Рішення
від 18.12.2019 по справі 540/2307/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/2307/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Варняка С.О.,

при секретарі: Нікітенко А.В.,

за участю:

представника позивача - Васильєвої М.В.,

представників відповідачів - Яцемирського С.С., Бондар І.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ТД "БАРС-ПОСУД" до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Звернувшись до суду, позивач зазначає, що ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" було укладено з ТОВ "Амалтея" договір купівлі-продажу №05/06-19 від 05.06.2019 р. на постачання товару: матеріал нетканий за ціною, кількістю та в загальній вартості, які вказані у оформлених сторонами протягом дії договору специфікаціях та накладних. Згідно специфікації № 1 до Договору №05/06-19 від 05.06.2019 р. ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" зобов`язується передати, а ТОВ "Амалтея" прийняти у власність товар.

26.06.2019 року на виконання вказаного договору здійснено поставку товару: матеріал нетканий СпанБел 29г/к.м.Ш-800 мм напіврукав в кількості 12000,0 кг по ціні 80,00 грн/ кг без ПДВ на суму 960000,00 грн, крім того ПДВ 20% 192000.00 грн., загалом 1152000,00 грн.

ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" складено первинний документ: видаткову накладну № 24 від 26.06.2019 р., в якій відображено зміст та обсяг господарської операції.

Відповідно до приписів п. 187.1. ст. 187, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" за "правилом першої події" по факту поставки товару було складено податкову накладну № 7 від 26.06.2019 р. на загальну суму 1152000,00 грн., в т.ч. ПДВ 192000,00 грн., та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в порядку, передбаченому діючим законодавством.

04.07.2019 р. до податкової накладної № 7 від 26.06.19. було отримано квитанцію, згідно якої: Документ: Податкова накладна №7 від 26.06.2019., реєстраційний номер документу: 9143198915 "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 26.06.19. №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.п.1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної...".

На виконання п. 201.16. ПКУ, п. 14, 15, 16, 29, 30, 31 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 117 ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" було направлено на адресу ДФС Повідомлення № 9 від 11.07.2019 р. про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №7 від 26.06.19. про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, копії договорів та додатків до них, вантажних митних декларацій, сертифікатів якості, рахунків на оплату, видаткових накладних, актів виконаних робіт, платіжних доручень, тощо відповідно до переліки п. 14 Порядку № 117, та інше.

Відповідно до вимог п. 31 Порядку № 117 ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" подано органу ДФС пояснення № 9 від 11.07.2019 р., в якому роз`яснено послідовність здійснення господарських операцій щодо товару: Матеріал нетканий СпанБел 29г/к.м.Ш-800 мм в кількості 12000,0 кг по ціні 80,00 грн/ кг без ПДВ на суму 960000,00 грн., грім того ПДВ 20% 192000,00 грн., загалом 1152000,00 грн., в тому числі інформація щодо імпорту товару та його зберігання.

За результатами розгляду наданих ТОВ "ТД БАРС-ПОСУД" пояснень № 9 від 11.07.2019 р., копій документів комісією, яка відповідно до Порядку № 117 приймає рішення щодо реєстрації податкових накладних, прийнято рішення від 15.07.2019 р. № 1222644/39689024 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 26.06.2019 р. на загальну суму з ПДВ 1152000,00 грн.

Відповідно до п. 56.23 Податкового кодексу України, п. 27 Порядку № 117 ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" подано скаргу № 5 від 26.07.2019 р. на рішення від 15.07.2019 р. №1222644/39689024 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 26.06.2019 р.

За результатом розгляду скарги ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" комісією ДФС з питань розгляду скарг прийнято рішення № 34719/39689024/2 від 02.08.2019 р., яким скаргу ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" залишено без задоволення та залишено без змін рішення комісії контролюючого органу від 15.07.2019 р. №1222644/39689024 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 26.06.2019 р.

Ухвалою суду від 04.11.2019 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 25.11.2019 року.

15.11.2019 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому ДПС України позовні вимоги не визнає, вважає їх необґрунтованими. Зазначає, що позивачем направлено для реєстрації в ЄРПН податкову накладну від 26.06.2019 №7 реєстрація якої була зупинена у зв`язку з тим, що податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п. 1 "Критеріям ризиковості платника". Підставою для зупинення реєстрації податкової накладної є включення позивача до Журналу ризикових платників у зв`язку з наявною податковою інформацією, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Комісією регіональною рівня - Головним управлінням ДФС у Херсонській області. Автономній Республіці Крим та м. Севастополі розглянуто питання включення ТОВ "БАРС-ПОСУД" до Журналу ризикових платників, підтверджується витягом з протоколу №147 від 19.11.2018.

У зв`язку з включенням позивача до Журналу ризикових платників направлені на реєстрацію податкові накладні зупиняються з метою перевірки реальності здійснення операцій по направленим на реєстрацію податковим накладним. Позивачем надано по зупиненій податковій накладній пояснення та копії документів, які розглянуті комісією регіонального рівня, а саме: Головним управлінням ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.

За результатами розгляду пояснень та копій документів Комісією Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийнято рішення від 15.07.2019 №1222644/39689024 про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. А саме, не надано документи, які підтверджують транспортування продукції на склад. Відсутні банківські виписки.

15.11.2019 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, який є аналогічним за змістом відзиву на позовну заяву, поданим ДПС України.

25.11.2019 року розгляд справи відкладено на 18.12.2019 року за клопотанням представника позивача.

У судовому засіданні представники позивача наполягала на позовних вимогах, просила суд задовольнити позов.

Представники відповідачів у судовому засіданні по суті позову заперечували, просили у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.

Товариство з обмеженою відповідальність "ТД "Барс-Посуд" - юридична особа, основним видом діяльності якої є оптова торгівля фарфором, скляним посудом і засобами для чищення (код КВЕД 46.44).

05.06.2019 року між ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" та ТОВ "Амалтея" укладено договір купівлі-продажу № 05/06-19, відповідно до п. 1.1 Постачальник зобов`язується передати, а Покупець прийняти у власність матеріал нетканий, та сплатити повну вартість за дану продукцію згідно умов Договору.

Згідно специфікації № 1 до Договору № 05/06-19 від 05.06.2019 р. ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" зобов`язується передати, а ТОВ "Амалтея" прийняти у власність товар.

26.06.2019 року на виконання вказаного договору здійснено поставку товару: матеріал нетканий СпанБел 29г/к.м.Ш-800 мм напіврукав в кількості 12000,0 кг по ціні 80,00 грн/ кг без ПДВ на суму 960000,00 грн., крім того ПДВ 20% 192000.00 грн., загалом 1152000,00 грн.

ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" складено видаткову накладну № 24 від 26.06.2019 р., в якій відображено зміст та обсяг господарської операції.

Відповідно до приписів п. 187.1. ст. 187, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" було складено податкову накладну № 7 від 26.06.2019 р. на загальну суму 1152000,00 грн., в т.ч. ПДВ 192000,00 грн., та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в порядку, передбаченому діючим законодавством.

04.07.2019 р. до податкової накладної № 7 від 26.06.19. було отримано квитанцію, згідно якої: Документ: Податкова накладна № 7 від 26.06.2019., реєстраційний номер документу: 9143198915 "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 26.06.19. №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам п.п.1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" було направлено на адресу ДФС повідомлення № 9 від 11.07.2019 р. про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №7 від 26.06.19. про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, копії договорів та додатків до них, вантажних митних декларацій, сертифікатів якості, рахунків на оплату, видаткових накладних, актів виконаних робіт, платіжних доручень, тощо відповідно до переліки п. 14 Порядку № 117.

Відповідно до вимог п. 31 Порядку № 117 ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" подано органу ДФС пояснення № 9 від 11.07.2019 р., в якому роз`яснено послідовність здійснення господарських операцій щодо товару: Матеріал нетканий СпанБел 29г/к.м.Ш-800 мм в кількості 12000,0 кг по ціні 80,00 грн/ кг без ПДВ на суму 960000,00 грн., крім того ПДВ 20% 192000,00 грн., загалом 1152000,00 грн., в тому числі інформація щодо імпорту товару та його зберігання.

За результатами розгляду наданих ТОВ "ТД БАРС-ПОСУД" пояснень № 9 від 11.07.2019 р., копій документів комісією, яка відповідно до Порядку № 117 приймає рішення щодо реєстрації податкових накладних, прийнято рішення від 15.07.2019 р. № 1222644/39689024 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 26.06.2019 р. на загальну суму з ПДВ 1152000,00 грн.

Відповідно до п. 56.23 Податкового кодексу України, п. 27 Порядку № 117 ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" подано скаргу № 5 від 26.07.2019 р. на рішення від 15.07.2019 р. №1222644/39689024 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 26.06.2019 р.

За результатом розгляду скарги ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" комісією ДФС з питань розгляду скарг прийнято рішення № 34719/39689024/2 від 02.08.2019 р., яким скаргу ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" залишено без задоволення та залишено без змін рішення комісії контролюючого органу від 15.07.2019 р. №1222644/39689024 про відмову у реєстрації податкової накладної №7 від 26.06.2019 р.

Вирішуючи спір, суд застосовує такі норми права.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.10 р. №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, яким визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246).

Згідно п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", та "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно п. 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (далі - Порядок № 117), податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

При цьому, відповідно до п. 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно п. 74.2 ст. 74 ПК критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. № 567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Критерії).

Зі змісту квитанцій від 30.11.2018 року слідує, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Всупереч п. 13 Порядку № 117, не зазначено у квитанціях конкретного та чіткого критерію ризиковості платника податку, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). Фіскальним органом у квитанції зазначено лише загальне посилання на відповідність Податкової накладної критерію ризиковості платника податку, визначених пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку, у той час як чинне законодавство вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.

Пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959 (лист ДФС від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку") містить у собі визначення різних обставин встановлення ризиковості платника податків: платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:

- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);

- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;

- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);

- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;

- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;

- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України;

- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний чітко вказати у квитанції не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп. 1.6 п. 1 Критеріїв № 959, але і на відповідне рішення, відповідно до якого позивача внесено до переліку ризикових платників.

При цьому, пунктами 6 та 7 Порядку № 117 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Зі змісту вказаних норм слідує, що підставами для зупинення реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування є наступні:

1) відповідність платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) відповідність податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Отже, положення зазначених пунктів Порядку № 117 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов`язків контролюючих органів.

Разом з тим, реєстрація поданої позивачем податкової накладної зупинена, як зазначено в квитанції, через те, що "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 "Критеріїв ризиковості платника податку".

Згідно з п.п. 14, 15 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктами 18 - 21 Порядку № 117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як слідує з матеріалів справи, позивачем, у спосіб, визначений Порядком № 117, направлено відповідачу пояснення та копії документів, а саме:

- копія договору поставки № 05/06-19 від 05.06.2019 р. між ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" та ТОВ "Амалтея";

- копія Специфікації №1 від 05.06.19. до договору поставки № 05/06-19 від 05.06.2019. між ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" та ТОВ "Амалтея";

- копія видаткової накладної № 24 від 26.06.2019;

- копія товарно-транспортної накладної №4 від 26.06.19;

- картка рахунку бухгалтерського обліку 361 по взаєморозрахунках ТОВ "ТД "БАРС- ПОСУД" з покупцем ТОВ "Амалтея";

- копія зовнішньоекономічного контракту №2659-22/18 від 08.08.2018. між ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" та ОАО "СветлогорскХимволокно" (Республика Беларусь);

- копія вантажної митної декларації №021338 від 28.11.2018;

- копія інвойсу (рахунку-фактури) №0572419 від 26.11.2018;

- копія видаткової накладної № 17308 від 25.11.18;

- копія товарної накладної №0572419 від 25.11.2018;

- копія міжнародної товарно-транспортної №0572419 від 25.11.2018;

- копія вантажної митної декларації № 021945 від 05.12.2018;

- копія інвойсу (рахунку-фактури) №0572452 від 03.12.2018;

- копія видаткової накладної № 17797 від 03.12.18;

- копія товарної накладної №0572452 від 03.12.2018;

- копія міжнародної товарно-транспортної №0572452 від 03.12.2018;

- копія Специфікації № 8 від 30.11.18. до контракту №2659-22/18 від 08.08.2018;

- копія вантажної митної декларації №000389 від 10.01.2019;

- копія інвойсу (рахунку-фактури) №0572558 від 08.01.2019;

- копія видаткової накладної № 81 від 07.01.19;

- копія товарної накладної №0572558 від 07.01.2019;

- копія міжнародної товарно-транспортної №0572558 від 08.01.2019;

- копія вантажної митної декларації №000355 від 10.01.2019;

- копія інвойсу (рахунку-фактури) №0572559 від 08.01.2019;

- копія видаткової накладної № 91 від 07.01.19;

- копія товарної накладної №0572559 від 07.01.2019;

- копія міжнародної товарно-транспортної №0572559 від 08.01.2019;

- копія вантажної митної декларації №001780 від 28.01.2019;

- копія інвойсу (рахунку-фактури) №0572584 від 25.01.2019;

- копія видаткової накладної № 556 від 24.01.19;

- копія товарної накладної №0572584 від 24.01.2019;

- копія міжнародної товарно-транспортної №0572584 від 25.01.2019;

- копія вантажної митної декларації №002007 від 30.01.2019;

- копія інвойсу (рахунку-фактури) №0572596 від 28.01.2019;

- копія міжнародної товарно-транспортної №0572596 від 28.01.2019;

- копія Специфікації № 12 від 25.01.18. до контракту №2659-22/18 від 08.08.2018;

- копія вантажної митної декларації №004571 від 27.02.2019;

- копія інвойсу (рахунку-фактури) №0733411 від 25.02.2019;

- копія міжнародної товарно-транспортної №0733411 від 25.02.2019;

- копія видаткової накладної № 2139 від 24.02.19;

- копія товарної накладної №0733411 від 24.02.2019;

- копія вантажної митної декларації №004689 від 28.02.2019;

- копія інвойсу (рахунку-фактури) №0733421 від 26.02.2019;

- копія міжнародної товарно-транспортної №0733421 від 26.02.2019;

- копія видаткової накладної № 2293 від 25.02.19;

- копія товарної накладної №0733421 від 25.02.2019;

- копія вантажної митної декларації №005628 від 11.03.2019;

- копія інвойсу (рахунку-фактури) №0733461 від 07.03.2019;

- копія міжнародної товарно-транспортної №0733461 від 07.03.2019;

- копія видаткової накладної № 2908 від 07.03.19;

- копія товарної накладної №0733461 від 07.03.2019;

- копія Сертифікату якості №3419 від 23.11.18., №494 від 25.02.19., №378 від 17.02.19., №3450 від 28.11.18., №3942 від 31.12.18. до контракту №2659-22/18 від 08.08.2018. між ТОВ "ТД "БАРС-ПОСУД" та ОАО "СветлогорскХимволокно" (Республика Беларусь).

Поряд з цим, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком № 117 (додаток 2 до Порядку). Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН з підстав ненадання платником податку копій документів, контролюючий орган зобов`язаний підкреслити документи, які не надано.

Проте, на порушення наведених вимог законодавства оскаржуване рішення містить лише загальне твердження про ненадання платником податків копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Фраза "Ненадання платником податків копій документів" є загальною. Крім того, сукупність наданих позивачем первинних документів не дають підстав для сумніву щодо реальності фінансово-господарських операцій з ТОВ "Амалтея", а наданий позивачем пакет документів був достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що Головне управління ДПС в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі не мало правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної, тому рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.07.2019 року № 1222644/39689024 є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 15.07.2019 року, суд зазначає таке.

Згідно пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Законодавчими приписами визначено суб`єктивний склад осіб, які будуть учасниками судового процесу (відповідачами) у справах про оскарження протиправної відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних":

- головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників ДФС - в частині оскарження рішення комісії, яка прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

- Державна фіскальна служба України в частині зобов`язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправними та скасування рішень головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Виходячи з викладеного, суд дійшов висновку про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 15.07.2019 року, подану приватною науково-виробничою фірмою ТОВ "ТД "Барс-Посуд".

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи відповідачі як суб`єкти владних повноважень не надали суду достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, не довели правомірності свого рішення.

З урахуванням системного аналізу правових норм, наведених вище, досліджених судом доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають.

Згідно з приписами ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 139, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив :

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби України у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 15.07.2019 р. № 1222644/39689024 про відмову товариству з обмеженою відповідальністю "ТД "БАРС- ПОСУД" у реєстрації податкової накладної № 7 від 26.06.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 26.06.2019 року, складену товариством з обмеженою відповідальністю "ТД "БАРС- ПОСУД" днем надіслання до реєстру, а саме 04.07.2019 року.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ТД "БАРС- ПОСУД" (код ЄДРПОУ 39689024, вул. Некрасова, 2, м. Херсон, 73000) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 43143201, просп. Ушакова, 75, м. Херсон, 73026) судові витрати у сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 21 грудня 2019 р.

Суддя Варняк С.О.

кат. 111030600

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2019
Оприлюднено23.12.2019
Номер документу86496818
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2307/19

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 18.12.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні