ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1.380.2019.005927
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 грудня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Кузана Р.І. розглянувши у письмовому провадженні в м.Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Респект АВІ про стягнення грошової суми, -
в с т а н о в и в :
Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області (місцезнаходження: 79011, Львівська область, м.Львів, вул.Д.Вітовського, 18, код ЄДРПОУ 40349068) (далі - позивач, ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області) звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Респект АВІ (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Володимира Великого, 2, код ЄДРПОУ 33667225) (далі - відповідач, ТзОВ Респект АВІ ), в якому просить стягнути з відповідача на користь державного бюджету 2550,00 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги посилається на те, що за порушення вимог ч.1 ст.16 Закону України Про рекламу , а саме: самовільне розповсюдження та розміщення зовнішньої реклами у населеному пункті без дозволу органів місцевого самоврядування, рішенням ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області від 18.06.2019 №0024 на відповідача накладено штраф у розмірі 2550,00 грн. Позивач зазначає, що відповідач добровільно штраф не сплатив та рішення про накладення штрафу у встановлений строк не оскаржив. Тому, позивач вважає, що наявні підстави для стягнення з відповідача на користь державного бюджету 2550,00 грн.
Ухвалою судді від 15.11.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами 11.12.2019.
Ухвалою від 11.12.2019 суд відклав розгляд справи на 23.12.2019.
Сторони належним чином повідомлялися про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження.
Надісланий рекомендованою кореспонденцією відповідачу за адресою, яка зазначена в позовній заяві, копія ухвали про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі, повернулася з відміткою поштового відділення на конверті від 22.11.2019 про повернення у зв`язку із іншими причинами, що не дали змоги виконати обов`язки щодо пересилання поштового відправлення.
Відповідно до ч.11 ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Станом на момент розгляду цієї справи, жодних заяв по суті справи на адресу суду не надходило.
Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
15.03.2019 Департаментом економічного розвитку Львівської міської ради на адресу ТзОВ Респект АВІ скеровано вимогу від 15.03.2019 №23/Р-11-973 про усунення порушення вимог ч.1 ст.16 Закону України Про рекламу , а саме: самовільне встановлення спеціальної конструкції зовнішньої реклами на рекламо носія на фасаді будинку на просп.Чорновола, 1.
10.04.2019 Департаментом економічного розвитку Львівської міської ради на адресу ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області направлено подання за №23/Р-11-1468 про порушення ТзОВ Респект АВІ Закону України Про рекламу .
20.05.2019 провідним спеціалістом відділу контролю за рекламою та дотримання антитютюнового законодавства Мороз І.І. складено протокол №0040 про розміщення ТзОВ Респект АВІ зовнішньої реклами за адресою: м.Львів, просп.Чорновола, 1 з ознаками порушення вимог ч. 1 ст.16 Закону України Про рекламу без наявності дозволу на розміщення зовнішньої реклами від органів місцевого самоврядування.
20.05.2019 ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України Про рекламу на адресу відповідача скеровано вимогу №07_4-9/3367 про надання до 13.06.2019 завірених належним чином копій: свідоцтва про державну реєстрацію або виписки з ЄДРПОУ; договору оренди приміщення чи документ на право власності або договір на право тимчасового користування місцем для розміщення рекламного засобу; договору з розповсюджувачем (рекламодавцем) реклами, актів виконаних робіт до нього; дозволу на розміщення зовнішньої реклами (якщо такий є); документи щодо вартості розповсюдженої реклами, та/або виготовлення реклами, та/або вартості розповсюдження реклами; документи, що підтверджують факт оплати за виготовлену рекламу (макетів реклами тощо), акти виконаних робіт; інших документів, що мають відношення до справи та письмові пояснення по факту вчинення порушення законодавства про рекламу.
Окрім цього, відповідача повідомлено, що розгляд справи про порушення законодавства України про рекламу буде проведено 18.06.2019 з 10:00 год. до 12:30 год.
На вказану вимогу ТзОВ Респект АВІ жодним чином не відреагувало, інформацію про вартість розміщеної реклами, розповсюдженої з порушенням вимог рекламного законодавства, не надало.
10.06.2019 ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області прийнято рішення №0036 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу щодо ТзОВ Респект АВІ .
ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області при розгляді справи про порушення законодавства про рекламу встановлено, що в порушення вимог ч. 2 ст. 26 Закону України Про рекламу , відповідачем не подано пояснення по факту вчинення правопорушення та інформації щодо вартості розповсюдження реклами, що підтверджено відповідним протоколом №0024 від 18.06.2019. (а.с.14)
18.06.2019 ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області прийнято рішення №0024, яким за порушення встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення зовнішньої реклами у населеному пункті без дозволу органів місцевого самоврядування на ТзОВ Респект АВІ накладено штраф у розмірі 2550,00 грн.
19.06.2019 ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області листом №07_4-9/4580 вказане рішення направлено для виконання на адресу ТзОВ Респект АВІ .
Окрім цього, повідомлено про необхідність оплатити штраф протягом 15 календарних днів з моменту отримання рішення.
У зв`язку з несплатою відповідачем штрафу у добровільному порядку, позивач звернувся до суду з даним позовом.
При вирішенні спору суд керувався наступним.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Засади рекламної діяльності в Україні, регулювання відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами визначає Закон України Про рекламу від 03.07.1996 № 270/96-ВР (далі - Закон України № 270/96-ВР).
Процедура та порядок здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів реклами встановлені Законом України № 270/96-ВР та Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 693 (далі - Порядок №693).
Відповідно до ч.1 ст.16 Закону України №270/96-ВР, розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється.
Згідно з абз.1 ч.1 ст.26 Закону України №270/96-ВР, контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснюють у межах своїх повноважень: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами.
Частиною 2 ст.26 Закону України №270/96-ВР визначено, що на вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.
Крім того, відповідний орган державної влади має право: вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами усунення виявлених порушень вимог законодавства; вимагати припинення дій, що перешкоджають здійсненню державного контролю; надавати (надсилати) рекламодавцям, виробникам та розповсюджувачам реклами обов`язкові для виконання приписи про усунення порушень; приймати рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі неправомірним з одночасним зупиненням її розповсюдження; приймати рішення про зупинення розповсюдження відповідної реклами.
Органи державної влади зобов`язані повідомляти рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справ про порушення ними вимог законодавства про рекламу не менше ніж за п`ять робочих днів до дати розгляду справи.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 667 Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику у галузі, зокрема, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері.
Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.
Пунктом 1 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби 31.07.2017 № 633 визначено, що Головне управління Держпродспоживслужби у Львівській області є територіальним органом Держпродспоживслужби та їй підпорядковане. Серед основних завдань Держпродспоживслужби у Львівській області, визначених в пункті 4 Положення, зокрема, є: - здійснення контролю за дотриманням вимог Законів України Про рекламу та здоров`я в межах наданих повноважень.
Відповідно до ч3 ст.26 Закону України №270/96-ВР, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами під час розгляду питання про порушення цього Закону мають право: бути присутніми на засіданні державного органу під час розгляду питання про порушення ними цього Закону; подавати необхідні документи, давати пояснення; отримувати копію протоколу засідання та рішення державного органу, прийнятого щодо них; оскаржувати дії чи бездіяльність зазначеного державного органу та його посадових осіб до суду.
Згідно з ч.1,2 ст. 27 Закону України №270/96-ВР особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону. Норми цієї статті не поширюються на порушення, зазначені у статті 24 -1 цього Закону.
Відповідальність за порушення законодавства про рекламу несуть:
1) рекламодавці, винні: у замовленні реклами продукції, виробництво та/або обіг якої заборонено законом; у наданні недостовірної інформації виробнику реклами, необхідної для виробництва реклами; у замовленні розповсюдження реклами, забороненої законом; у недотриманні встановлених законом вимог щодо змісту реклами та у замовленні розповсюдження реклами, в якій не дотримано встановлені законом вимоги щодо її змісту; у порушенні порядку розповсюдження реклами, якщо реклама розповсюджується ними самостійно;
2) виробники реклами, винні у порушенні прав третіх осіб при виготовленні реклами;
3) розповсюджувачі реклами, винні в порушенні встановленого законодавством порядку розповсюдження та розміщення реклами.
Згідно з ч.4 ст. 27 Закону України № 270/96-ВР, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, за поданням державних органів, зазначених у статті 26 цього Закону, або самостійно у випадках, передбачених цією статтею, крім тих, які віднесено виключно до компетенції Антимонопольного комітету України та які регулюються законодавством з питань авторського права та суміжних прав, накладає штрафи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на:
рекламодавців за вчинення дій, передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдженої реклами;
виробників реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості виготовлення реклами;
розповсюджувачів реклами за вчинення дій, передбачених пунктом 3 частини другої цієї статті, - у розмірі п`ятикратної вартості розповсюдження реклами.
Повторне вчинення перелічених порушень протягом року тягне за собою накладення штрафу у подвійному від передбаченого за ці порушення розмірі.
Відповідно до ч.5 ст.27 Закону України № 270/96-ВР, вартість розповсюдженої реклами визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов`язкових платежів), які встановлені Податковим кодексом України.
Згідно з ч.7 ст.27 Закону України № 270/96-ВР, у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог цього Закону, на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Позивачем встановлено порушення ТзОВ Респект АВІ вимог ч. 1 ст. 16 Закону України Про рекламу , а саме - самовільно встановлено спеціальні конструкції зовнішньої реклами за адресою: м.Львів, просп.Чорновола, 1
Зі змісту позовної заяви суд встановив, що на вимогу ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області про надання належним чином завірених копій документів, що мають відношення до справи та письмових пояснень по факту вчинення порушення законодавства про рекламу відповідач жодним чином не відреагував, інформацію про вартість розміщеної реклами, розповсюдженої з порушенням вимог рекламного законодавства не надав.
Відповідно до п. 9 Порядку №693 підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (далі - справа) є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Антимонопольного комітету, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Мінфіну, НКЦПФР або Держспоживінспекції та її територіальних органів.
Згідно з пунктом 11 Порядку №693 за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.
Пунктом 16 Порядку №693 встановлено, що справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи.
Відповідно до п. 18 Порядку №693, за результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.
Пунктом 20 Порядку №693 передбачено, що сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
Судом, з аналізу матеріалів справи, встановлено, що ТзОВ Респект АВІ належним чином повідомлявся про накладення на нього компетентним органом штрафу за порушення вимог Закону № 270/96-ВР у розмірі 2550,00 грн., рішення про накладення штрафу не оскаржував та у встановлені строки в добровільному порядку не сплатив.
Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.
Відповідно до ч.2 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 122, 139, 241-246, 250, 262, 291, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в :
позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Респект АВІ (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Володимира Великого, 2, код ЄДРПОУ 33667225) на користь Державного бюджету штраф за порушення законодавства про рекламу в розмірі 2550 (дві тисячі п`ятсот п`ятдесят) грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення суду складене та підписане 23.12.2019
Суддя Р.І. Кузан
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2019 |
Оприлюднено | 26.12.2019 |
Номер документу | 86586200 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні