ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
19 грудня 2019 р. м. ХерсонСправа № ЗП-21/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Кисильової О.Й.,
розглянувши в порядку письмового провадження заяву про забезпечення адміністративного позову, подану до подання позовної заяви у справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Новокаїрської сільської ради Бериславського району Херсонської області про скасування рішення,
встановив:
ОСОБА_1 (далі - заявник) звернулася з заявою про забезпечення адміністративного позову, поданою до подання позовної заяви до Новокаїрської сільської ради Бериславського району Херсонської області (далі - Новокаїрська сільрада) про скасування рішення 37 сесії Новокаїрської сільської ради 7 скликання "Про надання згоди на добровільне приєднання до Новорайської об`єднаної територіальної громади" від 22.11.2019 року № 303.
У заяві про забезпечення позову заявник просить вжити заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії рішення 37 сесії Новокаїрської сільської ради 7 скликання "Про надання згоди на добровільне приєднання до Новорайської об`єднаної територіальної громади" від 22.11.2019 року № 303 до набрання законної сили рішенням суду у справі, обґрунтовуючи наступним.
Так, 06.11.2019 року головою сільської ради прийняте розпорядження № 36 "Про пропозицію щодо ініціювання добровільного приєднання до Новорайської об`єднаної територіальної громади та її громадське обговорення", а також прийняте рішення 36 сесії Новокаїрської сільської ради 7-го скликання № 302 "Про затвердження Порядку проведення громадського обговорення з питань добровільного об`єднання до Новорайської об`єднаної територіальної громади". Вказаний Порядок затверджений з порушенням термінів оприлюднення, передбачених Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", Законом України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" від 05.02.2015 року № 157-УІІІ, Регламентом сільської ради та Законом України "Про доступ до публічної інформації".
21.11.2019 року проведені громадські слухання. Відповідно до протоколу, на слуханні були присутні 134 особи, оголошений порядок денний, вказані виступаючі та зазначені результати голосування. Проте, на вказаному зібранні питання для голосування не виносилося, лічильна комісія не працювала та не приймалося жодних рішень. Також, оскаржуване рішення прийняте без оприлюднення, депутатам не надані матеріали до проектів, що порушує Регламент, рішення не заслухане на постійних комісіях.
Заявник є депутатом Новокаїрської сільської ради Бериславського району Херсонської області 7-го скликання та зазначає, що оскаржуване рішення прийняте без урахування інтересів мешканців села, які 11.11.2019 року з метою зупинення процедури приєднання до Новорайської ОТГ та висловлення свого бажання приєднатися до Милівської ОТГ, направили до обласної державної адміністрації, яка надає остаточний висновок про можливість об`єднання, колективне звернення 400 громадян.
Отже, невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити ефективний захист, як прав та обов`язків позивача, так і прав та інтересів мешканців територіальної громади Новокаїрської сільської ради, які виявляють бажання приєднання до Милівської ОТГ.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 153 КАС України заява про забезпечення позову подається, зокрема, до подання позовної заяви - до суду, до якого має бути подано позов за правилами підсудності, встановленими цим Кодексом.
Згідно із ч. 1 ст. 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Таким чином, суд розглядає заяву про забезпечення позову без повідомлення учасників справи.
Судом встановлено, що 06.11.2019 року сільським головою Новокаїрської сільської ради винесене розпорядження № 36 "Про пропозицію щодо ініціювання добровільного приєднання до Новорайської об`єднаної територіальної громади та її громадське обговорення".
06.11.2019 року на 36 сесії 7 скликання Новокаїрської сільської ради прийняте рішення № 302 "Про затвердження Порядку проведення громадського обговорення з питань добровільного об`єднання до Новорайської об`єднаної територіальної громади".
08.11.2019 року до Новокаїрської сільської ради надійшов лист Милівського сільського голови з пропозицією обговорення питання можливого приєднання Новокаїрської сільської ради до Милівської об`єднаної територіальної громади.
11.11.2019 року мешканці села Новокаїри звернулися до голови Херсонської обласної державної адміністрації з колективним зверненням № Ко-52/09 (близько 400 осіб) про перегляд меж перспективного плану Новокаїрської та Милівської ОТГ, виключивши с. Новокаїри з перспективного плану Новорайської ОТГ та включити с. Новокаїри до перспективного плану Милівської ОТГ.
15.11.2019 року Херсонська обласна рада ХХХ сесії VII скликання прийняла рішення № 1490 "Про внесення змін до перспективного плану формування територій громад Херсонської області", яким внесені зміни до перспективного плану та віднесено Новокаїрську сільську раду віднесено до Милівської спроможної (об`єднаної) територіальної громади Бериславського району Херсонської області.
20.11.2019 року сільський голова Новокаїрської сільської ради направив голові Милівської сільської ради лист № 02-24/390/19 з повідомленням про те, що 06.11.2019 року сільським головою ініційоване добровільне приєднання до Новорайської ОТГ.
21.11.2019 року проведене громадське обговорення щодо добровільного приєднання Новорайської об`єднаної територіальної громади за участю 134 осіб, про що складений відповідний протокол.
22.11.2019 року 37 сесією 7 скликання Новокаїрської сільської ради винесене рішення № 303 "Про надання згоди на добровільне приєднання до Новорайської об`єднаної територіальної громади", яким надано згоду на добровільне приєднання територіальної громади сіл Новокаїри і Республіканець Новокаїрської сільської ради Бериславського району Херсонської області до Новорайської сільської ОТГ Бериславського району Херсонської області.
Відповідно до ч. 2 ст. 150 КАС України забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову (ч. 4 ст. 150 КАС).
Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 151 КАС України позов може бути забезпечено шляхом зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта.
Таким чином, законодавець визначив, що заходи забезпечення позову можуть бути вжиті судом у разі, якщо їх невжиття ускладнить та/або унеможливить виконання рішення, поновлення порушеного права, а також у разі очевидності ознак протиправності рішення.
При цьому частиною 2 статті 150 КАС України передбачено перелік підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, відтак суд, виходячи з конкретних доказів, зобов`язаний встановити, чи існує хоча б одна із зазначених підстав, і оцінити, чи не може застосування заходів забезпечення позову завдати більшої шкоди, ніж та, якій можна запобігти.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, перевіривши зазначені в заяві про забезпечення позову доводи на предмет їх відповідності вище викладеним нормам та з`ясованим судом обставинам, а також оцінивши докази, подані разом із заявою, суд вважає, що існують підстави для вжиття заходів забезпечення позову, оскільки невжиття судом таких заходів істотно ускладнить ефективний захист чи поновлення порушеного права 400 мешканців Новокаїрської сільської ради, які виявили бажання про приєднання Новокаїрської сільської ради до Милівської об`єднаної територіальної громади.
Оскільки завданням адміністративного судочинства, згідно з положеннями статті 2 КАС України, є ефективний захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, суд дійшов висновку про задоволення заяви про забезпечення позову у спосіб, передбачений статтею 151 КАС України, шляхом зупинення дії рішення від 22.11.2019 року № 303.
Керуючись ст. ст. 72, 77, 150-157, 243, 248 КАС України, суд, -
ухвалив :
Задовольнити клопотання ОСОБА_1 про забезпечення позову.
Зупинити дію рішення 37 сесії Новокаїрської сільської ради 7 скликання "Про надання згоди на добровільне приєднання до Новорайської сільської об`єднаної територіальної громади" від 22.11.2019 року № 303.
Дана ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження та може бути пред`явлена до примусового виконання протягом трьох років.
Стягувачем у виконавчому провадженні, відкритому на підставі даної ухвали є ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), боржником - Новокаїрська сільська рада Бериславського району Херсонській області (код ЄДРПОУ 04401316, 74362, Херсонська область, Бериславський район, с. Новокаїри, вул. Бархутова, 77).
Копії ухвали направити сторонам.
Ухвала підлягає негайному виконанню.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня її проголошення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження апеляційна скарга подається протягом 15 днів з дня складання повного судового рішення
Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Суддя Кисильова О.Й.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2019 |
Оприлюднено | 20.12.2019 |
Номер документу | 86457572 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кисильова О.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні