ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" грудня 2019 р. справа № 300/2190/19
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді - Главача І.А.,
за участю секретаря судового засідання - Станішевської В.Р.,
представника позивача - Бурлаки О.В.,
представника відповідача - Бондара О.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ТОВ "Політехсервіс" до Головного управління ДПС України в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення рішення №0080085512 від 08.07.2019, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Політехсервіс" звернулося до суду з позовною заявою до Головного управління ДПС України в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового - повідомлення рішення №0080085512 від 08.07.2019.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної камеральної перевірки термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, виписаних за період з 22.12.2018 по 26.04.2019, зареєстрованих по 16.05.2019 включно, відповідач безпідставно дійшов висновку, що позивач порушив граничний термін реєстрації податкової накладної №401 від 22.12.2018 на суму ПДВ 173133,60 грн. та фактично провів реєстрацію 21.01.2019, тобто з затримкою 6 днів, внаслідок чого на позивача накладено штрафну санкцію в розмірі 10% в сумі 17340,86 грн. Позивач вважає, що оскаржене податкове-повідомлення рішення №0080085512 від 08.07.2019 є протиправним та підлягає скасуванню. Зазначив, що 15.01.2019 о 09:17 ТОВ "Політехсервіс" поповнено суму ліміту, шляхом внесення грошових коштів у розмірі 7300,00 грн, що підтверджується витягом з системи Клієнт-Банк , внаслідок чого на електронному рахунку з ПДВ був наявний ліміт необхідний для реєстрації податкової накладної №401 на суму 173133,60 грн. Цього ж дня 15.01.2019 о 09:46 позивачем подано на реєстрацію податкову накладну №401 від 22.12.2018. Оскільки 15.01.2019 мали місце збої в роботі серверу ДФС, ТОВ "Політехсервіс"не змогло вчасно, тобто 15.01.2019, отримати квитанцію про прийняття чи неприйняття податкової накладної. Таку квитанцію позивач отримав лише 16.01.2019, з якої дізнався про відмову у прийнятті податкової накладної №401 від 22.12.2018, оскільки сума ПДВ в документі не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні. Зазначає, що того ж дня, 16.01.2019 о 10:10 ТОВ "Політехсервіс" повторно подало на реєстрацію податкову накладну №401 від 22.12.2018, однак з невідомих причин квитанцію про прийняття отримало лише 21.01.2019. Вважає, що з підстав відсутності доказів про повідомлення ТОВ "Політехсервіс", які б підтверджували прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної №401 від 22.12.2018, контролюючим органом безпідставно оскаржуваним податковим-повідомленням рішенням №0080085512 від 08.07.2019 нараховано штраф за порушення граничних термінів реєстрації податкової накладної. Тому просив скасувати податкове-повідомлення рішення №0080085512 від 08.07.2019.
Відповідач 02.12.2019 подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити в задоволенні позову (а.с. 55-57). Відзив обґрунтований тим, що на підставі п.п.19-1.1.1. п.19.1 ст.19, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 розділу І Податкового кодексу України відповідач провів камеральну перевірку своєчасності реєстрації ТОВ "Політехсервіс" податкових накладних, виписаних за період з 22.12.2018 по 26.04.2019, зареєстрованих по 16.05.2019 включно. За результатами проведеної перевірки відповідач склав акт №4239/09-19-55-12/22186637 від 18.06.2019, відповідно до висновків якого позивач порушив граничний термін реєстрації податкової накладної №401 від 22.12.2018 на суму ПДВ 173133,60 грн. з затримкою 6 днів та податкової накладної №28 від 26.04.2019 на суму 275,00 грн з затримкою 1 день. На підставі вказаного акту, відповідач прийняв оскаржуване податкове-повідомлення рішення №0080085512 від 08.07.2019, яким до позивача застосовано штраф в розмірі 10% від суми ПДВ - 17340,86 грн. Зазначив, що ТОВ "Політехсервіс" повторно подано на реєстрацію податкову накладну №401 від 22.12.2018 лише 21.01.2019 о 08:00, що підтверджується копією квитанції від 21.01.2019 про реєстрацію податкової накладної, тому контролюючим органом підставно застосовано штраф за порушення граничного терміну реєстрації податкової накладної №401 від 22.12.2018 на 6 днів. Також звернув увагу, що спірним податковим повідомлення-рішенням накладено на позивача штраф за порушення терміну реєстрації податкової накладної №401 від 22.12.2018 у розмірі 17313,36 грн та податкової накладної №28 від 26.04.2019 у розмірі 27,50 грн. При цьому штраф у розмірі 27,50 грн. позивачем сплачено, однак оскаржується податкове-повідомлення рішення від 08.07.2019 в цілому на суму 173408,60 грн, яка включає і суму сплаченого позивачем штрафу в розмірі 27,50 грн за порушення терміну реєстрації податкової накладної №28 від 26.04.2019. Просив відмовити у задоволенні позову.
Позивачем 05.12.2019 подано відповідь на відзив, зміст якої полягає в тому, що позивач, дотримуючись норм Порядку ведення реєстру податкових накладних провів реєстрацію податкової накладної №401 від 22.12.2018 з врахуванням граничних термінів, внаслідок чого висновки в акті №4239/09-19-55-12/22186637 від 18.06.2019 є помилковими, а податкове-повідомлення рішення №0080085512 від 08.07.2019 протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві та відповіді на відзив. Просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву. Просив суд в задоволенні позову відмовити.
Вислухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши в сукупності письмові докази, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення на позов, суд зазначає таке.
Відповідно до відомостей із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch) зареєстроване 27.03.1995 як юридична особа та перебуває на податковому обліку. Позивач здійснює за КВЕД такі види діяльності: 46.51 Оптова торгівля комп`ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням; 95.11 Ремонт комп`ютерів і периферійного устатковання (основний); 95.12 Ремонт обладнання зв`язку; 46.66 Оптова торгівля іншими офісними машинами й устаткованням; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 47.41 Роздрібна торгівля комп`ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням у спеціалізованих магазинах; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення.
На підставі п.п.19-1.1.1. п.19.1 ст.19, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 розділу І Податкового кодексу України відповідач провів камеральну перевірку ТОВ "Політехсервіс" своєчасності реєстрації ТОВ "Політехсервіс" податкових накладних, виписаних за період з 22.12.2018 по 26.04.2019, зареєстрованих по 16.05.2019 включно.
За результатами проведеної перевірки відповідач склав акт №4239/09-19-55-12/22186637 від 18.06.2019, відповідно до якого позивач порушив граничний термін реєстрації податкової накладної №401 від 22.12.2018 на суму ПДВ 173133,60 грн. з затримкою 6 днів та податкової накладної №28 від 26.04.2019 на суму 275,00 грн з затримкою 1 день (а.с. 11).
Також судом встановлено, що ТОВ "Політехсервіс" 17.01.2019 надсилався лист №170119-1 до Головного управління ДФС в Івано-Франківській області, в якому зазначено, що 16.01.2019 позивачем повторно направлено на реєстрацію податкову накладну №401 від 22.12.2018, просило не застосовувати штраф (а.с. 31). 11.02.2019 відповідачем на даний лист надано відповідь №694/10/09-19-08-01-16, в якій зазначено, що за даними Єдиного вікна подання електронних документів ДФС, податкова накладна №401 повторно 16.01.2019 на реєстрацію в ЄДПН не направлялась, а направлялась 21.01.2019, про що свідчить квитанція №1 про прийняття електронного документу (а.с. 36-38).
21.06.2019 ТОВ "Політехсервіс" подано заперечення на акт №4239/09-19-55-12/22186637 від 18.06.2019 (а.с. 32), за результатами розгляду якого відповідачем подано відповідь №3498/10/09-19-55-12-19 від 05.07.2019 в якій зазначено про правильність висновків даного акту (а.с. 40-41).
Також позивачем подавався відповідачу лист №120719-1 від 12.07.2019, в якому ТОВ "Політехсервіс" стверджує, що податкова накладна №401 від 22.12.2018, відповідно до приписів абз. 13 п. 201.10 Податкового кодексу України, вважається прийнятою, оскільки протягом операційного дня не надіслано квитанцію про прийняття або неприйняття такої накладної.(а.с. 33). У відповідь на такий лист Головне управління ДФС в Івано-Франківській області повідомило позивача про можливість адміністративного чи судового оскарження рішення контролюючого органу (№3664/10/09-19-55-12-19 від 16.07.2019) (а.с. 39).
На підставі акту №4239/09-19-55-12/22186637 від 18.06.2019, відповідач прийняв оскаржуване податкове-повідомлення рішення №0080085512 від 08.07.2019, яким за затримку реєстрації податкової накладної №401 від 22.12.2018 на 6 днів до позивача застосовано штраф в розмірі 10% від суми ПДВ - 17313,36 грн та за затримку реєстрації податкової накладної №28 від 26.04.2019 на 1 день до позивача застосовано штраф в розмірі 10% від суми ПДВ - 27,50 грн (а.с. 12-13).
ТОВ "Політехсервіс", подало лист №220719-01 від 22.07.2019 щодо неправомірного накладення штрафних санкцій за порушення терміну реєстрації податкової накладної №401 від 22.12.2018 (а.с. 34-35).
Рішенням Державної податкової служби України від 20.09.2019 №2609/6/99-00-08-05-05 податкове-повідомлення рішення №0080085512 від 08.07.2019 залишено без змін, а скаргу без задоволення (а.с. 45-48).
Не погоджуючись з вказаним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.
Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до пункту 61.1 статті 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, належним та допустимим доказом реєстрації податкової накладної є квитанція в якій фіксується дата та час надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок №1246), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр).
Як визначено пунктом 5 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 11 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Згідно з пунктами 12-15 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Отже, як в ПК України так і Порядком №1246 передбачено, що у разі отримання контролюючим органом податкової накладної від платника податку, за результатами проведення перевірки яких, платнику податку надсилається квитанція про прийняття, неприйняття або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Судом встановлено, що позивачем 15.01.2019 о 09:46 подано на реєстрацію податкову накладну №401 від 22.12.2018 (а.с. 14). 16.01.2019 о 08:46 позивачу надіслано квитанцію про неприйняття податкової накладної №401 від 22.12.2018, оскільки сума ПДВ в документі не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні (а.с. 19).
Що стосується посилань позивача на помилковість висновку контролюючого органу щодо недостатності ліміту коштів не електронному рахунку, оскільки ТОВ "Політехсервіс" поповнило такий рахунок, що підтверджується витягом з системи Клієнт-Банк (а.с. 18), суд зазначає наступне.
З даного витягу з системи Клієнт-Банк вбачається, що у ньому не зазначено час здійснення операції з поповнення рахунку, а лише дата - 15.01.2019, що не дає суду можливість встановити чи було на електронному рахунку позивача достатньо коштів для реєстрації податкової накладної №401 від 22.12.2018 о 09:46, тому такий доказ суд не приймає як належний.
Натомість, відповідачем подано відомості з системи електронного адміністрування ПДВ, згідно яких сума реєстраційного ліміту в розмірі 7300 грн збільшена позивачем 15.01.2019 о 10:05, тобто після направлення на реєстрацію податкової накладної №401 від 22.12.2018 о 09:46 (а.с.61).
Таким чином, відповідачем підставно не прийнято 15.01.2019 податкову накладну №401 від 22.12.2018 через перевищення суми ліміту, на яку позивач має право зареєструвати податкову накладну, про що позивач 16.01.2019 отримав квитанцію (а.с. 19-20).
15.11.2017 набрав чинності Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі - Порядок №557).
У розумінні вказаного порядку податкові накладні є електронними документами, які створені в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису, складення, та/або подання, та/або надіслання яких передбачається Податковим кодексом України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання Кодексу, та/або пов`язане з реалізацією прав та обов`язків платника та/або контролюючих органів згідно із нормами Кодексу, та подаються у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку.
Згідно з пунктами 8-9 Порядку №557 розділу II Загальні вимоги щодо електронного документообігу у разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка. Автоматизована перевірка здійснюється у день надходження або не пізніше наступного робочого дня, якщо електронний документ надійшов після закінчення операційного дня або за 1 годину до його закінчення.
Як встановлено пунктом 11 Порядку №557, перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня. У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у пункті 10 цього розділу, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі. Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Відповідно до пункту 1 Порядку №557 перша квитанція - електронне повідомлення, що формується у форматі (стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу за результатами автоматизованої перевірки електронного документа та засвідчує факт і час отримання такого електронного документа в момент такого отримання; друга квитанція - електронне повідомлення, що формується у форматі, затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу (адресатом) за результатами ідентифікації, обробки електронного документа та засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації такого електронного документа
Відповідно до абзацу десятого пункту 201.10 статті 201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Пункт 201.10 статті 201 ПК України безпосередньо не містить вимог до порядку реєстрації податкових накладних, однак встановлює, що Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Прийняття до Реєстру податкових накладних лише у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, а також Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку, обумовлено пунктом 5 Порядку №1246.
І Порядком №1246, і Порядком №577 встановлено правило про прийняття податкових накладних для реєстрації протягом операційного дня.
Операційний день - частина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг (пункт 1 Порядку №577). Операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває з 08:00 до 20:00 год. (пункт 3 Порядку №1246).
Отже, законодавством передбачено, що датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції, яка є підтвердженням прийняття, неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної. При цьому, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 201.10 статті 201 ПК України та Порядком №1246 щодо термінів надіслання податкових накладних - протягом операційного дня, який триває щодня з 08:00 до 20:00 години.
Згідно з пунктом 13 Порядку 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Тобто, після відправки податкової накладної платнику податків спочатку приходить повідомлення про прийом сервером даного електронного документа, а потім приходить квитанція, яка є підтвердженням того, що електронний документ (податкова накладна) відправлений платником податків, отриманий на сервер податкового органу та засвідчує факт її реєстрації. Контролюючий орган надсилає цю квитанцію на електронну адресу платника податків.
Отже, платник податків після надіслання податкової накладної до ЄРПН отримує два документи, перший з яких підтверджує факт прийняття такої податкової накладної, а другий її реєстрацію.
ТОВ "Політехсервіс" стверджує, що 16.01.2019 повторно надіслало на реєстрацію податкову накладну №401 від 22.12.2018, на підтвердження чого подає звіт невідомого змісту з онлайн сервісу Сота (а.с. 27-28).
Однак суд звертає увагу, що такий звіт не є, ані повідомленням про прийняття податкової накладної, ані квитанцією про її реєстрацію та не може бути визнаний як електронний доказ, оскільки не показує повної інформації що міститься у відповідній програмі. З такого звіту не можливо встановити його зміст, відправника та одержувача та ідентифікувати документ, який надсилався, тому такий не може вважатися в розумінні статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належним доказом, який підтверджує повторне відправлення ТОВ "Політехсервіс" 16.01.2019 податкової накладної №401 від 22.12.2018 на реєстрацію.
Натомість, відповідачем подано копію квитанції від 21.01.2019 , з якої вбачається, що податкову накладну №401 від 22.12.2018 доставлено до ДФС 21.01.2019, тобто з порушенням граничного строку реєстрації на 6 днів.
Також суд звертає увагу, що відповідно до листа Державної фіскальноїх служби України від 31.01.2019 №5113/6/99-99-09-07-02-15, перевантаженість серверу ДФС 15.01.2019, не вплинула на прийом податкових накладних та на роботу реєстру, а лише вплинула на обробку запитів на отримання відомостей з ЄРПН.
Таким чином, відповідачем правомірно застосовано оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням №0080085512 від 08.07.2019 штраф за порушення терміну реєстрації податкової накладної №401 від 22.12.2018 на 6 днів в розмірі 17313,36 грн.
Що стосується нарахованого спірним податковим повідомленням-рішенням №0080085512 від 08.07.2019 штрафу в розмірі 27,50 грн за порушення терміну реєстрації податкової накладної №28 від 26.04.2019, то під час судового розгляду даної справи встановлено, що позивачем такий штраф сплачено, що підтверджує згоду останнього із оскаржуваним рішенням в даній частині.
Згідно статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, в адміністративному процесі, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень тягар доказування правомірності своїх рішень, дій чи бездіяльності покладається на відповідача - суб`єкта владних повноважень, який повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, що можуть бути використані як докази у справі.
Суд дійшов висновку, що відповідачем належними та допустимими доказами доведено правомірність винесення податкового-повідомлення рішення №0080085512 від 08.07.2019, а тому позовні вимоги позивача є необґрунтованими та безпідставними, тому слід відмовити в задоволенні позову.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Політехсервіс" (код ЄДРПОУ 22186637, вул. Республіканська, 17, м. Івано-Франківськ, 76005).
Відповідач - Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 43142559, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018).
Суддя Главач І.А.
Рішення складене в повному обсязі 20 грудня 2019 р.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2019 |
Оприлюднено | 23.12.2019 |
Номер документу | 86494499 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Главач І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні