Рішення
від 19.12.2019 по справі 320/5636/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 грудня 2019 року м. Київ № 320/5636/19

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у

Київській області

до Відділу культури, молоді та спорту Богуславської районної державної адміністрації

про застосування заходів реагування у вигляді зупинення роботи

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області із позовом до Відділу культури, молоді та спорту Богуславської районної державної адміністрації про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) будинку культури Відділу культури, молоді та спорту Богуславської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 02228581), розташованого за адресою: вул. Центральна, 2, с. Ісайки, Богуславський район, Київська область, юридична адреса: вул. Острів, 1 м. Богуслав, Богуславський район, Київська область, 09700, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.07.2019 № 243.

Позов мотивовано недотриманням відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки під час експлуатації будинку культури, який належить до сфери управління відповідача, що створює реальну загрозу життю і здоров`ю людей, які працюють, перебувають на вказаному об`єкті, та є підставою для зупинення експлуатації зазначеного об`єкта до повного усунення виявлених порушень.

Ухвалою суду від 04.11.2019 відкрито спрощене провадження з проведенням судового засідання, запропоновано відповідачу подати відзив на позовну заяву.

Відповідач правом подання відзиву на позовну заяву не скористався, подав до суду письмове повідомлення, в якому зазначив, що приміщення сільського будинку культури в селі Ісайки знаходиться у власності Ісайківської сільської ради, тому згідно Бюджетного кодексу, відділ культури, молоді та спорту Богуславської районної державної адміністрації не може фінансувати протипожежні заходи Ісайківського будинку культури, відповідно не є відповідачем у даній справі.

Представники позивача у судовому засіданні 27.11.2019 позов підтримали, просили зупинити експлуатацію будинку культури в с. Ісайки Богуславського району Київської області до усунення відповідачем порушень законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, встановлених у акті перевірки.

Відповідач участі повноважного представника у судовому засіданні не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повідомлявся належним чином.

На підставі поданого представником позивача письмового клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, судом вирішено здійснювати подальший розгляд справи в письмовому провадженні.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, судом встановлено таке.

Відділ культури, молоді та спорту Богуславської районної державної адміністрації, ідентифікаційний код 02228581, місцезнаходження: 09700, Київська область, Богуславський район, м. Богуслав, вул. Острів, 1, зареєстрований як юридична особа 14.03.2003, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис від 17.02.2006 №13291200000000513.

Відповідно до довідки Ісайківської сільської ради Богуславського району Київської області від 04.09.2019 №374, сільський будинок культури, який знаходиться за адресою: с. Ісайки, вул. Центральна, 2, Богуславського району Київської області, перебуває на утриманні відділу культури Богуславської РДА.

Богуславським районним сектором Головного управління ДСНС України у Київській області проведено планову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання - будинком культури відділу культури Богуславської РДА (ідентифікаційний код 02228581), вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, про що складено акт від 01.03.2019 №38.

За наслідками зазначеної перевірки Богуславським районним сектором Головного управління ДСНС України у Київській області складено припис від 07.03.2019 №25 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, який вручено 07.03.2019 директору будинку культури с. Ісайки Богуславського району Київської області.

На підставі наказу від 03.07.2019 №713 Про проведення перевірок , посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 03.07.2019 №6881 Богуславським районним сектором Головного управління ДСНС України у Київській області проведено позапланову перевірку щодо додержання суб`єктом господарювання - будинком культури відділу культури Богуславської РДА (ідентифікаційний код 02228581), вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, про що складено акт від 15.07.2019 №243.

Як убачається зі змісту зазначеного акта, за результатами проведення заходу встановлено наявність порушень відповідачем вимог законодавства, а саме: - не виконано монтаж системи протипожежного захисту (пункт 1.2 глава 1 розділ V ППБУ); - не приведено у відповідність до встановлених вимог забезпечення працюючого персоналу засобами колективного та індивідуального захисту згідно з номенклатурами і нормами забезпечення ( стаття 20 та пункт 4.3 Кодексу цивільного захисту України; наказу МНС від 15.08.2007 №557 Правил ТБ п. 1 Постанови КМУ від 19.08.2002 №1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту ); - приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння згідно вимог (пункт 3.6 глава 3 розділ V ППБУ); - пожежний щит не укомплектований засобами пожежогасіння, а саме: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2 м х 2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт. (пункт 3.11 глава 3 розділ V ППБУ); - не виконано вогнезахисну обробку дерев`яних елементів горищнх покриттів (крокв і лат) будівель зі складанням відповідного акта ліцензованою підрядною організацією чи ліцензованим суб`єктом господарської діяльності ( підпункт 2.5, 2.6 пункт 2 розділ ІІІ ППБУ); - не виконано з`єднання проводів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (пункт 1.6 глава 1 розділ ІV ППБУ); - допускається експлуатація світильників зі знятими ковпаками (пункт 1.18 глава 1 розділ ІV ППБУ); - вогнегасники не відправлені на технічне обслуговування (пункт 3.17 глава1 розділ V ППБУ); - допускається користування пошкодженими розетками (пункт 1.18 глави 1 розділ ІV ППБУ); - не виконано заміри опору ізоляції електричної мережі (пункт 1.20 глава 1 розділ ІV ППБУ); - електричні розетки,вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати встановлені на горючу основу (конструкцію) або з підкладанням під них суцільного матеріалу, що виступає за габарити апарату не менше ніж на 0,01 метра (пункт 1.17 глава 1 розділ ІV ППБУ); - допускається улаштування та експлуатація тимчасових електромереж (пункт 1.8 глава 1 розділ ІV ППБУ); - не забезпечено територію підприємства відповідними знаками згідно вимог ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір та ГОСТ 12.4.026-76* ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности (пункт 8 глава 1 розділ ІІ ППБУ); - не оснащено схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказати значення номінального струму апарата захисту електрощитових та групових електрощитах (пункт 1.16 глава 1 розділ ІV ППБУ); - пожежні крани не укомплектовані рукавами та стволами (пункт 2.2 глава 2 розділ V ППБУ); - не проведено перевірку системи блискавкозахисту (пункт 1.21 глава 1 розділ ІV ППБУ); - не поновлено написи на пожежному щиті (пункт 3.12 глава 3 розділ V ППБУ); - не визначено наказом або інструкцією порядок і спосіб оповіщення людей (пункт 3 розділ ІІ ППБУ); - не нанесено на корпуси вогнегасників облікові номери за прийнятою на об`єкті системою нумерації (пункт 3.18 глава 3 розділ V ППБУ); - розподільчі коробки не обладнані захисними кришками з негорючого або важкогорючого матеріалу (пункт 1.7 глава 1 розділ ІV ППБУ); - не забезпечено об`єкт протипожежним водопостачанням згідно ДБН В.2.5-74:2013 Водопостачання. Зовнішні мережі (пункт 2.1 глава 2 розділ V ППБУ); - посадова особа не пройшла навчання, протипожежний інструктаж і перевірку знань з питань пожежної безпеки (пункт 16 розділу ІІ ППБУ); виходи з глядацької зали та фойє не обладнані покажчиками з написом Вихід (пункт 2.20 глава 2 розділу VІ); не виконано написи на пожежних кранах (пункт 2.2 глава 2 розділ V ППБУ); - пожежні крани не забезпечені важелем для полегшення відкривання вентиля (пункт 2.2. глава 2 розділ V).

Вказаний акт перевірки підписано директором будинку культури без зауважень.

У зв`язку з невиконанням припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, директора будинку культури с. Ісайки Богуславського району Київської області притягнуто до адміністративної відповідальності.

Через існування небезпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, позивач звернувся до адміністративного суду з позовом про застосування до відповідача заходів реагування у вигляді повної зупинки експлуатації належного відповідачу об`єкта до повного усунення виявлених під час перевірки порушень.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V (далі по тексту - Закон №877-V).

Відповідно до частини п`ятої статті 4 Закону №877-V, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду (абзац перший), відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень (абзац другий).

Абзацом четвертим частини першої статті 6 Закону №877-V встановлено, що підставами для здійснення позапланових заходів є перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).

Згідно частини сьомої статті 7 Закону №877-V, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Кодексом цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI врегульовано відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України, в разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами (пункт 1 частини 1); повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина друга).

Судом встановлено, що в результаті проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки під час експлуатації належного йому будинку культури.

Факт перебування на утриманні відповідача сільського будинку культури, який знаходиться за адресою: с. Ісайки, вул. Центральна, 2, Богуславського району Київської області, підтверджується наявною у матеріалах справи довідкою Ісайківської сільської ради Богуславського району Київської області від 04.09.2019 №374.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697) затверджено Правила пожежної безпеки в Україні , якими встановлено загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд.

Правилами пожежної безпеки в Україні передбачено, зокрема, що Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах (пункт 2). Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4).

Як убачається з акта перевірки від 15.07.2019 № 243, відповідачем допущено ряд значних порушень Правил пожежної безпеки в Україні на об`єкті - будинок культури, який знаходиться за адресою: с. Ісайки, вул. Центральна, 2, Богуславського району Київської області.

Станом на день ухвалення судом рішення у справі, відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів, які б підтверджували усунення виявлених під час перевірки та зазначених в акті від 15.07.2019 № 243 порушень вимог пожежної безпеки, що стали підставою для звернення Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до суду для застосування заходів реагування, як і доказів, що зазначені у акті перевірки порушення не створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

На думку суду, порушення Правил пожежної безпеки в Україні на такому об`єкті, як будинок культури, в якому проводяться масові заходи за участю великої кількості людей, є достатнім доказом існування небезпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, які працюють на такому об`єкті чи приймають участь в масових заходах в якості відвідувачів такого об`єкту.

Відтак, суд дійшов висновку, що зупинення експлуатації приміщення будинку культури є пропорційним, з урахуванням наведених порушень, збиткам, яких може зазнати утримувач будинку культури в зв`язку з забороною та можливими негативними наслідками для відвідувачів у разі виникнення пожежі. Надзвичайна подія, за таких обставин, може призвести до незворотних наслідків. У даному випадку, наявність обґрунтованого побоювання, що підтверджено доказами, є достатнім для вжиття заходів реагування шляхом заборони експлуатації приміщення будинку культури.

З огляду на викладене, підлягають задоволенню вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області про застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) будинку культури Відділу культури, молоді та спорту Богуславської районної державної адміністрації, розташованого за адресою: вул. Центральна, 2, с. Ісайки, Богуславський район, Київська область, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.07.2019 № 243.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1921,00 грн. (платіжне доручення від 19.09.2019 №2143).

Оскільки позивачем не надано доказів понесення судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати присудженню не підлягають.

Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) будинку культури Відділу культури, молоді та спорту Богуславської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 02228581), розташованого за адресою: вул. Центральна, 2, с. Ісайки, Богуславський район, Київська область, юридична адреса: вул. Острів, 1 м. Богуслав, Богуславський район, Київська область, 09700, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.07.2019 № 243.

Позивач - Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області (ідентифікаційний код 38537963, місцезнаходження: 04071, м. Київ, вул. Межигірська, 8).

Відповідач - Відділ культури, молоді та спорту Богуславської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код 02228581, місцезнаходження: 09700, Київська область, Богуславський район, м. Богуслав, вул. Острів, 1).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства Українидо початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Колеснікова І.С.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 19 грудня 2019 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2019
Оприлюднено23.12.2019
Номер документу86494636
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/5636/19

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Постанова від 11.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Постанова від 11.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 09.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Рішення від 19.12.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 17.10.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні