ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 жовтня 2019 року Справа № 160/5690/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого суддіЦарікової О.В., секретаря судового засіданняБезрученко К.В., за участі: представника позивача представника відповідачаСічкарука О.О., Юрченко Н.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме: будівлі школи за адресою: Дніпропетровська область, Синельниківський район, с. Луб`янка, вул. Лесі Українки, 12 Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ - 26460489), до повного усунення порушень, шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: будівлі школи, за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський район, с. Луб`янка, вул. Лесі Українки, 12 Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ - 26460489), до повного усунення порушень.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за результатами проведеної планової перевірки Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області встановлено порушення, які становлять загрозу життю та здоров`я людей.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.07.2019р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №160/5690/19. Призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 22.07.2019р..
22 липня 2019 року, у зв`язку з неявкою відповідача розгляд справи був відкладений до 21.08.2019.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.08.2019р. клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі №160/5690/19 задоволено. Зупинено провадження у справі № 160/5690/19 до 25 вересня 2019 року до 10:30.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.09.2019р. провадження у справі № 160/5690/19 за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області про застосування заходів реагування поновлено.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.09.2019р. клопотання представників позивача та відповідача про зупинення провадження у справі задоволено. Провадження в адміністративній справі № 160/5690/19 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області про застосування заходів реагування зупинено на час, необхідний для примирення сторін до 28 жовтня 2019 року до 10 год. 00 хв.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28 жовтня 2019 року провадження у справі № 160/5690/19 поновлено.
У судовому засіданні 28.10.2019 представник позивача просив суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позовних вимог заперечив, просив суд відмовити в задоволенні позову.
Дослідивши всі документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін у справі, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що у період з 20.05.2019р. по 31.05.2019р. відповідно до наказу Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області від 19.04.2019р. № 7 Про проведення планової перевірки , було проведено планову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області, за результатами якої складено акт від 31.05.2019р. №68.
В акті перевірки зафіксовано порушення Комунальним закладом освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області Кодексу цивільного захисту України № 5403-VI (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ), Національного стандарту України Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд , затвердженого наказом Мінрегіонбуду України від 27.06.2008 № 269 (далі - ДСТУ Б В.2.5-38:2008), Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджено наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014), Правил техногенної безпеки, затверджених наказом МВС України від 05.11.2018 № 879, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 27.11.2018 за № 1346/32798 (далі - ПТБ), Постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 р. № 443 Порядок підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту (далі - ПКМУ №443), Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі - Порядок здійснення навчання населення), Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю (далі - Порядок забезпечення).
Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області перевіркою об`єкту: Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області, за адресою Дніпропетровська обл., Синельниківський район, с. Луб`янка, вул. Лесі Українки, 12 встановлені наступні порушення:
- Розділу V, глави 1, п.1.2 ППБУ - не обладнано будівлю системою блискавкозахисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд ;
- Розділу IV, глави 1, п.1.21 ППБУ - не обладнано будівлю системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту, а саме: автоматичною пожежною сигналізацією;
- Розділу III, глави 2, пункт 2.5 ППБУ - дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
- Розділу V, глави 2, п.2.1 ППБУ - не забезпечено будівлю необхідною кількістю води для здійснення пожежогасіння;
- пункту 2 частини першої статті 20 КЦЗУ, пункти 4.3,4.6 ПТБ, ПКМУ №1200 - не забезпечено працівників засобами індивідуального та колективного захисту;
- пункту 8 частини першої статті 20 стаття 40, КЦЗУ, ПКМУ№ 443, ПКМУ № 444 - особа відповідальна за виконання заходів з цивільного захисту та техногенної безпеки не пройшла навчання у сфері цивільного захисту.
У поданому адміністративному позові позивач вказує, що подальша експлуатація об`єкта Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області із зазначеними порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає, що відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 05.04.2007 (далі - Закон № 877-V).
Відповідно до ст. 1 Закону № 877-V, державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Головне управління ДСНС у Дніпропетровській області здійснює свою діяльність на підставі Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України № 20/2013 від 16.01.2013 (далі - Положення).
Нормами п. 1 Положення визначено, що Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України (далі - Міністр). ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Пунктом 67 Положення передбачено, що ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань складає акти перевірок, видає приписи, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, виносить постанови про застосування спеціальних запобіжних заходів.
Згідно з п. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Положеннями п. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту належить, зокрема, забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; забезпечення відповідно до законодавства своїх працівників засобами колективного та індивідуального захисту; організація та здійснення під час виникнення надзвичайних ситуацій евакуаційних заходів щодо працівників та майна суб`єкта господарювання; здійснення навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної та пожежної безпеки; забезпечення аварійно-рятувального обслуговування суб`єктів господарювання відповідно до вимог статті 133 цього Кодексу; здійснення за власні кошти заходів цивільного захисту, що зменшують рівень ризику виникнення надзвичайних ситуацій; створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; розроблення заходів щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечення виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримання у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням; здійснення заходів щодо впровадження автоматичних засобів виявлення та гасіння пожеж і використання для цієї мети виробничої автоматики.
У відповідності до ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до частини 5 статті 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Частиною 7 статті 7 Закону № 877-V визначено, що на підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Вирішуючи питання про необхідність застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме: будівлі школи, за адресою: Дніпропетровська область, Синельниківський район, с. Луб`янка, вул. Лесі Українки, 12 Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області, до повного усунення порушень, шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: будівлі школи за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський район, с. Луб`янка, вул. Лесі Українки, 12 Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ - 26460489), до повного усунення порушень, суд виходить з такого.
Як свідчать матеріали справи, 24.10.2019р. посадовими особами позивача було здійснено позапланову перевірку щодо додержання Комунальним закладом освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт від 24.10.2019р. №155. Відповідно до означеного акта за результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) встановлено, що приміщення не обладнані системою протипожежного захисту, а саме: системою пожежної сигналізації; особа відповідальна за виконання заходів з цивільного захисту та техногенної безпеки не пройшла навчання у сфері цивільного захисту.
Водночас, відповідачем було надано до суду докази, які свідчать про його намір усунення виявлених порушень, встановлених під час проведення позапланової перевірки 24.10.2019р.
Так, в матеріалах справи міститься заявка сільського голови Виконавчого комітету Раївської сілької ради від 20.08.2019 № 1190/01-22 на функціональне навчання у сфері цивільного захисту на обласні та міста Дніпро курси удосконалення керівних кадрів 1 категорії удосконалення керівних кадрів цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Дніпропетровської області у 202 навчальному році, подану Дніпропетровській регіональній комісії з питань ТЕБ і НС, а також копія договору від 21.10.2019р. №27/09/5-ПС-2019, укладеного між відповідачем та МПП фірмою Еквівалент , предметом якого є проектування монтажу системи пожежної сигналізації та систему оповіщення (ПС) на об`єкті: в службових приміщеннях КЗО Циганівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області за адресою: вул. Лесі Українки, 12, с. Луб`янка, Синельниківського району Дніпропетровської області. Згідно з додатком до означеного договору від 21.10.2019 №27/09/5-ПС-2019 затверджений кошторис на проектні роботи/послуги/ на встановлення системи автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення в службових приміщеннях КЗО Циганівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради Синельниківського району Дніпропетровської області за адресою: вул. Лесі Українки, 12, с. Луб`янка, Синельниківського району Дніпропетровської області.
Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З урахуванням наведених вище обставин, суд доходить висновку, що відповідачем вжито всіх необхідних заходів для усунення виявлених порушень, встановлених перевіряючим органом під час планової перевірки, а отже підстави для застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме: будівлі школи, за адресою: Дніпропетровська область, Синельниківський район, с.Луб`янка, вул. Лесі Українки, 12 Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ - 26460489), до повного усунення порушень, шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: будівлі школи, за адресою: Дніпропетровська обл., Синельниківський район, с. Луб`янка, вул. Лесі Українки, 12 Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ - 26460489), до повного усунення порушень відсутні.
Відповідно до ст. 139 КАС України, розподіл судових витрат не здійснюється.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 77, 78, 242-243, 245-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (вул. Короленка, 4, м. Дніпро, 49600, і.к. 38598371) до Комунального закладу освіти "Циганівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Раївської сільської ради" Синельниківського району Дніпропетровської області (вул. Лесі Українки, буд. 12 с. Луб`янка, Синельниківський район, Дніпропетровська область, 52560, і.к. 26460489) про застосування заходів реагування відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 07 листопада 2019 року.
Суддя О.В. Царікова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2019 |
Оприлюднено | 23.12.2019 |
Номер документу | 86493375 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні