Рішення
від 19.12.2019 по справі 826/3391/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/303

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 грудня 2019 року № 826/3391/17

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінанс-Сандерс"

До Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві

Державної фіскальної служби України

Про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Позовні вимоги заявлені про

визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Фінанс-Сандерс" № 575 вихідний номер 13460/10/26-57-12-01-31 від 22.12.2016 р.;

зобов`язання Державної фіскальної служби України поновити облікові дані та записи рахунків інтегрованої картки ТОВ "Фінанс-Сандерс" в системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА) щодо суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які були наявні станом на момент прийняття рішення від 22.12.2016 №575 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

Ухвалою суду від 10.04.2017року (суддею Абловим Є.В.) відкрито провадження по справі та призначено до розгляду.

Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу справ між суддями від 16.05.2019 року справу передано на розгляд судді Головань О.В.

28.05.2019 року справу № 826/3391/17 прийнято до свого провадження та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

26.04.2017р. та 14.12.2017р. відповідачами до суду було подано заперечення.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінанс-Сандерс" (код 40048839), місцезнаходження: 03148, м. Київ, вул. Володимира Покотила, буд. 7/2, зареєстроване в якості юридичної особи 05.10.2015 р., перебуває на обліку в якості платника податків у ДПІ у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві.

01.11.2015 р. ТОВ "Промисел Фінанс" (у 2016 році змінено найменування на ТОВ "Фінанс-Сандерс") зареєстровано платником податку на додану вартість, що підтверджується витягом з реєстру платників податку на додану вартість №1526574502951.

06.12.2016 р. ТОВ "Фінанс-Сандерс" відповідно до опису вкладень у цінний лист, на адресу ДПІ у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві направлено податкові декларації з податку на додану вартість за період з листопада 2015 року по жовтень 2016 року.

09.12.2016 р. ТОВ "Фінанс-Сандерс" на адресу ДПІ у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві направлено цінним листом податкові декларації з податку на додану вартість за листопад 2016 року.

Відповідно до рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення цінні листи ТОВ "Фінанс-Сандерс", якими відповідно до описів вкладення у цінні листи було направлено декларації з податку на додану вартість за період з листопада 2015 року по листопад 2016 року були отримані ДПІ у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві 13.01.2017 р.

15.12.2016 р. між ТОВ "Фінанс-Сандерс" та ДПІ у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві укладено договір № 151220161 про визнання електронних документів.

22.12.2016 р. ДПІ у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві було прийнято рішення № 575 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - ТОВ "Фінанс-Сандерс" з підстав того, що платник податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання (придбання) товарів, здійснених з метою формування податкових зобов`язань чи податкового кредиту, що підтверджено довідкою від 22.12.2016 р. № 383/26-57-12-01-21 про відсутність оподаткованих поставок ПДВ; платник має за останні дванадцять податкових місяців обсяги оподаткування операцій 0,00 грн.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінанс-Сандерс" - вважає вказане рішення протиправними та просить його скасувати з таких підстав.

Позивач зазначає, що ним на адресу контролюючого органу поштою було направлено податкові декларації з ПДВ за період з листопада 2015 року по листопад 2016 року, які були отримані відповідачем 13.01.2017 р. та фактично ним прийняті.

Також позивач зазначає, що подані до контролюючого органу звітні документи складені за формою, що затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 р. №21, усі визначені п. 48.3 ст. 48 Податкового кодексу України та відповідають обов`язковим реквізитам, проте письмового повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації від відповідача не отримано.

Відповідач - Державна податкова інспекція у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив, зазначивши, що ТОВ "Фінанс-Сандерс" зареєстрований як платник податку на додану вартість, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органу податкові декларації з податку на додану вартість (період листопад 2015р.- жовтень 2016р.), що свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, та не має за останні 12 календарних місяців обсягів оподатковуваних операцій, що підтверджується довідкою від 22.12.2016р. № 383/26-57-12-01-21.

Зазначене є підставою для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, ТОВ "Фінанс-Сандерс", у зв`язку з неподанням декларацій з цього податку, що свідчать про відсутність постачання/придбання товарів протягом дванадцяти послідовних податкових періодів та відповідно до пп. "г" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.

Відповідач - Державна фіскальна служба України - проти задоволення позовних вимог заперечив, зазначивши, що вказані вимоги є безпідставними, оскільки не вбачається, що відповідачем були порушені права позивача.

Визначена позивачем позовна вимога спрямована на майбутній захист прав, свобод та інтересів позивача, які на час розгляду справи не були порушені.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.

Відповідно до положень ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Відповідно до пп. "г" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

П. 184.2 та 184.3 ст. 184 Податкового кодексу України встановлено, що анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу. Анулювання реєстрації здійснюється на дату: подання заяви платником податку або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації; зазначену в судовому рішенні; припинення дії договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції або закінчення строку, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку; що передує дню втрати особою статусу платника податку на додану вартість. При цьому датою анулювання реєстрації платника податку визначається дата, що настала раніше. Контролюючий орган анулює реєстрацію особи як платника податку, що подав заяву про анулювання реєстрації, якщо встановить, що він відповідає вимогам пункту 184.1 цієї статті.

Згідно з п. 184.10 ст. 184 Податкового кодексу України про анулювання реєстрації платника податку контролюючий орган зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.

Таким чином, анулювання реєстрації платника податку здійснюється за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу, зокрема, у випадку якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість.

Відповідно до п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Згідно з пп. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

П. 202.1 ст. 202 Податкового кодексу України встановлено, що звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей: якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця; якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.

Отже, звітним (податковим) періодом для подання декларації з податку на додану вартість є календарний місяць, а отже декларація за кожен місяць має бути подана протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно з п. 49.5 ст. 49 Податкового кодексу України у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов`язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за п`ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, визначеного цією статтею , а при поданні податкової звітності в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

Відповідно до витягу № 1526574502951 з реєстру платників податку на додану вартість позивача зареєстровано платником податку на додану вартість 01.11.2015 р., а отже першим звітним періодом для нього є листопад 2015 року.

Декларація за листопад 2015 р., а також за наступні місяці мали бути подані поштою не пізніше 15 числа кожного наступного місяця.

Як вже було зазначено вище, декларації з податку на додану вартість за період з листопада 2015 року по жовтень 2016 року (12 місяців) були направлені ДПІ у Святошинському районі Головного управління ДФС у м. Києві цінним листом 06.12.2016 р., за листопад 2016 року - 09.12.2016р. та отримані контролюючим органом 13.01.2017р., що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень.

Тобто, податкові декларації за 12 послідовних податкових місяців подано з пропущенням передбаченого п. 49.5 ст. 49 Податкового кодексу України строку (остання декларація за жовтень 2016 р. мала бути подана по 15.11.2016 р., тоді як подана 06.12.2016 р.)

При цьому, рішення № 575 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість прийняте контролюючим органом 22.12.2016 р.

Таким чином, декларації з податку на додану вартість позивача за період листопад 2015 року - листопад 2016 року, направлені позивачем поштою, не лише були отримані вже після прийняття рішення № 575 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 22.12.2016 р., а й відправлені з порушенням визначеного п. 49.5 ст. 49 Податкового кодексу України строку.

Відповідно, станом на момент прийняття вказаного рішення контролюючим органом не було отримано від позивача жодної декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців, що є підставою для прийняття рішення про анулювання реєстрації платником податку на додану вартість на підставі пп. "г" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.

Отже, враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку про те, що рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ "Фінанс-Сандерс" від 22.12.2016 р. № 575 є правомірним та не підлягає скасуванню, у зв`язку із чим у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні позову відмовити.

2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

3. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 19.12.19 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.12.2019
Оприлюднено21.12.2019
Номер документу86457836
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/3391/17

Рішення від 19.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні