Справа № 420/5517/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 грудня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бжассо Н.В.,
за участі секретаря судового засідання Музики І.О.,
за участі представника позивача Слюсаря О.А (згідно довіреності),
представників відповідача Козеровської А.О. (згідно довіреностей),
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Одеса за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю С-МОНТАЖ ГРУП до Державної фіскальної служби України про визнання дій щодо зупинення реєстрації податкових накладних протиправними, зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю С-МОНТАЖ ГРУП до Державної фіскальної служби України, за результатом розгляду якого позивач просить суд:
Визнати протиправним дії Державної фіскальної служби України щодо зупинення реєстрації податкових накладних № 7 від 19.06.2017, № 8 від 29.06.2017, № 2 від 14.07.2017, № 4 від 10.08.2017, № 5 від 30.08.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 7 від 19.06.2017, № 8 від 29.06.2017, № 2 від 14.07.2017, № 4 від 10.08.2017, № 5 від 30.08.2017 датою направлення їх на реєстрацію.
Стягнути на користь ТОВ С-МОНТАЖ ГРУП суму сплаченого Позивачем судового збору у розмірі 9605 грн. 00 коп.
В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначає, що між ТОВ С-МОНТАЖ ГРУП та ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД укладено договори підряду № АБ 23Ж (НВК) від 23.08.2016 року, № АБ 22/Ж (ОВК НС ТП и К) від 03.04.2017 року, № АБ 27/Ж (ВК) від 11.05.2017 року, № АБ ТЦ (ВК) від 26.11.2015 року, відповідно до умов яких ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД сплатило на користь ТОВ С-МОНТАЖ ГРУП передбачені договорами суми коштів. Відповідно до приписів ст. 201.10 ст. 201 ПКУ ТОВ С-МОНТАЖ ГРУП складено та направлено на реєстрацію податкові накладні: № 7 від 19.06.2017, № 8 від 29.06.2017, № 2 від 14.07.2017, № 4 від 10.08.2017, № 5 від 30.08.2017. В подальшому позивачем отримано квитанції № 1 про зупинення реєстрації зазначених податкових накладних. Представник позивача зазначає, що квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних не відповідають принципу повноти, зрозумілості та обґрунтованості, адже не зазначають конкретного критерію ризиковості, а лише містять загальні посилання на п. 6 критеріїв ризиковості. Під час зупинення реєстрації податкових накладних у квитанціях про зупинення не було повідомлено позивачу, які саме документи підприємство повинно надати. Враховуючи обставини протиправного зупинення ДФС України реєстрації податкових накладних в ЄРПН та наявність прямої можливості для такої реєстрації, позивач вважає, що належним та ефективним способом захисту порушеного права є саме зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН спірні податкові накладні.
Ухвалою суду від 24.09.2019 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 23.10.2019 року.
16.10.2019 року засобами електронного зв`язку від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який ДФС України не погоджується з доводами позивача, оскільки дії контролюючого органу щодо зупинення реєстрації податкових накладних є такими, що відповідають критеріям, встановленим ч. 2 ст. 2 КАС України. Згідно єдиного вікна приймання звітності ДФС України підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідних податкових накладних зупинена, оскільки вони відповідають критеріям оцінки ступені ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.22.11.
22.10.2019 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив на адміністративний позов, з огляду на який позивач зазначив, що ані квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних, ні в відзиві не містять: розрахунків, які б підтверджували, що відповідачем правильно застосовано зазначену норму; пояснень, як саме послуги підряду на будівельні роботи, що виконувалися позивачем співвідносяться зх критеріями зазначеними у п.п1) п.6 критеріїв; пояснень щодо інших податкових накладних за договором, в рамках яких були виписані податкові накладні, реєстрація яких була зупинена, були успішно зареєстровані податковими органами; пояснень щодо невідповідності отриманих позивачем квитанцій, щодо зупинення реєстрації податкових накладних, вимогам законодавства, щодо їх оформлення.
Ухвалою суду від 23.10.2019 року, яка занесена до протоколу підготовчого засідання, суд закрив підготовче засідання та призначив справу до судового розгляду по суті на 12.11.2019 року.
Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити.
Представник відповідача заперечувала проти задоволення адміністративного позову.
Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками справи докази в їх сукупності, суд робить наступні висновки.
Згідно з ліцензією ДАБІ України від 09.08.2016 року № 29-Л, ТОВ С-МОНТАЖ ГРУП здійснює господарську діяльність з будівництва об`єктів IV і V категорії складності (будівельні та монтажні роботи загального призначення, будівництво об`єктів інженерної інфраструктури).
26.11.2015 року між ТОВ С-МОНТАЖ ГРУП та ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД укладено договір підряду № АБ ТЦ (ВК), згідно з яким ТОВ С-МОНТАЖ ГРУП зобов`язується виконати комплекс будівельно-монтажних робіт з влаштування внутрішніх мереж водопостачання, госп-побутової і липневої каналізації на об`єкті ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД . П. 3.5вказаного договору передбачено, що замовник сплачує підряднику аванс за вказаним договором у розмірі 80% від вартості робіт за вказаним договором у строк за 1 робочий день до початку виконання робіт.
На підтвердження виконання робіт а вказаним договором суд надано: акти прийому-передачі проектної документації, прийому-передачі фронту робіт, перелік представників підрядника та обсяг їх повноважень, акт-допуск, перелік заходів по безпечному виконанню робіт, рахунок на оплату № 29 від 14.06.2017 року, виписку з банківського рахунку на підтвердження сплати коштів за рахунком № 29 від 14.06.2017 року.
Також, на підтвердження реальності вказаної г8осподарської операції позивач надав договори поставки № 78/86 від 15.02.2016 року та № 281/16-СБ від 01.02.2016 року та видаткові накладні за вказаними договорами про придбання у підприємств ПрАТ Солді і Ко та ПрАТ Сантехкомплект товару для виконання робіт за договором № АБ ТЦ (ВК) від 26.11.2015 року.
Отримавши від ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД аванс у сумі 100760,98 грн., позивач 19.06.2017 року склав податкову накладну № 7 на суму 100760,98 грн., утому числі ПДВ - 16793,50 грн. та направив на реєстрацію.
04.07.2017 року на адресу позивача з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.13.1 надійшла квитанція № 1, згідно з якою податкова накладна № 7 від 19.06.2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена.
Виявлені помилки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.22.11. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .
23.08.2016 року між ТОВ С-МОНТАЖ ГРУП та ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД укладено договір підряду № АБ 23/Ж (НВК), згідно з яким ТОВ С-МОНТАЖ ГРУП зобов`язується виконати комплекс монтажних робіт на об`єкті ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД з влаштування внутрішніх мереж водопостачання, госп-побутової і липневої каналізації. Частиною 3 вказаного договору передбачено, що договірна ціна даного договору визначена в Додатку № 1. Згідно з додатком № 1 до договору № АБ 23/Ж (НВК) від 23.08.2016 року, замовник сплачує підряднику аванс за вказаним договором у розмірі 80% від вартості робіт за вказаним договором.
На підтвердження виконання робіт а вказаним договором суд надано: додаткову угоду № 5, акт прийому-передачі фронту робіт, перелік представників підрядника та обсяг їх повноважень, акт-допуск, перелік заходів по безпечному виконанню робіт, умови по безпечному наданню послуг, рахунок на оплату № 26 від 15.05.2017 року, виписку з банківського рахунку на підтвердження сплати коштів за рахунком № 26 від 15.05.2017 року.
Отримавши від ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД кошти у сумі 260 929,69 грн., позивач 29.06.2017 року склав податкову накладну № 8 на суму 260 929,69 грн., утому числі ПДВ - 43488,28 грн. та направив на реєстрацію.
17.07.2017 року на адресу позивача з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.13.7 надійшла квитанція № 1, згідно з якою податкова накладна № 8 від 29.06.2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена.
Виявлені помилки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.22.11. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .
11.05.2017 року між ТОВ С-МОНТАЖ ГРУП та ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД укладено договір підряду № АБ 27/Ж (ВК), згідно з яким ТОВ С-МОНТАЖ ГРУП зобов`язується виконати роботи з влаштування внутрішніх мереж водопостачання, госп-побутової і липневої каналізації на об`єкті ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД . П. 3.9 вказаного договору передбачено, що замовник сплачує підряднику аванс за вказаним договором у розмірі 80% від вартості робіт за вказаним договором у строк за 1 робочий день до початку виконання робіт. На підтвердження вартості робіт за вказаним договором суд надано Додаток № 1 Договірна ціна .
На підтвердження виконання робіт а вказаним договором суд надано: акт-допуск, графік проведення робіт, перелік заходів по безпечному виконанню робіт, рахунок на оплату № 32 від 13.07.2017 року, виписку з банківського рахунку на підтвердження сплати коштів за рахунком № 32 від 13.07.2017 року, рахунок № 40 від 03.08.2017 року, виписку з банківського рахунку на підтвердження сплати коштів за рахунком № 40 від 03.08.2017 року.
Також, на підтвердження реальності вказаних господарських операцій позивач надав договори поставки № 729/03-2017-О від 29.03.2017 року, № 281/16-СБ від 01.02.2016 року, № 63 від 30.03.2016 року та видаткові накладні за вказаними договорами про придбання у інших підприємств товару для виконання робіт за договором № АБ 27/Ж (ВК) від 11.05.2017 року.
Отримавши від ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД кошти у сумі 1000 000, 00 грн., позивач 14.07.2017 року склав податкову накладну № 2 на суму 1000 000, 00 грн., у тому числі ПДВ - 166 666,67 грн. та направив на реєстрацію.
02.08.2017 року на адресу позивача з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.13.1 надійшла квитанція № 1, згідно з якою податкова накладна № 2 від 14.07.2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена.
Виявлені помилки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.22.11. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .
Отримавши від ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД кошти у сумі 800 000,00 грн., позивач 10.08.2017 року склав податкову накладну № 4 на суму 800 000, 00 грн., у тому числі ПДВ - 133 333,33 грн. та направив на реєстрацію.
01.09.2017 року на адресу позивача з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.15.2 надійшла квитанція № 1, згідно з якою податкова накладна № 4 від 10.08.2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена.
Виявлені помилки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.22.11. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .
03.04.2017 року між ТОВ С-МОНТАЖ ГРУП та ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД укладено договір підряду №), згідно з яким ТОВ С-МОНТАЖ ГРУП зобов`язується виконати комплекс монтажних робіт з влаштування внутрішніх мереж опалення, водопостачання, госп-побутової і липневої каналізації, підвищуючої насосної станції, індивідуального теплового пункту, теплотраси і котельні на об`єкті ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД . П. 3.5 вказаного договору передбачено, що замовник сплачує підряднику аванс за вказаним договором у розмірі 80% від вартості робіт за вказаним договором у строк за 1 робочий день до початку виконання робіт. На підтвердження вартості робіт за вказаним договором суд надано Додаток № 1 Договірна ціна .
На підтвердження виконання робіт а вказаним договором суд надано: акт-допуск, акт прийому-передачі проектної документації, умови безпечного надання послуг, перелік заходів по безпечному виконанню робіт, додаток № 3, рахунок на оплату № 41 від 18.08.2017 року, виписку з банківського рахунку на підтвердження сплати коштів за рахунком № 41 від 18.08.2017 року.
Також, на підтвердження реальності вказаних господарських операцій позивач надав договори поставки № 1115-01 від 01.11.2015 року, № 63 від 30.03.2016 року, та видаткові накладні за вказаними договорами про придбання у інших підприємств товару для виконання робіт за договором № АБ 22/Ж (ОВК НС ТП и К) від 03.04.2017 року.
Отримавши від ТОВ АЛЬКАРІМ-БУД кошти у сумі 200 000, 00 грн., позивач 30.08.2017 року склав податкову накладну № 5 на суму 1000 000, 00 грн., у тому числі ПДВ - 166 666,67 грн. та направив на реєстрацію.
19.09.2017 року на адресу позивача з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДФС України, версія 2.2.15.12 надійшла квитанція № 1, згідно з якою податкова накладна № 2 від 14.07.2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена.
Виявлені помилки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.22.1. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу .
Відповідно до положень п. 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
Приписами п.187.1 ст. 187 ПК України передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Згідно з положеннями п.201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити:а) порядковий номер податкової накладної;б) дата складання податкової накладної;в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;є) ціна постачання без урахування податку;ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.
Пунктом 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Згідно з п. 74.2. статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).
Відповідно до п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до п.5 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Приписами п.п. 12,13,14,17 Порядку № 1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Зазначеним нормам порядку № 1246 кореспондують приписи п. 201.16 ст. 201 ПКУ, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про:реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п.п. 1,2,6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджені Наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 № 567, оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).
Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).
Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Згідно з п. 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Суд вказує, що в квитанціях про зупинення реєстрації наведених вище податкових накладних № 7 від 19.06.2017 року, № 8 від 29.06.2017 року, № 2 від 14.07.2017 року, № 4 від 10.08.2017 року № 5 від 30.08.2017 року зазначено, що податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД 43.22.11. Однак, як зазначено вище судом п. 6 Критеріїв містить два підпункти критеріїв оцінки ступеня ризиків податкових накладних, тоді як в квитанціях не визначено конкретного підпункту п.6 Критеріїв, якому відповідають податкові накладні, що є на думку суду підставою вважати зазначені квитанції такими, що складені із порушенням норм законодавства.
Так, суд вказує на те, що в залежності від того, якому саме критерію оцінки ступеня ризику визначеному у пп. 1 чи пп. 2 п. 6 Критеріїв відповідає податкова накладна, суб`єкт підприємництва має надати певний вичерпний перелік документів. Такі переліки визначені законодавцем окремо для податкових накладних, що відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків передбачених пп. 1 та пп. 2 п. 6 Критеріїв.
Відповідно до п.1,2 Постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації від 29 березня 2017 р. № 190, комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Суд зазначає, що з наведених вище підстав суд зробив висновок про протиправність дій відповідача щодо зупинення реєстрації податкових накладних.
Разом з тим, враховуючи, що відповідач не надав суду рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, у зв`язку із ненаданням позивачем документів та пояснень, суд робить висновок про наявність підстав для зобов`язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні № 7 від 19.06.2017 року, № 8 від 29.06.2017 року, № 2 від 14.07.2017 року, № 4 від 10.08.2017 року № 5 від 30.08.2017 року датою їх подання, у зв`язку із наданням підприємством позивача документів на підтвердження факту реальності вчинених господарських операцій.
З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Суд встановив, що за звернення до суду із зазначеним адміністративним позовом позивач сплатив судовий збір у розмірі 9605,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 6230 від 19.09.2019 року.
З урахуванням вищевикладеного, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 173-183, 192-228, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю С-МОНТАЖ ГРУП до Державної фіскальної служби України про визнання дій щодо зупинення реєстрації податкових накладних протиправними, зобов`язання вчинити певні дії.
Визнати протиправним дії Державної фіскальної служби України щодо зупинення реєстрації податкових накладних № 7 від 19.06.2017 року, № 8 від 29.06.2017 року, № 2 від 14.07.2017 року, № 4 від 10.08.2017 року № 5 від 30.08.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 7 від 19.06.2017 року, № 8 від 29.06.2017 року, № 2 від 14.07.2017 року, № 4 від 10.08.2017 року № 5 від 30.08.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.
Стягнути з Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ: 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю С-МОНТАЖ ГРУП (код ЄДРПОУ: 38847144) судовий збір у розмірі 9605,00 (дев`ять тисяч шістсот п`ять) грн. 00 копійок.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач - Товариства з обмеженою відповідальністю С-МОНТАЖ ГРУП (код ЄДРПОУ: 38847144, адреса, вул. Б.Хмельницького, 32, кв.14 м. Одеса, 65028).
Відповідач - Державна фіскальна служба України (код ЄДРПОУ: 39292197, адреса: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053).
Повний текст рішення складений та підписаний судом 20.12.2019 року.
Суддя Н.В. Бжассо
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2019 |
Оприлюднено | 23.12.2019 |
Номер документу | 86495541 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні