Рішення
від 11.12.2019 по справі 521/13262/19
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 521/13262/19

Провадження № 2-а/521/337/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 грудня 2019 року Малиновський районний суд м. Одеси у складі:

головуючого судді - Коблової О.Д.,

за участю секретаря судового засідання - Вікленко Ю.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Одесі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Одеської митниці ДФС України про скасування постанови у справі про порушення митних правил,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся з позовом до Одеської митниці ДФС та просить суд скасувати постанову Одеської митниці ДФС у справі про порушення митних правил №0843/50000/19 від 01 серпня 2019 року про притягнення його до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України.

Не погоджуючись з постановою про накладення адміністративного стягнення, ОСОБА_1 звернувся до суду з відповідним позовом та просить суд скасувати зазначену постанову посилаючись на те, що вона є незаконною, необґрунтованою та такою, що не відображає дійсних обставин справи та закрити справу у зв`язку з відсутністю в діях особи ознак порушення митних правил.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, проте надав заяву про розгляд справи у відсутність, позов підтримав, просив задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, подав до суду відзив, заперечував проти задоволення позову, просив відмовити у позові та постанову Одеської митниці ДФС залишити без змін. Надав клопотання, у зв`язку з відсутність представника позивача, розглянути у письмовому провадженні.

Вислухавши сторони, вивчивши матеріали справи у їх сукупності, дослідивши письмові докази, які були представлені суду, надавши правовідносинам, що виникли між сторонами належну правову оцінку, суд доходить наступних висновків.

В судовому засіданні встановлено, що 12.06.2017 в Одеській митниці ДФС було оформлено МД ІМ40ДЕ № UA500110/2017/003909 на вантаж нові автомобілі легкові…. у кількості 3 шт., що надійшов від фірми-відправника OKSh Trading LLP (Великобританія) з Грузії в адресу одержувача ТОВ АВТО МОТРОС ЛТД (ЄДРПОУ 40699224, 04119, Україна, м. Київ, вул. Сім`ї Хохлових, буд. 1-А).

12.06.2017 в якості підстави для переміщення зазначених товарів через митний кордон України, а також з метою митного оформлення в режимі імпорт директором ТОВ АВТО МОТРОС ЛТД (ЄДРПОУ 40699224, 04119, Україна, м. Київ, вул. Сім`ї Хохлових, буд. 1-А) ОСОБА_1 , були надані наступні документи: контракт від 20.01.2017 № 20/01, інвойс № 05/06 від 05.06.2017, сертифікат походження № PL/ MF/ AL 0713755, PL/MF/AL 0713756, PL/MF/AL 0713756 від 07.06.2017, а також митна декларація в режимі ІМ40ДЕ від 12.06.2017 № UA500110/2017/003909.

12.06.2017 зазначені товари були оформлені згідно ІМ40ДЕ від 12.06.2017 № UA500110/2017/003909 та випущені у вільний обіг.

При митному оформленні вказаної МД на товар № 3 Новий легковий автомобіль, марки TOYOTA, модель - RAV4, календарний рік виготовлення - 2017, модельний рік виготовлення - 2017, ідентифікаційний номер: НОМЕР_2 , № шасі - немає даних, двигун - немає даних, з двигуном внутрішнього згорання з іскровим запалюванням та з кривошипно-шатунним механізмом, з робочим об`ємом циліндрів двигуна 1987 куб. см, бензин., призначений для перевезення людей, загальна кількість посад. місць, включаючи місце водія - 5, тип кузова - універсал надавався сертифікат про походження товару загальної форми від 07.06.2017 № PL/MF/AL 0713755, виданий уповноваженим органом Польщі.

Рішенням міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АС-344/2015/4411-06 від 13.11.2015 про застосування остаточних компенсаційних заходів щодо імпорту в Україну легкових автомобілів походженням з Російської Федерації встановлено, що імпорт на митну територію України товару походженням з Російської Федерації, що має такий опис: автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (категорія М1 - транспортні засоби, що мають не менше ніж 4 колеса, які використовуються для перевезення пасажирів та мають не більше восьми сидячих місць, крім сидіння водія), нові, з двигуном внутрішнього згорання з іскровим запалюванням та з кривошипно-шатунним механізмом чи з двигуном внутрішнього згоряння із запаленням від стиснення (дизелем або напівдизелем) або оснащені електричними двигунами, за виключенням транспортних засобів, спеціально призначених для пересування снігом; спеціальних автомобілів для перевезення спортсменів на майданчики для гри в гольф та аналогічних транспортних засобів; моторних транспортних засобів, обладнаних для тимчасового проживання людей, без сертифіката про походження та в разі неможливості визначення його походження здійснюється зі сплатою остаточного компенсаційного мита за ставкою 17,66%.

На підставі вищезазначеного сертифікату остаточні компенсаційні заходи шляхом справляння остаточного компенсаційного мита у розмірі 17,66%, не були застосовані, компенсаційне мито не сплачене.

Статтею 320 МК України встановлено, що форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються на підставі результатів системи управління ризиками. Форми та обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи та міжнародних договорів України, укладених відповідно до закону, після завершення митного оформлення, визначаються в порядку, встановленому МК України.

Пунктом 8 частини 1 статті 336 МК України встановлено, що однією з форм митного контролю є направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу.

Листом від 26.02.2019 № 6427/7/99-99-19-04-02-17 Департамент адміністрування митних платежів ДФС повідомив Одеську митницю ДФС про те, що відповідно до інформації, направленої листом уповноваженого органу Польщі від 14.01.2019 № 1401-IOC.4331.82.2018 сертифікат про походження товару від 07.06.2017 № PL/MF/AL 0713755 видавався польськими митними органами, однак експортер не надав відповідних документів, що підтверджують статус походження товару.

Відповідно до ст. 43 МК України сертифікат про походження товару - це документ, який однозначно свідчить про країну походження товару і виданий компетентним органом даної країни або країни вивезення, якщо у країні вивезення сертифікат видається на підставі сертифіката, виданого компетентним органом країни походження товару.

Відповідно до ст. 48 МК України товари, походження яких достовірно не встановлено, випускаються органом доходів і зборів у вільний обіг на митній території України за умови сплати ввізного мита за повними ставками Митного тарифу України.

Таким чином, у зв`язку з тим, що достовірність відомостей, зазначених у сертифікаті від 07.06.2017 № PL/MF/AL 0713755, включаючи відомості про країну походження товару уповноваженим органом не підтверджено, до товарів повинні бути застосовані остаточні компенсаційні заходи шляхом справляння остаточного компенсаційного мита у розмірі 17,66%, як це передбачено Рішенням міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі № АС-344/2015/4411-06 від 13.11.2015.

Згідно службової записки начальника управління адміністрування митних платежів Одеської митниці ДФС від 01.03.2019 №649/15-70-19, різниця сум митних платежів, нарахованих та сплачених за митною декларацією, та суми митних платежів, необхідних до сплати з урахуванням листа уповноваженого органу Польщі від 14.01.2019 № 1401-IOC.4331.82.2018 становить 83 045,39 грн . (в т.ч. остаточне компенсаційне мито - 69 204,49 грн., ПДВ - 13 840,90 грн.)

Отже, директором ТОВ АВТО МОТРОС ЛТД (ЄДРПОУ 40699224, 04119, Україна, м. Київ, вул. Сім`ї Хохлових, буд. 1-А) ОСОБА_1 , при декларуванні товару за МД ІМ40ДЕ від 12.06.2017 № UA500110/2017/003909 з метою зменшення розміру митних платежів було надано документи, що містять неправдиві відомості щодо країни походження товару.

Відповідно до ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного оформлення.

Серед переліку відомостей, що підлягають обов`язковому внесенню в митну декларацію є серед іншого відомості про країну походження товарів.

Згідно зі ст. 266 МК України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України, та несе у повному обсязі відповідальність за вчинення порушення митних правил.

Статтею 269 МК України до моменту виявлення порушення митних правил передбачено право декларанта внести зміни до митної декларації або відкликати митну декларацію. У випадку самостійного звернення декларанта з проханням про внесення змін до митної декларації справа про порушення митних правил не порушується.

Таким чином, директором ТОВ АВТО МОТРОС ЛТД (ЄДРПОУ 40699224, 04119, Україна, м. Київ, вул. Сім`ї Хохлових, буд. 1-А) ОСОБА_1 при декларуванні товару за МД ІМ40ДЕ від 12.06.2017 № UA500110/2017/003909 з метою зменшення розміру митних платежів було надано документи, що містять неправдиві відомості щодо країни походження товару, що призвело до неправомірного зменшення митних платежів на суму 83 045,39 грн. , чим вчинене порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

Враховуючи достатність підстав у відношенні громадянина

України ОСОБА_1 був складений протокол про порушення митних правил від 04.04.2019 № 0843/50000/19.

До Одеської митниці ДФС надійшов лист ОСОБА_1 від 02.05.2019 (вхідний Одеської митниці ДФС від 07.05.2019 № 915/ДЗН) з наданням висновку експертного автотоварознавчого дослідження спеціаліста по оцінці транспортного засобу № 5573/04 від 04.04.2019, відповідно до якого визначено країну походження автомобіля - Японія - шляхом розшифрування перших трьох символів VIN-кода згідно міжнародного стандарту ISO 3779-1883, а також відповіді митного відділу в м. Варшава, якою підтверджено факт легалізації сертифікату від 07.06.2017 № PL/MF/AL 0713755.

Слід зазначити, що надана інформація не суперечить обставинам, за яких було складено протокол про ПМП, оскільки що відповідно до інформації, направленої листом уповноваженого органу Польщі від 14.01.2019 № 1401-IOC.4331.82.2018 сертифікат про походження товару від 07.06.2017 № PL/MF/AL 0713755 видавався польськими митними органами, однак експортер не надав відповідних документів, що підтверджують статус походження товару, тобто достовірність відомостей, зазначених у сертифікаті від 07.06.2017 № PL/MF/AL 0713755, включаючи відомості про країну походження товару уповноваженим органом не підтверджено, а отже до товарів повинні бути застосовані остаточні компенсаційні заходи шляхом справляння остаточного компенсаційного мита у розмірі 17,66%.

Згідно ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Справу розглянуто без присутності ОСОБА_1 в порядку, передбаченому ст. 526 МК України.

Згідно ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного рішення справи.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд доходить висновку про спроможність позиції відповідача та вірність висновків, що послужили підставою для ухвалення оскаржуваної позивачем постанови по справі про адміністративне правопорушення. Ураховуючи викладене, суд вбачає правомірність оспорюваних дій доведеною та відмовляє в задоволенні відповідного позову.

Керуючись ст. ст. 2, 10, 73-80, 141, 241-251, 286, 293, 295, 297 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Одеської митниці ДФС України про скасування постанови у справі про порушення митних правил - залишити без задоволення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 10- денний строк з дня його складення.

Учасник справи, якому рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом десяти днів з дня вручення йому відповідного рішення суду.

Суддя О.Д. Коблова

Дата ухвалення рішення11.12.2019
Оприлюднено23.12.2019
Номер документу86510124
СудочинствоАдміністративне
Сутьпорушення митних правил

Судовий реєстр по справі —521/13262/19

Постанова від 13.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Постанова від 13.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 11.12.2019

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Коблова О. Д.

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

Малиновський районний суд м.Одеси

Коблова О. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні