Рішення
від 16.12.2019 по справі 540/1644/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 грудня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/1644/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Варняка С.О.,

при секретарі: Нікітенко А.В.,

за участю:

представника позивача - Черненка М.М.,

представника відповідачів - Гордієнка К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "СК-Пром" до Державної податкової служби України, Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Звернувшись до суду, позивач зазначає, що 31.05.2019 року між ТОВ "СК-Пром" (підрядник) та акціонерним товариством "Оператор газорозподільної системи "Миколаївгаз" укладено договір підряду №358540-7861-19, за умовами якого підрядник зобов`язався виконати капітальний ремонт залізничної гілки (на підході до з/д вагам) за адресою вул. Ольшанців, 301 (інвентарний номер УРС-1/01818) з використанням власних матеріалів.

На виконання умов договору п. 2.1, п.п. 4.1.1 замовник АТ "Оператор газорозподільної системи "Миколаївгаз" здійснив попередню оплату за договором у розмірі 191896 грн. 60 коп. на рахунок підрядника, що підтверджується платіжним дорученням №3077 від 21.06.2019 року. У зв`язку з чим, у ТОВ "СК-Пром" виникло податкове зобов`язання відповідно до п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу України.

ТОВ "СК-Пром" виписало податкову накладну № 82 від 21.06.2019 року на 31982 грн. 60 коп. Для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підприємство перерахувало кошти з власного банківського рахунку відкритого в Херсонській філії АТ КБ "Приватбанк" на свій електронний рахунок платника ПДВ у Казначействі в сумі 31982 грн., що підтверджується платіжним дорученням №677 від 12.07.2019 року.

На вимогу п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна №82 від 21.06.2019 року направлена ТОВ "СК-Пром" для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції від 15.07.2019 року вищевказана податкова накладна була прийнята ДФС України, однак її реєстрація була зупинена, у зв`язку з невідповідністю вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Крім того, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію цих податкових накладних.

ТОВ "СК-Пром" направило в електронному вигляді до податкового органу пакет документів.

Рішеннями комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 18.07.2019 р. № 1227642/32391911 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 82 від 21.06.2019 року в ЄРПН.

Підставою відмови у реєстрації визначено: платником не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. А саме: платником не надано розрахункові документи, первинні документи, документи підтверджуючи формування податкового кредиту. Крім того, за результатом аналізу інформаційних баз ДФС встановлено придбання аналогічних послуг у підприємств-постачальників, які здійснюють реалізацію товарів/послуг, відмінних від придбаних. Неможливо встановити походження послуг.

Підприємство не погодилось з зазначеним рішенням податкового органу та 26 липня 2019 року подало скаргу на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної до ДФС України з поясненнями та пакетом документів аналогічним поданому до ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі.

Рішенням ДФС України №34558/32391911 від 30.07.2019 року скаргу підприємства залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної без змін.

Враховуючи вищевикладене позивач просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі про відмову ТОВ "СК-Пром" у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2019 року № 1227642/32391911 та рішення Комісії Державної фіскальної служби України про відмову ТОВ "СК-Пром" у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.07.2019 року № 34558/32391911/2;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну видану ТОВ "СК-Пром" № 82 від 21.06.2019 року.

Ухвалою суду від 08.08.2019 року позовну заяву було залишено без руху та встановлено строк для усунення її недоліків.

Позивач вимоги суду виконав, недоліки позову усунув.

Ухвалою суду від 16.08.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче провадження на 16.10.2019 року.

05.09.2019 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими. Зазначає, що підставами для зупинення податкових накладних стало те, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.п.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податків".

Позивача включено до "Журналу ризикових платників" у зв`язку наявністю податкової інформації, що свідчить про ознаки здійснення ризикових операцій позивачем (пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника), що оформлено протоколом №76 від 25.06.2019 комісії Головного управління ДФС у Херсонській, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

Про зупинення реєстрації податкової накладної № 82 позивача повідомлено квитанцією №1 та запропоновано надати пояснення та копії підтверджуючих документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зупинення реєстрації податкових накладних відбувалося відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України та Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

На підтвердження проведеної господарської операції позивачем по податковій накладній № 82 надано на комісію регіонального рівня повідомлення № 1 від 15.07.2019 "Про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування реєстрація яких зупинено".

За результатами розгляду наданих документів Комісією відповідача по зупиненій податковій накладній прийнято рішення від 18.07.2019 № 1227642/32391911 про відмову в реєстрації податкової накладної № 82.

Рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної ґрунтувалося на тому, що позивачем надано копії документів, які є недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

05.09.2019 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому ДФС України позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими. Зазначає, що за результатами розгляду наданих документів Комісією Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі по зупиненій податковій накладній прийнято рішення від 18.07.2019 №1227642/32391911 про відмову в реєстрації податкової накладної №82. Рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної ґрунтувалося на тому, що позивачем надано копії документів, які є недостатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивачем на комісію не надано розрахункові документи, первинні документи, документи, підтверджуючі формування податкового кредиту. Крім того за результатами аналізу інформаційних баз ДФС встановлення придбання аналогічних послуг у підприємств-постачальників, які здійснюють реалізацію товарів/послуг, відмінних від придбаних. Не можливо встановити походження послуг. Не погодившись з рішенням від 18.07.2019 №1227642/32391911 позивач 26.07.2019 року оскаржив його до комісії ДФС України з розгляду скарг. За результатами розгляду скарги комісією ДФС України прийнято рішення від 30.07.2019 року №34558/32391911/2 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН без змін.

16.10.2019 року розгляд справи відкладено на 28.10.2019 року у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді.

Ухвалою суду від 28.10.2019 року продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів. Підготовче засідання призначено на 14.11.2019 року.

Ухвалою суду від 14.11.2019 року замінено первинних відповідачів Державну фіскальну службу України на Державну податкову службу України, Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на Головне управління Державної податкової служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі. Закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 09.12.2019 року.

Ухвалою суду від 09.12.2019 року відмовлено у задоволенні клопотання про зміну позовних вимог. Наступне засідання призначено на 16.12.2019 року.

У судовому засіданні представник позивача наполягав на позовних вимогах, просив суд задовольнити позов.

Представник відповідачів у судовому засіданні по суті позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "СК-Пром" - юридична особа, видами діяльності якої є: 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику, 43.31 Штукатурні роботи, 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у., 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель, 42.12 Будівництво залізниць і метрополітену, 42.21 Будівництво трубопроводів.

31 травня 2019 року між ТОВ "СК-Пром" (підрядник) та акціонерним товариством "Оператор газорозподільної системи "Миколаївгаз" укладено договір підряду № 358540-7861-19, за умовами якого підрядник зобов`язався виконати капітальний ремонт залізничної гілки (на підході до з/д вагам) за адресою вул. Ольшанців, 301 (інвентарний номер УРС-1/01818) з використанням власних матеріалів.

Відповідно до п. 2.1 Договору орієнтована вартість робіт визначається згідно з договірної ціною, що є невід`ємною частиною договору і на момент цього укладення становить 274138 грн. у т.ч. ПДВ 54689,66 грн.

Відповідно до п.2.4, п.п.4.1.1 п.4.1 Договору замовник здійснює попередню оплату за договором в розмірі 70% від суми договору визначеної у п. 2.1 Договору згідно рахунку.

На виконання умов договору п.2.1, п.п.4.1.1 замовник АТ "Оператор газорозподільної системи "Миколаївгаз" здійснив попередню оплату за договором у розмірі 191896 грн. 60 коп. на рахунок Підрядника, що підтверджується платіжним дорученням № 3077 від 21.06.2019 року.

У зв`язку з чим, у ТОВ "СК-Пром" виникло податкове зобов`язання відповідно до п.201.1 ст. 201 Податкового кодексу України.

ТОВ "СК-Пром" виписало податкову накладну № 82 від 21.06.2019 року на 31982 грн. 60 коп. Для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підприємство перерахувало кошти з власного банківського рахунку відкритого в Херсонській філії АТ КБ "Приватбанк" на свій електронний рахунок платника ПДВ у Казначействі в сумі 31982 грн., що підтверджується платіжним дорученням № 677 від 12.07.2019 року.

На вимогу п. 201.10 ст. 201 ПК України податкова накладна №82 від 21.06.2019 року направлена ТОВ "СК-Пром" для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції від 15.07.2019 року вищевказана податкова накладна була прийнята ДФС України, однак її реєстрація була зупинена, у зв`язку з невідповідністю вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Крім того, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію цих податкових накладних.

ТОВ "СК-Пром" направило в електронному вигляді до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких було зупинено №1 від 15.07.2019 року.

Рішенням комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 18.07.2019 р. № 1227642/32391911 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 82 від 21.06.2019 року в ЄРПН.

Підставою відмови у реєстрації визначено: платником не надано достатній пакет документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. А саме: платником не надано розрахункові документи, первинні документи, документи підтверджуючі формування податкового кредиту. Крім того, за результатом аналізу інформаційних баз ДФС встановлено придбання аналогічних послуг у підприємств-постачальників, які здійснюють реалізацію товарів/послуг, відмінних від придбаних. Неможливо встановити походження послуг.

Підприємство не погодилось з зазначеним рішенням податкового органу та 26 липня 2019 року подало скаргу на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної до ДФС України з поясненнями та пакетом документів аналогічним поданому до ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі.

Рішенням ДФС України №34558/32391911 від 30.07.2019 року скаргу підприємства залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної без змін.

Вирішуючи спір, суд застосовує такі норми права.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.10 р. №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, яким визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).

Згідно п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", та "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

При цьому, відповідно до п. 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно п. 74.2 ст. 74 ПК критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Критерії).

Зі змісту квитанцій від 15.07.2019 року слідує, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Всупереч п. 13 Порядку № 117, не зазначено у квитанціях конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). Фіскальним органом у квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність Податкової накладної критерію ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, у той час як чинне законодавство вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959 (лист ДФС від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку") містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків: платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України;

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний чітко вказати у квитанції не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959, але і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.

При цьому, пунктами 6 та 7 Порядку № 117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі, коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Зі змісту вказаних норм слідує, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування є наступні:

1) відповідність платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) відповідність податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.

Разом з тим, реєстрація поданої позивачем податкової накладної зупинена, як зазначено в квитанції, через те, що "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".

Згідно з п.п. 14, 15 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктами 18 - 21 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як слідує з матеріалів справи, позивачем, у спосіб, визначений Порядком № 117, направлено відповідачу пояснення та копії документів, а саме: пояснення про господарську операцію за результатом якої було складено податкову накладну, відповідно до якого ТОВ "СК-Пром" здійснює ремонт та будування залізничних, трамвайних колій, колій метро та інших колій власними силами, на підприємстві працює 6 осіб з досвідом роботи, матеріалі для виконання робіт були придбані у ФОП ОСОБА_1 , договір №3598540-78-61-19 від 31.05.2019 року, укладений з АТ "Оператор газорозподільної системи "Миколаївгаз", договірна ціна №1 форма №9 до договору, локальна смета на будівельні роботи №02-01 форма 1 додаток до договору, відомість ресурсів форма 5а додаток до договору, платіжне доручення №3077 від 21.06.2019 року виписане АТ "Оператор газорозподільної системи "Миколаївгаз" на суму 191896 грн., платіжне доручення № 677 від 12.07.2019 року ТОВ "СК-Пром" на суму 31983 грн., договір № 13 від 01.07.2019 року укладений з ФОП ОСОБА_1 на поставку будівельних матеріалів, рахунок на оплату №102 від 01 липня 2019 року, видаткова накладна № 111 від 02 липня 2019 року ФОП ОСОБА_1 на суму 14464 грн., ТТН №02/07/2019 року, рахунок на оплату №104 від 02 липня 2019 року ФОП ОСОБА_1 на суму 3616 грн. 20 коп., видаткова накладна №113 від 03 липня 2019 року на суму 3 616 грн. 20 коп., ТТН від 03 липня 2019 року, платіжне доручення №670 від 01.07.2019 року на суму 14464 грн. 80 коп., платіжне доручення №672 від 02.07.2019 року на суму 3616 грн. 20 коп., договір оренди №11 від 01.01.2019 року укладений ТОВ "СК-Пром" з ПМП "Відзев", акт прийому-передачі майна в оренду від 01.01.2019 року, квитанція №2 про прийняття звіту 1ДФ за II квартал 2019 року, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, квитанція №2 про подання форми Д4 про суми нарахованої заробітної плати на працівників підприємства, повідомлення ТОВ "СК- Пром" №15-07 від 15.07.2019 року про надання документів додатково через канцелярію ТУ ДФС у Херсонській області.

Поряд з цим, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком № 117 (додаток 2 до Порядку). Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН з підстав ненадання платником податку копій документів, контролюючий орган зобов`язаний підкреслити документи, які не надано.

Проте, на порушення наведених вимог законодавства оскаржуване рішення містить лише загальне твердження про ненадання платником податків копій документів: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством (документи, які не надано підкреслити).

Фраза "Ненадання платником податків копій документів" є загальною. Крім того, сукупність наданих позивачем первинних документів не дають підстав для сумніву щодо реальності фінансово-господарських операцій з акціонерним товариством "Оператор газорозподільної системи "Миколаївгаз", а наданий позивачем пакет документів був достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що Головне управління ДФС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі не мало правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної, тому рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2019 року № 1227642/32391911 та рішення Комісії Державної фіскальної служби України від 30.07.2019 року № 34558/32391911/2 є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 82 від 21.06.2019 року, суд зазначає таке.

Згідно пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Законодавчими приписами визначено суб`єктивний склад осіб, які будуть учасниками судового процесу (відповідачами) у справах про оскарження протиправної відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних":

- головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників ДФС - в частині оскарження рішення комісії, яка прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

- Державна фіскальна служба України в частині зобов`язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправними та скасування рішень головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 82 від 21.06.2019 року, подану товариством з обмеженою відповідальністю "СК-Пром".

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи відповідачі як суб`єкти владних повноважень не надали суду достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, не довели правомірності свого рішення.

З урахуванням системного аналізу правових норм, наведених вище, досліджених судом доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають.

Згідно з приписами ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 139, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив :

Позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "СК-Пром" у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 18.07.2019 року № 1227642/32391911 та рішення Комісії Державної фіскальної служби України про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "СК-Пром" у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових вкладних від 30.07.2019 року № 34558/32391911/2.

Зобов`язати Державну податкову службу України (ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) зареєструвати податкову накладну, видану товариству з обмеженою відповідальністю "СК-Пром" № 82 від 21.06.2019 року.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "СК-Пром" (ЄДРПОУ 32391911, вул. Воронцовська, 11, кв. 8, м. Херсон, 73025) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Херсонській області, АРК та м. Севастополі (ЄДРПОУ 43143201, просп. Ушакова, 75, м. Херсон, 73026) судовий збір у сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "СК-Пром" (ЄДРПОУ 32391911, вул. Воронцовська, 11, кв. 8, м. Херсон, 73025) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04655) судовий збір у сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 20 грудня 2019 р.

Суддя Варняк С.О.

кат. 111030600

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2019
Оприлюднено22.12.2019
Номер документу86496807
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1644/19

Ухвала від 02.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 02.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 29.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 12.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 20.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 30.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Рішення від 16.12.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 14.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні