Ухвала
від 20.12.2019 по справі 295/18620/19
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/18620/19

1-кс/295/9190/19

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.12.2019 року м. Житомир

Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши внесене в кримінальному провадженні №42019061020000040 прокурором Житомирської місцевої прокуратури ОСОБА_3 клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, -

В С Т А Н О В И В :

В клопотанні прокурор зазначає, що у провадженні слідчих СВ Житомирського ВП ГУНП в Житомирській області перебуває кримінальне провадження №42019061020000040, за фактом зловживання посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 службовим становищем, які діючи в інтересах ПП « ОСОБА_4 » та ПП « ОСОБА_5 », з метою будівництва автозаправного комплексу, сприяли незаконній передачі та використанню останніми земельних ділянок за адресою АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , з порушенням вимог чинного законодавства та встановлених стосовно земельних ділянок обмежень (обтяжень), за ознаками злочину передбаченого ч. 1 ст. 364 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що згідно договору оренди земельної ділянки 12.10.2007 ІНФОРМАЦІЯ_2 передано в оренду ПП « ОСОБА_4 » земельну ділянку кадастровий номер 1810136300:08:018:0025, площею 0,2937 га. по АДРЕСА_1 , для розміщення автостоянки. Цільове призначення земельної ділянки для іншої комерційної діяльності (код цільового використання 1.11.6). Категорія земель землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

На земельну ділянку встановлено обмеження щодо: надання безперешкодного проходу та проїзду відповідних службам міста для здійснення огляду та поточних ремонтів наявних на земельній ділянці 0,0581 га. в санітарно-захисній зоні інженерно-технічних споруд і комунікацій (заборона будівництва будинків та споруд, виконання земляних робіт на глибині більше 0,3 м. та планування ґрунту, розміщення автозаправної станції, та інших сховищ і палива), а також заборона викупу земельної ділянки площею 0,1375 га. у власність та заборона будівництва в межах «червоних ліній» вул. Східної.

Однак усупереч вищезазначеному, та у зв`язку із закінченням 01.11.2012 терміну дії Договору, з метою уникнення подальшого застосування ПП « ОСОБА_4 » положень ст.ст. 124, 135 Земельного кодексу України, щодо передачі земельної ділянки за результатами проведення земельних торгів, здійснено наступне.

Фактично за місяць до завершення договору оренди, а саме 25.09.2012 ПП « ОСОБА_4 » подано декларацію про початок виконання будівельних робіт, а саме нового будівництва, ІІ категорії складності. Основними показниками об`єкта, що планувався до будівництва є автостоянка - 1435 кв.м., площа забудови (без визначення) 9,84 кв.м., площа КПП 4,16 кв.м.

Вже в жовтні місяці 2012 року виготовлено інвентаризаційну справу №19218 на незакінчене будівництво будівлю КПП з автостоянкою, по АДРЕСА_1 , загальною площею 4,1 м.кв. При цьому, технічну інвентаризацію проведено з порушенням вимог Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Держкомітету будівництва, архітектури та житлової політики України №127 від 24.05.2001, оскільки, окрім іншого, в матеріалах технічної інвентаризації на будівлю КПП з автостоянкою, відсутні відомості, щодо автостоянки, земельної ділянки, обрису розташування на ній об`єктів будівництва, виконаних обмірів, і т.д.

На підставі вказаних документів КП « ІНФОРМАЦІЯ_3 » 01.11.2012 здійснено державну реєстрацію об`єкта незавершеного будівництва.

Таким чином, у зв`язку із реєстрацією за ПП « ОСОБА_4 » об`єкта незавершеного будівництва, 29.12.2012 та в подальшому 22.11.2017 ПП « ОСОБА_4 » продовжено раніше укладений договір оренди земельної ділянки площею 0,2937 га. по АДРЕСА_1 , для будівництва та обслуговування об`єктів торгівлі (код цільового використання 03.07), категорія земель землі промисловості.

Виходячи з технічних документів, будівництво КПП з автостоянкою здійснено усупереч встановленим обмеженням та обтяженням щодо використання земельної ділянки, в межах червоних ліній та санітарно-захисній зоні інженерних комунікацій, про, що свідчить також кадастровий план земельної ділянки з відповідними позначеннями.

Крім того, в умовах договору змінено цільове призначення земельної ділянки, однак документація із землеустрою щодо зміни цільового (функціонального) призначення земельної ділянки не розроблялась, інші документи, що пояснюють зміну відсутні. Цільове призначення - будівництво та обслуговування об`єктів торгівлі, у відповідності до ст. 19 Земельного кодексу України та Класифікації видів цільового призначення земель затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурсів №548 від 23.07.2010, входить до категорії земель житлової та громадської забудови, а не промисловості.

Із попереднього договору виключено встановлені раніше обмеження (обтяження), які узагальнено до заборони викупу та будівництва в межах червоної лінії вул. Східної.

18.03.2018 ПП « ОСОБА_4 » в особі директора ОСОБА_6 укладено договір з ПП « ОСОБА_5 » в особі того ж директора ОСОБА_6 про співробітництво і взаємодопомогу, а саме отримання дозвільних документів для будівництва автозаправного комплексу та автогазозаправного пункту, автомийки з адміністративними приміщеннями за адресою АДРЕСА_3 та здійснення діяльності АЗК (АЗС).

ПП « ОСОБА_5 » в межах вказаного договору надано документацію на приміщення площею 2149,8 кв.м. та земельну ділянку площею 0,5112 га. (кадастровий номер 1810136300:08:018:0033), за адресою АДРЕСА_1 , передану на підставі договору оренди землі від 14.04.2010 ІНФОРМАЦІЯ_2 , для іншої промисловості (цільове використання 1.10.5), категорія земель землі промисловості. На зазначену земельну ділянку встановлені обмеження, щодо надання безперешкодного проходу та проїзду для здійснення поточного ремонту наявних інженерних комунікацій (0,0154 га в межах санітарно-захисної смуги існуючих інженерно-технічних споруд і комунікацій), у зв`язку з чим рекомендовано укласти договір земельного сервітуту. Земельну ділянку відведено за рахунок земельної ділянки, що перебуває в постійному користуванні ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ».

Згідно проектної документації на будівництво АЗК, АГЗП на орендованих земельних ділянках в АДРЕСА_3 , об`єкт будівництва відноситься до значної категорії наслідків СС3, є об`єктом підвищеної небезпеки , та має інші характерні критерії відповідальності.

В квітні місяці 2018 року ПП « ОСОБА_4 » та ПП « ОСОБА_5 » отримано містобудівні у мови та обмеження для проектування об`єкта будівництва від 11.06.2018 «Нове будівництво АЗК, АГЗП, на земельних ділянках в АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 » видані Департаментом містобудування та земельних відносин. В них зазначено, що згідно Генерального плану м. Житомира, земельна ділянка по АДРЕСА_1 знаходиться на території зелених насаджень загального користування (парки, сквери, бульвари), земельна ділянка по АДРЕСА_1 на території виробничих та комунальних об`єктів. Вказані земельні ділянки частково знаходяться в межах зони регулювання забудови 1-ї категорії, у зв`язку з чим вказано на необхідність здійснювати проектування будівництва з дотриманням режиму використання зони суворого регулювання забудови Історико-архітектурного опорного плану м. Житомира та законодавства з охорони культурної спадщини.

Разом з тим, жодним чином не визначено даних та не надано оцінку, щодо наявного та побудованого в межах червоних ліній об`єкта незавершеного будівництва (КПП з автостоянкою). Також є необґрунтованою позиція щодо зменшення зони особливого режиму забудови до площі 0,1116 га. (раніше 0,1375 га.).

В підсумку, замовників зобов`язано звернутись до ІНФОРМАЦІЯ_5 із заявою щодо укладання договору пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Житомира, протягом 10-ти робочих днів з дня реєстрації дозвільних документів на початок виконання будівельних робіт в ІНФОРМАЦІЯ_6 .

Конфігурації та розташування земельних ділянок, що перебувають в оренді ПП « ОСОБА_4 » та ПП « ОСОБА_5 », не відповідають дійсним. Так з згідно план-схем проектної документації на будівництво, вказані ділянки межують. Однак, згідно первинних документацій із землеустрою, вказані користувачі один з одним, не межують, а межують із землями загального користування, не переданими у власність чи оренду.

У відповідності до висновку ІНФОРМАЦІЯ_7 від 27.07.2018, оголошення про початок громадського обговорення Звіту з оцінки впливу на довкілля об`єкту будівництва ІНФОРМАЦІЯ_8 , АГЗП по АДРЕСА_3 , розміщено не в Єдиному реєстрі, а особистому кабінеті у вільному розділі (ячейці) у порядку виключення, що не відповідає вимогам Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» та безпосередньо роз`ясненням Реєстру ІНФОРМАЦІЯ_9 , в частині оприлюднення оголошення та проведення громадських слухань.

В ході досудового розслідування, 04.04.2019 на підставі ухвали слідчого судді Богунського районного суду №295/4085/19 від 19.03.2019 із залученням спеціалістів ІНФОРМАЦІЯ_10 та ДП « ІНФОРМАЦІЯ_11 » за участі представника вказаних вище суб`єктів господарювання слідчим проведено огляд вищевказаних земельних ділянок, наявних об`єктів будівництва, з метою встановлення фактичного стану, відповідності їх розташування на місцевості, а також дотримання при цьому вимог чинного законодавства, умов визначених контролюючими органами в технічних документаціях.

За наслідками проведеного огляду встановлено, що на земельній ділянці по АДРЕСА_1 (кадастровий номер 1810136300:08:018:0025), відсутні будь-які об`єкти будівництва, в тому числі будівля КПП з автостоянкою, тому відповідно спеціалістом не вдалося винести координати зазначеного об`єкта в натурі. На земельній ділянці відсутні зелені насадження (видалені дерева), проведено роботи з улаштування ґрунту, ділянка є фасадною частиною автозаправного комплексу, що будується на земельній ділянці по АДРЕСА_1 , та безпосередньо слугує під`їздом до останнього.

В ході огляду земельної ділянки по АДРЕСА_1 (кадастровий номер 1810136300:08:018:0033) встановлено, що на останній проводяться будівельні роботи, будується автозаправний комплекс. На відповідному об`єкті будівництва розміщена назва та логотип АЗС « ІНФОРМАЦІЯ_12 ».

В той же час, згідно наявної документації будь-які дозвільні документи щодо будівництва ІНФОРМАЦІЯ_12 та взаємодії вказаних суб`єктів господарювання відсутні. В ході огляду, присутній при огляді ОСОБА_7 , який представився представником підприємства ПП « ОСОБА_4 » та ПП « ОСОБА_5 », пояснив, що з цього приводу існує усна домовленість між суб`єктами господарювання.

При проведені відповідного огляду техніком-землевпорядником ДП « ІНФОРМАЦІЯ_11 » із застосуванням GPS приймача встановлено межі земельних ділянок по АДРЕСА_1 та АДРЕСА_1 в натурі та складено відповідні схеми (із зазначенням каталогу координат точок меж земельної ділянки).

Так, згідно складених план-схем земельні ділянки по АДРЕСА_1 та АДРЕСА_1 межують між собою, що викликає сумніви щодо об`єктивності внесених даних щодо точок координат меж земельних ділянок у відповідну електронну базу, оскільки (як зазначено вище) згідно первинних документів із землеустрою, вказані користувачі (ПП « ОСОБА_4 » та ПП « ОСОБА_5 ») один з одним не межують, а межують із землями загального користування, не переданими у власність чи оренду.

Прокурор вказує, що вказані обставини свідчать про грубе порушення вимог земельного та містобудівного законодавства, що потребує дослідження в межах кримінального провадження шляхом призначення та проведення ряду експертиз, зокрема, комплексної судової земельно-технічної та будівельно-технічної експертиз, тому в ході досудового розслідування виникла об`єктивна необхідність в отриманні доступу до документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_10 , та стосуються врегулювання відносин у сфері містобудівної діяльності ПП « ОСОБА_4 » та ПП « ОСОБА_5 », за адресою: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_1 щодо прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (відповідні заяви та документи суб`єктів господарювання, сертифікати, декларації, матеріали проведених перевірок та інше листування), з можливістю їх вилучення.

Прокурор у клопотанні зазначає, що вказані вище документи можуть бути використані як доказ у кримінальному провадженні, отримання останніх має значення для встановлення осіб, які причетні до вчинення кримінального правопорушення та інших обставин, які мають суттєве значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, в інший спосіб є неможливим виникла необхідність у тимчасовому доступі до зазначених документів.

Одночасно з цим, по кримінальному провадженні заплановано проведення ряд судових експертиз, зокрема, економічна, почеркознавча та технічна експертиза документів, для виконання яких експертам необхідні виключно оригінали вищевказаних документів.

Оскільки, наявні достатні підстави вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення необхідних документів, на підставі ч.2 ст.163 КПК України, прокурор просить розгляд даного клопотання проводити без виклику представника установи, у володінні яких знаходяться документи.

Прокурор в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання без його участі в якій зазначив, що клопотання підтримує та просить задовольнити.

Розгляд клопотання проведено за відсутності особи, у володінні якої перебувають документи, з урахуванням достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза їх зміни або знищення.

Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Згідно ч. 7 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Враховуючи викладенета те,що дані документи перебувають у володінні та зберігаються лише у ІНФОРМАЦІЯ_10 та мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, клопотання прокурора ґрунтується на вимогах закону і підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 132, 159, 160, 162-166 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Надати дозвіл прокурорам Житомирської місцевої прокуратури, які здійснюють процесуальне керівництво у кримінальному провадженні, ОСОБА_3 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , групі слідчих у кримінальному провадженні ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 на проведення тимчасового доступу до речей та документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_10 за адресою: АДРЕСА_4 , які стосуються врегулювання відносин у сфері містобудівної діяльності ПП « ОСОБА_4 » та ПП « ОСОБА_5 », за адресою: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_1 щодо прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (відповідні заяви та документи суб`єктів господарювання, сертифікати, декларації, матеріали проведених перевірок та інше листування), з можливістю їх вилучення.

Встановити строк дії ухвали до 19.01.2020 року.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, може бути постановлено ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення20.12.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу86476203
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —295/18620/19

Ухвала від 20.12.2019

Кримінальне

Богунський районний суд м. Житомира

Полонець С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні