Рішення
від 19.12.2019 по справі 420/5785/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5785/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Танцюри К.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства «Автотранс-64» про стягнення штрафних санкцій,-

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства «Автотранс-64» про стягнення штрафних санкцій у розмірі 10200,00грн.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача у позовній заяві зазначив, що під час здійснення своєї діяльності департаментом НКЦПФР у Південному регіоні було встановлено такі порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку ПАТ «Автотранс-64» , як: - не розкриття річної інформації про емітента за 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826; - не розкриття річної інформації про емітента за 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами); - не розкриття річної інформації емітента цінних паперів за 2016 та 2017 роки, шляхом подання до Комісії річної інформації емітента цінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог підпункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826. Позивач зазначив, що 28.02.2019р. у відношенні ПАТ «Автотранс-64» складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів за № № 26-ПД-1-Е, 27-ПД-1-Е, 28-ПД -1-Е для ознайомлення та отримання яких повноважений представник товариства не з`явився. Постановами від 28.02.2019р. за №№ № 61-ПД-1-Е, 62-ПД-1-Е, 63-ПД -1-Е у відношенні ПАТ Автотранс -64 розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 14.03.2019р. За наслідками розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ «Автотранс-64» департаментом винесено постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме, від 14.03.2019р. № 97-ПД-1-Е у розмірі 3400,00грн., від 14.03.2019р. № 98-ПД-1-Е у розмірі 3400,00грн. та від 14.03.2018р. №99-ПД-1-Е у розмірі 3400,00грн. Позивач, посилаючись на те, що відповідачем вказані постанови від 14.03.2019р. не оскаржені, а штрафні санкції до теперішнього часу не сплачені, просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою суду від 23.10.2019р. відкрито провадження у вказаній справі, призначено розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Відповідач двічі повідомлялася про розгляд справи за адресою, зазначеною в позові та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак ухвала суду від 17.12.2018р. повернулась до суду з відмітками відділення поштового зв`язку інші причини, що не дали змогу виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення .

Листом АТ УКРПОШТИ від 09.12.2019р., на запит Одеського окружного адміністративного суду від 21.11.2019р №420/5785/19/37565/19 про повідомлення причин неможливості вручення ухвали суду від 17.12.2018р., повідомлено суд про те, що повідомлення про вручення №653006658173 та №653006690514 не були врученні адресату у зв`язку з усною відмовою від одержання.

Відповідно до положень ч.8, 11 ст.126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, ПАТ «Автотранс-64» вважається належним чином повідомленим про розгляд вказаної справи.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Постановою уповноваженою особи Комісії- Ровинським Ю.О., директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні №33-ПД-1-Е від 13.02.2019р. порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у зв`язку з тим, що товариство не розкрило річну інформацію про емітента за 2016, 2017 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням п.п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. №2826(а.с.14-15).

Постановою уповноваженою особи Комісії- Ровинським Ю.О., директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні №34-ПД-1-Е від 13.02.2019р. порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у зв`язку з тим, що товариство не розкрило річну інформацію про емітента за 2016, 2017 рік, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням п.п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. №2826(а.с.16-17).

Постановою уповноваженою особи Комісії- Ровинським Ю.О., директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні №35-ПД-1-Е від 13.02.2019р. порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у зв`язку з тим, що товариство не розкрито річну інформацію про емітента за 2016 та 2017 роки шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог п.п. 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. №2826(а.с.18-19).

Постановами департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 28.02.2019р. №№ № 61-ПД-1-Е, 62-ПД-1-Е, 63-ПД -1-Е призначено розгляд справ щодо встановлених відносно ПАТ «Автотранс-64» порушень (а. с. 21-23).

Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 14.03.2019р. №97-ПД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано до ПАТ «Автотранс-64» штрафну санкцію у розмірі 3400,00грн.(а.с.29-30).

Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 14.03.2019р. №98-ПД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано до ПАТ «Автотранс-64» штрафну санкцію у розмірі 3400,00грн.(а.с.31-32).

Постановою департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 14.03.2019р. №99-ПД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів застосовано до ПАТ «Автотранс-64» штрафну санкцію у розмірі 3400,00грн.(а.с.32-33).

Зазначені постанови департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 14.03.2019р. №97-ПД-1-Е, №98-ПД-1-Е, №99-ПД-1-Е направлялись на адресу ПАТ «Автотранс-64» (а.с.35).

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30 жовтня 1996 року N 448/96-ВР, відповідно до абз.2 ст.1 якого державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно з ч.1 ст.5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до п.п.10, 14 ст.8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів передбачена статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» згідно з пунктами 5-7 частини 1 якої Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, -у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст.11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як встановлено судом постанови департаменту НКЦПФР у Південному регіоні від 14.03.2019р. №97-ПД-1-Е, №98-ПД-1-Е, №99-ПД-1-Е направлялись на адресу ПАТ Автотранс-64 , однак штрафні санкції у загальному розмірі 10200,00 грн. у добровільному порядку товариством сплачено не було.

Враховуючи викладене, а також те, що визначені постановами департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 14.03.2019р. №97-ПД-1-Е, №98-ПД-1-Е, №99-ПД-1-Е санкції у добровільному порядку та законодавчо визначені строки сплачено не було, позовні вимоги про стягнення штрафу у загальному розмірі 10200,00 є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Разом з тим, суд враховує, що у встановлений судом строк ПАТ Автотранс-64 не надано відзиву на позовну заяву, жодним чином не спростовано доводів позивача, та не надано доказів скасування/оскарження постанов департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 14.03.2019р., або сплати сум штрафних фінансових санкцій до Державного бюджету України.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку -задовольнити.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства Автотранс -64 (код ЄДРПОУ 03118104, м.Одеса, вул. Маловського,3) штрафні санкції у розмірі 10200,00 грн. (десять тисяч двісті гривень) в дохід державного бюджету України за рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2019
Оприлюднено23.12.2019
Номер документу86495401
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5785/19

Рішення від 19.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні