Справа № 560/2808/19
РІШЕННЯ
іменем України
23 грудня 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Пилипівської сільської ради Деражнянського району Хмельницької області про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Пилипівської сільської ради Деражнянського району Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення двадцять шостої сесії Пилипівської сільської ради №3 від 21.05.2019 року та зобов`язання повторно розглянути заяву та прийняти рішення про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки з метою подальшої передачі у власність в межах норм безоплатної приватизації.
В обґрунтування вимог зазначає, що звернувся до відповідача із заявою про надання вищевказаного дозволу, додавши до неї всі необхідні документи, передбачені ст. 118 ЗК України.
Рішенням 26-ї сесії Пилипівської сільської ради від 21 травня 2019 року його заяву залишено без задоволення у зв`язку з тим, що на час прийняття рішення відсутній план зонування та детальний план території.
Позивач вважає це рішення безпідставним, оскільки відповідач не послався на будь-яку з підстав, передбачених Земельним Кодексом для відмови у наданні дозволу, відтак просить позов задоволити.
17 вересня 2019 року відкрите провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвала про відкриття провадження надіслана на адресу відповідача, яка вказана у позовній заяві та збігається з адресою, зазначеною на офіційному бланку Пилипівської сільської ради Деражнянського району Хмельницької області.
Згідно з відомостями сайту https://track.ukrposhta.ua/tracking_UA.html?barcode= судове відправлення 2900900706012 з ухвалою суду 21.10.2019 року було вручене за довіреністю за адресою: 32251 с. Волоське ( сусідня територіальна громада)
Ухвалою від 03.12.2019 року суд повторно направив ухвалу про відкриття провадження у справі та адміністративний позов з додатками на адресу відповідача, а також додатково на його електронну адресу.
03.12.2019 року отримане повідомлення про доставку судового відправлення на зазначену електронну адресу, відтак відповідач повідомлений про наявність спору, однак відзив на позовну заяву у наданий йому строк не подав.
Відповідно до п.10 ч.6 ст.12 КАС України дана справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив наступне.
05 квітня 2019 року ОСОБА_1 подав Пилипівській сільській раді Деражнянського району Хмельницької області заяву про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,35 га. з метою подальшої передачі у власність для ведення особистого селянського господарства.
До заяви позивач додав необхідні документи, передбачені Земельним кодексом України, що відповідачем не спростовано.
Рішенням 26-ї сесії сьомого скликання Пилипівської сільської ради Деражнянського району Хмельницької області №3 від 21 травня 2019 року заяву ОСОБА_1 залишено без задоволення у зв`язку з відсутністю плану зонування та детального плану.
У рішенні відповідач посилається на ч. 3 ст. 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17 лютого 2011 р. №3038-VI, яка передбачає, що у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться зокрема у разі одержання земельних ділянок із земель комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.
Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами визначений статтею 118 Земельного кодексу України.
Згідно ч. 6, 7 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри, до клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
Відповідний орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Як вбачається зі змісту статті 118 Земельного кодексу України, проект землеустрою розробляється на підставі дозволу органу, до компетенції якого входить питання про передачу земельних ділянок громадянам.
Суд звертає увагу на те, що перелік підстав для відмови у наданні особі дозволу на розробку проекту землеустрою чітко визначений ч. 7 ст. 118 ЗК України, а тому відмова у вирішенні заяви на будь-яких інших підставах, які не передбачені даною нормою, суперечить вимогам закону.
Зазначена правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 27 лютого 2018 року в справі № 545/808/17.
Крім цього, суд звертає увагу на те, що причина відмови у оскарженому рішенні сформульована нечітко і з її змісту неможливо зрозуміти, який саме план зонування та детальний план відповідач має на увазі.
Отже, сама по собі відсутність плану зонування та детального плану території не може бути самостійною підставою для відмови у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки, оскільки не передбачена статтею 118 ЗК України.
Відповідно до ч.3 ст. 24 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" №3038-VI у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.
Разом з тим, Закон № 3038-VI не передбачає заборону надання дозволів на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок або складання технічної документації із землеустрою з підстав відсутності на відповідній території плану зонування або детального плану території. Зазначена правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 22 травня 2018 року в справі №468/1263/17-а.
Відповідач як суб`єкт владних повноважень не надав суду будь-яких належних та достатніх доказів, які підтверджують правомірність прийнятого рішення, а також що він діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством України.
Відповідно до положень КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162, ч. 2 ст. 175 КАС України). Частиною 4 ст. 159 КАС України передбачено, що подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про необґрунтованість спірного рішення, зважаючи на що воно підлягає скасуванню.
Суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву позивача про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки відповідно до порядку, встановленого нормами Земельного кодексу України.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задоволити.
Визнати необґрунтованим та скасувати рішення 26 сесії сьомого скликання Пилипівської сільської ради Деражнянського району Хмельницької області №3 від 21 травня 2019 року про відмову у задоволенні заяви ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки.
Зобов`язати Пилипівську сільську раду Деражнянського району Хмельницької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки орієнтовною площею 0,35 га., що розташована в с. Пилипи Деражнянського району Хмельницької області, з метою подальшої передачі у власність, вирішивши її відповідно до порядку, передбаченого вимогами Земельного кодексу України, з урахуванням висновків суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 23 грудня 2019 року
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Пилипівська сільська рада Деражнянського району Хмельницької області (вул. Центральна, буд. 6,Пилипи,Деражнянський район, Хмельницька область,32252 , код ЄДРПОУ - 04403031)
Головуючий суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2019 |
Оприлюднено | 24.12.2019 |
Номер документу | 86546703 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні