14/227-АП-06
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м.Херсон, вул. Горького, 18
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"16" серпня 2006 р. Справа № 14/227-АП-06
Господарський суд Херсонської області у складі судді Гридасова Ю.В. при секретарі Друзяк К.Б., розглянув у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Херсон,
до "Спеціалізована пересувна механізована колона - 560", м. Нова КаховкаХерсонської області,
про стягнення 5897грн. 37коп. заборгованості по сплаті штрафних санкцій,
за участю представників
позивача: Осипова Л.І., дов. № 01-12/6 від 10.01.2006р., Марченко І.П., дов. № 01/12-7 від 14.08.2006р.,
відповідача: на засідання суду не прибув.
Позивач у позовній заяві просить стягнути з відповідача 5897грн. 37коп. заборгованості по сплаті штрафних за недотримання нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2005 році, передбачених ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".
Представник позивача на засіданні суду надав усні пояснення, відповідно до яких підтримав вимоги, викладені у позовній заяві.
Представник відповідача, повідомленого належним чином про час дату та місце проведення судового засідання, на засідання суду не прибув. Письмові заперечення проти позову до дня засідання суду не представив.
У судовому засіданні оголошувалась перерва для підготовки вступної та резолютивної частин постанови.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі (їхніх представників), що прибули в судове засідання, дослідивши наявні у справі письмові докази, господарський суд,
в с т а н о в и в :
Відповідно до ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.91 р. № 875-ХІІ, в редакціях Законів України від 14.10.94 № 204/ВР, від 05.07.01 № 2606-ІП та від 15.06.04 № 1771-IV (далі Закону) для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 15 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.
Згідно з наданою державною статистичною звітністю, затвердженою наказом Мінпраці України від 29.12.2004 № 338, (форма № 10-ПІ „Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005 рік"), встановлений Законом норматив у "Спеціалізована пересувна механізована колона - 560" в 2005 році не виконано - при нормативі працевлаштування "2 особи" фактично працював 1 інвалід.
Пунктом 5 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1995 р. № 314 визначено, що підприємства розробляють заходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включають їх до колективного договору, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів. Таким чином, обов'язок зазначених органів щодо працевлаштування інвалідів виникає лише після надання підприємствами відповідної інформації про наявні робочі місця для інвалідів.
Згідно з інформацією Новокаховського міського центру зайнятості Відповідач протягом 2005 року щомісяця надавав "Звіт про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) на потребу в працівниках" за формою № 3-ПН, але не зазначав потребу в інвалідах.
Також, до управління праці та соціального захисту населення Новокаховської міської ради відповідач протягом 2005 року жодного разу не звертався з питанням про направлення інвалідів для працевлаштування.
Оскільки результатом працевлаштування є укладення трудового договору між працівником, в даному випадку інвалідом, та власником або уповноваженим ним органом (стаття 21 Кодексу законів про працю України), то безпосереднє працевлаштування здійснює власник або уповноважений ним орган підприємства (об'єднання), установи, організації незалежно від форм власності та господарювання.
У зв'язку з невиконанням встановленого ст. 19 Закону нормативу, в силу дії ст. 20 зазначеного Закону, п. 3, 4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого Постановою КМУ від 28 грудня 2001 року № 1767 зі змінами, внесеними Постановою Кабінету Міністрів України від 29 червня 2004 року № 813, Відповідач був зобов'язаний не пізніше 15 квітня 2006 року самостійно сплатити в доход Державного бюджету на рахунок Державного казначейства штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на підприємстві за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом і складає 5897грн. 37коп.
Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" не пов'язує застосування штрафних санкцій з будь-якими іншими обставинами, що перешкоджали працевлаштуванню інвалідів, оскільки вказана відповідальність є за своєю природою альтернативним зобов'язанням.
За вказаних обставин позовні вимоги підлягають задоволенню.
На підставі зазначених вище норм матеріального права, керуючись ст.ст. 94, 161-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,
п о с т а н о в и в:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Спеціалізованої пересувної механізованої колони - 560, ідентифікаційний код - 14120437, адреса - буд. 6, пр. Дніпровський, м. Нова Каховка Херсонської області, р/рахунок - № 2600835492 ХОД АППБ "Аваль", МФО - 380805 на користь Херсонського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, ідентифікаційний код –24104230, адреса - будинок № 5-а, вул. 40 років Жовтня, місто Херсон, р\рахунок - № 31212230600002 в банку УДК по Херсонській області, МФО –852010, одержувач ВДК по м. Херсону, код 24104230, 50070000;01- платежі до Фонду соціального захисту інвалідів, 5897грн. 37коп. заборгованості по сплаті штрафних санкцій.
Виконавчий лист видати після набрання судовим рішенням законної сили та звернення заінтересованої особи з відповідною заявою.
3. Постанова господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано, якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
4. Про апеляційне оскарження рішення суду (постанови) першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Ю.В. Гридасов
Дата складення постанови у повному
обсязі відповідно до статті 160 Кодексу
адміністративного судочинства України 18.08.06 р.
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 86584 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Гридасов Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні