Рішення
від 10.12.2019 по справі 160/6825/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2019 року Справа № 160/6825/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ніколайчук С.В.,

за участі:

секретаря судового засідання Федуркіної А.В.,

представника позивача Дробот Є.В.,

представника відповідача Никитенко Є.В.,

представника третьої особи Солодовник Е.Е.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС (49000, м. Дніпро, вул. Героїв Крут, буд. 16; код ЄДРПОУ 30458440) до головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49600, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17а; код ЄДРПОУ 39394856), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відділ у м. Дніпро (49000, Дніпропетровськ область, м. Дніпро, вул. Набережна Січеславська, 29-а) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

19 липня 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми Р від 06.05.2019 р. №0013351404, прийняте головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач не погоджується з оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням, оскільки ТОВ Фенікс з метою розрахунку орендної плати за землю було отримано витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 31.01.2017 року №131/310117/03-07, яким було визначено нормативну грошову оцінку земельної ділянки в розмірі 13423975,35 грн. На підставі вищевказаної нормативної грошової оцінки земельної ділянки ТОВ ФЕНІКС задекларувало на 2017 рік суму орендної плати за землю та сплачувало її у встановлені Податковим кодексом України строки. Враховуючи те, що нова нормативна грошова оцінка землі не затверджувалась, то й отриманий ТОВ ФЕНІКС витяг від 31.01.2017 р. використовувався під час розрахунку та декларування орендної плати за землю на 2018 рік. Викладене свідчить, про відсутність у ТОВ ФЕНІКС заниження декларування орендної плати за землю на 2017-2018 роки.

На думку позивача, оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню, у зв`язку з чим він звернувся до суду з даним позовом та просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.07.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі № 160/6825/19 в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.

Справу призначено до розгляду в судовому засіданні на 08.08.2019 року.

На виконання вимог ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.07.2019 року на адресу суду від відповідача 08.08.2019 року надійшов відзив на позовну заяву.

В наданому до суду відзиві зазначено, що підприємством занижено суму нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,9659 га в податковій декларації за землю за 2017 рік на суму 100679,82 грн. та в податковій декларації за землю за 2018 рік на суму 81193,26 грн. Відповідач не наділений повноваженнями тлумачення Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого 25.06.2018 року №104/220618/03-07, а лише визначає суму орендної плати за наявними даними, отриманими від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

В подальшому розгляд справи відкладено на 19.09.2019 року з метою виклику представників сторін.

Ухвалами Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.10.2019 року:

- залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відділ у м. Дніпро (49000, Дніпропетровськ область, м. Дніпро, вул. Набережна Січеславська, 29-а);

- витребувано від головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області м. Дніпро (49000, Дніпропетровськ область, м. Дніпро, вул. Набережна Січеславська, 29-а) витяг нормативно грошової оцінки земельної ділянки площею 0,9659, кадастровий номер 1210100000:02:136:0090, яка розташована по вул. Дачній, 1, м. Дніпро станом на 01.01.2018;

- вирішено подальший розгляд адміністративної справи № 160/6825/19 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС (49000, м. Дніпро, вул. Героїв Крут, буд. 16; код ЄДРПОУ 30458440) до головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49600, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17а; код ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення здійснювати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 18 жовтня 2019 року о 13:00 год.

В судовому засіданні 18.10.2019 року розгляд справи відкладено на 07.11.2019 року з метою надання додаткових доказів учасниками справи.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.11.2019 року повторно витребувано від головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відділ у м. Дніпро (49000, Дніпропетровськ область, м. Дніпро, вул. Набережна Січеславська, 29-а) витяг нормативно грошової оцінки земельної ділянки площею 0,9659, кадастровий номер 1210100000:02:136:0090, яка розташована по вул. Дачній, АДРЕСА_1 , м. Дніпро за період 2017 р. та 2018 р.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19.11.2019 року подовжено строк підготовчого провадження у справі № 160/6825/19 на 30 днів. Призначено підготовче засідання на 10 грудня 2019 року. Визнано обов`язковою явку третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відділ у м. Дніпро (49000, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Набережна Січеславська, 29-а).

10.12.2019 року представником третьої особи надані суду пояснення, в яких просив відмовити в задоволенні позову, зазначаючи, що відповідно до п. 2.3 укладеного між розпорядником земель міста - Дніпровською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС договору оренди землі, код УКЦВЗ 1.11.6 (інша комерційна діяльність) з Кф=2,5, на сьогоднішній день в Державному земельному кадастрі цільове використання земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:02:036:0090, 12.11 для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу, а саме коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельних ділянок'' (Кф), застосовується із значенням 2,5, відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 року №489 Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів . Відтак, сформований 25.06.2018 року Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки містить інформацію, яка фактично відображає цільове використання земельної ділянки позивача з самого початку користування земельною ділянку з коефіцієнтом, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується зі значенням 2,5.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.12.2019 року закрито підготовче провадження в адміністративній справі №160/6825/19.

В судовому засіданні 10.12.2019 року представники сторін та третьої особи підтримали обрані правові позиції.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

ТОВ Фенікс (код ЄДРПОУ 30458440) зареєстровано в якості юридичної особи 10.08.1999 року.

Між Дніпровською міською радою та ТОВ Фенікс було укладено договір оренди землі від 28.03.2012 року, терміном дії до 28.03.2017 року, згідно з умовами якого ТОВ Фенікс відповідно до рішення міської ради №102/19 від 28.12.2011 року прийняло в строкове платне користування земельну ділянку площею 0,9659 га, що знаходиться за адресою: м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, вул. Дачна, 1, яка зареєстрована в Державному земельному кадастрі м. Дніпропетровська за кодом 1210100000:02:136:0090. Цільове призначення земельної ділянки - Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Код УКЦВЗ: 1.11.6 (інша комерційна діяльність).

Відповідно до п.9 договору обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки здійснюється на підставі цільового призначення, категорії та функціонального використання з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, та затвердженими Кабінетом Міністрів України за формою, що заповнюється під час укладання або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

Згідно з п. 10.1 договору зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки проводиться без внесення змін та доповнень до даного договору. Зазначені зміни відображаються лише у витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розрахунку орендної пати, що є невід`ємними додатками даного договору.

З метою розрахунку орендної плати за землю, позивачем 31.01.2017 року отримано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №131/310117/03-07, в якому нормативна грошова оцінка земельної ділянки визначена у розмірі 13423975,35 грн.

Дніпровською міською радою прийнято рішення №7/11 від 13.07.2016 року Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 року №5/6 Про місцеві податки і збори території міста , яким встановлено розмір ставки плати за користування земельними ділянками у розмірі 3%.

Згідно з рішеннями №3/56 від 15.07.2015 року та №12/18 від 15.02.2017 року Про внесення змін до рішення міської ради від 27.12.2010 року №5/6 Про місцеві податки і збори території міста розмір ставки орендної плати за земельні ділянки встановлено у розмірі 3% від суми нормативної грошової оцінки.

Відповідно до податкової декларації з плати за землю за 2017 рік (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15.02.2017 року №1700025008, з урахуванням уточнюючого розрахунку від 22.05.2017 року №9094133226, ТОВ Фенікс задекларовано податкових зобов`язань за земельну ділянку площею 0,9659 га (кадастровий номер 1210100000:02:136:0090) за рік у розмірі 402179 грн.

Відповідно до податкової декларації з плати за землю за 2018 рік (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) від 15.02.2018 року №9022787551, з урахуванням уточнюючого розрахунку від 10.12.2018 року №9272714685, ТОВ "ФЕНІКС" задекларовано податкових зобов`язань за земельну ділянку площею 0,9659 га (кадастровий номер 1210100000:02:136:0090), розташовану за адресою: м.Дніпропетровськ, Бабушкінський район, вул. Дачна, 1 за рік у розмірі 402719,26 грн.

Згідно з рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 02.10.2018 року по справі №904/3930/18 було припинено договір оренди землі від 28.03.2012 року, укладений між Дніпропетровською міською радою та ТОВ "ФЕНІКС".

Згідно з довідкою господарського суду Дніпропетровської області від 02.11.2018 року №904/3930/18/41040/18 рішення у справі №904/3930/18 не оскаржувалось в порядку та строки, встановлені ст.256, ст.257 Господарського процесуального кодексу України та набрало законної сили 30.10.2018 року.

На підставі направлення на перевірку №2080 від 21.03.2019 року згідно з п.19-1.1.1 п. 19-1.1 ст. 19-1, підпункту 20.1.4 пункту 20.1 ст. 20, ст. 75, п.п.78.1.1, п.п.78.1.4 п. 78.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України та відповідно до наказу від 21.03.2019 року №1787-п проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Фенікс з питань повноти нарахування плати за землю (орендна плата т/або земельний податок) за земельну ділянку, що перебуває в користуванні ТОВ Фенікс на підставі укладеного договору оренди землі площею 0,9659 га (кадастровий номер 1210100000:02:136:0090) за період з 01.01.2017 року по 31.12.2018 року, за результатами якої складено акт від 03.04.2019 року №18410/04-36-14-04/3045844.

Актом перевірки встановлено порушення:

- п.п.16.1.4 п.16.1 ст. 16, п.286.1, п.286.2 ст. 286, п.289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, внаслідок чого встановлено заниження орендної плати за земельну ділянку, розташовану на території Шевченківського району за період з 01.01.2017 року по 29.10.2018 року на суму 181873,08 грн., в тому числі за період з 01.01.2017 року по 31.12.2017 року на суму 100679,82 грн. та за період з 01.01.2018 року по 29.10.2018 року на суму 81193,26 грн.

06.05.2019 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення №0013351404, яким визначено позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем - орендна плата з юридичних осіб, на загальну суму 227341,35 грн., в тому числі за податковими зобов`язаннями у розмірі 181873,08 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 45468,27 грн.

Не погодившись з винесеним податковим повідомленням-рішенням №0013351404 від 06.05.2019 року позивач, скориставшись своїм правом на адміністративне оскарження, подав скаргу до Державної фіскальної служби України.

08.07.2019 року ДФС України було розглянуто скаргу позивача та прийнято рішення 31177/6/99-99-11-06-01-25, яким скаргу позивачу залишено без задоволення, а оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0013351404 від 06.05.2019 року - без змін.

Не погоджуючись з прийнятим податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодексу України, визначаючи, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з ч. 288.1статті 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

У відповідності до пунктів288.4 статті288 Податкового кодексу Українирозмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно з пунктом 288.5 статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

288.5.1. не може бути меншою за розмір земельного податку;

288.5.2. не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки;

288.5.3. може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

Відповідно до пункту 286.1 статті 286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Такими чином, Податковим кодексом України прямо визначено, що порядок надання інформації контролюючим органом, яка необхідна для обчислення та справляння земельного податку встановлюється Постановою Кабінету Міністрів України.

Так, згідно з пунктом 4 Порядку подання інформації про платників податків, об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, для забезпечення ведення їх обліку, а також обчислення та справляння податків і зборів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №1386 від 21.12.2011 року, Держгеокадастр та Мін`юст подають щомісяця до 10 числа, а також на запит територіального органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки або ДФС інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю та єдиного податку.

Держгеокадастр - про земельні ділянки, зокрема про кадастровий номер земельної ділянки, дату реєстрації у Державному земельному кадастрі, дату державної реєстрації земельної ділянки (відповідно до державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою чи договору оренди), площу відповідно до правовстановлюючих документів, цільове призначення та місце розташування земельної ділянки, дату та значення нормативної грошової оцінки, частку кожного із співвласників земельної ділянки (у разі коли земельна ділянка перебуває у спільній частковій власності), а також про землевласників або землекористувачів, зокрема найменування та місцезнаходження або прізвище, ім`я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача.

У відповідності до вимогст.5 Закону України Про оцінку земель грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема: для визначення розміру земельного податку; орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності -ст. 13 Закону України Про оцінку земель .

Згідно до ч.1ст.15 Закону України Про оцінку земель підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України Про землеустрій , ст.18 Закону України Про оцінку земель .

Статтею 20 вказаного Закону визначено, що за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015р. №5 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, зокрема, утворено головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області.

Відповідно до п.1 Положення золовного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, затвердженого наказом Держгеокадастру від 17.11.2016р. № 308, головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

За п.п.4 п.4 вказаного Положення, головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відповідно до покладених на нього завдань надає адміністративні послуги згідно із законом у відповідній сфері.

Аналіз наведених норм свідчить про те, що саме на головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області покладені обов`язки щодо видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок на основі затвердженої рішенням органу місцевого самоврядування технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, при цьому, нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою, тобто до повноважень головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області не віднесено проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, у тому числі і визначення коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф).

25.11.2016 року Міністерством аграрної політики та продовольства України прийнято наказ № 489, яким затверджено новий Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі - Порядок №489) та визначено, що він застосовується з 01.01.2017 року.

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку № 489 за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюється за заявою зацікавленої особи (додаток 8) як витяг із технічної документації про нормативну оцінку земельної ділянки (додаток 9).

При цьому, в новій формі заяви заявником обов`язково повинна бути зазначена інформація про категорію земель та цільове призначення земельної ділянки відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель (КВЦПЗ), затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 листопада 2010 року за № 1011/18306 . В новій формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, на відміну від форми, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово - комунального господарства України, Української академії аграрних наук України Про Порядок нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів від 27.01.2006 року №18/15/21/11, також повинно бути зазначено категорію земель та цільове призначення земельної ділянки відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель (КВЦПЗ), та зазначається, що Витяг сформовано.

Згідно з пунктами 3, 5 Розділу ІІ Порядку, коефіцієнт Кф - це коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки та встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року №548.

Отже, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди земельної ділянки, а платником орендної плати є орендар такої земельної ділянки, в разі несплати орендарем обов`язкових платежів з орендної плати за землю, контролюючий орган зобов`язаний здійснити нарахування сум податку.

Відповідач, в обґрунтування правомірності винесеного податкового повідомлення-рішення, зазначає, що згідно з витягом від 25.06.2018 року №104/220618/03-07 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровської області на заявою ГУ ДФС у Дніпропетровській області по ТОВ "ФЕНІКС", з урахуванням індексації, передбаченої ст.289 ПК України, нормативно-грошова оцінка ділянки площею 0,9659 станом на 01.01.2018 року по вул. Дачній, 1 складає 16779969,19грн.

Річна сума орендної плати за землю, яка повинна бути нарахована ТОВ "ФЕНІКС" у відповідності вимогам чинного законодавства України на 2018 рік складає 503399,08 грн.

Згідно з витягом від 25.06.2018 року №104/220618/03-07 із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, сформованого управлінням Держгеокадастру у м. Дніпрі Дніпропетровської області на заяву ГУ ДФС у Дніпропетровській області по ТОВ Фенікс , з урахуванням індексації, передбаченої ст.289 ПК України, нормативно-грошова оцінка земельної ділянки площею 0,9659 станом на 01.01.2017 року по вул. Дачній, 1 складає 16779969,19 грн. Річна сума орендної плати за землю, яка повинна бути нарахована ТОВ ФЕНІКС у відповідності вимогам чинного законодавства України на 2017 рік складає 503399,08 грн. Підприємством занижено суму нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 0,9659 га в податковій декларації з плати за землю за 2017 рік на суму 100679,82 грн.

Судом встановлено, що різниця між задекларованою сумою податку з орендної плати позивачем та нарахованої відповідачем в податковому повідомленні-рішенні відбулась на підставі розрахунку суми орендної плати з різних витягів з технічної документації.

Так, позивачем використано витяг з технічної документації №131/310117/03-07 від 31.01.2017 року, в якому коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки встановлений на рівні 2.

В наданому представником відповідача витягу від 25.06.2018 року №104/220618/03-07 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки визначено коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки встановлений на рівні 2,50 (такий же, як і зазначено у договорі оренди землі).

Різний коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, став підставою для визначення різних сум орендної плати за земельні ділянки.

Відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489 Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів пункт 3 застосовується з 01.01.2017 року,

В додатку І до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів міститься таблиця Коефіцієнти,які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф) , в якій визначено, що земельна ділянка з цільовим призначенням 03.10 Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури характеризується коефіцієнтом функціонального використання земельної ділянки 2,5.

З рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 02.10.2018 року у справі №904/3930/18 відомо, що на вказаній земельній ділянці розташовані товарні склади.

Тобто, судом встановлено, що земельна ділянка використовується для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури.

Таким чином, вірним для розрахунку орендної плати за земельну ділянку за адресою: м. Дніпропетровськ, АДРЕСА_2 район, вул. Дачна, 1, є витяг з технічної документації від 25.06.2018 року №104/220618/03-07, з визначенням коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки встановлений на рівні 2,50.

Суд критично оцінює доводи позивача про його необізнаність стосовно зміни нормативно горошової оцінки ділянки і коефіцієнта, оскільки пунктом 13 договору оренди передбачено, що розмір орендної плати переглядається щорічно , на початку кожного бюджетного року не пізніше 31 січня поточного року. При перегляді орендної плати аналізу підлягають нормативно грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням щорічного коефіцієнта, індексації, цільове призначення та функціональне використання земельної ділянки. Порядок перегляду орендної плати встановлюється податковим законодавством України.

Відтак, відповідачем було правомірно визначено суму податку з орендної плати за податковим повідомленням-рішенням форми Р від 06.05.2019 року №0013351404 у розмірі донарахувань за орендну плату в сумі 181873,08 грн.

Відповідно до п.п.14.1.265 Податкового кодексу України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Суд зазначає, що в діях позивача не було умислу на свідоме порушення вимог податкового законодавства, спрямованого на заниження сум орендної плати за вищезазначену земельну ділянку.

Невірне визначення суми орендної плати за земельну ділянку відбулось внаслідок колізії двох витягів з технічної документації, виданих головним управлінням Держгеокадастру з різним коефіцієнтом, який характеризує функціональне використання земельної ділянки.

Оскільки невірний розрахунок суми орендної плати за земельну ділянку, що розташована за адресою: м. Дніпропетровськ, Бабушкінський район, вул. Дачна, 1, відбувся не з вини позивача, то застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 45468,27 грн. є неправомірним.

Також, суд зазначає, що невірні дані у витягу з технічної документації на земельну ділянку, що спричинили неправильний розрахунок орендної плати із земельної ділянки, не є підставою для звільнення позивача від обов`язку сплачувати орендну плату за землю у розмірах та порядку, встановлених законодавством.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на вищевикладене позов підлягає частковому задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог (ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України).

Позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 3410,12 грн., що документально підтверджується квитанцією №0.0.1412406742.1 від 18.07.2019 року.

Отже, оскільки позовну заяву задоволено частково, сплачений судовий збір за подачу позову майнового характеру до суду в сумі 3410,12 грн. підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів у розмірі 682,02 грн. пропорційно до задоволених вимог майнового характеру.

Керуючись ст. ст. 241-246, 293, 295, 297 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС (49000, м. Дніпро, вул. Героїв Крут, буд. 16; код ЄДРПОУ 30458440) до головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49600, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17а; код ЄДРПОУ 39394856), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області відділ у м. Дніпро (49000, Дніпропетровськ область, м. Дніпро, вул. Набережна Січеславська, 29-а) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми Р від 06.05.2019 р. №0013351404 головного управлінням ДФС у Дніпропетровській області в частині нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у розмірі 45468,27 грн.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю ФЕНІКС (49000, м. Дніпро, вул. Героїв Крут, буд. 16; код ЄДРПОУ 30458440) за рахунок бюджетних асигнувань головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49600, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17а; код ЄДРПОУ 39394856) сплачені позивачем судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 682,02 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 20 грудня 2019 року.

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2019
Оприлюднено22.12.2019
Номер документу86493427
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/6825/19

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 29.06.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 23.06.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 14.04.2022

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 03.08.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 21.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 21.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 20.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 09.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 16.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні