Рішення
від 11.12.2019 по справі 1.380.2019.001921
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.001921

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 грудня 2019 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, головуючий суддя Гавдик З.В., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу № 1.380.2019.001921 за позовом приватного виконавця виконавчого округу Львівської області Маковецького Зоряна Вікторовича до Головного управління статистики у Волинській області про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - приватний виконавець виконавчого округу Львівської області Маковецький Зорян Вікторович звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом, в якому просив:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління статистики у Волинській області щодо ненадання інформації на вимогу приватного виконавця виконавчого округу Львівської області Маковецького З.В. за вих. № 944 від 21.03.2019 року щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Екологічно чисті ідеї , код ЄДРПОУ 39602975 - фінансової звітності, балансу та звіту про фінансові результати за 2017 рік, балансу та звіту про фінансові результати за 2018 рік, звіту про рух грошових коштів за 2018 рік, звіту про власний капітал за 2018 рік;

- зобов`язати Головне управління статистики у Волинській області виконати вимогу приватного виконавця виконавчого округу Львівської області Маковецького З.В. за вих. № 944 від 21.03.2019 року та надати інформацію щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Екологічно чисті ідеї , код ЄДРПОУ 39602975 - фінансову звітність, баланс та звіт про фінансові результати за 2017 рік, баланс та звіт про фінансові результати за 2018 рік, звіт про рух грошових коштів за 2018 рік, звіт про власний капітал за 2018 рік.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач, як приватний виконавець, здійснює діяльність з примусового виконання судових рішень у виконавчому окрузі Львівської області.

Діяльність приватних виконавців регулюється Законом України Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів та Законом України Про виконавче провадження .

Частиною 1 ст. 18 Закону України Про виконавче провадження встановлено, що виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

З метою виконання покладених на виконавця завдань законодавець уповноважив виконавця одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну (п. 3 ч. 3 ст. 18 Закону України Про виконавче провадження ).

В позивача на виконанні перебуває виконавче провадження № 57649908 з примусового виконання виконавчого листа № 2-796/12, що виданий 17.06.2013 року Бродівським районним судом Львівської області про стягнення з ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код НОМЕР_1 на користь Публічного акціонерного товариства Державний ощадний банк України в особі ТВБВ № 10013/0149 філії - Львівського обласного управління АТ Ощадбанк , кредитної заборгованості за договором відновлювальної кредитної лінії № 2504 від 29.08.2008 року в розмірі 334584,57 Євро.

В ході виконання мною встановлено, що боржнику - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , належать корпоративні права в розмірі 100% в Товаристві з обмеженою відповідальністю Екологічно чисті ідеї .

З метою виконання рішення суду та стягнення боргу являється необхідним звернути стягнення на належне боржнику майно - корпоративні права боржника в Товаристві з обмеженою відповідальністю Екологічно чисті ідеї , відповідно на адресу Головного управління статистики у Волинській області позивачем скеровано вимогу про надання інформації щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Екологічно чисті ідеї , фінансову звітність.

Позивачу на вказане звернення надійшла відповідь Головного управління статистики у Волинській області, про те, що запитувана інформація є конфіденційною, охороняється Законом і використовується виключно для статистичних цілей у зведеному вигляді. Поширення статистичної інформації, на підставі якої можна визначити конфіденційну інформацію щодо конкретного респондента, органам державної статистики цим Законом заборонено.

Позивач таку позицію Головного управління статистики у Волинській області та його бездіяльність, яка полягає у ненаданні інформації на вимогу виконавця, вважає протиправною.

Позивач в судових засіданнях позовні вимоги підтримав, надав суду додаткові пояснення та докази, просив позов задоволити повністю.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив з підстав, що до Головного управління статистики у Волинській області надійшла вимога приватного виконавця виконавчого округу Львівської області Маковецького Зоряна Вікторовича про надання фінансової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю Екологічно чисті ідеї , на що Головним управлінням статистики у Волинскій області направлено відповідь про неможливість надання зазначеної фінансової звітності, оскільки законодавчим актом, який регулює відносини у галузі статистики, встановлено, що первинні дані, отримані органами державної статистики від респондентів під час проведення статистичних спостережень, а також адміністративні дані щодо респондентів, отримані органами державної статистики від органів, що займаються діяльністю, пов`язаною із збиранням та використанням адміністративних даних, є конфіденційною інформацією, яка охороняється Законом і використовується виключно для статистичних цілей у зведеному знеособленому вигляді. Збереження конфіденційності такої інформації - одна з основних загальноприйнятих умов здійснення державної статистичної діяльності, яка має забезпечувати довіру респондентів до органів державної статистики.

Поширення статистичної інформації, на підставі якої можна визначити конфіденційну статистичну інформацію щодо конкретного респондента, забороняється.

Відповідач зазначає, що приватний виконавець може отримувати необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, у тому числі конфіденційну законним шляхом, в порядку встановленому положеннями Закону України Про виконавче провадження безпосередньо у підприємств, установ та організацій, сторін та учасників виконавчого провадження.

Головним управлінням статистики у Волинській області дотримано всіх вимог чинного законодавства та недопущено протиправної бездіяльності щодо ненадання інформації приватному виконавцю виконавчого округу Львівської області Маковецькому Зоряну Вікторовичу.

Представник відповідача в судових засіданнях позовні вимоги заперечила, надала суду додаткові докази та пояснення, просила в задоволені позову відмовити повністю.

Згідно п. 3 ч. 3 ст. 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою судді від 22.04.2019 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі. Ухвалою судді від 22.05.2019 року розгляд справи здійснюється за правилами загального позовного провадження. Ухвалою судді від 13.11.2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Судом встановлені наступні обставини:

21.03.2019 року за вих. № 944 на адресу Головного управління статистики у Волинській області позивачем скеровано вимогу про надання інформації щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Екологічно чисті ідеї , код ЄДРПОУ 39602975 - фінансову звітність, а саме баланс та звіт про фінансові результати за 2017 рік, баланс та звіт про фінансові результати за 2018 рік, звіт про рух грошових коштів за 2018 рік, звіт про власний капітал за 2018 рік.

08.04.2019 року на адресу позивача надійшла відповідь Головного управління статистики у Волинській області від 27.03.2019 року за вих. № 08-09/20-19 про те, що запитувана інформація є конфіденційною, охороняється Законом і використовується виключно для статистичних цілей у зведеному вигляді. Поширення статистичної інформації, на підставі якої можна визначити конфіденційну інформацію щодо конкретного респондента, органам державної статистики цим Законом заборонено.

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивач вважає протиправною спірну бездіяльність відповідача, тому вважає за необхідним зобов`язати відповідача вчинити певні дії.

Судом не враховуються аргументи наведені позивачем про протиправність спірної на думку позивача бездіяльності відповідача з наступних підстав згідно встановлених судом обставин та вимог законодавства:

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Надаючи правову оцінку спірній бездіяльності суд зазначає наступне:

Згідно з ст. 18 Закону України Про виконавче провадження :

1. Виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

2. Виконавець зобов`язаний:

1) здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом;

2) надавати сторонам виконавчого провадження, їхнім представникам та прокурору як учаснику виконавчого провадження можливість ознайомитися з матеріалами виконавчого провадження;

3) розглядати в установлені законом строки заяви сторін, інших учасників виконавчого провадження та їхні клопотання;

4) заявляти в установленому порядку про самовідвід за наявності обставин, передбачених цим Законом;

5) роз`яснювати сторонам та іншим учасникам виконавчого провадження їхні права та обов`язки.

3. Виконавець під час здійснення виконавчого провадження має право:

1) проводити перевірку виконання боржниками рішень, що підлягають виконанню відповідно до цього Закону;

2) проводити перевірку виконання юридичними особами незалежно від форми власності, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями рішень стосовно працюючих у них боржників;

3) з метою захисту інтересів стягувача одержувати безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснення, довідки та іншу інформацію, в тому числі конфіденційну;

4) за наявності вмотивованого рішення суду про примусове проникнення до житла чи іншого володіння фізичної особи безперешкодно входити на земельні ділянки, до житлових та інших приміщень боржника - фізичної особи, особи, в якої перебуває майно боржника чи майно та кошти, належні боржникові від інших осіб, проводити в них огляд, у разі потреби примусово відкривати їх в установленому порядку із залученням працівників поліції, опечатувати такі приміщення, арештовувати, опечатувати та вилучати належне боржникові майно, яке там перебуває та на яке згідно із законом можливо звернути стягнення. Примусове проникнення на земельні ділянки, до житлових та інших приміщень у зв`язку з примусовим виконанням рішення суду про виселення боржника та вселення стягувача і рішення про усунення перешкод у користуванні приміщенням (житлом) здійснюється виключно на підставі такого рішення суду;

5) безперешкодно входити на земельні ділянки, до приміщень, сховищ, іншого володіння боржника - юридичної особи, проводити їх огляд, примусово відкривати та опечатувати їх;

6) накладати арешт на майно боржника, опечатувати, вилучати, передавати таке майно на зберігання та реалізовувати його в установленому законодавством порядку;

7) накладати арешт на кошти та інші цінності боржника, зокрема на кошти, які перебувають у касах, на рахунках у банках, інших фінансових установах та органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (крім коштів на рахунках платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, коштів на рахунках із спеціальним режимом використання, спеціальних та інших рахунках, звернення стягнення на які заборонено законом), на рахунки в цінних паперах, а також опечатувати каси, приміщення і місця зберігання грошей;

8) здійснювати реєстрацію обтяжень майна в процесі та у зв`язку з виконавчим провадженням;

9) використовувати за згодою власника приміщення для тимчасового зберігання вилученого майна, а також транспортні засоби стягувача або боржника за їхньою згодою для перевезення майна;

10) звертатися до суду або органу, який видав виконавчий документ, із заявою (поданням) про роз`яснення рішення, про видачу дубліката виконавчого документа у випадках, передбачених цим Законом, до суду, який видав виконавчий документ, - із заявою (поданням) про встановлення чи зміну порядку і способу виконання рішення, про відстрочку чи розстрочку виконання рішення;

11) приймати рішення про відстрочку та розстрочку виконання рішення (крім судових рішень), за наявності письмової заяви стягувача;

12) звертатися до суду з поданням про розшук дитини, про постановлення вмотивованого рішення про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної або іншої особи, в якої перебуває дитина, стосовно якої складено виконавчий документ про її відібрання;

13) звертатися до суду з поданням про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної або іншої особи, в якої перебуває майно боржника чи майно та кошти, що належать боржникові від інших осіб;

14) викликати фізичних осіб, посадових осіб з приводу виконавчих документів, що перебувають у виконавчому провадженні.

У разі якщо боржник без поважних причин не з`явився за викликом виконавця, виконавець має право звернутися до суду щодо застосування до нього приводу;

15) залучати в установленому порядку понятих, працівників поліції, інших осіб, а також експертів, спеціалістів, а для проведення оцінки майна - суб`єктів оціночної діяльності - суб`єктів господарювання;

16) накладати стягнення у вигляді штрафу на фізичних, юридичних та посадових осіб у випадках, передбачених законом;

17) застосовувати під час примусового виконання рішень фото- і кінозйомку, відеозапис;

18) вимагати від матеріально відповідальних і посадових осіб боржників - юридичних осіб або боржників - фізичних осіб надання пояснень за фактами невиконання рішень або законних вимог виконавця чи іншого порушення вимог законодавства про виконавче провадження;

19) у разі ухилення боржника від виконання зобов`язань, покладених на нього рішенням, звертатися до суду, за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду боржника - фізичної особи чи керівника боржника - юридичної особи за межі України до виконання зобов`язань за рішенням або погашення заборгованості за рішеннями про стягнення періодичних платежів;

20) залучати в разі потреби до проведення чи організації виконавчих дій суб`єктів господарювання, у тому числі на платній основі, за рахунок авансового внеску стягувача;

21) отримувати від банківських та інших фінансових установ інформацію про наявність рахунків та/або стан рахунків боржника, рух коштів та операції за рахунками боржника, а також інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком;

22) здійснювати інші повноваження, передбачені цим Законом.

4. Вимоги виконавця щодо виконання рішень є обов`язковими на всій території України. Невиконання законних вимог виконавця тягне за собою відповідальність, передбачену законом.

Залучення для проведення виконавчих дій працівників поліції здійснюється за вмотивованою постановою виконавця, яка надсилається керівнику територіального органу поліції за місцем проведення відповідної виконавчої дії. У залученні поліції для проведення виконавчих дій може бути відмовлено лише з підстав залучення особового складу даного територіального органу поліції до припинення групового порушення громадської безпеки і порядку чи масових заворушень, а також для подолання наслідків масштабних аварій чи інших масштабних надзвичайних ситуацій.

5. Під час виконання рішень виконавець має право на безпосередній доступ до інформації про боржників, їхнє майно, доходи та кошти, у тому числі конфіденційної, яка міститься в державних базах даних і реєстрах, у тому числі електронних. Порядок доступу до такої інформації з баз даних та реєстрів встановлюється Міністерством юстиції України разом із державними органами, які забезпечують їх ведення.

Реалізовуючи свої права позивач, з метою захисту інтересів стягувача, 21.03.2019 року звернувся до Головного управління статистики у Волинській області із вимогою про надання інформації щодо Товариства з обмеженою відповідальністю Екологічно чисті ідеї .

Згідно з ст. 18 Закону України Про інформацію :

1. Статистична інформація - документована інформація, що дає кількісну характеристику масових явищ та процесів, які відбуваються в економічній, соціальній, культурній та інших сферах життя суспільства.

2. Офіційна державна статистична інформація підлягає систематичному оприлюдненню.

3. Держава гарантує суб`єктам інформаційних відносин відкритий доступ до офіційної державної статистичної інформації, за винятком інформації, доступ до якої обмежений згідно із законом.

4. Правовий режим державної статистичної інформації визначається Законом України Про державну статистику , іншими законами та міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно з ст. 21 Закону України Про державну статистику , гарантії органів державної статистики щодо забезпечення конфіденційності статистичної інформації:

Первинні дані, отримані органами державної статистики від респондентів під час проведення статистичних спостережень, а також адміністративні дані щодо респондентів, отримані органами державної статистики від органів, що займаються діяльністю, пов`язаною із збиранням та використанням адміністративних даних, є конфіденційною інформацією, яка охороняється Законом і використовується виключно для статистичних цілей у зведеному знеособленому вигляді.

Поширення статистичної інформації, на підставі якої можна визначити конфіденційну статистичну інформацію щодо конкретного респондента, забороняється.

Статистична інформація, отримана органами державної статистики у процесі статистичних спостережень, не може вимагатися державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими юридичними особами, об`єднаннями громадян, посадовими та іншими особами з метою використання для прийняття рішень до конкретного респондента.

Зазначені положення не розповсюджуються на інформацію, зазначену у статті 22 цього Закону.

Згідно з ст. 22 цього ж Закону, статистична інформація, на яку не розповсюджується заборона стосовно її поширення органами державної статистики:

Статистична інформація, яка дозволяє прямо чи опосередковано встановити конкретного респондента або визначити первинні дані щодо нього, може бути поширена за згодою цього респондента і відповідно до погоджених з ним умов, або якщо вона отримана із загальнодоступних джерел.

Заборона стосовно поширення статистичної інформації не розповсюджується на:

знеособлену статистичну інформацію у незведеному вигляді, яка не дозволяє визначити конфіденційну статистичну інформацію щодо конкретного респондента;

інформацію щодо назв, адрес, номерів телефонів, видів діяльності, загальних сум заборгованості із виплати (нарахування) заробітної плати підприємств, установ і організацій, якщо інше не передбачено законодавством;

первинні дані, отримані органами державної статистики від респондентів під час проведення державних статистичних спостережень щодо стану навколишнього природного середовища, зокрема землі, води, атмосферного повітря, рослинного і тваринного світу, чинників, які впливають або можуть вплинути на стан навколишнього природного середовища та здоров`я людей, за винятком обмежень, встановлених законодавством.

На вищевказану вимогу позивача Головним управлінням статистики у Волинській області надано відповідь про те, що запитувана інформація є конфіденційною, охороняється Законом і використовується виключно для статистичних цілей у зведеному вигляді.

Таким чином, позовні вимоги задоволенню не підлягають, оскільки право позивача на одержання безоплатно від державних органів, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, посадових осіб, сторін та інших учасників виконавчого провадження необхідні для проведення виконавчих дій пояснень, довідок та іншої інформації, в тому числі конфіденційної не скасовує заборону встановлену спеціальним Законом України Про державну статистику щодо поширення статистичної інформації, на підставі якої можна визначити конфіденційну статистичну інформацію щодо конкретного респондента.

Відповідно суд не може зобов`язати відповідача надати позивачу відповідну статистичну інформацію, на підставі якої можна визначити конфіденційну статистичну інформацію щодо конкретного респондента, оскільки законом відповідачу заборонено надання такої інформації.

З цих же підстав судом враховуються заперечення відповідача.

Відповідно позовні вимоги позивача задоволенню не підлягають.

Відповідно до вимог ст. 139 КАС України, судові витрати на користь позивача не присуджуються.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 159-163, 167 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову приватного виконавця виконавчого округу Львівської області Маковецького Зоряна Вікторовича (79013м. Львів, вул. С. Бандери, 6) до Головного управління статистики у Волинській області (43025, Волинська область, м. Луцьк, вул. Шопена, 12) про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити дії, - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 295 -297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.

Рішення складено у повному обсязі 22.12.2019 року.

Суддя Гавдик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2019
Оприлюднено24.12.2019
Номер документу86545851
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.001921

Рішення від 11.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 17.07.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні