Постанова
від 20.12.2019 по справі 334/8039/19
ЧЕРКАСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

334/8039/19

3/707/1974/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 грудня 2019 року суддя Черкаського районного суду Черкаської області Суходольський О.М., розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління Державної фіскальної служби у Черкаській області, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , головного бухгалтера ТОВ СВА Альтера ,-

за ч.1 ст.163-1 КУпАП,-

в с т а н о в и в:

До Черкаського районного суду Черкаської області від Ленінського районного суду м.Запоріжжя для розгляду за підсудністю надійшов матеріал про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , щодо якої складено адміністративний протокол за ч.1 ст.163-1 КУпАП.

Відповідно ст. 278 КУпАП під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення суддя повинен перевірити чи належить до його компетенції розгляд даної справи, чи правильно складений протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення, чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи про час і місце її розгляду тощо.

Пунктом 24 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 14 від 23.12.2005 рокузі змінами, внесенимиПостановою Пленуму Верховного Суду України № 18 від 19.12.2008 року, визначено, визнати правильною практику тих суддів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимогст. 256 Кодексу України про адміністративні правопорушення, відповідному правоохоронному органу для належного оформлення.

Згідно ч. 1 та ч.4 ст. 256 КпАП України у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі. При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

Відповідно до вимог ст.245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Згідно з вимогами ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото-кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Нормами ч. 2 ст.251 КУпАП передбачено, що обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихст.255 КУпАП.

В ході дослідження матеріалів адміністративної справи було встановлено, що протокол про адміністративне правопорушення №44 від 18.11.2019 року відносно ОСОБА_1 не містить даних повних даних особи правопорушника, а саме дати народження, місця реєстрації та місця проживання ОСОБА_1 , а тому суд позбавлений можливості встановити місце реєстрації особи та належним чином повідомити ОСОБА_1 про розгляд справи призначений у суді.

Відповідно ч.2 ст.254 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.Однак, як вбачається із иатеріалів справи, дана вимога закону головним державним ревізором ГУ ДПС у Черкаській області Гордієнко М.Ю. не виконана та другий примірник протоколу ОСОБА_1 не вручено, дані щодо відмови від отримання ОСОБА_1 копії протоколу, у матеріалах справи відсутні. Дані щодо роз`яснення ОСОБА_1 прав та обов`язків предбачені ст.268 КУпАП у матеріалах справи відсутні. З матеріалів справи, вбачається що ОСОБА_1 надсилалася копія постанови на невстановлену адресу, а тому суд констатує, що до питання вручення особі протоколу про адміністративне правопорушення Головне управління Державної фіскальної служби у Черкаській області підійшло формально, без додержання вимог чинного законодавства України.

Крім того, у протоколі №44 від 18.11.2019 року, місцем вчинення правопорушення ОСОБА_1 вказано АДРЕСА_1 .Черкаси, вул.Хрещатик, 235, к.516, що призводить до неоднозначного тлумачення визначення підсудності розгляду справи, оскільки за даною адресою знаходиться саме Головне управління ДФС у Черкаській області, однак ОСОБА_1 є працівником ТОВ СВА Альтера податкова адреса якого зазначена м.Запоріжжя, вул.Лобановського, 19.

Також суд звертає увагу на той факт, що у матеріалах справи відсутні пояснення особи яка притягається до адміністративної відповідальності, а також відсутні дані щодо відмови особи від надання даних пояснень.

З урахуванням викладеного, а також невідповідності протоколу про адміністративне правопорушення вимогам ч. 1 ст. 256 КУпАП, суд позбавлений можливості надати оцінку в частині доведеності чи недоведеності обставин, відображених у протоколі про адміністративне правопорушення, у зв`язку із чим, приходить до висновку про необхідність повернення справи для дооформлення, під час якого необхідно всебічно, повно, і об`єктивно з`ясувати всі обставини, що мають значення для прийняття правильного рішення, після чого, за наявності для того законних підстав, направити до суду.

На підставі викладеного, керуючись ст. 256 КУпАП,-

п о с т а н о в и в:

Адміністративний матеріал відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст. 163-1 КУпАП - повернути до Головного управління Державної фіскальної служби у Черкаській області на доопрацювання.

Постанова остаточна і оскарженню не підлягає .

Суддя: О. М. Суходольський

СудЧеркаський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення20.12.2019
Оприлюднено24.12.2019
Номер документу86554535
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —334/8039/19

Постанова від 20.12.2019

Адмінправопорушення

Черкаський районний суд Черкаської області

Суходольський О. М.

Постанова від 02.12.2019

Адмінправопорушення

Ленінський районний суд м. Запоріжжя

Баруліна Т. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні