Ухвала
від 21.12.2019 по справі 280/6245/19
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО ЗАЛИШЕННЯ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ БЕЗ РУХУ

21 грудня 2019 року Справа № 280/6245/19 м.Запоріжжя

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Татаринов Д.В., розглянувши у м.Запоріжжі матеріали адміністративного позову

Товариства з обмеженою відповідальністю БІЗ 2012 (69104, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул.Чумаченко,7-а, код ЄДРПОУ 38284887)

до Запорізької обласної державної адміністрації (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 164)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Запорізьке державне підприємство Радіоприлад (69600, Україна, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 3, код ЄДРПОУ 14313317)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Запорізька районна державна адміністрація Запорізької області (69089, м. Запоріжжя, вул. Істоміна буд. №8)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області (69095 м. Запоріжжя, вул. Українська, 50)

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вичинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю БІЗ 2012 (надалі - позивач) до Запорізької обласної державної адміністрації (далі по тексту, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Запорізьке державне підприємство Радіоприлад (далі по тексту, третя особа-1), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Запорізька районна державна адміністрація Запорізької області (далі по тексту, третя особа-2), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області (далі по тексту, третя особа-3)

Відповідно до пункту 3 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви зокрема з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Позовна заява подана без додержання вимог, встановленою статтею 160, 161 КАС України, з огляду на наступне.

За правилами пункту 2 частини 5 статті 160 КАС України в позовній заяві зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

Позовна заява не відповідає вимогам пункту 2 частини 5 статті 160 КАС України, оскільки у ній не зазначено:

- номери засобів зв`язку, офіційної електронної адреси та адреси електронної пошти Товариства з обмеженою відповідальністю БІЗ 2012 ;

- ідентифікаційного коду: Запорізької обласної державної адміністрації, Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області, Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області.

Згідно частини 1 статті 161 КАС України до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.

Так в порушення частини 1 статті 161 КАС України позивачем до позовної заяви не надано її копій та копій доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи.

За правилами частини 3 статті 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору, визначається Законом України Про судовий збір від 08 липня 2011 року № 3674-VI (в редакції чинній на момент підписання та надходження адміністративного позову до суду - далі Закон України №3674-VI).

Відповідно до пункту 1 статті 2 Закону України № 3674-VI від 08 липня 2011 року платниками судового збору є: громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи-підприємці, які звертаються до суду.

Судовий збір справляється, зокрема, за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством (пункт 1 статті 3 Закону України 3674-VI від 08 липня 2011 року).

Згідно з положеннями до частини 1 статті 4 Закону України №3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Зокрема, відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України №3674-VI за подання адміністративного позову не майнового характеру юридичною особою сплачується 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до частини 3 статті 6 Закону України Про судовий збір у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2019 рік встановлено з 1 січня 2019 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу у розмірі 1921 гривень.

Позивач в прохальній частині позову виклав 2 (дві) вимоги які є похідними одна від одної та сплатив за них 1921,00 грн.

Однак позивачем також поряд з цим заявлено ще три вимоги які не є похідними від вищевказаних вимог, за які позивачу необхідно сплатити судовий збір.

Таким чином, судовий збір який підлягає сплаті за звернення до суду з позовною заявою без урахування позовних вимог за які позивачем сплачено судовий збір, ставить 5763,00 грн.

Однак, позивачем до суду не надано доказів сплати судового збору, чим порушено вимоги частини 2 статті 4 Закону України №3674-VI, а відтак подано позовну заяву без додержання вимог частини 3 статті 161 КАС України.

Таким чином, позивачу необхідно сплатити (доплатити) судовий збір у сумі 5763,00 грн.

За правилами частини 4 статті 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

У відповідності до статті 94 КАС України, письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.

Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством.

Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу.

Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.

Відповідно до пункту 5.27 Національного стандарту України. Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики №55 від 07 квітня 2003 року, відмітку про засвідчення копії документа складають зі слів Згідно з оригіналом , назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії і проставляють нижче реквізиту 23 (підпису).

Натомість, позивачем додано до позову документи для суду, засвідчені не належним чином (без дати засвідчення та назви посади особи, яка засвідчила її ініціалів та прізвища).

За правилами частини 9 статті 160 КАС України встановлено, що у позовній заяві можуть бути вказані й інші відомості, необхідні для правильного вирішення спору.

Суд звертає увагу на те, що відповідного до частини 1 статті 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Тобто, для звернення до адміністративного суду за захистом порушених прав, передумовою повинен бути публічно правовий спір.

Підпунктом 2 частиною 1 статті 4 Кодекс адміністративного судочинства України розяснює, що публічно-правовий спір - спір, у якому:

хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або

хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або

хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи;

Позивачем у позовній заяві просить суд зокрема: припинити право користування за Запорізьким державним підприємством Радіоприлад , визнати за Товариством з обмеженою відповідальністю БІЗ 2012 право користування та скасувати запис в книзі записів державних актів на право користування Запорізьким державним підприємством Радіоприлад земельною ділянкою .

Судом переглянуто позовну заяву, однак позивачем у ній не зазначено в чому саме полягає публічно-правовий спір у відносинах про право користування.

За правилами частини 6 статті 21 КАС України встановлено, що не допускається об`єднання в одне провадження кількох вимог, які належить розглядати в порядку різного судочинства, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином позивачу слід уточнити позовні вимоги визначені в позовній заяві з урахуванням підсудності адміністративному суду.

За вимогами частини 1 статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Відповідно до частини 2 статті 168 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Такі обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам процесуального законодавства, а тому, згідно до статті 169 КАС України, вона підлягає залишенню без руху з наданням позивачу строку для усунення вказаних недоліків.

Керуючись статтями 160, 161, 241, 243, 246 КАС України, суддя

УХВАЛИВ:

1. Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю БІЗ 2012 (69104, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул.Чумаченко,7-а, код ЄДРПОУ 38284887) до Запорізької обласної державної адміністрації (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 164) третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Запорізьке державне підприємство Радіоприлад (69600, Україна, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 3, код ЄДРПОУ 14313317) третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Запорізька районна державна адміністрація Запорізької області (69089, м. Запоріжжя, вул. Істоміна буд. №8) третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача: Головне управління Держгеокадастру у Запорізькій області (69095 м. Запоріжжя, вул. Українська, 50) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вичинити певні дії - залишити без руху.

2. Зобов`язати позивача подати до суду усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

3. Позивачу необхідно у встановлений судом строк для усунення недоліків позовної заяви подати до канцелярії Запорізького окружного адміністративного суду:

- уточнену позовну заяву (для суду та копії відповідно до кількості учасників справи) із уточненим у ній: номерів засобів зв`язку, офіційної електронної адреси та адреси електронної пошти Товариства з обмеженою відповідальністю БІЗ 2012 ; ідентифікаційного коду: Запорізької обласної державної адміністрації, Запорізької районної державної адміністрації Запорізької області, Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області, а також з уточненими позовними вимогами визначені в позовній заяві з урахуванням підсудності адміністративному суду;

- копії додатків позовної заяви для суду та відповідно до кількості учасників справи для направлення відповідачу/третім особам (завірені належним чином відповідно до ДСТУ);

- документ про сплату судового збору (оригінал) у сумі 5763,00 грн. (з урахуванням уточнених позовних вимог, тобто якщо позовні вимоги, які не мають ознак публічно-правового спору будуть виключені, то за наявності сплати позивачем за позовні вимоги №1 та №2 позивачем дотримано вимоги частини 3 статті 161 КАС України).

4. Роз`яснити, що згідно з пунктом 1 частини 4 статті 169 КАС України, якщо у встановлений судом строк, позивач не усуне недоліки позовної заяви, її буде повернуто позивачу з усіма доданими до неї матеріалами.

5. Копію цієї ухвали надіслати позивачу та представнику позивача.

Ухвала набирає законної сили у строк та порядок визначений статтею 256 КАС України.

Суддя Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2019
Оприлюднено26.12.2019
Номер документу86545246
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/6245/19

Ухвала від 24.03.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 21.12.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні