Постанова
від 01.11.2019 по справі 761/13273/19
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/13273/19

Провадження № 3/761/3209/2019

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2019 року Шевченківський районний суд м. Києва у складі головуючого судді Левицької Т.В., захисника Соболівського А.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні протоколи № 50-25/282 від 21.03.2019 року, № 50-25/279 від 21.03.2019 року, № 50-25/246 від 28.02.2019 року, № 50-25/278 від 21.03.2019 року, № 50-25/276 від 21.03.2019 року, № 50-25/281 від 21.03.2019 року, складені уповноваженою особою - головним спеціалістом відділу роботи з політичними партіями, що не отримують державне фінансування на статутну діяльність Департаменту з питань запобігання політичній корупції Леончуком С.В. щодо

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , -

про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, ?

в с т а н о в и в:

Як вбачається з протоколів № 50-25/282 від 21.03.2019 року, № 50-25/279 від 21.03.2019 року, № 50-25/246 від 28.02.2019 року, № 50-25/278 від 21.03.2019 року, № 50-25/276 від 21.03.2019 року, № 50-25/281 від 21.03.2019 року про адміністративне правопорушення, складеного щодо ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, останній порушив встановлений законом порядок надання внеску на підтримку політичної партії.

За даними Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за III квартал 2018 року (далі - Звіт), поданого політичною партією Рух нових сил Михайла Саакашвілі (код ЄДРПОУ 39634331) (далі - Партія), встановлено, що 28.09.2018 ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на розрахунковий рахунок Партії надав благодійний внесок у грошовій формі у сумі 14850,00 грн.

Відповідно до листа Державної фіскальної служби України від 18.12.2018 № 23831/5/99-99-17-02-16, за даними інформаційної системи органів ДФС, станом на 28.09.2018 у ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) обліковувався податковий борг у розмірі 729,34 грн.

Пунктом 8 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні (далі - Закон) передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичної партії фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Таким чином, у протоколі № 50-25/282 від 21.03.2019 року зазначено про порушення ОСОБА_1 встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії, відповідальність за яке передбачена статтею 212 15 КУпАП.

Вищезазначене зафіксоване в Акті про проведення аналізу Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 26.12.2018, Висновку про результати аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 28.12.2018 № 785, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 29.12.2018 № 3220.

Крім того, за даними Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за III квартал 2018 року (далі - Звіт), поданого політичною партією Рух нових сил Михайла Саакашвілі (код ЄДРПОУ 39634331) (далі - Партія), встановлено, що 14.09.2018 ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на розрахунковий рахунок Партії надав благодійний внесок у грошовій формі у сумі 5200 грн.

Відповідно до листа Державної фіскальної служби України від 18.12.2018 № 23831/5/99-99-17-02-16, за даними інформаційної системи органів ДФС, станом на 14.09.2018 у ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) обліковувався податковий борг у розмірі 729,34 грн.

Пунктом 8 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні (далі - Закон) передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичної партії фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Таким чином, у протоколі № 50-25/281 від 21.03.2019 року зазначено про порушення ОСОБА_1 встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії, відповідальність за яке передбачена статтею 212 15 КУпАП.

Вищезазначене зафіксоване в Акті про проведення аналізу Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 26.12.2018, Висновку про результати аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 28.12.2018 № 785, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 29.12.2018 № 3220.

Крім того, за даними Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за III квартал 2018 року (далі - Звіт), поданого політичною партією Рух нових сил Михайла Саакашвілі (код ЄДРПОУ 39634331) (далі - Партія), встановлено, що 27.07.2018 ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на розрахунковий рахунок Партії надав благодійний внесок у грошовій формі у сумі 5100 грн.

Відповідно до листа Державної фіскальної служби України від 18.12.2018 № 23831/5/99-99-17-02-16, за даними інформаційної системи органів ДФС, станом на 27.07.2018 у ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) обліковувався податковий борг у розмірі 729,34 грн.

Пунктом 8 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні (далі - Закон) передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичної партії фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Таким чином, у протоколі № 50-25/276 від 21.03.2019 року зазначено про порушення ОСОБА_1 встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії, відповідальність за яке передбачена статтею 212 15 КУпАП.

Вищезазначене зафіксоване в Акті про проведення аналізу Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 26.12.2018, Висновку про результати аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 28.12.2018 № 785, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 29.12.2018 № 3220.

Крім того, за даними Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за III квартал 2018 року (далі - Звіт), поданого політичною партією Рух нових сил Михайла Саакашвілі (код ЄДРПОУ 39634331) (далі - Партія), встановлено, що 12.09.2018 ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на розрахунковий рахунок Партії надав благодійний внесок у грошовій формі у сумі 7000 грн.

Відповідно до листа Державної фіскальної служби України від 18.12.2018 № 23831/5/99-99-17-02-16, за даними інформаційної системи органів ДФС, станом на 12.09.2018 у ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) обліковувався податковий борг у розмірі 729,34 грн.

Пунктом 8 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні (далі - Закон) передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичної партії фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Таким чином, у протоколі № 50-25/278 від 21.03.2019 року зазначено про порушення ОСОБА_1 встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії, відповідальність за яке передбачена статтею 212 15 КУпАП.

Вищезазначене зафіксоване в Акті про проведення аналізу Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 26.12.2018, Висновку про результати аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 28.12.2018 № 785, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 29.12.2018 № 3220.

Крім того, за даними Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за III квартал 2018 року (далі - Звіт), поданого політичною партією Рух нових сил Михайла Саакашвілі (код ЄДРПОУ 39634331) (далі - Партія), встановлено, що 11.07.2018 ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на розрахунковий рахунок Партії надав благодійний внесок у грошовій формі у сумі 8000 грн.

Відповідно до листа Державної фіскальної служби України від 18.12.2018 № 23831/5/99-99-17-02-16, за даними інформаційної системи органів ДФС, станом на 11.07.2018 у ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) обліковувався податковий борг у розмірі 729,34 грн.

Пунктом 8 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні (далі - Закон) передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичної партії фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Таким чином, у протоколі № 50-25/246 від 28.02.2019 року зазначено про порушення ОСОБА_1 встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії, відповідальність за яке передбачена статтею 212 15 КУпАП.

Вищезазначене зафіксоване в Акті про проведення аналізу Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 26.12.2018, Висновку про результати аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 28.12.2018 № 785, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 29.12.2018 № 3220.

Крім того, за даними Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за III квартал 2018 року (далі - Звіт), поданого політичною партією Рух нових сил Михайла Саакашвілі (код ЄДРПОУ 39634331) (далі - Партія), встановлено, що 13.09.2018 ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на розрахунковий рахунок Партії надав благодійний внесок у грошовій формі у сумі 3960 грн.

Відповідно до листа Державної фіскальної служби України від 18.12.2018 № 23831/5/99-99-17-02-16, за даними інформаційної системи органів ДФС, станом на 13.09.2018 у ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) обліковувався податковий борг у розмірі 729,34 грн.

Пунктом 8 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні (далі - Закон) передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичної партії фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Таким чином, у протоколі № 50-25/279 від 21.03.2019 року зазначено про порушення ОСОБА_1 встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії, відповідальність за яке передбачена статтею 212 15 КУпАП.

Вищезазначене зафіксоване в Акті про проведення аналізу Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 26.12.2018, Висновку про результати аналізу Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 28.12.2018 № 785, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 29.12.2018 № 3220.

В судовому засіданні захисник Соболівський А.М. проти складених щодо ОСОБА_1 протоколів про адміністративне правопорушення заперечив, пояснив, що в останнього відсутній непогашений податковий борг із земельного податку з фізичних осіб на момент здійснення внеску. Станом на 18.10.2018 року ОСОБА_1 було сплачено 1500 гривень на рахунок земельного податку з фізичних осіб і згідно даних ІС Податковий блок у інформаційній картці останнього станом на 31.05.2019 року обліковуються надмірно сплачені кошти по земельному податку в сумі 334, 74 коп.

Вказує, що вищезазначені обставини підтверджуються відповіддю заступника начальника Головного управління ДФС України у Київській області від 31.05.2019 року.

Крім того, зазначив, що нарахування фізичним особам сум податку проводиться згідно п. 5 ст. 286 ПК України контролюючими органами, які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку та є підставою для сплати особою земельного податку з фізичних осіб.

Зазначає, що згідно з п. 5 ст. 287 ПК України, податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Однак, ОСОБА_1 не отримував протягом визначеного ПК України строку, тобто до 01.07.2018 року жодного податкового-повідомлення рішення як засобами поштового зв`язку, так і шляхом вручення особисто.

У зв`язку з викладеним захисник Соболівський А.М. просить закрити вищезазначені протоколи, складені відносно ОСОБА_1 , за відсутності в діях останнього складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.

Заслухавши пояснення захисника, вивчивши матеріали протоколів про адміністративне правопорушення, суд дійшов наступного висновку.

З метою всебічного та повного з`ясування усіх обставин справи, суд приходить до висновку про необхідність об`єднання адміністративних протоколів №№ 50-25/282 від 21.03.2019 року, № 50-25/279 від 21.03.2019 року, № 50-25/246 від 28.02.2019 року, № 50-25/278 від 21.03.2019 року, № 50-25/276 від 21.03.2019 року, № 50-25/281 від 21.03.2019 року щодо ОСОБА_1 за ст. 212-15 КУпАП, зареєстрованих в Шевченківському районному суді м. Києва за №№ 3/761/3209/2019, № 761/13273/19; 3/761/4699/2019, 761/13265/19; 3/761/4701/2019, 761/10540/19; 3/761/4700/2019, 761/13264/19; 3/761/4697/2019, 761/13269; 3/761/4698/2019, 761/13271/19 в одне провадження, присвоївши йому єдиний номер - 3/761/3209/2019, № 761/13273/19.

Статтею 245 КУпАП передбачено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до вимог ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган /посадова особа/ встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 252 КУпАП визначено, що орган /посадова особа/ оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до ст. 280 КУпАП орган /посадова особа/ при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно частини 1 статті 9 КУпАП адміністративним правопорушенням /проступком/ визнається протиправна, винна /умисна або необережна/ дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до вимог ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Так, уповноваженою на те посадовою особою, а саме уповноваженою особою - головним спеціалістом відділу роботи з політичними партіями, що не отримують державне фінансування на статутну діяльність Департаменту з питань запобігання політичній корупції Леончуком С.В. було складені адміністративні протоколи відносно ОСОБА_1 про вчинення останнім адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.

Статтею 212-15 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за порушення встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії.

Об`єктом даного адміністративного проступку є суспільні відносини у сфері здійснення народного волевиявлення та встановленого порядку його забезпечення.

Об`єктивна сторона цього правопорушення виражається у формі порушення встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії.

Суб`єктами вказаного правопорушення є громадяни та посадові особи.

Суб`єктивна сторона цього правопорушення визначається ставленням особи до дії та наслідків, виражене у формі умислу, тобто особа повинна усвідомлювати протиправний характер своєї дії, передбачати її шкідливі наслідки і бажати їх або свідомо допускати настання цих наслідків.

Як пояснив захисник Соболівський А.М. в судовому засіданні, в ОСОБА_1 відсутній непогашений податковий борг із земельного податку з фізичних осіб на момент здійснення внеску. Станом на 18.10.2018 року ОСОБА_1 було сплачено 1500 гривень на рахунок земельного податку з фізичних осіб і згідно даних ІС Податковий блок у інформаційній картці останнього станом на 31.05.2019 року обліковуються надмірно сплачені кошти по земельному податку кошти в сумі 334, 74 коп. Вказує, що вищезазначені обставини підтверджуються відповіддю заступника начальника Головного управління ДФС України у Київській області від 31.05.2019 року.

Крім того, зазначив, що нарахування фізичним особам сум податку проводиться згідно п. 5 ст. 286 ПК України контролюючими органами, які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку та є підставою для сплати особою земельного податку з фізичних осіб.

Згідно з п. 5 ст. 287 ПК України податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Однак, ОСОБА_1 не отримував протягом визначеного Податковим Кодексом України строку, тобто до 01.07.2018 року жодного податкового-повідомлення рішення як засобами поштового зв`язку, так і шляхом вручення особисто.

У зв`язку з викладеним захисник Соболівський А.М. просить закрити вищезазначені протоколи, складені відносно ОСОБА_1 , за відсутності в діях останнього складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.

Як вбачається з листа від 31.05.2019 року за підписом заступника начальника Головного управління ДФС у Київській області Орленко І. відповідно до відомостей інформаційної системи ДФС ОСОБА_1 володіє земельною ділянкою на території обслуговування Макарівської ДПІ Ірпінського управління ГУ ДФС у Київській області (Ясногородська селищна рада) загальною площею 0,097 га з цільовим призначенням для індивідуального садівництва. Керуючись ст. 286.5 п. 286 ПК України від 02.12.2010 року № 2755-VI контролюючим органом на зазначену земельну ділянку нараховувались наступні податкові повідомлення-рішення:

-№ 35436-5602-1008 від 14.05.2018 року сумою 155,06 грн.;

-№ 42469-0000 від 17.10.2017 року сумою 155,06 грн.;

-№ 65238-1701 від 13.07.2016 року сумою 155,06 грн.;

-№ 3457745 від 30.06.2015 сумою 0,62 грн.;

-№ 24704-17 від 30.06.2014 сумою 0,62 грн.;

-№ 0139631700 від 30.04.2013 сумою 103,45 грн.;

-№ 0053601700 від 29.08.2012 сумою 103,45 грн.;

-Зобов`язання загальною сумою 56,02 грн. виникли до 2012 року, відомості про підставу нарахування яких не зберігаються у інформаційних системах.

Станом на дату надання відповіді докази вручення платнику сформованих податкових повідомлень-рішень у контролюючого органу відсутні.

Окреме повідомлення-рішення на суму 574,28 грн. контролюючим органом не приймалось, зазначена сума відповідає боргу платника, який виник станом на 31.12.2017 року.

Платником самостійно 18.10.2018 року було сплачено 1500 грн. на рахунок земельного податку з фізичних осіб. Згідно даних ІС Податковий блок у інформаційній картці платника ОСОБА_1 станом на 31.05.2019 року на території адміністрування Макарівської ДПІ обліковуються надмірно сплачені кошти по земельному податку в сумі 334, 74 грн.

Враховуючи викладене, оцінивши всі наявні в матеріалах справи докази, всебічно, повно і об`єктивно дослідивши всі обставини справи в їх сукупності, а також враховуючи відсутність умислу у ОСОБА_1 , направленого на вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, настання будь-яких шкідливих наслідків, суд встановив відсутність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, а відповідно і відсутність в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.

За таких обставин, оскільки відповідно до вимог ч. 1 п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності складу адміністративного правопорушення, суд вважає за необхідне закрити справу щодо ОСОБА_1 у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.

Керуючись ст.ст. 245, 246, 247, 251, 252, 268, 278, 279, 280, 284, 294 КУпАП, ?

п о с т а н о в и в:

Об`єднати адміністративні протоколи №№ 50-25/282 від 21.03.2019 року, № 50-25/279 від 21.03.2019 року, № 50-25/246 від 28.02.2019 року, № 50-25/278 від 21.03.2019 року, № 50-25/276 від 21.03.2019 року, № 50-25/281 від 21.03.2019 року щодо ОСОБА_1 за ст. 212-15 КУпАП, зареєстровані в Шевченківському районному суді м. Києва за №№ 3/761/3209/2019, № 761/13273/19; 3/761/4699/2019, 761/13265/19; 3/761/4701/2019, 761/10540/19; 3/761/4700/2019, 761/13264/19; 3/761/4697/2019, 761/13269; 3/761/4698/2019, 761/13271/19 в одне провадження, присвоївши йому єдиний номер - 3/761/3209/2019, № 761/13273/19.

Закрити справу щодо ОСОБА_1 у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги чи протесту прокурора.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 та частиною першою статті 287 КУпАП.

Апеляційна скарга подається до Апеляційного суду м. Києва через Шевченківський районний суд м. Києва.

Копія постанови протягом трьох днів вручається або висилається особі, щодо якої її винесено.

Суддя Т.В.Левицька

Дата ухвалення рішення01.11.2019
Оприлюднено25.12.2019
Номер документу86584281
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —761/13273/19

Постанова від 01.11.2019

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Левицька Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні