиправними та просить зобов`язати його затвердити вказані проекти землеустрою.

Ухвалою суду від 13.08.2019 року позовну заяву залишено без руху та встановлено строк на усунення її недоліків. Позивач усунув недоліки заяви.

Ухвалою від 30.08.2019 року провадження у справі відкрито, вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у відповідності до приписів ст. 263 КАС України.

Ухвалою суду від 05.09.2019 року вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 31.10.2019 року.

Суд зауважує на те, що з 01.10.2019 року по 31.10.2019 року головуючий суддя по справі перебував на лікарняному, у зв`язку із чим, підготовче засідання, призначене на 31.10.2019 року, не відбулось. Підготовче засідання призначено на 15.11.2019 року.

Ухвалою суду від 15.11.2019 року вирішено закрити підготовче провадження та призначити справу до судового розгляду по суті на 12.12.2019 року.

Того ж дня судом постановлено ухвалу, якою прийнято рішення справу розглядати в режимі відеоконференції.

У судове засідання сторони з`явились.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач не скористався своїм правом на подання до суду відзиву, передбаченим приписами ст. 162 КАС України, незважаючи на отриману ухвалу про відкриття провадження, яку вручено уповноваженому представнику сільради 05.09.2019 року, що підтверджується повернутим до суду рекомендованим повідомленням.

Згідно положень ч. 2 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відтак, суд розглядатиме справу керуючись наявними у справі письмовими доказами.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступні обставини.

18.12. та 22.12.2018 року розпорядженнями голови Великоолександрівської районної державної адміністрації Херсонської області за №№ 619, 623, 637 СТОВ "Перше травня" на підставі поданої заяви наданий дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтовною площею 3,4162 га, 5,6942 га, 2,2086 га ріллі за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) колишнього КСП Промінь , які знаходяться за межами населеного пункту Малоолександрівської сільради для надання в оренду та ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 виготовлена технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 2,2086 га, 5,6942 га, 3,4162 га СТОВ Перше травня за рахунок нерозподілених (невитребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради Великоолександрівського району Херсонської області.

22.02.2019 року голова СТОВ Перше травня звернувся до Малоолександрівського сільського голови з заявою про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду з метою ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради Великоолександрівського району Херсонської області.

20.05.2019 року на пленарному засіданні 35 чергової сесії Малоолександрівської сільської ради VII скликання розглянуте питання "Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 2,2086 га, 5,6942 га, 3,4162 га СТОВ Перше травня за рахунок нерозподілених (не витребуваних земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради)". За результатами голосування, за прийняття рішення проголосували - 7, проти - 4 (всього присутніх 11), рішення не прийнято.

Отже, даний спір виник з приводу неприйняття відповідачем рішення про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Надаючи оцінку обґрунтованості доводів позивача про протиправність дій відповідача щодо неприйняття рішення про затвердження проектів землеустрою, суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.

У відповідності до приписів ст. 2 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

Державним і комунальним сільськогосподарським підприємствам, установам та організаціям надаються земельні ділянки із земель державної і комунальної власності у постійне користування для науково-дослідних, навчальних цілей та ведення товарного сільськогосподарського виробництва (ст. 24 ЗК України).

Право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об`єднанням і організаціям, а також іноземним державам (ч. ч. 1, 2 ст. 93 ЗК України).

Організаційні та правові засади виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) із земель, що належали колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам на праві колективної власності, а також порядок обміну цими земельними ділянками, особливості розпорядження землями та використання земель, що залишилися у колективній власності після розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) визначаються Законом України від 05.06.2003 року № 899-VI (далі - Закон № 899-VI).

Нерозподілені земельні ділянки, не витребувані частки (паї) після формування їх у земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до дня державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участі у розподілі земельних ділянок, повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення або шляхом вручення відповідного повідомлення особисто, якщо відоме їх місцезнаходження (ст. 13 Закону № 899-VI).

Відповідно до частини першої статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно положень ст. 124 ЗК України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Підставою для набуття прав на користування земельною ділянкою є відповідне рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

З огляду на наведені вище норми ЗК України та Закону № 899-VI, позивач має право на отримання у користування земельної частки (паю) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначено у статті 123 ЗК України.

Приписами ст. 123 КАС України передбачено, що особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (ч. 2).

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні (ч. 3).

Судом встановлено, що 18.12. та 22.12.2018 року розпорядженнями голови Великоолександрівської державної адміністрації Херсонської області №№ 619, 623, 637, СТОВ Перше травня наданий дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) орієнтованою площею 3,4162 га, 5,6942 га, 2,2086 га ріллі за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) колишнього КСП Промінь , які знаходяться за межами населеного пункту Малоолександрівської сільської ради Великоолександрівського району Херсонської області для надання в оренду та ведення товарного сільськогосподарського виробництва, у відповідності до вимог ст. 123 ЗК України.

Згідно ч. 14 ст. 186 ЗК України, технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) погодженню не підлягає і затверджується, зокрема, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у разі якщо земельна ділянка перебуває у державній або комунальній власності.

Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються:

- затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;

- вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності);

- надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (ч. 11 ст. 123 КАС України).

22.02.2019 року позивач звернувся до відповідача з заявою про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду та ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин (п. 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Так, судом встановлено, що питання про затвердження проекту землеустрою СТОВ Перше травня внесене на засідання 35 чергової сесії Малоолександрівської сільради VII скликання, проте жодного рішення з даного приводу не прийнято, оскільки, як вбачається з наданих до суду результатів відкритого поіменного голосування депутатів від 20.05.2019 року, присутні на засіданні депутати проголосували таким чином: всього присутні - 11, з них за - 7, проти - 4, "утримались" - , відтак, рішення не прийнято.

Системний аналіз наведених приписів та встановлених судом обставин свідчить про те, що орган місцевого самоврядування зобов`язаний прийняти рішення про затвердження технічної документації, що підготовлена у відповідності до встановленої ЗК України процедури, проте відповідачем відповідно до статті 123 ЗК України за результатами розгляду заяви позивача про затвердження проекту землеустрою, всупереч ч. 14 ст. 186 ЗК України, не прийнято жодного рішення.

Отже, перешкоджаючи позивачу в отриманні у користування земельної ділянки із земель державної/комунальної власності, відповідач таким чином перешкоджає позивачу у реалізації законодавчо наданого йому права, чим порушує принципи рівності перед законом та пропорційності, які визначені ст. 2 КАС України.

Щодо дискреційних повноважень сільради у даному випадку, суд зазначає наступне.

Задоволення вимоги про зобов`язання відповідача затвердити проект землеустрою в даному випадку не буде втручанням суду в дискреційні повноваження сільради, а буде обґрунтованим способом захисту порушеного права позивача, оскільки відповідач протиправно не приймає рішення про затвердження проекту землеустрою, розробленого із дотриманням всіх законодавчих вимог. Оскільки процес не розгляду заяви та неприйняття рішення у затвердженні може тривати безкінечно, то в даному випадку єдиним правильним способом захисту порушеного права є зобов`язання відповідача затвердити проект землеустрою. Таке зобов`язання повністю узгоджується з правовою позицією Верховного Суду України, який у рішенні від 16.09.2015 року у справі №21-1465а15 вказав, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Одночасно суд зауважує, що відповідно до судової практики Європейського суду з прав людини (рішення Олссон проти Швеції від 24.03.1988 року), запорукою вірного застосування дискреційних повноважень є високий рівень правової культури державних службовців. Обсяг таких повноважень суб`єкта владних повноважень повинен мати чіткі межі застосування. Рішення органу влади має бути визнано протиправним у разі, коли істотність порушення процедури потягнуло його неправильність, а за наявністю правової можливості (якщо ідеться про прийняття органом одного з двох рішень надати чи ні певну можливість здійснювати певні дії) суд зобов`язаний відновити порушене право шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень прийняти конкретне рішення про надання можливості, якщо відмова визнана неправомірною, а інших підстав для відмови не вбачається. Аналогічний підхід має бути застосований і в разі, коли має місце протиправна бездіяльність органу влади щодо неприйняття відповідного рішення у відносинах, коли обставини свідчать про наявність всіх підстав для його прийняття (Olsson v. Sweden (no. 1), 24 March 1988, Series A no. 130).

Суд вважає, що обрана форма захисту порушених прав у даному випадку не є втручанням у дискреційні повноваження відповідача.

Втручанням у дискреційні повноваження суб`єкта владних повноважень може бути прийняття судом рішень не про зобов`язання вчинити дії, а саме прийняття ним рішень за заявами заявників замість суб`єкта владних повноважень.

Також, поняття дискреційних повноважень наведене у Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи № R (80)2, яка прийнята Комітетом Міністрів 11.03.1980 року на 316-й нараді, відповідно до якої під дискреційними повноваженнями слід розуміти повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Тобто, дискреційними є повноваження суб`єкта владних повноважень обирати у конкретній ситуації між альтернативами, кожна з яких є правомірною. Прикладом таких повноважень є повноваження, які закріплені у законодавстві із застосуванням слова "може".

Відповідач не наділений повноваженнями за конкретних фактичних обставин діяти не за законом, а на власний розсуд, зокрема, затвердити проект землеустрою, або ні. Безперечно, правомірним у даному випадку є лише один варіант поведінки, залежно від фактичних обставин.

Отже, повноваження відповідача у спірних правовідносинах не є дискреційними.

Вказана правова позиція щодо дискреційних повноважень суб`єктів владних повноважень узгоджується з позицією, викладеною Верховним Судом у постанові від 27.02.2018 року у справі №816/591/15-а та 18.10.2018 року у справі №818/1976/17.

Повноваження суду при вирішенні адміністративної справи визначені статтею 245 КАС України, відповідно до пункту 4 частини 2 якої у разі задоволення адміністративного позову суд може визнання бездіяльність суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. У випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

За таких обставин суд вважає, що у даному випадку має місце саме протиправна бездіяльність відповідача щодо не прийняття відповідних рішень, а тому належним способом захисту порушених прав позивача є визнання наведеної бездіяльності протиправною та зобов`язання відповідача прийняти рішення про затвердження проекту землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 2,2086 га, 5,6942 га, 3,4162 га СТОВ Перше травня за рахунок нерозподілених (невитребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради Великоолександрівського району Херсонської області.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч. 2 ст. 77 КАС України).

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч. 1 ст. 90 КАС України).

На виконання вимог статті 77 КАС України відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду достатніх доказів, які б спростовували твердження позивача, а відтак, не довів правомірності своєї бездіяльності у повному обсязі.

Натомість позивач належними доказами підтвердив правомірність своїх вимог.

За таких обставин суд дійшов висновку про задоволення позову у повному обсязі.

Розподіл судових витрат суд здійснює за правилами статті 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 2, 6-9, 72-78, 139, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд

вирішив:

Адміністративний позов Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Перше травня" (код ЄДРПОУ 03785102, 74100, Херсонська область, Великоолександрівський район, смт. Велика Олександрівка, вул. Свободи, 109) до Малоолександрівська сільська рада Великоолександрівського району Херсонської області (код ЄДРПОУ 26348806, 74105, Херсонська область, Великоолександрівський район, с. Мала Олександрівка, вул. Миру, 83) задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення відповідача, прийняте 20.05.2019 р. на 35 сесії VII скликання Малоолександрівської сільської ради щодо відмови позивачу у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 3,4162 га за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради.

Зобов`язати відповідача повторно розглянути та затвердити подану позивачем технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 3,4162 га за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради, з урахуванням висновків суду.

Визнати протиправним та скасувати рішення відповідача, прийняте 20.05.2019 р. на 35 сесії VII скликання Малоолександрівської сільської ради щодо відмови позивачу у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 5,6942 га за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради.

Зобов`язати відповідача повторно розглянути та затвердити подану позивачем технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 5,6942 га за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради, з урахуванням висновків суду.

Визнати протиправним та скасувати рішення відповідача, прийняте 20.05.2019 р. на 35 сесії VII скликання Малоолександрівської сільської ради щодо відмови позивачу у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 2,2086 га за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради.

Зобов`язати відповідача повторно розглянути та затвердити подану позивачем технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для надання в оренду площею 2,2086 га за рахунок нерозподілених (не витребуваних) земельних часток (паїв) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Малоолександрівської сільської ради, з урахуванням висновків суду.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Малоолександрівської сільської ради Великоолександрівського району Херсонської області на користь Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Перше травня" судовий збір в сумі 5763 (п`ять тисяч сімсот шістдесят три) грн., шляхом безсіпрного списання.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 18 грудня 2019 р.

Суддя Гомельчук С.В.

кат. 109020100

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2019
Оприлюднено20.12.2019
Номер документу86457547
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1656/19

Ухвала від 18.12.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Рішення від 12.12.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 15.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 15.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 05.09.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 30.08.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Ухвала від 13.08.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Морська Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні